درباره پنالتی پاتوسی و اسماعیلی کدامیک حقیقت را می گوید: رحمتی یا شفر؟

سرمربی استقلال کیست: کاپیتان رحمتی یا شفر؟

برخی از هواداران استقلال مدعی هستند سید مهدی رحمتی به منشا و یا پاتوسی اجازه پنالتی زدن را نداده و توپ را به فرشید اسماعیلی سپرده است.

شفر یا رحمتی

مجله اینترنتی پارسی گو: عدم هماهنگی بین صحبت های شفر و رحمتی در خصوص زننده پنالتی تبدیل به سوژه داغ رسانه ها شده است! تصویری از لحظه صحبت کردن رحمتی با منشا و راضی کردن او برای انصراف از نواختن پنالتی منتشر شده است! شفر در کنفرانس مطبوعاتی گفت قرار بوده پاتوسی پنالتی بزند اما رحمتی تصمیم گرفته فرشید پنالتی بزند! معمولا در همه تیمها سرمربی پنالتی زن ها را مشخص می کند و مشخص نیست چرا شفر با دیدن اسماعیلی پشت ضربه پنالتی، هیچ اعتراضی نکرده است!

حتما بخوانید

حالا وقت چیپ زدن بود آقای فرشید اسماعیلی؟

ماجرای دخالت سید مهدی رحمتی در پنالتی زدن پاتوسی چیست؟

کاپیتان و پنالتی‌زن استقلال مانع پنالتی زدن مهاجم سابق پرسپولیس در دربی ۸۹ شدند. در دقایق پایانی نیمه اول دربی ۸۹ که داور به سود استقلال اعلام ضربه پنالتی کرد، شاید یک صحنه از دید دوربین‌های تلویزیونی جا ماند، صحنه‌ای که گادوین منشا بعد از اعلام پنالتی توسط اشکان خورشیدی توپ را برداشت و می‌خواست پشت ضربه پنالتی بایستد، اما فرشید اسماعیلی با ربودن توپ و هُل دادن او اشاره کرد که خودم پنالتی را می‌زنم.

منشا که علاقه زیادی به گلزنی به تیم سابقش داشت، همچنان اصرار داشت که خودش پشت توپ بایستد، اما این بار سیدمهدی رحمتی دست او را گرفت و سعی کرد با صحبت‌هایش او را متقاعد کند که اجازه دهد اسماعیلی پشت توپ بایستد.

شاید اگر کاپیتان استقلال می‌دانست اسماعیلی قصد دارد حساس‌ترین پنالتی عمرش را چیپ بزند، مانع پنالتی زدن منشا نمی‌شد. البته شاید هم اسماعیلی که رابطه خوبی با رحمتی دارد در این زمینه با او هماهنگ کرده بود.

سید مهدی رحمتی

پرده اول: مصاحبه شفر بعد از بازی درباره پنالتی و رحمتی

شفر: برای من مشخص بود پاتوسی پنالتی می زند! سرمربی استقلال بعد از شکست در دربی در نشست خبری حاضر شد. استقلال در دربی برابر رقیب سنتی خود شکست خورد و نتوانست گل نیمه اول احمد نوراللهی را پاسخ دهد تا به این ترتیب سال را با یک باخت تلخ آغاز کند.

شفر بعد از شکست در دربی با حضور در نشست خبری درباره این مسابقه گفت: به یاد دارم که ۳ ماه قبل وقتی بحث دربی می شد، هیچکس انتظار مسابقه بین تیم اول و دوم جدول را نداشت. ما خیلی تلاش کردیم و بد بازی نکردیم و تنها یک موقعیت کرنر به حریف دادیم و گل خوردیم. فرصت های زیادی داشتیم و ضربه پنالتی گل نشد. فوتبال همین است و همه هواداران استقلال به جز یک نفر ناراحت هستند زیرا دربی برای آنها خیلی مهم بود. دربی را واگذار کردیم اما شانس قهرمانی را نه. مطمئن هستم که بر می گردیم. ما دیروز یک تیم داشتیم و امروز یک تیم زیرا وریا و دانشگر از ترکیب ما خارج شدند. وقتی روی چمن مصنوعی تمرین کنید، این اتفاق می افتد و دیگر روی زمین چمن مصنوعی نمی رویم. همه تیم ما ناراحت هستند و از هواداران خوب خود تشکر می کنم و از آنها عذر خواهی می کنم. همه تیم باید برای فصل بعد بماند. اکنون ۸۰ درصد چیزی که می خواهیم هستیم ولی با حفظ تیم فصل آینده صد در صد هستیم.

وی در ادامه صحبت های خود اضافه کرد: به داور و کمک های او برای قضاوت منصفانه ای که داشتند، خسته نباشید می گویم. داوری کار سختی است و نباید مرتب به او حمله کرد. عملکرد داور همانگونه شد که دیروز پیش بینی کردم و به ایشان تبریک می گویم.

حتما بخوانید

وقتی پیاز اشک مردم را در می آورد: هر کیلو ۱۵ هزار تومان!

سرمربی استقلال در انتقاد نسبت به عدم استفاده از ضربات پنالتی در این تیم و انتخاب اسماعیلی، بیان کرد: نمی توانم به وسط زمین بروم و بگویم تو باید پنالتی بزنی. پاتوسی باید پنالتی را می زد اما اسماعیلی توپ را گرفت و پنالتی را زد و ما باید این را در جلسات داخل تیم حل کنیم، نه اینجا.

او درباره اختلاف ۵ امتیازی با پرسپولیس، خاطر نشان کرد: ما یا می توانیم ادامه دهیم و یا برگردیم. به بازیکنان داخل رختکن گفتم ما هنوز در لیگ شانس داریم اما باید همه با هم باشیم. بازیکنان می توانند بابت نتیجه و نه بابت بازی ناراحت باشند و گریه کنند اما ما باید برای بازی بعد کنار هم بایستیم. کار ما سخت است و دربی به اندازه قهرمانی مهم بود و من مطمئنم که بر می گردیم.

شفر در واکنش به اینکه تنش روی نیمکت استقلال باعث تنش داخل زمین شد، گفت: مشکل این بود که قبل از بازی مصاحبه بچه گانه انجام شد. دربی در همه کشورها سخت است و ما باید خیلی مراقب باشیم. فوتبال شماره یک است و ما باید ساکت باشیم. آدم ها کار خود را انجام می دهند و امیدوارم بیرون زمین، هواداران مانند دوست و برادر از ورزشگاه خارج شوند زیرا این موضوع برای فوتبال ایران مهم است. درباره این دربی در آسیا و دنیا صحبت می شود و این موضوع بسیار مهم است.

سرمربی استقلال در واکنش به این موضوع که آیا رحمتی مانع از پنالتی زدن پاتوسی شد، بیان کرد: من نمی دانم رحمتی چه چیزی به اسماعیلی یا پاتوسی گفت. برای من مشخص بود که پاتوسی باید پنالتی بزند و من نمی توانستم به داخل زمین بروم. شاید یک زمان بازیکنی اعتماد به نفس خوبی دارد اما برای ما مشخص بود که پاتوسی باید پنالتی بزند و این موضوع را حل می کنیم اما کسی جریمه نخواهد شد.

فرشید اسماعیلی

پرده دوم: صحبت کردن رحمتی با شفر درباره مصاحبه جنجالی

برخی از هواداران استقلال مدعی هستند که سید مهدی رحمتی در تعیین زننده پنالتی استقلال به پرسپولیس دخالت داشته است. آن ها می گویند رحمتی به منشا و یا پاتوسی، اجازه پنالتی زدن را نداده و توپ را به فرشید اسماعیلی سپرده است.

این حواشی باعث ایجاد درگیری هایی در پایان دیدار شهرآورد ۸۹ در ورزشگاه آزادی شد، اما این پایان داستان نبوده است و پس از پایان بازی و خروج استقلالی ها از ورزشگاه و حضور آن ها در هتل المپیک، بین سید مهدی رحمتی و یکی از لیدرای باشگاه استقلال درگیری لفظی شدید در باب همین موضوع صورت می گیرد.

نکته مهم اما این است که رحمتی در ویدیوی منتشر شده قسم می خورد که دخالتی در تعیین زننده ضربه پنالتی استقلال را نداشته است.

دربی 89 در سال 98

پرده سوم: شفر و تغییر موضع عجیب پس از صحبت با رحمتی

وینفرد شفر سرمربی استقلال در خصوص ضربه پنالتی دیدار مقابل پرسپولیس توضیحاتی ارایه کرد. جالب اینجاست که این توضیحات، بعد از اینکه رحمتی با شفر حرف می زند مطرح شده و در سایت «استقلال» منتشر می شود.

ما یک استخر کوچک از بازیکنانی داریم که می خواهند پنالتی بزنند. در طول مسابقه و تحت فشار بسیار، گاهی اوقات بازیکنان باید تصمیمات انفرادی بگیرند و در این مسابقه نیز بازیکنان تصمیم گرفتند.

در جلسه قبل بازی گفته بودم در این مسابقه منشا نباید پنالتی بزند به این دلیل که دروازه بان پرسپولیس پنالتی زدن او ‌را میشناخت. من از مهدی رحمتی خواستم تا به نقطه پنالتی برود و به منشا یادآوری کند که او نباید پنالتی بزند و او هم همین کار را کرد.

در نشست خبری نیز اشاره کردم که متوجه صحبت رحمتی و پاتوسی نشدم که برداشت های اشتباهی از این جمله صورت گرفت و رحمتی تنها پیام من برای منشا را برد. از دست دادن پنالتی بسیار ناراحت کننده است و شکست در دربی حتی بسیار بیشتر ناراحت کننده است. خیلی خوب این را میدانم که هوادارانمان بسیار غمگین و ناراحت هستند. ما باید بسیار ناراحت باشیم و هستیم اما باید برای بازی بعدی هم خودمان را آماده کنیم. هنوز کار ما در این فصل به پایان نرسیده است.

حتما بخوانید

بیرانوند بعد از پنالتی به خورشیدی چه گفت؟ + عکس

گفتنی است پیش از این شفر در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی صحبت های دیگری را مطرح کرده بود و به نوعی تقصیراتِ تغییرِ پنالتی زنِ تیمش را گردن کاپیتان رحمتی انداخته بود! حال چه شده که نظر شفر به این سادگی تغییر می کند مشخص نیست. این مسئله یا قدرت و نفوذ رحمتی را نشان می دهد، یا انعطاف پذیری شفر را. به هر حال پیرمرد دوست داشتنی آلمانی، دوست ندارد با کاپیتان پر نفوذ تیمش رو در رو شود. بنابراین به همین سادگی موضع خود را تغییر می دهد.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: ۱. ورزش سه ۲. پارس فوتبال ۳. فوتبالی

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *