بوسه مسی بر توپ طلا برای هشتمین بار:

دست نیافتنی تر از همیشه: مسی و توپ طلا برای هشتمین بار!

با اعلام نتایج قطعی و مشخص شدن اختلاف زیاد در آرای مسی و هالند، داستان مسی و توپ طلا تکرار شد و اسطوره آرژانتینی با درخشش در جام جهانی توانست برای هشتمین بار توپ طلا را از آن خود کند.

داستان مسی و توپ طلا این داستان هشتمین توپ طلای لیونل مسی

مجله اینترنتی پارسی گو: اگرچه روشن بود که امسال نیز داستان مسی و توپ طلا ادامه دارد و به احتمال فراوان، به دلیل درخشش در مهمترین جام فوتبالی، یعنی جام جهانی، این جایزه برای هشتمین بار به مسی می رسد، اما با برگزاری رسمی مراسم و مشخص شدن اختلاف مسی با نفر دوم، داستان مسی و توپ طلا احتمالا به پایان خود رسید و مسی برای هشتمین بار به توپ طلای فوتبال دست یافت! اختلافی که به نظر پر کردنی نیست. با ما همراه باشید:

داستان مسی و توپ طلا با کسب هشتمین توپ!

لیونل مسی توانست به هشتمین توپ طلای دنیای فوتبال برسد. به نوشته ایسنا، دوشنبه شب برنده توپ طلا مشخص شد. لیونل مسی مزد قهرمانی با آرژانتین در جام جهانی را گرفت و توانست با کنار زدن ارلینگ هالند به توپ طلای ۲۰۲۳ فوتبال برسد.

مراسم توپ طلا در سالن تئاتر شتله پاریس در فرانسه برگزار شد و لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی توانست بار دیگر ارزشمندترین جایزه فردی دنیای فوتبال را کسب کند. دیدیه دروگبا و سندی هریبرت مراسم دوشنبه شب را اجرا کردند.

حتما بخوانید

در روزی که مسی جاودانه شد خدا هم آرژانتینی بود! + جزئیات و تصاویر

پیش از شروع، دروگبا از دیوید بکام و گری لینه کر در پاریس استقبال کرد. جایزه کوپا مربوط به بهترین بازیکن جوان نیز به جود بلینگام ستاره انگلیسی رئال مادرید رسید تا اولین افتخار بزرگ دوران فوتبالش را به دست بیاورد. بلینگام برای بوروسیا دورتموند بسیار عالی بود و در این فصل در ۱۳ بازی برای رئال مادرید ۱۳ گل به ثمر رسانده است. جمال موسیالا برای جام کوپا ۲۰۲۳ دوم شد و پدری هافبک بارسلونا سوم شد.

جود بلینگهام روی صحنه: می خواهم از همه کسانی که مرا به این نقطه رسانده اند تشکر کنم. این حمایت برایم بسیار معنی دارد.

جایزه سوکراتس که درباره تاثیرات اجتماعی است به وینیسیوس رسید که تلاش زیادی برای مبارزه با نژادپرستی کرده است. بازیکن رئال مادرید این جایزه را به خاطر کاری که برای کمک به کودکان در برزیل انجام داده است، دریافت کرده است.

حتما بخوانید

۱۲ رکورد لیونل مسی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

مسی فاتح توپ طلای هشتم شد

این بازیکن برزیلی ۴ میلیون یورو برای موسسه وینی جونیور سرمایه‌گذاری کرده است که یک برنامه آموزشی کامل برای دانش‌آموزان بی بضاعت ارائه می دهد.

بارسلونا برترین باشگاه فوتبال زنان شد. این تیم پس از قهرمانی در لیگ زنان، سوپرکاپ اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا، برنده برترین باشگاه زن سال شد. خوان لاپورتا این جایزه را دریافت کرد.

جایزه یاشین مربوط به بهترین دروازه بان سال به املیانو مارتینس از آرژانتین رسید.

مارتینس با آرژانتین در قطر قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ شد. دروگبا از مارتینس درباره سیو قهرمانانه اش در جام جهانی مقابل فرانسه در پاریس از او سوال کرد. دوربین چندین بار به سمت ام باپه و دیدیه دشان رفت. دروگبا پس از چند بار هیاهو و هو کردن هواداران، از تماشاگران خواست تا کمی به این دروازه بان احترام بگذارند.

ارلینگ هالند برنده جایزه گرد مولر شد و گری لینه کر این جایزه را به مهاجم منچسترسیتی اهدا کرد. ارلینگ هالند در مورد برنده شدن این جایزه: می خواهم از همه نزدیکانم تشکر کنم.

حتما بخوانید

پایان عصر رقابت مسی و رونالدو

هالند فصل گذشته در ۵۳ بازی برای منچسترسیتی ۵۲ گل به ثمر رساند.

توصیه هالند در مراسم توپ طلا به بازیکنان جوان

وظیفه من گلزنی است! اگر بخواهم نصیحت کنم این است که مهاجم باید تیزبین و تشنه گلزنی باشد. من هم تیمی های شگفت انگیزی دارم و در یک باشگاه شگفت انگیز هستم.

سیتی برای دومین سال پیاپی برنده جایزه بهترین باشگاه سال شد.

آیتانا بوماتی ستاره بارسلونا برنده توپ طلای زنان شد. او قبل از ایفای نقش مهمی در قهرمانی اسپانیا در جام جهانی، به بارسلونا در کسب سه گانه در سطح باشگاهی کمک کرد. او بعد از دریافت جایزه گفت: من بدون هم تیمی هایم اینجا نبودم. از خانواده‌ام، دوستان و کسانی که کمک کردند تشکر می‌کنم.

در نهایت دیوید بکام با حضور روی سن جایزه بهترین بازیکن مرد سال را به لیونل مسی اهدا کرد.

مسی اکنون در تیم بکام در آمریکا یعنی اینترمیامی بازی می کند. بکام در این مراسم گفت: پاریس برای من شهر بسیار خاصی است. و در زمین، حتی خاص تر بود. کسب اولین عنوان قهرمانی با پاری سن ژرمن پس از ۱۹ سال بسیار خاص بود. من صدمین بازی ام را برای کشورم نیز در اینجا انجام دادم.
۱۰ نفر اول توپ طلا

  • ۱۰- لوکا مودریچ
  • ۹- برناردو سیلوا
  • ۸- ویکتور اوسیمن
  • ۷- خولیان آلوارس
  • ۶- وینیسیوس
  • ۵- رودری
  • ۴- کوین دی بروینه
  • ۳- کیلیان ام باپه
  • ۲- ارلینگ هالند
  • ۱- لیونل مسی
حتما بخوانید

معجزه دوباره: قهرمانی لیونل مسی با اینترمیامی آمریکا! + جزئیات

نحوه انتخاب برترین بازیکن چگونه بود؟

برای توپ طلای مردان، از ۱۰۰ روزنامه‌ نگار از سراسر جهان بر مبنای رده بندی فیفا خواستند تا به ترتیب شایستگی، پنج فوتبالیست را از فهرست نهایی ۳۰ بازیکن انتخاب کنند.

  • اول: شش امتیاز
  • دوم: چهار امتیاز
  • سوم: سه امتیاز
  • چهارم: دو امتیاز
  • پنجم: یک امتیاز

سپس جایزه به بازیکنی می رسد که بیشترین امتیاز را در فرآیند رای گیری کسب کند. اگر دو یا چند بازیکن در امتیازات مساوی باشند، بازیکن بالاتر است که بیشترین رای اول را داشته باشد.

تهیه و تنظیم: گروه خبر.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *