حاشیه های داوری دربی 98: نظر کارشناسان داوری درباره تمام صحنه های داربی 98 + جزئیات

کارشناسی کامل داوری دربی ۹۸ در آخر سال ۱۴۰۰ + تصاویر

در این مطلب کارشناسی کامل داوری دربی ۹۸ آخرین دربی سال ۱۴۰۰ ارائه شده و از تعویض سید جلال سید جلال حسینی تا صحنه مشکوک به پنالتی برای استقلال و پرسپولیس مورد بررسی قرار گرفته است.

کارشناسی کامل داوری دربی 98 آخرین دربی 1400 داوری دربی تعویض سید جلال پنالتی استقلال

مجله اینترنتی پارسی گو: در این مطلب کارشناسی کامل داوری دربی ۹۸ ارائه شده است. از صحنه مشکوک به آفساد گل استقلال تا اجازه ندادن به تعویض سید جلال حسینی. از خطای هند و پنالتی برای پرسپولیس تا خطا به روی مهاجم استقلال و پنالتی برای این تیم. تمامی حواشی داوری دربی ۹۸ در این مطلب بررسی شده است. با کارشناسی کامل داوری دربی ۹۸ با ما همراه باشید:

کارشناسی صحنه مشکوک به پنالتی دربی برخورد گوهری با یامگا

اولین صحنه جنجالی دربی ۹۸ در دقیقه ۸ اتفاق افتاد. جایی که گوهری با یامگا برخورد کرد و کادر فنی و هواداران استقلال معتقد به خطای پنالتی بودند.

ورزش سه با تیتر برخورد گوهری با یامگا و جنجال بزرگ؛ کارشناسی صحنه مشکوک به پنالتی دربی نوشت: د‌ر دقیقه ۸ بازی پرسپولیس و استقلال، زمانی که گوهری ضربه ارسلان مطهری را دفع کرد، برخوردی با یامگا داشت که به‌زعم کادرفنی، بازیکنان و البته هواداران استقلال باید پنالتی گرفته می‌شد.

لحظاتی بعد از برخورد یامگا و گوهری، کارشناسان داوری در این خصوص اظهارنظر کردند که آنها را می‌خوانید:

✅ ابراهیم میرزابیگی: یک برخورد ساده فوتبالی است و هر دو بازیکن برای توپ تلاش می‌کنند و دروازه‌بان زودتر حرکت کرد و این برخورد نمی‌تواند خطای پنالتی باشد.

✅ نوذر رودنیل: دروازه‌بان به استقبال توپ آمد و برخورد بین بازیکنان طبیعی بود و خطایی رخ نداد. ادامه بازی در این بازی درست بود.

✅ حسین عسگری: من خطایی در این صحنه ندیدم. دروازه‌بان توپ را ناقص دفع کرد و توپ بین مدافع و دروازه‌بان افتاد و دروازه‌بان عکس العمل عادی نشان داد و مهاجم هم توپ را زد و یک برخورد عادی رخ داد.

❌ تورج حق‌وردی: خطا صورت گرفته بود و باید پنالتی اعلام می‌شد.

✅ حیدر سلیمانی: قصد داشت توپ را بزند اما نه با پا و نه با دست هیچ‌گونه خطایی روی مهاجم استقلال مرتکب نشد و دروازه‌بان سر جای خودش ایستاد. مهاجم استقلال هم می‌خواست پنالتی بگیرد و به نظرم زیاد از حد پشتک زد اما اصلا خطا نبود.

✅ نوید مظفری: هیچ خطایی از سمت دروازه‌بان پرسپولیس رخ نداد.

✅ هادی دزفولی: مهاجم استقلال با دروازه‌بان برخورد کرد و افتاد؛ خطایی رخ نداد.

❌ غلامرضا جباری: خطای پنالتی رخ داد و داور باید به سود استقلال پنالتی اعلام می‌کرد.

همانطور که مشاهده می شود اکثر کارشناسان (۶ کارشناس از ۸ نفر) معتقدند در برخورد یامگا و گوهری خطایی رخ نداده است.

کارشناسی گل استقلال؛ گل استقلال آفساید بود؟

دیلی فوتبال با تیتر کارشناسی داوری دربی ۹۸: گل استقلال درست بود؟ نوشت: کارشناسی داوری بازی پرسپولیس و استقلال در دربی ۹۸ پایتخت از سوی کارشناسان و داوران لیگ برتر انجام شد.

حیدر سلیمانی، کارشناس داوری درباره خطای مشکوک به هند عارف غلامی مدافع استقلال، عنوان کرد: توپ به دست غلامی برخورد کرد اما در ابتدا به سینه او خورد و در خصوص مدافع ادامه بازی که داور اعلام کرد درست بود اما این قضیه در خصوص مهاجم فرق دارد و در هر صورت هند است.

این کارشناس داوری درباره اعتراضات یحیی گل محمدی و اخراج او، خاطرنشان کرد: گل استقلال درست بود و ژستد در وضعیت آفساید نبود. البته یک مهاجم دیگر استقلال در آفساید بود اما او گل را نزد. اعتراضات یحیی فکر می‌کنم به این خاطر بود که اجازه تعویض به او داده نشد چون او یک مدافع کم داشت و می‌خواست سیدجلال را به بازی بیاورد. او باید اخراج می‌شد که داور به درستی کار را انجام داد.

سلیمانی همچنین درباره اخطارهای داده شده در بازی، گفت: بقیه اعتراضات هم باید کارت زرد داده می‌شد که فکر می‌کنم داور به مطهری کارت زرد داد.

اعتراض یحیی به داور اعتراض به تعویض سید جلال حسینی داربی 98 داوری دربی

اعتراض یحیی به داور اعتراض به تعویض سید جلال حسینی داربی ۹۸ داوری دربی

کارشناسی داوری دربی آخر سال ۱۴۰۰؛ داوری دربی ۹۸ در مجموع چطور بود؟

تسنیم با تیتر نظر ۳ کارشناس داوری درباره قضاوت سیدعلی در دربی ۹۸ نوشت: سه کارشناس داوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره قضاوت سیدمهدی سیدعلی در دیدار پرسپولیس و استقلال به اظهارنظر پرداختند.

ابراهیم میرزابیگی درباره داوری دربی ۹۸ گفت داور اشتباهاتی در خطا‌ها و اخطار‌ها داشت ولی در کل قضاوت خوبی را از سیدعلی شاهد بودیم. در دقیقه ۴، کمک داور اول مسابقه آفساید بازیکن استقلال را گرفت که در این صحنه مدافع پرسپولیس ، آفساید را پُر کرده بود و این تصمیم اشتباه بود.

در دقیقه ۸ یک برخورد طبیعی فوتبالی بین مهاجم استقلال و دروازه‌بان پرسپولیس رقم خورد که خطا نبود. دروازه‌بان در این صحنه کار خودش را انجام می‌دهد و یامگا با او برخورد می‌کند که هیچکدام مرتکب خطا نشدند.

در دقیقه ۱۴ باید آفساید یامگا گرفته می‌شد که این اتفاق رخ نداد. همچنین در دقیقه ۳۶ روی مهدی ترابی خطایی صورت گرفت که به اشتباه گرفته نشد. در صحنه‌ای دیگر توپ در پشت محوطه جریمه استقلال به دست عارف غلامی برخورد کرد. در این صحنه توپ ابتدا به پای بازیکن خورد و بعد به دستش که اینگونه صحنه‌ها هند نیست.

در صحنه گل استقلال، شاید یکی دو بازیکن در آفساید بودند ولی بازیکن زننده گل (ژستد) در آفساید نبود و گل صحیح بود. بعد از این گل نیز یحیی گل‌محمدی به دلیل اعتراض و حمله به سمت داور به درستی از کنار زمین اخراج شد.

حیدر سلیمانی درباره داوری دربی ۹۸ گفت در دقیقه ۸ در صحنه برخورد یامگا با دروازه‌بان پرسپولیس، گوهری قصد داشت توپ را بزند اما نه با پا و نه با دست هیچگونه خطایی روی مهاجم استقلال مرتکب نشد و دروازه‌بان سرجای خودش ایستاد. مهاجم استقلال هم می‌خواست پنالتی بگیرد و زیاد از حد پشتک زد؛ اما اصلا خطا نبود.

در دقیقه ۳۵ سیدعلی باید خطای مدافع استقلال روی مهدی ترابی را اعلام می‌کرد که این کار را انجام نداد و باعث اعتراض بازیکن پرسپولیس شد. در کل آوانتاژ در دستورکار سیدعلی نبود و همه توپ‌ها را خطا می‌گرفت.

نیمه دوم دو صحنه داشت؛ یک صحنه در دقیقه ۶۳ توپ به دست عارف غلامی برخورد کرد و داور ادامه بازی داد. دلیل داور هم این بود که توپ ابتدا به بدن بازیکن خورد و بعد به دستش برخورد کرد که تصمیم داور درست بود.

لحظه‌ای که گل استقلال به ثمر رسید، ژستد در آفساید نبود و گل به درستی به ثمر رسید. دلیل اعتراض یحیی هم آفساید نبود و دلیلش این بود که داور به او اجازه‌ تعویض نداد. اخراج یحیی گل‌محمدی درست بود و باید کمیته انضباطی در مورد حرکات گل‌محمدی تصمیم بگیرد. در کل سیدعلی قضاوت خوبی داشت و حتی در صحنه اعتراض گل‌محمدی به خوبی خونسردی خودش را حفظ کرد.

نوذر رودنیل درباره داوری دربی ۹۸ گفت واقعاً آدم خجالت می‌کشد؛ فوتبال نیست و همه اعتراض می‌کنند. اخطارهای داده شده همگی درست بودند. در دقیقه ۸ برخورد یامگا با دروازه‌بان پرسپولیس به هیچ وجه پنالتی نبود اما در دقیقه ۱۶ مهاجم خارجی پرسپولیس (شرزود تمیروف) با آرنج به صورت بازیکن استقلال زد و باید اخراج می‌شد.

وی ادامه داد: در دقیقه ۳۶ سیلوا روی ترابی خطا کرد اما داور خطا نگرفت. در ابتدای نیمه دوم نیز برخورد توپ به دست مدافع استقلال پشت محوطه جریمه هند بود و باید کمک داور این صحنه را هند اعلام می‌کرد.

در صحنه گل استقلال زننده ضربه در آفساید نبود و گل درست به ثمر رسید. اخراج گل‌محمدی هم به دلیل اعتراض کاملاً درست بود.

کارشناسی کامل داوری دربی 98 داور به سید جلال اجازه ورود نداد

کارشناسی کامل داوری دربی ۹۸ داور به سید جلال اجازه ورود نداد

کارشناسی کامل داوری دربی ۹۸/ نظر کارشناسان داوری درباره حرکت جنجالی یحیی/ کارشناسی داوری: چرا داور اجازه تعویض نداد؟

یکی از صحنه های جنجالی دربی، اجازه ندادن داور به انجام تعویض های پرسپولیس است. ورزش سه در اینباره با تیتر خطر داور در دربی بودن وقتی برای سیدجلال مهر ورود نزدند! می نویسد: سیدجلال گل خوردن تیم ده نفره‌اش را از پشت خط نگاه کرد و در صحنه آشفتگی مدافعان کاری از دستش بر نمی‌آمد.

در روزی که یحیی پرسپولیس را با زوج دفاعی فرجی-نعمتی که مورد انتظار نبود راهی میدان کرد، سیدجلال با کوهی از تجربه روی نیمکت دربی را تماشا کرد و در نیمه دوم برای به بازی رفتن احتمالی گرم کرد.

در حالی که پرسپولیس سعی در اداره بازی داشت و مسابقه به ده دقیقه پایانی نزدیک شده بود گل‌محمدی پاکدل و سیدجلال حسینی را مهیای حضور در زمین کرد؛ این در شرایطی بود که سعید آقایی هم لحظاتی قبل با برانکارد از زمین خارج شده بود و پرسپولیس ده نفره شده بود. با این حال سیدجلال اجازه ورود به زمین را پیدا نکرد تا رودی ژستد بدون مزاحمت در میان خط دفاعی سردرگم پرسپولیس شیرجه و ضربه سر بزند.

این اتفاق درحالی رقم خورد که سیدجلال حسینی در بیشتر بازی‌های این فصل به میدان رفته و علی‌رغم عبور از مرز چهل سالگی همچنان در زدن توپ‌های بلند و پیروزی در نبردهای هوایی مهارت خاصی دارد اما وقتی اجازه ورود به زمین پیدا کرد که هم‌تیمی‌هایش در شوک گلِ خورده بودند و سمت آبی استادیوم منفجر شده بود.

این تصمیم داور و به بازی فرستاده نشدن سیدجلال باعث شد عصبانی‌ترین یحیی گل‌محمدی تاریخ در ورزشگاه دیده شود و سیدجلال نیز که با همین چند دقیقه فرصت به مسن‌ترین بازیکن دربی تبدیل شده بود این رکوردش زیر غم پیروز نشدن سرخ‌ها پنهان شد.

درباره اعتراض و اخراج گل محمدی از نیمکت پرسپولیس به خاطر تعویض جنجالی!

ورزش سه با تیتر نظر کارشناسان داوری درباره حرکت جنجالی یحیی نوشت: اعتراض یحیی گل‌محمدی پس از به ثمر رسیدن گل استقلال باعث تنش در دربی ۹۸ شد. جنجالی‌رین صحنه دربی ۹۸ در نیمه دوم رقم خورد که سعید آقایی مدافع تیم پرسپولیس به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد و کادرفنی پرسپولیس قصد داشت سیدجلال حسینی را به جای این بازیکن به زمین بفرستد اما داور اجازه این تعویض را نداد تا پرسپولیس در زمانی که با ۱۰ نفر بازی می‌کرد گل تساوی را دریافت کند.

پس از این اتفاق یحیی گل‌محمدی وارد زمین شد و اعتراضات شدیدی نسبت به تصمیم مهدی سیدعلی در این صحنه کرد که در نهایت این اعتراضات منجر به اخراج او از کنار زمین شد.

در ادامه نظرات کارشناسان داوری در خصوص این اتفاق را می‌خوانیم:

حیدر سلیمانی: اعتراض یحیی گل‌محمدی برای آفساید بودن گل استقلال نبود چون برداشت عده‌ای این بود که گل آفساید است در صورتی‌که مهاجمی که گل را زد در آفساید نبود و مهاجم دیگر استقلال در موقعیت آفساید بود. دلیل اعتراض این بود که اجازه تعویض داده نشد و آن لحظه پرسپولیس ۱۰ نفره بود. در توقف بازی باید تعویض انجام شود اما باید دید شرایط آن لحظه چه بود که داور اجازه تعویض نداد. در هر صورت اعتراض یحیی گل‌محمدی به مسئله درستی بوده اما حوادث و نحوه اعتراض او که تا وسط زمین هم آمد قطعا اخراج داشت و کمیته انضباطی می‌تواند تنبیهات دیگری را هم در نظر بگیرد.

هادی دزفولی: در آن صحنه داور باید اجازه تعویض می‌داد و تیمی نباید در این شرایط ۱۰ نفره بماند اما اعتراض از طرف هر شخصی چه مربی و چه بازیکن قابل قبول نیست و باید این فرهنگ را داشته باشیم که در هر صورتی اعتراض نکنیم و اخراج گل‌محمدی درست بود. در‌مجموع من قضاوت خوبی از داور این بازی ندیدم، این داور اشتباهات زیادی داشت.

نوذر رودنیل: زمان صورت گرفتن تعویض در اختیار داور است و داور باید در این مورد تصمیم بگیرد اما داور باید زرنگ باشد و در بازی حساس، سریع و در اولین فرصت اجازه تعویض را بدهد. تعویض نشد و بدشانسی داور این بود که توپ گل و باعث اعتراض شد‌. نیمکت نشینان ما باید طاقت همه چیز را داشته باشند و حمله ور نشوند؛ آقای گل‌محمدی حتما باید اخراج می‌شد و در‌ مجموع داور هم این بازی قضاوت خوبی داشت.

نوید مظفری: من در استادیوم نبودم و نمی‌دانم دلیل صورت نگرفتن تعویض چه بود و صحنه‌های تلویزیون هم بازگو کننده ماجرا نیستند اما قوانین می‌گویند اگر مربی وارد زمین شود؛ باید اخراج شود.

غلامرضا جباری: من واقعا متوجه نشدم یحیی گل‌محمدی به چه چیزی اعتراض می‌کرد اما اگر برای عدم تعویض بوده داوران باید در اولین فرصت تشریفات تعویض را مهیا کنند یا اگر بازیکنی به دلیل مصدومیت به بیرون از زمین انتقال یافت داور باید دقت کند که بازیکن هرچه سریع‌تر وارد زمین شود اما به هر حال انتظار می‌رود که مربیان در موارد خاص این‌چنینی بیش از پیش خویشتن‌دار باشند، برخوردهای این‌چنینی برازنده مربیان حرفه‌ای نیست و اخراج در این صحنه درست بود.

حسین عسگری: در این بحث، مشکل اجازه دادن یا ندادن داور نیست؛ تعویض یک پروسه‌ای دارد که باید توسط داور چهارم انجام شود و سپس داور چهارم به داور وسط اعلام کنند و در زمان قطعی بازی تعویض انجام شود؛ یقینا این پروسه کامل نبوده که داور اجازه بازی داده است. بعید است پروسه انجام شده باشد و داور اجازه تعویض نداده باشد. در مورد اعتراض یحیی گل‌محمدی باید بگویم اگر قانونی وجود داشت که یک شخص سه بار از زمین اخراج شود، باید سرمربی پرسپولیس سه بار اخراج می‌شد. اعتراض این‌چنینی در دربی ممکن است باعث تنش روی سکوها شود اما آقای گل‌محمدی اصلا به عواقب این کار فکر نکردند.

عکس خوشحالی مجیدی از تساوی مقابل پرسپولیس

کارشناسی کامل داوری دربی ۹۸ عکس خوشحالی مجیدی از تساوی مقابل پرسپولیس

مرور صحنه های جنجالی دربی ۹۸/ کارشناسی کامل داوری دربی ۹۸

ایسنا با تیتر کارشناسی داوری داربی ۹۸/ گل استقلال آفساید بود؟ نوشت: چهار کارشناس داوری درباره قضاوت مهدی سیدعلی در داربی ۹۸ نظرات خود را ارائه دادند. نود و هشتمین داربی پایتخت از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی با حضور ۲۰ هزار هوادار و قضاوت مهدی سیدعلی برگزار شد که نیمه نخست آن با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس پایان یافت. چهار کارشناس داوری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص قضاوت سیدعلی در نیمه نخست این دیدار حساس نظرات خود را ارائه دادند.

کارشناسی داوری نیمه نخست دربی ۹۸

دقیقه ۸؛ برخورد یامگا با گوهری در محوطه جریمه پرسپولیس

نوید مظفری: هیچ خطایی از سمت دروازه‌بان پرسپولیس رخ نداد.
نوذر رودنیل: ادامه بازی درست بود و خطایی رخ نداد.
حسین عسگری: خطایی نبود و ادامه بازی درست بود.
تورج حق‌وردی: خطا صورت گرفته بود و باید پنالتی اعلام می‌شد.

اخطارهای داده شده در نیمه نخست

نوید مظفری: اخطار به تمیروف درست بود اما اخطار به فرجی اشتباه بود. سیلوا به دلیل خطا روی ترابی مستحق دریافت کارت زرد بود.
نوذر رودنیل: تمیروف باید به دلیل خطای شدید و ضربه با آرنج اخراج می‌شد. اخطار فرجی درست بود. خطای سیلوا باید اعلام می‌شد اما کارت زرد لازم نبود.
حسین عسگری: هر دو اخطار داده شده به تمیروف و فرجی درست بود.
تورج حق‌وردی: تمیروف باید به خاطر ضربه با آرنج به بازیکن استقلال، اخراج می‌شد. کارت زرد به فرجی درست بود اما سیلوا، مدافع استقلال به خاطر خطا روی ترابی باید کارت می‌گرفت.

کارشناسی داوری نیمه دوم دربی ۹۸

دقیقه ۶۵؛ برخورد توپ به دست عارف غلامی

نوید مظفری: خطای هند صورت گرفت و داور باید پشت محوطه برای پرسپولیس خطا اعلام می‌کرد.
نوذر رودنیل: باید خطا اعلام می‌شد اما بیرون از محوطه جریمه این خطا رخ داد.
حسین عسگری: خطای هند صورت گرفت اما بیرون از محوطه جریمه رخ داد.
تورج حق‌وردی: هند بود اما بیرون از محوطه جریمه اتفاق افتاد.

دقیقه ۸۳؛ آفساید بودن گل استقلال و درگیری گل‌محمدی با داور

نوید مظفری: گل استقلال سالم بود و اخراج سرمربی پرسپولیس هم صحیح بود. کمیته انضباطی باید جریمه‌های سنگینی در نظر بگیرد و آن‌ها را هم اعمال کند.
نوذر رودنیل: گل استقلال صحیح بود. این دست داور است که تصمیم بگیرد چه زمانی تیم‌ها بخواهند تعویض کنند و اخراج گل‌محمدی درست بود.
حسین عسگری: گل آبی‌ها آفساید نبود. داور بدون قصد این کار را کرده و در هر صورت رفتار گل‌محمدی خیلی زننده بود و لایق اخراج بود.
تورج حق‌وردی: گل استقلال سالم بود و کمیته انضباطی باید برای رفتار سرمربی پرسپولیس محرومیت سنگینی در نظر بگیرند.

اخطارهای داده شده در نیمه دوم

نوید مظفری: همه اخطارهای داده شده صحیح بود.
نوذر رودنیل: تمامی اخطارهای داده شده صحیح بود.
حسین عسگری:کارت زردهای داده شده درست بود و اشتباهی نداشت.
تورج حق‌وردی: جریمه‌های که انجام شد، کاملا درست بود.

تهیه و تنظیم: گروه ورزش.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *