فینال آسان با اردن را با شکست برابر قطر از دست دادیم:

قلعه نوعی به قطر باخت و بهترین نسل فوتبال ایران نابود شد!

قلعه نوعی به قطر باخت و به همین سادگی حسرت قهرمانی در آسیا تکرار شد… آنهم در حالیکه فینالی آسان در برابر اردن انتظار برنده امروز را می کشید و به این ترتیب بی کفایتی تاج و قلعه نوعی باز هم به فوتبال کشور ضربه زد.

قلعه نوعی ژنرال گروهبان قندله باخت به قطر جام از دست ایران سرخورد امیرقلعه نوعی

مجله اینترنتی پارسی گو: با انتخاب غلط مهدی تاج و فدراسیون فوتبال، حسرت قهرمانی در جام ملت های آسیا باز هم تکرار شد و اینبار در حالی که می توانستیم به راحتی قهرمان شویم، به «قطر» باختیم! قلعه نوعی به قطر باخت و حسرت قهرمانی تکرار شد! تصور کنید: اگر به فینال صعود می کردیم با اردن بازی می کردیم! در واقع شانس هم با ما یار شد؛ اما بی کفایتی و نداشتن علم روز فوتبال باعث شد در مقابل قطر شکست بخوریم! قطری که آخرین بار پر گل این تیم را شکست داده بودیم! در واقع قلعه نوعی با سیستم بکش زیرش و شانس، اینبار نتوانست کاری از پیش ببرد. با ما همراه باشید:

ایران دوباره پای فینال لغزید و به شکل ناباورانه بازی نیمه نهایی جام ملت‌ها مقابل قطر را واگذار کرد.

حتما بخوانید

تاج، قلعه نوعی و نابودی بهترین نسل تاریخ فوتبال ایران!

ایران ۲- قطر ۳، حسرت فینال بر دلمان ماند!

به نوشته ورزش سه تیم ملی فوتبال ایران پس از صدرنشنیی در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا که سه پیروزی مقابل فلسطین، هنگ‌کنگ و امارات به دست آورد، در دو بازی دور حذفی برابر تیم‌های سوریه و ژاپن دو برد ارزشمند به دست آورد و حالا که در جدالی حساس به مصاف قطر رفته، می‌خواهد همین روند را ادامه بدهد و فینالیست این رقابت‌ها شود ولی در آن سوی میدان عنابی‌ها نیز تلاش می‌کنند تا مثل دوره گذشته به دیدار پایانی برسند و نزدیک‌تر به جام شوند.

تقویم جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ – مرحله نیمه نهایی / چهارشنبه: ۱۴۰۲/۱۱/۱۸ ؛ ساعت ۱۸:۳۰ / ورزشگاه: الثمامه- دوحه

سوت داور: احمد العلی (کویت) / کمک‌ها: عبدالهادی العنزی (کویت) و محمد زیرول (مالزی)/ داور چهارم: جومپِی ایه‌دا (ژاپن)/ داور و کمک داور وی‌ای‌آر: سیواکورن پو اودوم (تایلند) و فو مینگ (چین).

تیم ملی ایران
علیرضا بیرانوند | محمدحسین کنعانی‌زادگان | شجاع خلیل‌زاده | رامین رضاییان (۸۷- شهریار مغانلو) | احسان حاج‌صفی (۴۶- میلاد محمدی)، امید ابراهیمی (۴۶- محمد محبی) | سعید عزت‌اللهی | سامان قدوس | علیرضا جهانبخش | مهدی طارمی (۸+۹۰- رضا اسدی) و سردار آزمون.
سرمربی: امیر قلعه‌نویی (مربی بازنده)

تیم ملی قطر
مشعل برشم | پدرو میگل (۶۳- طارق سلمان) | مهدی علی (۶۸- بوعلام خوخی) | لوکاس مندز، احمد فتحی | محمد وعد | جاسم جابر (۸۱- عبدالعزیز حاتم) | یوسف عبدالرزاق (۶۳- حسن الهیدوس) | همام الامین (۴۶- اسماعیل محمد) | اکرم عفیف و المعز علی.
سرمربی: تین‌تین مارکز لوپز (مربی پیروز)

شرح گل‌ها:

ایران ۱ – قطر صفر (دقیقه ۴: سردار آزمون): اوتی که مهدی طارمی در سمت راست زمین گرفته بود را علیرضا جهانبخش با پرتاب بلند به محوطه جریمه فرستاد که ضربه پشت سر سعید عزت‌اللهی را پدرو میگل به شکل ناقص دفع کرد تا سردار آزمون با فرصت‌طلبی، جای‌گیری مناسب و ضربه قیچی برگردان تماشایی گل اول بازی را به ثمر رساند.

ایران ۱ – قطر ۱ (دقیقه ۱۷: جاسم جابر): فرار اکرم عفیف از سمت راست محوطه جریمه و پاس کات‌بک او را جاسم جابر با شوت محکم از پشت محوطه جریمه زد که توپ پس از برخورد به پای مدافع ایران و عبور از روی سر بیرانوند به تور دروازه چسبید و گل تساوی را به همراه داشت.

ایران ۱ – قطر ۲ (دقیقه ۴۳: اکرم عفیف): موج دوم حمله قطر با دفع اشتباه بازیکنان ایران در زمین خودی شکل گرفت که پاس رو به جلوی احمد فتحی را اکرم عفیف با نفوذ سریع به محوطه جریمه و شوت فنی و تماشایی به گوشه دروازه فرستاد تا گل دوم تیمش را به ثمر رساند و پیش بیفتند.

ایران ۲ – قطر ۲ (دقیقه ۵۱: علیرضا جهانبخش): در زمان پنالتی زودهنگام نیمه دوم برای ایران، در حالی که مشعل برشم به سمت راست شیرجه رفته بود، علیرضا جهانبخش توپ را به مرکز دروازه زد تا گل تساوی به ثمر برسد.

ایران ۲ – قطر ۳ (دقیقه ۸۲: المعز علی): ارسال اکرم عفیف از سمت چپ زمین را شجاع خلیل‌زاده با ضربه سر برگشت داد تا پشت محوطه جریمه توپ به عبدالعزیز حاتم برسد و این بازیکن یک دقیقه پس از تعویض اقدام به شوت‌زنی کند که ضربه او در میانه راه به المعز علی رسید و در حالی که رامین رضاییان آفساید را پُر کرده بود، این مهاجم گل سوم قطر را با شوت زمینی زد.

حتما بخوانید

آقای قلعه نوعی لطفا پاسخگو باشید!

کرنومتر دقایق حساس:

دقیقه ۵: شوت اکرم عفیف در اختیار بیرانوند قرار گرفت.
دقیقه ۹: توپ ارسالی از سمت چپ زمین به محوطه جریمه ایران را بیرانوند دفع کرد.
دقیقه ۱۱: تماشاگران قطری اعتقاد به خطای پنالتی در برخورد المعز علی با شجاع داشتند که داور اماراتی بازی را دنبال کرد.
دقیقه ۱۳: فرار سریع جهانبخش از سمت راست زمین و ارسال زمینی و خطرناک او را مهدی طارمی می‌توانست تبدیل به گل کند که توپ از مقابل پای او رد شد.
دقیقه ۱۳: حمله همه جانبه ایران نزدیک بود گل دوم را به همراه داشته باشد که شوت سامان قدوس دفع شد و در ادامه ارسال چیپ او از روی سر همه عبور کرد و به سمت چپ زمین رفت.
دقیقه ۱۶: مهدی طارمی در زمان نفوذ به محوطه جریمه قطر در برخورد با پدرو نقش بر زمین شد که اعتراض شدید نیمکت ایران را به همراه داشت، اما داور بازی را دنبال کرد.
دقیقه ۳۳: اشتباه امید ابراهیمی کاری کرد تا قطر ضدحمله سریعی بزند و اکرم عفیف در موقعیت عالی قرار بگیرد که حرکت پا به توپ و شوت محکم او را بیرانوند به شکل ناقص دفع کرد که در ریباند ضربه چیپ عفیف روی تور دروازه ایران فرود آمد.

دقیقه ۳۹: شوت مهدی علی از پشت محوطه جریمه به شکل عجیبی به بیرون رفت.
دقیقه ۳+۴۵: توپ ارسالی قدوس از کرنر سمت چپ زمین به مقابل تیرک اول را سعید عزت‌اللهی با ضربه پشت سر زد و در ادامه ضربه نهایی کنعانی‌زادگان را لوکاس مندز از روی خط بیرون کشید که اعتراض ایرانی‌ها به داور و بازبینی داوران وی‌ای‌آر منجر به پنالتی نشد.

دقیقه ۴۶: توپ سرگردان در محوطه جریمه قطر را سعید عزت‌اللهی با شوت روی پا به سمت دروازه زد که توپ به در صحنه‌ای مشکوک به خطای هند با احمد فتحی برخورد کرد تا احمد العلی پس از دو دقیقه و اعلام کمک‌های وی‌ای‌آر به کنار زمین برود و صحنه را بازبینی کند و نقطه پنالتی را نشان بدهد.

دقیقه ۵۲: پاس در عمق المعز علی، چرخش و شوت یوسف عبدالرزاق را بیرانوند با واکنش خوبی راهی کرنر کرد.
دقیقه ۵۳: ارسال اکرم عفیف از جناح چپ زمین و ضربه پشت سر اشتباه مهدی طارمی را پدرو مقابل تیرک دوم با ضربه سر زد که در آستانه ورود توپ به دروازه، شجاع خلیل زاده از روی خط آن را برگشت داد و در ادامه هم خطای لوکاس مندز روی بازیکنان ایران گرفته شد.

دقیقه ۶۵: ارسال رامین رضاییان و ضربه سر سردار آزمون با فاصله از دروازه قطر به بیرون رفت که در این صحنه مهاجم ایران هم کمی از ناحیه کمر آسیب دید.

دقیقه ۷۱: فرار سریع جهانبخش از سمت راست زمین و ارسال او به شکل خطرناکی از مقابل دروازه قطر رد شد و مهاجمان ایران هم نتوانستند از این موقعیت استفاده کنند.
دقیقه ۷۲: حرکت تند و تیز اسماعیل محمد از سمت راست زمین و ضربه سر المعز علی را بیرانوند به راحتی مهار کرد.
دقیقه ۷۵: ارسال میلاد محمدی از سمت چپ را سردار آزمون با پشت سر زد و محمد محبی رساند که پاس رو به عقب او و ضربه مهدی طارمی را مدافعان قطر برگشت دادند و در ادامه هم ضربه سر سردار آزمون از روی خط دفع شد.
دقیقه ۷۸: محمد محبی می‌توانست گل سوم ایران را روی دفع اشتباه مدافعان قطر بزند که ضربه فنی او را عنابی‌ها دفع کردند و در ادامه هم شوت فنی عزت‌اللهی ثمری نداشت.
دقیقه ۸۹: شوت تماشایی حسن الهیدوس با کمترین فاصله از روی دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه ۱+۹۰: شجاع خلیل زاده در سمت راست زمین اکرم عفیف را در موقعیت خطرناک برای قطر سرنگون کرد تا داور کارت زرد را به او نشان بدهد، اما پس از بازبینی ویدئویی رنگ کارت را تغییر داد و او را از زمین اخراج کرد.

دقیقه ۴+۹۰: شوت محکم و پای چپ سامان قدوس از پشت محوطه جریمه به مدافع قطر برخورد کرد و به کرنر رفت که در این صحنه بازیکنان ایران اعتقاد به خطای هند داشتند.
دقیقه ۵+۹۰: جهانبخش با شوت پرقدرت به دنبال گلزنی بود که این اتفاق نیفتاد.
دقیقه ۷+۹۰: ارسال قدوس و ضربه سر مهدی طارمی از روی دروازه قطر رد شد که در این صحنه مهاجم ایران و گلر قطر آسیب دیدند و روی زمین افتادند.
دقیقه ۹+۹۰: دفع توپ بیرانوند با اشتباه مدافعان قطری به جهانبخش رسید که پاس در عمق جهانبخش را مغانلو نتوانست استفاده کند و در نهایت مشعل برشم توپ را جمع کرد.
دقیقه ۱۳+۹۰: اکرم عفیف با دریبل تماشایی از سد سامان قدوس گذشت و وارد محوطه جریمه ایران شد که پاس کات‌بک او را المعز علی در مقابل دروازه خالی به اسماعیل محمد رساند که او به شکل ناباورانه توپ را تبدیل به گل نکرد و میلاد محمدی با حضور به موقع دروازه ایران را نجات داد.
دقیقه ۱۴+۹۰: ناباورانه!!! شوت زمینی علیرضا جهانبخش پس از برخورد به تیرک عمودی دروازه ایران به شکل عجیبی تبدیل به گل نشد و خط دروازه را طی کرد و بیرون آمد.

دقیقه ۱۴+۹۰: ضدحمله سریع قطر نزدیک بود این تیم را به گل چهارم برساند که مهاجمان عنابی نتوانستند از موقعیت بهره ببرند.
دقیقه ۱۵+۹۰: هجوم بازیکنان ایران به سمت دروازه قطر به شکل عجیبی گل نشد و توپ دوباره به بیرون رفت.

کارت زرد:

ایران: مهدی ترابی (۱۸)، احسان حاج‌صفی (۲۱)
قطر: علی مختار (۴۱) احمد فتحی (۴۹)
کارت قرمزاخراج:
ایران: شجاع خلیل زاده (۳+۹۰)

حتما بخوانید

تکرار فاجعه ای به نام تاج در فوتبال!

حواشی بازی ایران و قطر در نیمه نهایی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳

  • قلعه نوعی به قطر باخت و به همین سادگی فینالی رویایی که می توانست با تیم اردن باشد و به سادگی ایران قهرمان شود را از دست دادیم!
  • بله؛ تاج قلعه نوعی را انتخاب کرد…
  • و قلعه نوعی به قطر باخت و به همین سادگی حسرت قهرمانی در آسیا تکرار شد!
  • قلعه نوعی به قطر باخت و بهترین نسل فوتبال ایران نابود شد!
  • قلعه نوعی به قطر باخت و آرزوهای مردم برای قهرمانی بر باد رفت…
  • قلعه نوعی به قطر باخت و در حالی که یک فینال رویایی در انتظار ایران بود، نتوانست ایران را به فینال ببرد!

* ترکیب تیم ملی ایران در مسابقه امشب مقابل قطر نسبت به دیدار با ژاپن دو تغییر داشته که احسان حاج‌صفی و مهدی طارمی جای میلاد محمدی و محمد محبی را گرفته‌اند.
* ترکیب تیم ملی قطر هم دو تغییر داشته که حسن الهیدوس و طارق سلمان روی نیمکت نشسته‌اند.
* سکوهای خالی زیادی در ورزشگاه الثمامه به چشم می‌خورد و عدم بلیت فروشی مناسب برای ایرانی‌ها در رقم خوردن این اتفاق بی‌تاثیر نبوده است.

* هواداران ایران سهمیه کمی در این بازی دارند و بیشتر استادیوم را تماشاگران قطری به خود اختصاص دادند.
* پس از گل اول و تساوی قطر، مهدی ترابی اعتراض شدیدی داشت که منجر به دریافت اخطار برای او شد.
* در شرایطی که نیمکت ایران پس از گل تساوی قطر متشنج شده بود، آندو سعی در آرام کردن اوضاع داشت.
* در دقیقه ۴۵ جهانبخش پس از هُل دادن لوکاس مندز در بیرون از زمین که او را نقش بر زمین کرد، با هجوم مشعل برشم، گلر قطر مواجه شد که داور به این درگیری پایان داد.
* در لحظات پایانی نیمه اول میلاد محمدی، علی قلی‌زاده، محمد محبی و مهدی قایدی برای گرم کردن از روی نیمکت بلند شدند تا احتمالا از شروع نیمه دوم به زمین بیایند.
* تماشاگران دو تیم با شور و هیجان زیادی تیمشان را تشویق می‌کنند.
* تیم ملی ایران نیمه دوم را با دو تغییر آغاز کرد تا نتیجه را جبران کند.
* دیوید بکام، اسطوره فوتبال انگلیس تماشاگر بازی ایران و قطر است و در ورزشگاه الثمامه دوحه حضور دارد.

* همام الامین، بازیکن تیم ملی قطر که در لحظات پایانی نیمه نخست و لحظاتی قبل از گل دوم تیمش آسیب دید، در شروع نیمه دوم تعویض شد.
* هواداران قطری در تمام لحظات بازی مشغول تشویق تیم خود هستند.
* شهریار مغانلو، بازیکن ذخیره ایران با در دست داشتن تسبیح در کنار زمین مشغول دعا برای موفقیت تیم ملی است.
* سرمربی قطر در دقیقه ۷۸ پس از حملات پیاپی ایران دستور به تغییر سریع در ترکیب تیمش داد.
* در دقیقه ۸۸ پس از خطای شجاع خلیل زاده روی اکرم عفیف در سمت راست زمین، سرمربی و تمام نیمکت نشینان قطر اعتراض شدیدی به داور داشتند.
* سرمربی قطر بخاطر اعتراض شدید به داوری در دقیقه ۸۹ کارت زرد گرفت.
* داور ۱۳ دقیقه وقت تلف شده برای نیمه دوم اعلام کرد تا زمان خوبی برای جبران نتیجه برای ایران به وجود بیاید.
* پس از اخراج شجاع خلیل زاده تماشاگران قطری ورزشگاه را روی سرشان گذاشتند و به شدت تیمشان را تشویق کردند.

تهیه و تنظیم: گروه ورزش.
منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *