نه امیر قلعه نوعی و نه علی دایی: دراگان اسکوچیچ رسما سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد!

عجیب اما واقعی: دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد!

بالاخره پس از کش و قوس های فراوان، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد. دراگان اسکوچیچ اهل کرواسی است و در تیم هایی چون صنعت نفت آبادان، فولاد خوزستان، خونه به خونه بابل، ملوان بندرانزلی و… مربی گری کرده است.

دراگان اسکوچیچ

مجله اینترنتی پارسی گو: خبر عجیب است؛ اما با اعلام سایت فدراسیون فوتبال، رسمیت یافته است! بله. نه علی دایی و نه امیر قلعه نوعی: دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شده است!

بر این اساس فارس تا قبل از تأیید فدراسیون فوتبال نوشته بود:

سرانجام پس از کش و قوس های فراوان فدراسیون فوتبال با جلسه ای که صبح امروز با دراگان اسکوچیچ برگزار کرد این مربی کروات را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد.

این مربی که به تازگی قرارداد خود با نفت آبادان را فسخ کرده امروز در فدراسیون فوتبال حاضر شد و با کمیته فنی فدراسیون و مسئولان فدراسیون فوتبال جلسه ای را برگزار کرد و در نهایت به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد. او به احتمال زیاد دربی ۹۱ را هم از نزدیک تماشا می کند.

انتخاب او در حالی صورت گرفت که پیش از این گزینه قطعی فدراسیون امیر قلعه نویی سرمربی سپاهان بود اما با توجه به مخالفت این باشگاه برای فسخ قرارداد با این مربی در نهایت فدراسیون دست به انتخاب مربی کروات زد.

اسکوچیچ رسما سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد

با اعلام سایت فدراسیون فوتبال، دراگان اسکوچیچ رسما به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد. به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، امیر مهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: فدراسیون فوتبال در روز‌های گذشته مذاکرات فشرده‌ای را با گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی انجام داده بود. در این میان، به دنبال عدم فراهم شدن شرایط جهت نهایی شدن امور مربوط به گزینه‌های داخلی و ضمن تشکر ویژه از همراهی این عزیزان و تاکید بر شایستگی آنان جهت به دست گرفتن سکان هدایت تیم ملی، فدراسیون فوتبال بلافاصله اقدام به تشکیل جلسه کمیته فنی کرد و به دنبال آن باب مذاکره با دراگان اسکوچیچ را گشود.

وی افزود: بر این اساس، امروز اسکوچیچ در جلسه‌ای با حضور اعضا کمیته فنی شرکت کرد و برنامه هایش را ارائه داد. به دنبال برگزاری این جلسه و دیدگاه مثبت کمیته فنی و با اخذ نظر اعضا محترم هیئت رئیسه، دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران معرفی شد. برنامه‌های مرتبط و آتی تیم ملی به زودی از سوی فدراسیون فوتبال اعلام خواهد شد.

نقش مصاحبه جواد نکونام در انتخاب دراگان اسکوچیچ

به نظر می رسد مصاحبه جواد نکونام درباره امیرقلعه نوعی و سرمربی گری اش در تیم ملی هم در انتخاب دراگان اسکوچیچ نقش موثری داشته است. چراکه نکونام، در حالی که احتمال انتخاب قلعه نوعی به اوج رسیده بود و تقریبا از نظر همه قطعی شده بود، در مصاحبه ای اعلام کرد: امیدوارم فوتبال ایران ۵۰ سال به عقب باز نگردد!

گفتنی است دراگان اسکوچیچ در حالی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد، که امیرحسین صادقی در رسانه ملی به امیرقلعه نوعی برای انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی تبریک گفته بود.

هرچه هست پارسی گو ابراز امیدواری می کند سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کشورمان در کارش موفق باشد و تیم ملی با دراگان اسکوچیچ بتواند به جام جهانی صعود کرده و نتایج درخشانی کسب کند!

اسکوچیچ در جشن قهرمانی تیم فوتبال رییکا در جام کرواسی

اسکوچیچ در جشن قهرمانی تیم فوتبال رییکا در جام کرواسی

دراگان اسکوچیچ کیست؟ (کارنامه کاری دراگان اسکوچیچ سرمربی جدید تیم ملی ایران)

دراگان اسکوچیچ (کرواتی: Dragan Skočić; متولد ۳ سپتامبر ۱۹۶۸ در رییکا) بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل کرواسی است. وی از ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ رسماً هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده گرفت. او در فوتبال باشگاهی ایران سابقهٔ سرمربیگری در تیم‌های ملوان بندر انزلی؛ فولاد خوزستان؛ خونه به خونه و صنعت نفت آبادان را دارد.

دوران بازیکنی اسکوچیچ

اسکوچیچ در دوران فوتبالی‌اش در کرواسی برای باشگاه فوتبال رییکا، در اسپانیا برای باشگاه‌های فوتبال لاس پالماس و کامپوستلا و در امارات متحده عربی برای اتحاد بازی کرد. او اولین بازیکنی بود که از لیگ فوتبال کرواسی به خارج از کشور رفت و به بازی حرفه‌ای مشغول شد.

دوران مربیگری اسکوچیچ

پس از پایان کار خود به عنوان بازیکن، اسکوچیچ به تکمیل دانش خود با شرکت در کلاس‌های مربیگری در آکادمی فوتبال کرواسی، دانشکده حرکت‌شناسی، دانشگاه زاگرب پرداخته و موفق به کسب دیپلم مربی UEFA-PRO و کارشناسی حرفه‌ای شد.

اسکوچیچ در رییکا کرواسی

دراگان کار مربیگری خود را در باشگاه فوتبال رییکا آغاز کرد و دو سال موفق را در جام کرواسی فصل ۲۰۰۵/ ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ / ۲۰۰۵ به خود اختصاص داد.

اسکوچیچ در اینتربلوک لیوبلیانا اسلوونی

در سال ۲۰۰۷ او سرمربی باشگاه اسلوونیایی اینتربلوک لیوبلیانا (به انگلیسی Interblock Ljubljana) شد در حالی که این باشگاه در یک وضعیت دشوار در مقیاس لیگ بود. تنها دو سال پس از تأسیس باشگاه و تحت هدایت اسکوچیچ، باشگاه نتایج برجسته در لیگ اول اسلوونی به دست آورد. دراگان نه تنها با مدیریتش باعث ماندگاری این در لیگ دسته اول شد، با این تیم به دو کاپ در فصل ۲۰۰۷/۲۰۰۸ هم دست یافت؛ جام اسلوونی و سوپر جام.

اسکوچیچ در العربی کویت

در فصل ۲۰۰۹/۲۰۱۰، اسکوچیچ از سوی مدیریت باشگاه العربی کویت به عنوان سرمربی این تیم متمول انتخاب شد. العربی تحت رهبری او به عنوان سر مربی، در جام ولیعهد، حذفی و جام اتحادیه بازی‌های قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت. العربی کویت همچنین با کسب سهمیه جام باشگاه‌های آسیا تا در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها هم حضور یافت و از این نظر هم موفق عمل کرد.

اسکوچیچ در النصر عربستان

درخشش این مربی جوان در لیگ کویت باعث شد تا نظر تیم النصر عربستان به او جلب شود و این‌گونه بود که دراگان پس از کویت، در فصل ۲۰۱۰/۲۰۱۱، توسط باشگاه فوتبال النصر به خدمت درآمد تا در ریاض و یکی از باشگاه‌های فوتبال برجسته‌ترین جهان عرب به فعالیت مشغول شود.

اسکوچیچ و بازگشت به رییکا کرواسی

در فصل ۲۰۱۱/۲۰۱۲، اسکوچیچ به وطنش بازگشت و بار دیگر هدایت باشگاه شهرش رییکا را بر عهده گرفت.

اسکوچیچ در ملوان بندر انزلی

در فصل ۲۰۱۲/۲۰۱۳، اسکوچیچ برای نخستین بار پا به فوتبال ایران نهاد و در ۲۶ می ۲۰۱۳ نام او در رسانه‌ها به عنوان سرمربی تیم ملوان بندر انزلی اعلام شد. حضور او در این تیم با کسب عنوان هفتمی و یک عملکرد خوب همراه بود. وی در سال ۱۳۹۲ در مصاحبه‌ای اعلام کرد علاقه‌مند است هدایت تیم ملی ایران را بر عهده بگیرد.

اسکوچیچ در فولاد خوزستان

فصل ۲۰۱۳/۲۰۱۴، باشگاه فولاد خوزستان، قهرمان لیگ برتر ایران.

اسکوچیچ در خونه‌به‌خونه بابل

دراگان اسکوچیچ در نیم‌فصل دوم فصل ۹۷–۹۶ هدایت بابلی‌ها را در لیگ دسته اول و جام حذفی بر عهده داشت. این مربی با تیم خونه‌به‌خونه به مقام نایب قهرمانی جام حذفی رسید و در لیگ دسته اول نیز در آخرین لحظات از صعود به لیگ برتر بازماند.

اسکوچیچ در صنعت نفت آبادان

او سرمربی تیم صنعت نفت آبادان در کشور ایران بود اما سرانجام در سال۲۰۲۰ طی قرارداد دو طرفه از صنعت نفت آبادان جدا شد. اسکوچیچ پس از استعفا از تیم صنعت نفت به سرمربیگری تیم ملی ایران برای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رسید.

اسکوچیچ در تیم ملی ایران

وی در ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ به عنوان مربی تیم ملی ایران انتخاب شد.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *