معرفی مادهای بازی رزیدنت اویل 3 نمسیس نسخه کلاسیک 1999:

Resident Evil 3 Nemesis Mods مادهای متفاوت بازی اویل ۳ نمسیس!

در این مطلب به معرفی مادهای بازی اویل ۳ نمسیس با عنوان Resident Evil 3 Nemesis Mods پرداخته ایم. علاقه مندان به نخسه کلاسیک رزیدنت اویل ۳ که به دنبال خاطره بازی با این نسخه جاودان از سری بازی های اویل هستند، می توانند مادهای آنرا نیز تجربه کنند.

صفحه آغاز ماد اویل 3 نمسیس Resident Evil 3 Nemesis Mods

مجله اینترنتی پارسی گو: برای کسانی که به بازی های فکری و ترسناک علاقه دارند، سری رزیدنت اویل از همان ابتدا تا به امروز، یکی از بازی های فوق العاده جذاب بوده است. در این بین، نسخه ۳ رزیدنت اویل که با نام کامل رزیدنت اویل ۳ نمسیس Resident Evil 3 Nemesis قبل از سال ۲۰۰۰ میلادی عرضه شده است، جای ممتاز و ویژۀ خود را دارد! در این مطلب به قلم احمد طحانی، به معرفی مادهای این بازی جذاب پرداخته شده و فهرستی از Resident Evil 3 Nemesis Mods به شما مخاطبین عزیز معرفی می‌شود. با ما همراه باشید:

حتما بخوانید

لیست بازی های رزیدنت اویل (فهرست کامل سری بازیهای Resident Evil)

معرفی مادهای رزیدنت اویل ۳ کلاسیک Resident Evil 3 Nemesis Mods

مجله اینترنتی پارسی‌گو افتخار دارد تا به عنوان اولین سایت فارسی، مادهای نسخه کلاسیک رزیدنت اویل ۳ نمسیس را به علاقه‌مندان سری رزیدنت اویل معرفی کند. همچنین پیشتر به صورت اختصاصی یکی از مادهای رزیدنت اویل را معرفی کرده بودیم که می توانید معرفی مذکور را اینجا (کلیک کنید) مطالعه بفرمایید. در ادامه برای نخستین بار، فهرستی از مادهای Resident Evil 3 Nemesis را معرفی می کنیم:

حتما بخوانید

معرفی بازی The Lord of the Necropolis + لینک دانلود

  • Re3vX HD mod + Vxpatch for limitless resolution
  • Nightmare Tracking
  • TheMitoSan’s Balanced Mod™
  • Resident Evil 3 HD TLOTN
  • ketu
  • ResidentEvil3KeTu
  • Resident Evil 3 – German HD Translation
  • Century Mod DEMO
  • Resident Evil 3 Nemesis Scenario
  • Resident Evil 3 Overhaul Mod (SOURCENEXT)
  • Resident Evil 3: Nemesis – Seamless HD Project v2.0
  • Resident Evil 3 HD mod
  • New RE3 Randomizer
  • RESIDENT EVIL 3 EXtreme Mod 2021
  • Resident evil 3 : The only one [PSX mod]
  • Resident Evil 3: Nemesis – RE3NHANCED
  • Resident Evil 3: Restoration Project
  • Resident Evil 3 Soundtrack swap
  • Resident Evil 3 boutique room for restoration patch
  • Resident Evil 3: Alternative Soundtrack Mod
  • New Intro movie
  • Resident Evil 3 Environmental Graphics Mod
  • Resident Evil 3 Mods Collection by REartist
تفاوت های جزئی و کلی در ماد بازی resident evil 3 nemesis mods

تفاوت های جزئی و کلی در ماد بازی resident evil 3 nemesis mods

تفاوت مادهای اویل ۳ نمسیس با نسخه اصلی بازی Resident Evil 3 Nemesis

ماد یا مود که به انگلیسی Mod نوشته می شود و کوتاه شده Modification است، در حقیقت تغییری است که طرفداران حرفه ای یک بازی ویدئویی در آن ایجاد می کنند تا از جنبه های گوناگون بازی دچار تغییر شود. این تغییرات گاهی جزئی است و گاهی روال بازی را به طور کلی دگرگون می کند. اما آنچه در ماد اصل و اساس است، محفوظ ماندن Base و کالبد اصلی بازی است. پیشتر در مجله پارسی‌گو درباره دی‌ال‌سی بازی ها هم توضیحاتی ارائه داده بودیم که می توانید مقاله مذکور را اینجا (کلیک کنید) مطالعه بفرمایید. اما ماد بازی اویل ۳ چه تفاوتی با نسخه اصلی آن دارد؟

حتما بخوانید

کد تقلب و رمز بازی اویل ۳ (resident evil 3 nemesis)

تفاوت اول: افزایش درجه سختی بازی (سخت تر شدن بازی)

در اکثر مادهای بازی رزیدنت اویل ۳ نمسیس نسخه کلاسیک، بازی به مراتب از نسخه اصلی خود سخت تر شده است! به عنوان مثال در بعضی از مادها از همان آغاز بازی باید با یک یا چند نمسیس مبارزه کنید! آنهم با یک کلت کمری و چاقو! اگرچه همه مادهای روی سختی تمرکز ندارند اما می توان گفت یکی از جنبه های اصلی و قابل توجهی که مادهای اویل ۳ کلاسیک را جذاب کرده است، زیاد شدن جنبۀ سختی بازی است؛ چراکه پلیر با افزایش درجه سختی به چالش کشیده می شود.

ملاقات با پلیس در خارج از ساختمان پلیس resident evil3 1999

ملاقات با پلیس در خارج از ساختمان پلیس resident evil3 1999

تفاوت دوم: موسیقی های جذاب و جدید

یکی دیگر از تفاوت های مادهای Resident Evil 3 Nemesis با نسخه اصلی آن، تغییراتی است که در موسیقی بازی داده شده است. اویل‌بازها موسیقی اتاق Save نسخه کلاسیک اویل ۳ را «شاهکار» می دانند! واقعا هم همینطور است و در آن سالها، خالق آن موسیقی، به معنی واقعی کلمه «هنرمندی» خودش را به نمایش گذاشته بود. تصور کنید پس از عبور از مسیرهای پر از اضطراب و دلهره، مبارزه با انواع زامبی ها، نگرانی از حملۀ ناگهانی نمسیس و… به اتاقی می‌رسید که «امن» است و در آنجا حمله ای به شما صورت نمی گیرد. موسیقی نسخه کلاسیک بازی به نحوی هنرمندانه این حس «آرامش» و «امنیت» را در اثر خود به مخاطب یادآوری می‌کند. به نحوی که بازیکن با آرامش خاطر به کارهای خود در اتاق Save می پردازد و اینونتوری خود را مرتب می کند، وسایلی که لازم دارد را بر می دارد و باقی را جعبه لوازم می‌چیند و در نهایت در صورت تمایل بازی را ذخیره می‌کند.

در بعضی از مادهای بازی اویل ۳ نمسیس، موسیقی بخش های مختلف بازی دچار تغییر شده است. ممکن است بعضی از پلیرها این کار را نپسندند؛ اما در مقابل عده زیادی وجود دارند که از نوآوری استقبال می کنند. بنابراین شما هم می توانید با تجربه مادهای مختلف اویل ۳ تجربه متفاوتی از شنیدن موسیقی در بخش های مختلف این بازی جذاب به دست آورید.

حتما بخوانید

سه پایان متفاوت در رزیدنت اویل نمسیس (پایان A _ پایان B _ پایان C)

تفاوت سوم: تغییر در نقشه و مسیر بازی

یکی دیگر از تفاوت های Resident Evil 3 Nemesis Mods با نسخه اصلی آن، تفاوت در مسیر و نقشه بازی است. به طوریکه در بعضی از مادها، شما می توانید درهایی که در نسخه اصلی باز نمی شد را باز کنید! و به حس کنجکاوی خود، نسبت به اینکه پشت آن در چه بوده است پاسخ مثبت بدهید. در بعضی از مادهای اویل ۳ نسخه کلاسیک، بخش هایی جدید به مپ بازی اضافه شده است و یا مسیرهایی که در نسخه اول اجازه ورود به آن را نداشتید، در این نسخه باز شده است و می توانید در آن بخش ها هم به گشت و گذار بپردازید.

تفاوت چهارم: لوت ها و آیتم های بازی

یکی دیگر از تفاوت های ماد بازی اویل ۳ نسخه کلاسیک با نسخه اصلی بازی، جابجا شدن لوت ها و آیتم های بازی است! در بعضی از مادها بازیکن با لوت هایی مواجه می شود که در نسخه اصلی بازی وجود نداشته است. همچنین در بعضی از مادها تعداد لوت ها افزایش و یا کاهش پیدا کرده است. مورد بعدی هم جابجایی آیتم های بازی است. به عنوان نمونه، در بعضی از مادها ابزار فندک را که در همان ابتدای بازی به آن نیاز دارید، بعد از کشتن نمسیس و لوت کردن جنازۀ او به دست می آورید! این تغییر و جابجایی ها به جذابیت بازی افزوده است و از همین جهت، بسیاری از استریمرها و گیمرهای مشهور جهان، سعی می کنند هیچکدام از مادهای اویل ۳ نسخه کلاسیک را از دست ندهند! به همین جهت اگر صفحات آنها را پیگیری کنید، می توانید پاسخ بسیاری از سوالات خود درباره ماد مورد علاقه تان را به دست آورید.

حتما بخوانید

راهنمای قدم به قدم و کامل بازی رزیدنت اویل ۳ (resident evil 3)

تفاوت پنجم: افزایش قدرت نمسیس و نیز افزایش سرعت زامبی ها

در نسخه کلاسیک بازی اویل ۳ نمسیس ۱۹۹۹ زامبی ها سرعت چندانی نداشتند و خیلی آرام راه می رفتند و حتی اگر شکل و شمایل دویدن به خود می گرفتند و سرعت خود را زیاد می کردند، باز هم به راحتی می شد از دست آنها فرار کرد. اما تصور کنید سرعت این زامبی ها زیاد شود! تاجایی که آنها پا به پای شما بدوند و بتوانند پیچ و خم های مسیر را مانند شما طی کنند! در این صورت هیجان بازی چند برابر نمی شود؟ مورد بعدی افزایش قدرت نمسیس است! نمسیس در نسخه کلاسیک، مانند یک غول نامیرا مخوف و ترسناک بود! اگرچه بازیکن های حرفه ای با همان کلت بازی از پس کشتن نمسیس بر می آمدند، اما برای غالب بازیکنان، نمسیس قدرتی عجیب و ترسناک تلقی می شد.

در بعضی از مادهای اویل ۳ قدرت نمسیس افزایش پیدا کرده است و نزدیک به دو برابر شده است! همچنین عصبانیتش هم زیاد شده است و اکثر ضربات و حملاتش در حالت عصبانی انجام می شود! حالا تصور کنید مواجه شدن با چنین موجودی چه حس و حالی خواهد داشت! نکته جالب اینکه علاوه بر افزایش قدرت نمسیس، دفعات مواجه شدن با او نیز زیاد شده است؛ بطوریکه در بعضی از مادها، از همان شروع بازی به جای روبرو شدن با زامبی‌های معمولی و خسته، با چند نمسیس مواجه می شوید!

مبارزه مداوم و فراوان با نمسیس

مبارزه مداوم و فراوان با نمسیس

تفاوت ششم: بازی با شخصیت های جدید و تغییر چهره شخصیت های بازی

یکی دیگر از تفاوت مادهای بازی اویل ۳ نسبت به نسخه کلاسیک آن، تغییر چهره شخصیت های بازی است. به عنوان مثال، در یکی از مادها، چهره جیل و کارلوس، دقیقا چهره ای است که آنها در نسخه Resident Evil 3 Remake دارند! یعنی جیل و کالوس Remake وارد نسخه کلاسیک شده اند! همچنین نکته جذاب دیگری که در بعضی از مادها با آن مواجه می شوید، انجام بازی توسط دیگر شخصیت های بازی است! به عنوان مثال در یکی از مادها، شما در نقش نیکولای گینوائیف ظاهر می شوید و باید وظایف او را انجام دهید!

اگر خاطرتان باشد در نسخه اصلی بازی، هنگامی که کارلوس واکسن را از بیمارستان به دست می آورد، موقع خروج از بیمارستان با بمبی مواجه می شود که تنها چند ثانیه با انفجار فاصله دارد! کارلوس باید با سرعت از بیمارستان خارج شود… فکر می کنید این بمب را چه کسی کار گذاشته است؟ بله؛ درست حدس زدید! نیکولای گینوائیف! و جالب تر آنکه خود شما به عنوان بازیکن باید شخصیت نیکولای را در دست گرفته و هدایت کنید تا ماموریت هایش را به انجام برساند.

یا در یک مورد دیگر شما باید در نقش میخائیل ویکتور ظاهر شوید. میخائیل همان شخصیت دوست داشتنی بازی اویل ۳ نسخه کلاسیک است که آسیب دیده و در قطار مشغول استراحت است. وقتی کارلوس قطار را راه می اندازد، این میخائیل ویکتور است که با آن فداکاری، نمسیس را از قطار به بیرون پرت می کند و به این شکل به عمر خود پایان می دهد! صحنه مبارزه میخائیل با نمسیس و خالی شدن خشاب میخائیل و در نهایت کشیدن ضامن نارنجک و در آغوش گرفتن نمسیس! یکی از صحنه های جذاب نسخه کلاسیک بازی است.

حتما بخوانید

ترجمه کتاب قرمز آموزشی رزیدنت اویل ۳ نمسیس

دیگر تفاوت های مادهای اویل ۳ با نسخه اصلی بازی

در این مطلب به شش مورد از تفاوت های اصلی مادهای بازی اویل ۳ با نسخه اصلی آن اشاره کردیم. اما تفاوت مادها با نسخه اصلی تنها به این شش مورد محدود نمی شود و اگر شما هم به انجام بازی بپردازید، تفاوت های بسیاری را مشاهده خواهید کرد که هر یک از آنها به تنهایی می تواند جذابیت یک بازی را دوچندان کند! به عنوان نمونه سلاح های جدیدی که در مادها می بینید و آنها را در اختیار دارید، یا تغییر فایل های بازی که شامل تجربیات، خاطرات و نکات آموزنده ای است که در سرتاسر بازی آنها را پیدا می کنید، و… . تغییر در لباس شخصیت ها، کم شدن بعضی از آیتم ها در مادهای سخت، مانند کم شدن گل های سبز و قرمز و نیز انواع گلوله و فشنگ، جابجا شدن محل لوت ها و… همه و همه جزو تغییراتی است که در مادهای بازی اویل ۳ نمسیس ایجاد شده است.

مخاطبین عزیزی که قصد دارند مادهای فوق را دانلود کنند، می توانند با سرچ کردن عنوان هر ماد، از سایت های خارجی نسخه کامل بازی را به صورت رایگان دریافت کنند. همچنین به زودی در مجله اینترنتی پارسی‌گو، مطلبی درباره دانلود مادهای بازی اویل ۳ نسخه کلاسیک با عنوان لینک دانلود Resident Evil 3 Nemesis Mods منتشر خواهد شد که شامل راهنمایی برای دانلود آسان این مادها است. اما در حال حاضر لینک دانلود بازی The Lord of the Necropolis که یکی از مادهای جذاب بازی رزیدنت اویل ۳ نسخه کلاسیک است، در مجله اینترنتی پارسی‌گو قرار دارد که شما عزیزان می توانید از اینجا (کلیک کنید) به دانلود این ماد پرداخته و از تجربۀ آن لذت ببرید. همچنین سوالات و نقطه نظرات خود را درباره مادهای نسخه کلاسیک اویل ۳ ذیل همین مطلب مطرح کنید تا هم توسط تحریریه مجله به سوالات شما پاسخ داده شود، و هم دیگر مخاطبان از تجربیات و نقطه نظرات شما بهره‌مند شوند.

نویسنده: احمد طحانی.
تهیه و تنظیم: گروه سرگرمی.
منبع: مجله اینترنتی پارسی‌گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی‌گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *