چرا رییس فدراسیون فوتبال برکنار شد؟

علت برکناری عزیزی خادم چه بود؟

علت برکناری عزیزی خادم نارضایتی باشگاه ها، حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا، حواشی خوبان عالم و جن، نارضایتی و بدسلیقگی رباره ورود بانوان به ورزشگاه و موارد مشابه دیگر بوده است.

شهاب عزیزی خادم رییس فدراسیون فوتبال شهاب الدین عزیزی خادم

مجله اینترنتی پارسی گو: به نظر می رسد نارضایتی باشگاه ها، حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا، حواشی مربوط به ماوراء الطبیعه و خوبان عالم (جن و…)، نارضایتی و بدسلیقگی (دهن کجی!) درباره ورود بانوان به ورزشگاه و… علت برکناری عزیزی خادم از فدراسیون فوتبال بوده است. با ما همراه باشید:

«خوبان عالم» یک سال هم دوام نیاورد!/ عزیزی خادم برکنار شد/ یک پیشکسوت استقلالی سرپرست فدراسیون تیم ملی شد!

رئیس فدراسیون فوتبال با رای اعضای هیات رئیسه از سمت خود برکنار شد. نشست اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال صبح امروز در شرایطی در مرکز ملی فوتبال برگزار شد که اعضا رای به برکناری شهاب عزیزی خادم از ریاست این فدراسیون دادند.

در جلسه امروز شهاب عزیزی خادم،شهره موسوی، احمدرضا براتی، احسان اصولی، بهرام رضاییان، میرشاد ماجدی، طهمورث حیدری، مهرداد سراجی و خداداد افشاریان حضور داشتند. در آغاز این نشست دبیرکل فدراسیون فوتبال طبق قانون اجازه حضور به بهاروند و حمیدرضا مهرعلی را نداد.

در این نشست دلایل این اتفاق و تمام اشتباهات یک سال اخیر عزیزی خادم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت برکناری رئیس فدراسیون فوتبال از سمت خود قطعی شد. در این جلسه ۸ رای برای برکناری رئیس فدراسیون فوتبال جمع آوری شد.

با برکناری عزیزی خادم عصر ادبیات عجیب و غریبی چون خوبان عالم، مخلوقات وابسته، نفس حق و… به پایان رسید. وی در تاریخ ۱۰ اسفند سال گذشته از مجمع فدراسیون فوتبال رای گرفت اما او در فدراسیون فوتبال یک سال هم دوام نیاورد.

یک استقلالی رییس فدراسیون شد سرپرست فدراسیون فوتبال میرشاد ماجدی پیشکسوت استقلال

یک استقلالی رییس فدراسیون شد سرپرست فدراسیون فوتبال میرشاد ماجدی پیشکسوت استقلال

عجیب اینکه دکتر میرشاد ماجدی یکی از پیشکسوتان باشگاه استقلال به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال انتخاب شده است! اگرچه رئیس قبلی فدراسیون، یعنی عزیزی خادم نیز متهم به حمایت از استقلال بود، اینبار رسما یکی از پیشکسوتان استقلال جایگزین وی شده است!

ویکی پدیا درباره ماجدی نوشته است: میرشاد ماجدی (زاده ۱۳۴۹) (متولد تهران، ایران) بازیکن پیشین فوتبال در تیم‌هایی از جمله باشگاه فوتبال استقلال تهران و همچنین سرپرست سابق باشگاه استقلال تهران، باشگاه فوتبال خونه به خونه و کمیته جوانان فدراسیون فوتبال ایران می‌باشد.

ماجدی فارغ‌التحصیل رشته مدیریت راهبردی در ورزش در مقطع دکترا است. وی عضو سابق هیئت مدیره باشگاه استقلال تهران بود که در تاریخ ۷ دی ۱۳۹۸ از سمت خود استعفا کرد. وی مسئول کمیته آموزش فدراسیون فوتبال نیز می‌باشد. در آذر ماه سال ۱۳۹۸ وی در رستوران آرمانی استان قزوین در مراسم اختتامیه مربیگری درجه B آسیا شرکت کرد.او اصالت گیلک و رشتی دارد. همچنین در انتخابات دوره جدید فدراسیون فوتبال که در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ انجام شد میرشاد ماجدی با ۲۰ رای به عنوان یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شد. در پی عزل موقت عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال ماجدی در مورخه ۲۸.۱۱.۱۴۰۰ به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال انتخاب شد.

افتخارات میرشاد ماجدی در استقلال

  • قهرمانی جام باشگاه های آسیا ۷۰–۱۳۶۹
  • نایب قهرمانی لیگ فوتبال ایران ۷۱–۱۳۷۰
  • نایب قهرمانی جام حذفی فوتبال ایران ۷۱–۱۳۷۰

فارس با تیتر: «ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال شد» نوشت:  نشست اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال امروز با خروجی عزل شهاب عزیزی خادم برگزار و بعد از این نشست صحبت‌های زیادی مطرح شد که مهرداد سراجی به عنوان سرپرست فدراسیون شده اما این اتفاق رخ نداد.

حواشی رییس فدراسیون فوتبال خوبان عالم و علت برکناری عزیزی خادم

حواشی رییس فدراسیون فوتبال خوبان عالم و علت برکناری عزیزی خادم

سرپرست فدراسیون فوتبال مشخص شد/ ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال شد

میرشاد ماجدی با حکم اعضای هیات رئیسه به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال انتخاب شد و قرار است امور مدیریتی این فدراسیون را بر عهده بگیرد.

بعضی از تخلفات عزیزی خادم و ناراحتی هواداران باشگاه ها

در مطلبی که فارس منتشر کرده است، کاربران مختلفی نظرات خود را درباره علت برکناری عزیزی خادم و سرپرستی ماجدی و نیز حواشی این خبر بیان داشته اند و کاربری با عنوان «زلزله ۶ ریشتری قرمز» (پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ – ۱۷:۳۳) نوشت: آقا میر شاد ماجدی سرور تیم (پیروزی) خوش آمدی سرورم. خدمات فدراسیون خوبان عالم به استقلال؛ چرا ما پیروزیها بخاطر عزل ایشون خوشحال هستنیم؟ به این دلایل:

۱. صدور رای بازیکن گابنی گل گهر به ضرر تیم سیرجانی و سه بر صفر شدن نتایج این تیم توسط کمیته انضباطی و استیناف برخلاف قوانین موجود و در شرایطی که فدراسیون به وضوح در این پرونده مقصر بود.

۲. حضور عزیزی خادم در اردوی تیم های رقیب پیروزی از جمله نفت آبادان، ذوب آهن و سپاهان.

۳. مصونیت استقلال و عدم برخورد انضباطی با آبی ها علی رغم اتفاقات رخ داده در اردوی دبی، صحبت ها و تهمت های مجیدی علیه داوران و…

۴. مشخص نشدن وضعیت خدمت سربازی دو مدافع استقلال توسط ارکان فدراسیون علی رغم درخواست های متعدد باشگاه های لیگ برتری.

۵. رد پای مشاور فدراسیون فوتبال در صدور رای پرونده بازیکن گابنی گل گهر .

۶. فرارعزیزی خادم از پاسخ گویی به هواداران تیم سرخپوش پایتخت در پی صدور آرای انضباطی عجیب علیه( پیروزی جماعت) بعد از دیدار با سپاهان.

۷. صدور رای عجیب در پرونده حمله با نارنجک به اتوبوس (پیروزی) در اصفهان.

۸. عدم بررسی شکایت نساجی درباره استفاده از ژستد و یامگا و احضار سیف الله پور در پی مصاحبه و عنوان شکایت از استقلال.

۹. رد شکایت باشگاه مس رفسنجان در خصوص استفاده از مرادمند و یزدانی به عنوان سرباز توسط استقلال.

۱۰. عدم صدور کارت بازی مهدی ترابی برای دیدار برگشت مقابل صنعت نفت و (پیروزی) در لیگ ۲۰

۱۱. عدم پرداخت حق الهسم سازمان لیگ از سوی کارگزار آبی ها در پرونده تبلیغات محیطی برخلاف مصوبه و صورتجلسات در حالی که کارگزار (پیروزی) به تعهدات خود عمل کرد.

۱۲. پانزده مورد اشتباه داوری به سود استقلال تا پایان هفته شانزدهم لیگ برتر و سلب ۷ امتیاز از (پیروزی) با ۱۲ اشتباه‌.

۱۳. لغو قانون منع جذب نفرات خارجی که عملا تنها به سود تیم استقلال تمام شد.

۱۴. بستن پنجره زمستانی( پیروزی )به دلیل بدهی به بیراوند، باشگاه شهرخودرو و… و عدم ثبت قرارداد گوهری برای سوپرجام به دلیل بدهی؛ ثبت قرارداد دو خرید زمستانی استقلال علی رغم بدهی آبی ها به چند بازیکن و وضع قانون عجیب ثبت قرارداد دو بازیکن برای باشگاه های بدهکار که فقط به سود تیم آبی پوش پایتخت بود.

۱۵. استفاده غیرقانونی استقلال از حردانی و آمانوف علی رغم بدهی آبی ها به اسماعیلی و باقری به لطف فدراسیون و سازمان لیگ.

۱۶. رای عجیب کمیته انضباطی در خصوص شکایت باشگاه هوادار و جزئی خواندن تخلف آبی ها در حالی که استقلال هنگام به ثمر رسیدن گل دو ۱۲ نفره بودن ۶۶۶۶۶۶ از همه هواداران تیم (پیروزی) میخواهم یحیی گل‌محمدی را در باخت دربی هو نکنند چون قطعا استقلال برنده دربی است و از همین الان برد دربی را به استقلالی‌ها تبریک عرض مینماییم و به (پیروزی ها) هم می‌گوییم ناراحت نباشند این بازی هم سه امتیاز بیشتر نداشت.

علت برکناری عزیزی خادم رییس فدراسیون فوتبال

علت برکناری عزیزی خادم رییس فدراسیون فوتبال موارد ذیل است:

  1. نارضایتی باشگاه ها
  2. حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا
  3. حواشی مربوط به ماوراء الطبیعه و خوبان عالم (جن و…)
  4. نارضایتی و بدسلیقگی (دهن کجی!) درباره ورود بانوان به ورزشگاه
  5. نارضایتی هواداران پرسپولیس و شائبه حمایت از استقلال
  6. عدم هماهنگی با وزارت ورزش
  7. بی احترامی به وزارت ورزش در جشن صعود به جام جهانی
  8. و…

پیشکسوت فوتبال کشور: امیدوارم حق گرایی در فدراسیون فوتبال ادامه پیدا کند/ عزل عزیزی خادم را به فال نیک می گیرم

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: اگر کار هیات رئیسه فدراسیون فوتبال براساس مستندات انجام شده کار خیلی خوبی بوده است. ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در خصوص عزل شهاب عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال با رأی اعضای هیأت رئیسه اظهار داشت: اگر مستندات، مدارک و شواهدی وجود دارد باید به عموم مردم ارائه شود تا آنها قانع شوند. اگر خلافی صورت گرفته و با آن برخورد شده حق طبیعی هیأت رئیسه است که این کار را انجام بدهد.

وی افزود: اگر این کار براساس مستندات انجام شده کار خیلی خوبی بوده است. باید جلوی کارهای غیرقانونی گرفته شود. این اتفاق نادری بود. در فدراسیون‌های گذشته هم اقداماتی انجام شد و پرونده‌هایی وجود داشت که خیلی روشن نبودند و کسی هم برخورد نمی‌کرد. امیدوارم این قانون‌گرایی و حق‌گرایی ادامه پیدا کند.

کارشناس فوتبال گفت:‌ هر کسی خلافی می‌کند باید تبعاتش را بپذیرد، من این اتفاق را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم همه سازمان‌ها نیز همینطور عمل کنند تا فساد کنترل و جلوی آن گرفته شود.

قاسمپور با اشاره به شرایط فدراسیون عزیزی خادم عنوان کرد: او زمانی که آمد خیلی کارها می‌خواست انجام بدهد. به ندرت پیش می‌آید یک رئیس در ابتدای کار خودش قول کارهایی را بدهد. امیدوارم هر کسی جای او می‌آید اصول کار و چارچوب قوانین و مقررات را رعایت کند. این قوانینی که در فیفا و آسیا علیه ما وضع می‌شوند مشکل‌ساز شده‌اند و این وضعیت باید تغییر پیدا کند.کسانی که رأی می‌دهند خیلی مهم هستند. باید آدمی بر سر کار بیاید که کننده کار باشد سلامت فکری داشته باشد امیدوارم در انتخابات بعدی دچار مشکل نشویم.

بازتاب برکناری عزیزی خادم از ریاست فدارسیون فوتبال از زبان خبرنگار عراقی/ علت برکناری رییس فدراسیون از نگاه کارشناس عراقی

خبرنگار سرشناس عراقی به تحلیل برکناری عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال ایران پرداخت. به نوشته فارس، شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان امروز در جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با اکثریت آراء به دلیل عملکرد ضعیفش در طول یک سال گذشته از سمتش عزل شد.

علی نوری خبرنگار و مجری سرشناس فوتبالی در کشور عراق به این برکناری رئیس فدراسیون فوتبال ایران واکنش نشان داد و در صفحه توئیترش نوشت: فدراسیون فوتبال ایران تصمیم به برکناری عزیزی خادم رئیس این سازمان با آراء هیات رئیسه گرفت.

واکنش کارشناس عراقی به علت برکناری عزیزی خادم و عزل رییس فدراسیون فوتبال ایران

واکنش کارشناس عراقی به علت برکناری عزیزی خادم و عزل رییس فدراسیون فوتبال ایران

این تصمیم به دلیل درخواست های زیاد به برکناری عزیزی خادم بعد از حذف شدن استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ و ترس از تکرار این موضوع برای تیم ملی ایران در آینده گرفته شد.

تهیه و تنظیم: گروه ورزشی.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *