پایان سلطه شش ساله پرسپولیس بر فوتبال ایران:

استقلال قهرمان لیگ بیست و یکم/ شاه فرهاد بالاتر از یحیی، نویدکیا و دیگران!

فرهاد مجیدی که سالها قبل به عنوان کاپیتان جام قهرمانی را به دست آورده بود، توانست در قامت سرمربی نیز خوش بدرخشد و استقلال قهرمان لیگ بیست و یکم ایران شد و به سلطه ۶ ساله پرسپولیس پایان داد!

استقلال قهرمان لیگ شد فرهاد مجیدی قهرمان شد فرهاد سرمربی پایان سلطه پرسپولیس شاه ماهی استقلالی کاپیتان

مجله اینترنتی پارسی گو: استقلال تهران توانست با هدایت فرهاد مجیدی سه هفته مانده به پایان لیگ، با اقتدار و بدون شکست به قهرمانی برسد. به این ترتیب، استقلال قهرمان لیگ بیست و یکم شد و به سلطه شش ساله قرمزهای پایتخت پایان داد! تیم جوان، جنگجو و پر انگیزه استقلال به هواداران این تیم نوید آغاز عصر طلایی آبی پوشان را می دهد؛ تیمی که اگر حفظ و تقویت شود، می تواند به ناکامی های فوتبال ایران در آسیا نیز خاتمه دهد. با ما همراه باشید:

استقلال قهرمان لیگ برتر فوتبال شد/ شال آبی روی جام قهرمانی

تیم فوتبال استقلال توانست عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر را ۳ هفته مانده به پایان مسابقات کسب کند. به نوشته فارس تیم فوتبال استقلال در هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر توانست با نتیجه ۲ بر یک از سد فولاد خوزستان عبور کند.

شاگردان فرهاد مجیدی با این پیروزی ۶۳ امتیازی شدند تا با توجه به شکست ۲ بر یک پرسپولیس مقابل سپاهان سه هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ برتر عنوان قهرمانی را کسب کنند. اختلاف آبی پوشان با شاگردان گل محمدی در صدر جدول به ۹ امتیاز رسید و با توجه به قانون بازی رودر رو و قانون گل زده در خانه حریف، بدون احتساب تفاضل گل توانست عنوان قهرمانی را بدست آورد.

به این ترتیب تیم فوتبال استقلال تهران پس از ۹ سال عنوان قهرمانی بیست‌ویکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر ایران را به خود اختصاص داد و فرهاد مجیدی که سالها قبل به عنوان کاپیتان توانسته بود جام قهرمانی لیگ را بالای سر ببرد، اینبار در قامت سرمربی استقلال را به قهرمانی رساند.

خوشحالی خاص فرهاد مجیدی شاه ماهی کاپیتان مجیدی

خوشحالی خاص فرهاد مجیدی شاه ماهی کاپیتان مجیدی

حتما بخوانید

مادربزرگ استقلالی دو آتیشه! + عکس

استقلال این‌گونه قهرمان لیگ شد/ جنگجو، متنفر از باخت، فرصت‌طلب و کمی هم خوش اقبال/ جوان و آینده دار!

چهارمین قهرمانی آبی‌ها در تاریخ لیگ برتر این تیم را بدل به یک گروه تاریخی کرد با عنوان زودترین قهرمانی تاریخ استقلال در لیگ برتر! به نوشته ورزش سه برای آن‌هایی که سه یا با ورود به دهه جدید بهتر است بگوییم چهار دهه اخیر فوتبال ایران را تماشا کرده‌اند، شاید شخصیت و کاریزمای فرهاد مجیدی کاملاً هویدا و روشن باشد؛ بازیکنی که چه در ۲۰ سالگی و چه ۳۵ سالگی، با انگیزه انجام اولین بازی در پیراهن استقلال به میدان می‌رفت و با همان و شور انگیزه بازی نخست خود در پیراهن آبی، از همه توان و جان خود برای موفقیت تیمش مایه می‌گذاشت.

فرهاد مجیدی در سالیان پایانی دوران بازی خود، در اکثریت دیدارهای استقلال در دقایق پایانی به میدان می‌آمد اما آنقدر شور و انگیزه داشت که گویی او همان جوان ۲۰ ساله‌ای است که در تیرماه ۱۳۷۶ چشم مربیان استقلال را گرفته و حالا می‌خواهد پاسخی به اعتماد آن‌ها بدهد.

هنوز هواداران استقلال خاطره گل ۹ ثانیه‌ای فرهاد به راه‌آهن را در ذهن دارند، جایی که مجیدی در نقش یار تعویضی به جای میلاد میداوودی به زمین رفت و هنوز از محل ورود به زمین تا محوطه جریمه حریف نرسیده بود که توانست گل بزند و ورزشگاه آزادی را منفجر کند.

بعد از آن‌که دوران بازی فرهاد مجیدی در مستطیل سبز به پایان رسید، او یک وعده بزرگ داد و گفت روزی برای ساخت استقلالی رویایی به خانه‌اش باز می‌گردد و انگار لیگ بیست و یکم همان سالی بود که فرهاد وعده‌اش را به هواداران تیم محبوب خود داده بود.

فرهاد مجیدی توانسته بهترین روحیه دوران بازی‌اش را به تیم تحت هدایت خود منتقل کند؛ روحیه تنفر از باخت! باورکردنی در هیچ برهه‌ای از تاریخ فوتبال ایران نیست اما استقلال ۲۷ بازی متوالی‌اش را نباخته و همه رکوردهای ممکن را شاگردان مجیدی در زمینه شکست‌ناپذیری شکسته‌اند و اصلاً تعریفی جدید از «تیم شکست‌ناپذیر» به تاریخچه فوتبال ایران اضافه کرده‌اند؛ تیمی که در ذهنش رسیدن به جام طلایی را می‌پروراند، جامی به دست آمده از یک فصل بدون شکست.

روحیه دیگری که فرهاد مجیدی از خود به تیمش منتقل کرده، روحیه جنگندگی است؛ هنوز از ذهن هواداران استقلال پاک نشده و بعید است که پاک شود، زمانی که فرهاد مجیدی در دربی ۷۰ با سماجت از کمند شیث رضایی گریخت و گل برتری تیمش را در شهرآورد به ثمر رساند. حالا فرهاد همان روحیه جنگندگی و سماجت را به تیمش تزریق کرده، آینه تمام نمای این اتفاق هم مصاف هفته گذشته آبی‌ها برابر شهرخودرو است.

استقلال در مقابل خط دفاعی منظم و کم‌اشتباه شهرخودرو، با حوصله حمله کرد، سماجت به خرج داد و فرصت‌طلب بود تا این‌که در دقیقه ۸۹ ورزشگاه آزادی منفجر شد و آبی‌ها به بردی ارزشمند در مسیر اولین قهرمانی‌شان با فرهاد مجیدی در کسوت سرمربیگری رسیدند.

سپس با برنامه‌ریزی آبی‌ها مهیای دیدار سرنوشت‌ساز خود در اهواز شدند، دیداری که می‌توانست حکم قهرمانی‌شان را ۳ هفته مانده به پایان امضا کند و فرهاد مجیدی به خوبی می‌دانست که باید چه تیمی را مهیای دیدار با تیم چغر و بدافت جواد نکونام کند. مجیدی با تدابیر فنی خود، ترکیب استقلال را تغییر داد و تغییراتی که به سود آبی‌ها ختم شد و آن‌ها توانستند دست پر از اهواز خارج شوند.

تیمی که بخواهد قهرمان شود، باید جنگجو باشد، نه تنها به دنبال شکست برای عبرت‌گرفتن باشد بلکه آنقدر بی‌اشتباه عمل کند که رقبا نتوانند زمینش بزنند، فرصت‌طلب باشد، از موقعیت‌هایش بهره‌وری حداکثری داشته باشد و آنقدر خوب باشد که برای هر مسابقه، فارغ از قدرت و نام حریف، چند ده هزار تماشاگر به ورزشگاه بیایند.

همه فاکتورهایی که گفته شد، در استقلالِ لیگ بیست و یکم ساخته دست فرهاد مجیدی و همکارانش در کادرفنی استقلال دیده می‌شود و بدون‌شک به واسطه این فاکتورها بوده که استقلال توانست شنبه‌شب با یک برتری شیرین در اهواز جشن زودهنگام قهرمانی خود را به پا کند و بایستی حالا با قطعیت، چهارمین قهرمانی آبی‌ها در تاریخ لیگ برتر را در مقابل نام‌شان در تاریخچه لیگ برتر قرار داد؛ زودترین قهرمانی تاریخ استقلال در لیگ برتر!

استقلالِ امسال دقیقاً هم‌خون و هم‌ژن با سرمربی‌اش شده و شاید این مهم‌ترین دستاورد آبی‌ها در سال باشد؛ تیمی که بجنگد، نترسد و محبوب در دل هوادار، مطمئنا می‌تواند جسورانه بلندپروازی کند و به رویاهای بزرگ‌تری فکر کند!

خوشحالی فرهاد مجیدی خوشحالی بازیکنان استقلال خوشحالی وریا غفوری

خوشحالی فرهاد مجیدی خوشحالی بازیکنان استقلال خوشحالی وریا غفوری

حتما بخوانید

عکس دیدنی فرهاد مجیدی در دربی ۹۸ + واکنش ها به شادی مجیدی از تساوی

پایان سلطه ۵ ساله پرسپولیس/ بعد از ۹ سال و با فرهاد مجیدی؛ استقلال تهران قهرمان لیگ بیست و یکم شد

قهرمانی تیم استقلال تهران پس از شکست پرسپولیس تهران مسجل شد. به نوشته ایلنا، قهرمانی تیم استقلال تهران پس از ۲۷ هفته از بیست و یکمین دوره از لیگ برتر خلیج فارس مسجل شد. در چارچوب مسابقات هفته بیست و هفتم لیگ برتر تیم استقلال در اهواز میهمان فولاد خوزستان بود و با نتیجه دو بر یک به پیروزی دست پیدا کرد.

استقلال با این پیروزی ۶۳ امتیازی شد و اختلاف امتیاز با پرسپولیس را به عدد ۹ رساند. پرسپولیس در دیدار مقابل سپاهان اصفهان نتوانست این اختلاف را جبران کند. پرسپولیس در ورزشگاه امام علی(ع) سیرجان به مصاف سپاهان رفت و با نتیجه دو بر یک شکست خورد تا اختلاف امتیاز با آبی‌ها را روی عدد ۹ نگه دارد.

با توجه به اولویت قانون بازی رودررو به تفاضل گل در لیگ برتر ایران، تیم استقلال با تساوی یک بر یک در دربی برگشت، استقلال اکنون قهرمان لیگ برتر محسوب می‌شود. پیش از این طی ۵ فصل متوالی تیم پرسپولیس تهران جام قهرمانی را بالای سر برده بود. آخرین قهرمانی آبی‌ها به فصل ۹۲-۱۳۹۱ برمی‌گشت که فرهاد مجیدی آن زمان کاپیتان این تیم بود.

سردار آجرلو و فرهاد مجیدی مدیر استقلال و سرمربی استقلال

سردار آجرلو و فرهاد مجیدی مدیر استقلال و سرمربی استقلال

مجله اینترنتی پارسی‌گو این قهرمانی ارزشمند را که در نتیجه عملکرد فوق العاده فرهاد مجیدی و کادر فنی استقلال و مجموعه مدیریتی این باشگاه با ریاست سردار آجرلو به دست آمده است، به هواداران این تیم تبریک می گوید.

تهیه و تنظیم: گروه ورزش.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

5 دیدگاه در “استقلال قهرمان لیگ بیست و یکم/ شاه فرهاد بالاتر از یحیی، نویدکیا و دیگران!

  1. کریس رونالدو

    قهرمانی کثیف! چه فایده؟ امتیاز معیشتی، فدراسیون استقلالی، سردار سپاه و… اول که گل گهر رو ناک اوت کردن! بعد تو دربی سر پرسپولیس رو بریدن و ده نفره کردن و یه گل به استقلال هدیه دادن! تو همین بازی فولاد هم قبل از گل اول استقلال قشنگ بازیکن استقلال خطا کرد! وقتی یه تیم رو به ناحق ببازونن دیگه رقابت معنا نداره و روحیه تیم خراب میشه و امتیاز از دست میده… اما بالاخره بعد ۱۰ سال همه دست به دست هم دادن یه جام استقلال ببره… بعد اینا میگن بابا مسعود! رو که نیست. خوشحال باشید بعد ۱۰ سال رنگ جام رو دیدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *