ضربه دوباره امیر قلعه نوعی به تاریخ فوتبال ایران:

تاج، قلعه نوعی و نابودی بهترین نسل تاریخ فوتبال ایران!

تاج که با انتخاب ویلموتس ضربه ای بزرگ را به فوتبال کشورمان زده بود، با انتخاب قلعه نوعی بزرگترین ضربه را به تاریخ فوتبال کشورمان وارد کرد و آسانترین قهرمانی جام ملت های آسیا را از دست بهترین نسل بازیکنان تیم ملی فوتبال خارج کرد!

دومین ضربه قلعه نوعی به فوتبال ایران باخت قلعه نوعی به قطر امیر قلعه نوعی گروهبان قندله ژنرال

مجله اینترنتی پارسی گو: پس از اشتباه عجیب تاج در انتخاب امیر قلعه نوعی، مطلبی در پارسی گو منتشر شد با عنوان «بازگشت به عصرحجر» و در آن مطلب نوشتیم که «انتخاب» قلعه نوعی از سوی «تاج»، یک افتضاح و بازگشت بزرگ رو به عقب است! اما در دوران شروع جام ملت ها، وفاقی در رسانه ها شکل گرفت که همه از تیم ملی «حمایت» کنند و پارسی‌گو نیز بر همین مبنا، «سکوت» پیشه کرد. حالا اما آسانترین جام ملت ها با بهترین نسل فوتبال تاریخ ایران توسط امیر قلعه نوعی از ایران گرفته شد! اکنون زمان آن است که کارشناسان و اهالی رسانه یقه فدراسیون را بگیرند که چرا با چنین «اشتباه» فاجعه باری اینگونه به فوتبال کشور ضربه زدند! با ما همراه باشید:

حتما بخوانید

بازگشت به عصرحجر: امیر قلعه نوعی سرمربی تیم ملی شد!

فوتبال بزن زیرش جواب نمی دهد

پس از پایان بازی خداداد عزیزی در شبکه ورزش به جواد خیابانی گفت: فوتبال بزن زیرش دیگر جواب نمی دهد! اگرچه خداداد معتقد است بدون شک باید از تیم ملی و کادر فنی حمایت شود، و امیر قلعه باقی بماند؛ اما حقیقت را او به زیبایی به زبان رانده است! با «سنت» نمی شود در فوتبال «مدرن» دنیا حرفی برای گفتن داشت و امیرقلعه‌نوعی به عنوان «نماد سنت» نمی تواند حرفی برای گفتن داشته باشد!!

یکی از کارشناسان پیامی به جواد خیابانی می دهد و او این پیام را در برنامه زنده شبکه ورزش قرائت می کند تا بینندگان در جریان قرار بگیرند. محتوای پیام این است که تیم ملی بدون «تاکتیک» است و قلعه‌نوعی به عنوان مربی بی سوادی که حتی یک گفتگوی رسانه ای کامل را نمی تواند پشت سر بگذارد و از لحاظ ادبیاتی، جملاتی با ادبیات «لمپنی» به زبان می آورد، هیچ فایده ای برای فوتبال ایران ندارد!

یکی از بازیکنان پس از بازی با ژاپن به شوخی گفت قلعه‌نوعی با فلان بازیکن حرف زد و او شانس آورد که از امیرخان کتک نخورد! همه می دانیم که سبک رفتاری و منش فکری قلعه نوعی چگونه است. اما آیا امروز و در این فوتبال مدرن، می توان با این سبک جلو رفت؟ پاسخ قطعا منفی است!

امیر قلعه نوعی سرمربی تیم ملی

امیر قلعه نوعی سرمربی تیم ملی

حتما بخوانید

تکرار فاجعه ای به نام تاج در فوتبال!

اولین ضربه امیر قلعه نوعی به فوتبال ایران: رکود آقای گلی فوتبال دنیا

اولین ضربه را امیر قلعه‌نوعی زمانی به بدنه فوتبال ایران وارد کرد که علی دایی را از تیم ملی کنار گذاشت! قلعه نوعی در اولین دفعه ای که به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد، روی نام علی دایی خط کشید و به این ترتیب، رکورد آقای گلی فوتبال دنیا را از «ایران» گرفت!

جالب اینکه علی دایی در آن دوران در اوج پختگی و آمادگی بود و در انتهای همان سال هم با ۱۶ گل آقای گلی لیگ را به دست آورد و عجیب آنکه تیم قلعه نوعی در حالی در جام ملت های آسیا به «هیچ» نرسید، که مهاجمان او حتی «یک» گل هم نتوانستند به ثمر برسانند!

به این ترتیب، قلعه نوعی با منیت و غرورش به ایران ضربه زد و افتخاری بزرگ را از ایران گرفت! بله؛ او بعد از آن ماجرا دایی را «علی» صدا کرده و با ادبیاتی چون «من و علی…» سعی دارد رابطه خودش را با علی دایی حسنه نشان دهد؛ اما آیا این رفتار زمان را به عقب بر می گرداند؟ خیر! ضربه وارد شده به فوتبال ایران چگونه قابل جبران است؟

پایان لمپنیسم پایان امیر قلعه نوعی

پایان لمپنیسم پایان امیر قلعه نوعی

حتما بخوانید

آقای قلعه نوعی لطفا پاسخگو باشید!

دومین ضربه امیر قلعه نوعی به فوتبال ایران: قهرمانی آسان از دست رفت!

دومین ضربه قلعه نوعی به فوتبال ایران، قهرمانی آسانی بود که می توانست برای ایران به دست آید و به خاطر امیر قلعه نوعی به دست نیامد! تصورش را بکنید: قطر و اردن! نیمه نهایی آسان… با قطر را از دست دادیم. چرا؟ چون کادر فنی نتوانست بازیکنان را به لحاظ روحی آماده کند. تاکتیک هم که نداشتیم و بازی بلند و سانتر و… نمی شود در آسیا با فوتبال مدرن نتیجه گرفت.

اگر مخاطبی سوال کند که پس چطور ژاپن را با آن قدرت عجیب و غریب، به آن شکل شکست دادیم؟ پاسخ این است: آن بازی شگفت انگیز در مقابل ژاپن که یکی از بهترین بازی های تاریخ فوتبال ایران است، فقط و فقط نتیجه مهارت، قدرت، استعداد و توانایی شگفت انگیز بازیکنان تیم ملی بود و لاغیر!

امیرقلعه نوعی و کادر شگفت انگیزش! مانند رحمان رضایی و… کوچکترین نقشی در آن پیروزی شگفت انگیز نداشتند. آنچه نقش داشت «غیرت» بود؛ «اشک» بود و اشک های طارمی و غیرت ایرانی آن بازی را درآورد و ما را به نیمه نهایی آسان مقابل قطر رساند! اما جناب قلعه نوعی یا همان ژنرال خودمان چه کرد؟

دو بازی ساده… قطر و اردن! یک فینال رویایی… تنها هنر قلعه نوعی نابود کردن این نسل طلایی از فوتبال کشورمان بود و به همین سادگی جام و قهرمانی فوتبال آسیا از دست رفت و باز هم قلعه نوعی به ایران ضربه زد. اما اینبار قلعه نوعی و «لمپنیسم» مقصر نیستند؛ بلکه مدیر بی کفایتی به اسم «تاج» مقصر است! که قلعه نوعی را روی کار آورد.

ما پیشتر درباره انتخاب دوباره تاج به عنوان رئیس فدارسیون یادداشتی با عنوان «تکرار فاجعه ای به نام تاج در فوتبال!» منتشر کردیم و در آن به این موضوع پرداختیم که اگر تنها ضربه تاج به فوتبال ایران «ویلموتس» بود؛ او باید «محاکمه» می شد!! نه اینکه دوباره به ریاست برسد! اما حالا باید در کنار ویلموتس، «قلعه نوعی» را هم به عنوان ضربه تاج به فوتبال ملی کشورمان اضافه کرد!

تکیه امیر قلعه نوعی بر صندلی کارلوس کیروش سرمربیگری تیم ملی

تکیه امیر قلعه نوعی بر صندلی کارلوس کیروش سرمربیگری تیم ملی

حتما بخوانید

امیر قلعه نوعی ۲ ساعت برای سرمربیگری تیم ملی جنگید!

جمع بندی (انتخاب تاج، قلعه‌نوعی و فاجعه در جام ملت‌ها)

قلعه‌نوعی «بهترین نسل بازیکنان تیم ملی ایران» را رسما نابود کرد و یک نیمه نهایی و فینال آسان در مقابل قطر و اردن را از ایران گرفت! نتیجه انتخاب دوباره تاج، یعنی نابودی فوتبال ایران… و نتیجه انتخاب تاج، یعنی امیر قلعه نوعی، یعنی بازگشت به عصر حجر و نابودی فوتبال کشورمان! امیدواریم رسانه های منصف، نویسندگان و منتقدان دلسوز، و مدیران و مسئولان لایق، فکری به حال این وضعیت بکنند و فوتبال کشورمان را از وجود امثال «تاج» پاک کنند و با نظارتی درست و همیشگی، اجازه ندهند فجایعی چون ویلموتس و قلعه‌نوعی در تاریخ فوتبال کشورمان تکرار شود!

تهیه و تنظیم: گروه ورزش.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *