وقتی لیونل مسی تیم ته جدولی اینترمیامی آمریکا را به قهرمانی می رساند:

معجزه دوباره: قهرمانی لیونل مسی با اینترمیامی آمریکا! + جزئیات

قهرمانی لیونل مسی با اینترمیامی این فوق ستاره را به پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل کرد! لیونل مسی توانست تیم بحران زده اینترمیامی آمریکا را متحول کرده و به قهرمانی برساند!

معجزه دوباره قهرمانی لیونل مسی با اینترمیامی آمریکا

مجله اینترنتی پارسی گو: قهرمانی لیونل مسی با تیم قعر جدولی اینترمیامی آمریکا، این تیتر را دوباره بر صدر رسانه های ورزشی نشاند: معجزه دوباره مسی در فوتبال! او که همین چند وقت قبل، توانسته بود آرژانتین را در برابر خیل مدعیان و تیم های پر مهره، مانند فرانسه و انگلیس و… به قهرمانی برساند، و بهترین بازیکن جام جهانی لقب بگیرد، توانست بار دیگر معجزه ای رقم بزند و مانند قهرمانی مارادونا با ناپولی، تیم بحران زده اینترمیامی را متحول کرده و به قهرمانی برساند! با ما همراه باشید:

معجزه حضور لیونل مسی / اینترمیامی قهرمان شد!

اینترمیامی با پیروزی برابر نشویل موفق شد جام قهرمانی رقابت‌های لیگز کاپ را بالای سر ببرد. به نوشته ورزش سه اینترمیامی در دیدار فینال رقابت‌های لیگز کاپ به مصاف نشویل رفت و در ضربات پنالتی برابر این تیم به پیروزی رسید. دو تیم در وقت قانونی بازی به تساوی ۱-۱ رسیده بودند و همین باعث شد که ضربات پنالتی تکلیف تیم قهرمان را مشخص کند و بار دیگر درخشش مسی مانند چند بازی قبلی به کار تیم تاتا مارتینو آمد.

این ستاره آرژانتینی تک گل تیمش را در دقیقه بیست و سوم این بازی به ثمر رساند اما اشتباه دریک کلندر باعث شد که تیم حریف روی یک گل به خودی بازی را به مساوی بکشاند و کار در ضربات پنالتی مشخص شود. مسی اولین بازیکنی بود که پشت ضربه پنالتی برای اینترمیامی ایستاد و موفق شد آن را به گل تبدیل کند. سرخیو بوسکتس هم پنالتی دوم را وارد دروازه حریف کرد تا روحیه این تیم به شکل قابل توجهی زیاد شود. این در حالی بود که نشویل پنالتی دوم را از دست داد.

با این حال، پنالتی پنجم اینترمیامی هم از دست رفت تا کار به تک پنالتی‌ها بکشد و جوردی آلبا هم پنالتی هفتم را گل کرد تا در نهایت روی پنالتی یازدهم این بازیکن نشویل بود که اشتباه کرد و اینترمیامی توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد.  این تیم پیش از حضور مسی در آن به عنوان یکی از بدترین تیم‌های حاضر در فوتبال آمریکا شناخته می‌شد و در قعر جدول جای داشت اما معجزه این ستاره بزرگ که جایزه بهترین بازیکن و بهترین گلزن این جام را هم از آن خود کرد باعث شد که آنها در فاصله کوتاهی جام قهرمانی لیگز کاپ را بالای سر ببرند و جشن قهرمانی باشکوهای را برای تقدیر از او برگزار کنند.

حتما بخوانید

لیونل مسی در لیگ آمریکا و سوپر گل دراماتیک در اولین بازی!

فیلم: سوپر گل مسی در فینال و قهرمانی اینترمیامی / فیلم شوت دیدنی مسی در فینال جام اتحادیه فوتبال آمریکا

لیونل مسی در آمریکا انواع و اقسام گل ها را به ثمر رسانده است و در همین مدت کوتاه، توانسته تیم قعر جدولی اینترمیامی را متحول کند! او در بازی فینال هم توانست یک گل بسیار زیبا به ثمر برساند. فیلم این گل دیدنی را در فینال جام اتحادیه فوتبال آمریکا تماشا کنید:

تکرار یک خبر: عنوان آقای گلی و بهترین بازیکن جام به لیونل مسی رسید

در بازی فینال که با قهرمانی اینترمیامی آمریکا و لیونل مسی به پایان رسید، یک بازیکن هم بهترین بازیکن جام شد و هم آقای گل رقابت ها! آنهم بدون حتی یک ضربه پنالتی… و او کسی نبود جز لیونل مسی! بله؛ این خبر تکراری باز هم تیتر رسانه ها شد که لیونل مسی عنوان آقای گلی و بهترین بازیکن جام را به دست آورد!

مسی مدتی قبل نیز توانسته بود هم عنوان بهترین بازیکن جام جهانی را از آن خود کند، و هم به عنوان کاپیتان تیم ملی آرژانتین، جام قهرمانی را با این تیم بالای سر ببرد! آنهم در حالیکه اگر اخبار مربوط به آن دوره را به خاطر داشته باشید، و یا آنها را جستجو و مطالعه کنید، در بین تیم های پرمهره و آماده ای چون فرانسه و انگلیس و کرواسی و…، کمتر کارشناسی آرژانتین را جزو مدعیان محسوب می کرد! و البته آنها هم که آرژانتین را مدعی کسب عنوان قهرمانی جام جهانی به شمار می آوردند، تنها به خاطر حضور ابرستاره ای چون مسی بود. حتی همان کارشناسان نیز آرژانتین را با توجه به سطح بازیکنان و… در بین آخرین مدعیان قرار می دادند!

حتما بخوانید

لیگ عربستان یا لیگ آمریکا کدامیک بالاتر است؟

واقعیت هم همین بود… آرژانتین در حد و قواره تیم پر ستاره ای مثل فرانسه نبود! و تیم فرانسه، در فینال تنها مغلول هنرنمایی و رهبری لیونل مسی شد! آرژانتین قهرمان شد، آنهم بدون حضور ستاره ای که در تیم های مطرح اروپایی بازی کند! تنها لیونل مسی بود که توانست به بازیکنان این تیم روحیه جنگندگی و قهرمانی را القا کند و بازیکنان تیم، برای رسیدن به قهرمانی و به خاطر کاپیتان خود، با جان و دل بازی کردند! در دقایق پایانی وقت های قانونی، دروازه بان آرژانتین که در تیم مطرحی بازی نمی کند، یک شاهکار خلق کرد! اگر شوت دقایق پایانی فرانسه به گل تبدیل شده بود، همه چیز عوض می شد! اما این مسی بود که روحیه فداکاری و تلاش با همه وجود را به کل تیم تزریق کرده بود!

لینول مسی بهترین بازیکن جام لیونل مسی آقای گل جان جایزه بهترین بازیکن مسی آقای گلی مسی

لینول مسی بهترین بازیکن جام لیونل مسی آقای گل جان جایزه بهترین بازیکن مسی آقای گلی مسی

لیونل مسی پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال! / مسی با قهرمانی در اینترمیامی تبدیل به پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال شد

لیونل مسی در روزی که اولین جام قهرمانی خود را با تیم اینترمیامی به دست آورد، عنوان پرافتخارترین بازیکن فوتبال جهان را نیز به خود اختصاص داد. به نوشته تسنیم تیم فوتبال اینترمیامی آمریکا در فینال جام اتحادیه فوتبال آمریکا به مصاف تیم نشویل رفت که پس از تساوی یک – یک در ۹۰ دقیقه، در ضربات پنالتی با نتیجه ۱۰ بر ۹ به پیروزی رسید تا اولین جام قهرمانی تاریخ این باشگاه به دست بیاید.

لیونل مسی تک گل اینتر میامی را در دقیقه ۲۳ و همچنین پنالتی اول را به ثمر رساند. مسی با این قهرمانی تعداد جام‌های دوران حرفه‌ای فوتبالش را به ۴۴ رساند تا با عبور از دنی آلوس، پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال لقب بگیرد. لیونل مسی در پایان این رقابت‌ها، عنوان آقای گلی و بهترین بازیکن جام را نیز به خود اختصاص داد.

حتما بخوانید

۱۲ رکورد لیونل مسی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

بازهم مسی و باز هم درخشش اخلاقی / فداکاری جالب مسی پس از قهرمانی با اینتر میامی

لیونل مسی به اولین قهرمانی خود با اینتر میامی دست یافت. به نوشته خبرآنلاین؛ لیونل مسی که با پیوستن به اینتر میامی تبدیل به کاپیتان اول این تیم شده، پس از قهرمانی به عنوان کاپیتان باید جام را بالای سر می‌برد اما او یک کار جالب انجام داد.

فوق‌ستاره آرژانتینی، کاپیتان قبلی اینتر میامی یعنی دی آندره یدلین را صدا زد و به همراه او جام قهرمانی را بالای سر برد تا به نوعی ادای احترامی به هم‌تیمی های خود در تیم اینتر میامی و کسانی که سابقه بیشتری از او در این تیم دارند، کرده باشد. عکس زیر را ببینید:

فداکاری مسی در اینترمیامی تقدیم بازوبند در جشن شادی به کاپیتان سابق تیم

فداکاری مسی در اینترمیامی تقدیم بازوبند در جشن شادی به کاپیتان سابق تیم

حرکت فوق العاده لیونل مسی حکایت از روح بلندی در وجود این انسان دارد که او را از سایر فوتبالیست ها متمایز می کند! اگرچه به نظر می رسد با قهرمانی مسی در جام جهانی بحث مقایسه مسی و رونالدو به پایان رسیده باشد، اما اگر هنوز در مباحث اخلاقی این دو فوق ستاره و اعجوبه را با یکدیگر مقایسه کنیم، به خوبی متوجه تفاوت آنها می شویم! از یک طرف لیونل مسی بارها و بارها گذشت خود را نشان داده و به عنوان نمونه، به دفعات پنالتی ها را به دیگر بازیکنان تیم داده تا آنها به گل برسند. اما از سوی مقابل، کریستیانو رونالدو عطش فراوانی به درخشش فردی دارد و نه تنها از گلزنی حتی با پنالتی نمی گذرد، بلکه به عنوان نمونه، وقتی گل تیمش به اسم بازیکن دیگری ثبت می شود، به جای خوشحالی با تیم و دیگر بازیکنان، ناراحتی می کند که چرا گل به اسم او ثبت نشده است! طبعا این دو روحیه که ۱۸۰ درجه با یکدیگر تفاوت دارند، جایی برای مقایسه نمی گذارند!

مقایسه عملکرد مسی و رونالدو به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال نیز به نظر بسیاری از کارشناسان تمام شده است. اگرچه گروهی از کارشناسان حتی قبل از قهرمانی مسی در جام جهانی نیز او را برتر از دیگر اعجوبه های جهان فوتبال نظیر پله و مارادونا می دانستند، اما گروهی اعتقاد داشتند که می توان به بحث رونالدو یا مسی به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جدی تر فکر کرد! اما قهرمانی مسی در جام جهانی همان گروه اندک را هم متقاعد کرد که ستاره بی چون و چرای تاریخ فوتبال، حتی بالاتر از بازیکنان اسطوره ای چون پله و مارادونا، لیونل مسی است!

لیونل مسی در واقع با قهرمانی در جام جهانی خود را در صدر فهرست برترین های فوتبال تثبیت کرد! او در جام جهانی خوش درخشید و تیمش را به قهرمانی رساند. نقش او و درخشش در زمین بازی، تا بازی فینال ادامه داشت. در بازی سرنوشت ساز در برابر فرانسه نیز مسی توانست با گلزنی و رهبری تیمش را به خوبی مدیریت کند. تک تک بازیکنان آرژانتین با همه وجود بازی کردند و بالاخره مسی توانست بالاترین و معتبرترین جام فوتبالی یعنی جام جهانی را به کلکسیون افتخاراتش اضافه کند.

نظر یکی از کاربران درباره لیونل مسی عملکرد لیونل مسی در جام جهانی و سطح تیم آرژانتین

نظر یکی از کاربران درباره لیونل مسی عملکرد لیونل مسی در جام جهانی و سطح تیم آرژانتین

یکی از کاربران سایت طرفداری در کامنت خود می نویسد: البته مسی تو جام جهانی ۲۰۲۲ عملکرد های فوق العاده ای داشت هم بازی با هلند هم فرانسه و هم کرواسی که از بهترین عملکرد های انفرادی تاریخ جام جهانی هستند ولی چیزی که مسی رو مثل مارادونا خاص می‌کنه اینه که اگه مسی تو آرژانتین نبود آرژانتین احتمالا از گروهش هم صعود نمیکرد قهرمانی بماند . مسی با تیمی قهرمان شد که ترکیب فیکسش حتی یک دونه بازیکن که تو رده باشگاهی فصل جاری بین بهترین ها باشه رو هم نداشت بهترینشون آلوارز بود که همون هم فیکس سیتی نیست.

حتما بخوانید

پایان عصر رقابت مسی و رونالدو

فیلم: عملکرد مسی در فینال جام اتحادیه فوتبال آمریکا / دو گل مسی به نشویل با لباس اینترمیامی / گل فینال مسی و گلزنی در ضربات پنالتی بازی فینال

در انتها در کلیپ زیر می توانید گل فوق العاده دیدنی مسی در جریان بازی فینال اینترمیامی – نشویل را مشاهده بفرمایید. این گل و گلزنی در ضربات پنالتی اینترمیامی را به اولین جام قهرمانی در تاریخ کوتاه مدت تأسیس این باشگاه رساند. ببینید:

تهیه و تنظیم: گروه خبر.
منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *