10 قدم برای تبدیل شدن به یک گیمر حرفه ای + جزئیات

چطور گیمر حرفه ای شویم؟ (۱۰ راز بزرگ گیمرها!)

اگر شما هم مایلید از انجام بازی های کامپیوتری کسب درآمد کنید و به عنوان یک گیمر حرفه ای شناخته شوید، این مقاله را از دست ندهید. ۱۰ راز تبدیل شدن به یک گیمر حرفه ای را بخوانید و از همین امروز شروع کنید!

چطور یک گیمر حرفه ای شویم 10 راز بزرگ برای تبدیل شدن به یک گیمر حرفه ای

مجله اینترنتی پارسی گو: اکثر ما در دورانی از زندگی خود تجربه انجام بازی های رایانه ای را داشته ایم. اما افرادی وجود دارند که به صورت حرفه ای بازی می کنند! در واقع آنها انجام بازی را به عنوان شغل خود انتخاب کرده اند و یک گیمر حرفه ای محسوب می شوند. اگر شما هم قصد دارید به صورت حرفه ای به انجام بازی بپردازید، و یا قصد دارید مانند پلیرهای حرفه ای عالی بازی کنید، با ما همراه باشید. در این مقاله ابتدا تعریف گیمر را ارائه کرده ایم و سپس به ۱۰ راز بزرگ برای گیمر حرفه ای شدن پرداخته ایم.

گیمر یعنی چه و به چه کسی گیمر می گویند؟

جام‌جم‌آنلاین: امروزه واژه گیمر شامل بازیکنان بازی‌های ویدئویی و کسانی که لزوما خودشان را گیمر در نظر نمی‌گیرند هم می شود، مثل کسانی که به صورت غیرجدی و گهگاهی بازی می‌کنند؛ اما معمولا برای نامیدن کسانی که بیشتر اوقات فراغت خود را برای بازی یا یادگیری در مورد بازی‌ها می‌گذرانند، استفاده می‌شود. اجتماع گیمری زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که بسیاری از آنها از طریق وب و فروم‌های تبادل‌نظر و اجتماعات مجازی به علاوه اجتماعاتی در کالج‌ها یا دانشگاه‌ها شکل گرفته‌اند. فروشگاه‌های اختصاصی فروش بازی‌ها اغلب مکان‌هایی را برای تجمع گروه‌های گیمرها فراهم می‌کنند.

بنابراین کسی که به هر طریق به انجام بازی می پردازد گیمر محسوب می شود و اگر این فرد، به صورت در ابعاد مختلف بازی کردن مهارت داشته باشد، یک گیمر حرفه ای محسوب می شود.

حتما بخوانید

آموزش استریمر شدن و استریم کردن!

‌ انواع ویدئو گیمر‌ها

در آمریکا متوسط سن گیمرهای بازی‌های ویدئویی ۳۵ سال است و سن گیمرها از ۱۲ سال به بالاست. در انگلیس متوسط سن گیمرهای بازی‌های ویدئویی ۲۳ سال است و سن گیمرها از ۱۰ سال شروع می‌شود که ۶/۱۲ ساعت در هفته را صرف این بازی‌ها می‌کنند. واژه ویدئو گیمر از چند زیر گروه از گیمرها تشکیل شده است:

‌۱. گیمر تفننی Casual gamer

این دسته از گیمرها کسانی هستند که تمایل یا وقت محدود برای بازی کردن دارند که این گروه بیشتر به بازی‌هایی تمایل دارد که سبک و آسان است تا لازم نباشد فرصت زیادی برای بازی کردن آنها صرف کند؛ ژانرهایی که بازی این گروه متنوع است و شاید فقط یک کنسول بازی خاص مورد استفاده قرار نگیرد. جمعیت این گیمرها تفاوت زیادی با بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای سنتی دارند، مثلا این دسته از گیمرها سن بیشتری دارند و عمدتا زن هستند. یک زیر مجموعه از این گیمرها، گیمر تناسب‌اندام «fitness gamer» است که بازی‌هایی با تمرینات حرکتی انجام می‌دهند.

۲. گیمر هاردکور

گیمرهای ‌هاردکور ترجیح می‌دهند عمده وقت خود را صرف بازی و تمرین بازی‌ها کنند و تمایل به ژانرهایی دارند که زمان زیادی را برای تمام کردن یا مستر شدن می‌برند. این گیمرها ممکن است در فرهنگ بازی‌های ویدئویی سهیم باشند. رقابت، مشخصه دیگر این گیمرهاست که اغلب در تورنمنت‌ها و لیگ‌ها یا بازی‌های رده‌بندی شده رقابت می‌کنند. زیرگروه‌های زیادی از این گیمرها بر پایه سبک و استایل بازی، اولویت و برتری‌ها و پلتفرم سخت‌افزاری و… وجود دارد.

۳. گیمر حرفه ای Pro gamer

گیمرهای حرفه‌ای، بازی‌های ویدئویی را برای پول بازی می‌کنند. اگرچه یک گیمر حرفه ای زیر گروه گیمر هاردکور است، اما درجه گیمر حرفه‌ای نیز وابسته درجه مالی است که به درآمد به دست آمده از بازی کردن بستگی دارد. زمانی که این گیمرها بخصوص در ژاپن و کره جنوبی گیمرهای حرفه‌ای توسط شرکت‌های بزرگ حمایت می‌شوند و می‌توانند بیشتر از ۱۰۰ هزار دلار در سال دریافت کنند.

تبدیل شدن به یک گیمر حرفه ای و ماهر

تبدیل شدن به یک گیمر حرفه ای و ماهر

۱۰ راز برای تبدیل شدن به یک گیمر حرفه ای

howcanu: چگونه یک گیمر شویم؟ آن هم یک گیمر حرفه ای! بازی کردن در کل مدت زندگی، مانند یک رویای دوره نوجوانی است که تا کنون پیشرفت کرده است. در واقع در گذشته، دریافت پول در ازای انجام بازی مورد علاقه تان چیزی بود که خیلی از جوان ها و نوجوان ها فقط درباره آن خیال بافی می کردند. اما در سال ۲۰۱۲ و بعد از ان با شیب بیش تر، این رویا برای گیمرهای با استعداد و سخت کوش تبدیل به یک واقعیت شد.

ESport یا ورزش های الکترونیکی در سرتاسر کشورها گسترش پیدا کردند و عده زیادی از مخاطبین بین بازه سنی ۱۵ تا ۳۰ سال جذب انجام آنلاین و زنده این بازی ها (ورزش های الکترونیکی) شدند. از میان میلیون ها نفر از افرادی که بازی هایی مانند Starcraft، Halo یا League of Legends را انجام می دهند، عده بسیاری از این افراد به علت کسب درآمد های بالا از این روش، کل روز خود را به صورت تمام وقت برای بازی های زنده (live) می گذارند. برخی از گیمرهای حرفه ای نیز از طریق اسپانسرینگ، کارهای تیمی و برد در مسابقات درآمد های بسیار بالایی دارند.

در ادامه برای شما کاربرانی که علاقه مند به بازی های رایانه ای و ویدئویی هستید و یا اصلا قرار است در این کار حرفه ای شوید و بر روی گیم ها به عنوان یک شغل و یا منبع درآمد حساب باز کنید پیشنهاداتی را ارائه مدهیم که می تواند از شما یک گیمر حرفه ای بسازد. با ما همراه باشید.

نکته مهم: نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم برای افرادی است که با هدف و برنامه ریزی به سراغ بازی های کامپیوتری و باز های ویدئوی می روند تا یک گیمر حرفه ای شوند، اگر شما تنها برای تفریح و سرگرمی باز ی می کنید باید تفاوت ها را تشخیص دهید و به اندازه یک سرگرمی بر روی گیمر شدن زمان و هزینه بگذارید.

راز اول: تمرین و تکراری های پیوسته برای تبدیل شدن به یک گیمر حرفه ای را فراموش نکنید

مسلما انجام بازی ای که دوستش دارید و فکر می کنید در آن مهارت دارید اتفاق خوش آیندیست. اما تا حالا از خودتان پرسیده اید که آیا لازم است که روزانه ۶ ساعت از وقتتان را صرف یک بازی کنید؟ و یا حتی ۷ یا ۸ ساعت؟ و البته آن هم به صورت همه روزه!

بله این دقیقا کاریست که برای تبدیل شدن به یک گیمر حرفه ای بدان احتیاج دارید. معمولا بازیکن های برتر، یک برنامه زمانی منظم و روزانه برای تمرین و بازی در مقابل رقبا و بازیکنان بالاتر از سطح خودشان دارند. در واقع این تنها راهیست که واقعا می تواند مهارت شما را تسریع بخشد و بالاتر ببرد. پس حتما در نظر داشته باشید که به طور مدام با رقبایی که سطحشان از شما بالاتر است بازی کنید، زیرا این تنها راه رشد شما به عنوان یک گیمر خواهد بود.

تفریح و لذت بردن از بازی و سرگرمی

تفریح و لذت بردن از بازی و سرگرمی

راز دوم: با اطمینان و خاطر جمع به سراغ بازی بروید

مسلما این که همیشه یک نقشه جایگزین داشته باشید خوب است. اما ما به هیچ کس پیشنهاد نمی کنیم که تا قبل از اطمینان از این مساله که می تواند از طریق بازی کردن به اندازه کافی پول کسب کند و زندگیش را حمایت کند، تصمیم به خروج از دانشگاه و مدرسه و یا شغل فعلیش را بگیرد. البته همیشه کمی ریسک لازمه کار است ولی ریسکی که حساب شده باشد.

اگر توانسته اید که جایزه ای از یکی از بازی های رقابتی ببرید و یا میزان بالایی درآمد از بردن در مراحل اولیه آن بازی کسب کنید، اکنون می توانید کمی وضعی و شغل روزمره تان را آنالیز کنید. اما باور داشته باشید که خارج شدن از شغلتان از همان ابتدا و به طور ناگهانی، چیزی جز ریسک غلط نیست!

راز سوم: درباره بازی ها و راز و رمزهای آن مطالعه کنید

درست همان طور که برای موفق شدن در هر ضمینه دیگری مطالعه کردن واجب است، مطالعه درباره افرادی که قبل از شما به موفقیت رسیده اند نیز امری مهم است. تماشای مکرر گیمرهای حرفه ای و درک استراتژی و تاکتیک های آن ها در بازی یک “باید” است!

البته شاید همین الان که در حال مطالعه این مقاله هستید تصمیم خود را برای کسب دانش فنی و مهارتی در راستای گیمر حرفه ای شدن گرفته اید، ولی این شروع کار است و باید کم کم با آشنا شدن با سایت ها و اجتماع های مشابه برای به روز بودن و کسب مهارت های حرفه ای هم اقدام کنید.

در واقع این گیمرها سالیان سال هنرشان را تکمیل و تکمیل تر کرده اند و برای شخصی که تازه شروع به بازی کرده است، تماشا کردن این تاکتیک های سطح بالا، قبل از تمرین آن ها از اهمیت بسیار بسیار بالایی برخوردار است.

راز چهارم: تکلیف شب یا تمرین در بخش های مختلف را فراموش نکنید!

بله انجام ساعت ها بازی خوب است، اما گاهی اوقات لازم است تا به جای این که فقط هدفتان را روی شکست حریفتان بگذارید، بر روی قسمت خاصی از بازی وقت بیشتری گذاشته و روی آن کار کنید. بر روی مهارت ها هم همینطور، به عنوان مثال برترین بازیکن بازی Terran Starcraft در دنیا ، روزانه ساعت ها مشغول تمرین با بازی مانوری و پر کلیک و پیچیده تفنگداران دریایی است.

این فقط چند ثانیه در هر مورد طول می کشد، اما مانند شلیک هزار پرتاب رایگان است، بنابراین می توانید هنگامی که نیاز دارید، از پس شرایط دشوار بازی بربیایید. دقت کنید که لازم است مهارت ها را دسته بندی کنید و برای آن ها برنامه ریزی کنید و در طول هفته و روز آن ها را با اهداف کوتاه و بلند مدت تمرین کنید. شما لازم است برای تبدیل شدن به فردی که برای باز های ویدئویی ساعت ها وقت می گذارد، برنامه نظام مند داشته باشید.

گیم نت جمع گیمرها

گیم نت جمع گیمرها

راز پنجم: با جوامع گیمر ها آشنا شوید

لازم است تا درک کنید که همه گیمرهای حرفه ای عضوی از جامعه هستند. شما نیز همین طور. این عضویت چه به شکل شرکت در انجمن های گفت و گو باشد و چه تشکیل تیم خودتان، مهم این است که نباید به تنهایی تمرین کنید. زمانی که قصد حرفه ای شدن دارید گرفتن اطلاعات از سایرین و بحث های استراتژیک با آن دسته از دوستانتان که نیز آن ها هم بازی می کنند، امری ضروری است.

مطمئنا می توانید انجمن ها و گروه هایی که از گیمر های حرفه ای تشکیل شده اند را پیدا کنید و عضوی از ان ها باشید. داشتن ارتباط با سایت ها و انجمن ها از شما شخصیت حرفه ای تر می سازد و راه پیش رفت را برای شما باز می کند.

راز ششم: با گیمرهای حرفه ای و قدرتمند تمرین کنید

بالا تر ذکر کردیم که شما به تمرین احتیاج دارید. خیلی از گیمرهای حرفه ای و رده بالا ساعت ها در طول یک روز در یک محیط مشترک با یکدیگر نشسته و با یکدیگر بازی می کنند.

البته این چیزی نیست که شما برای شروع بدان احتیاج داشته باشید، بلکه منظور این است که برای بهترین شدن، نیاز به تمرین و بازی مداوم آن هم با رقبای حرفه ای یک الزام برای شماست. در این شرایط راحت تر می توانید خود را محک بزنید و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید.

کنترل رفتار در بازی کنترل خشم در بازی

کنترل رفتار در بازی کنترل خشم در بازی

راز هفتم: در بازی روی رفتار و خشم خود کنترل داشته باشید

این مساله را درک کنید که امکان باختتان وجود دارد. حتی در هر کجای زمین بهترین گیمرها هم ممکن است ۳۰ تا ۵۰% بازی هایشان را ببازند. برای این که گیمر بهتری شوید، باختن نیز بخشی از مسیر است. از دست دادن کنترل خشمتان و ترک کردن زمین با چند باخت و شکست، کمکی به پیشرفتتان نمی کند.

یکی از پلیرهای حرفه ای اوکراینی بازی معروف Starcraft به نام White-Ra درباره سه کلمه شکست، آموختن و خونسردی این طور گفته است: “زمانی که بازی کردن را شروع کردم بعد از هر باخت بسیار نا امید و ناراحت می شدم. اگر می خواهید تا به هدفتان که برد است برسید، باید ببازید. مسلما شما نمی توانید همه بازی ها را ببرید. ما همه انسان هسیتم و می توانیم خطا کنیم. ما رایانه نیستیم و اگر خطایتان را متوجه شوید، می توانید بازی را آنالیز کنید و بعد تر بازی کنید و خطایتان را بر طرف کنید. هر چه بازی های خوب بیشتری داشته باشید (اصطلاحا GG)، مهارت بیشتری کسب خواهید کرد.

راز هشتم: تعادل را در زندگی خود حفظ کنید

همان طور که تأکید کردیم ساعت ها تمرین برای موفقیت لازم است، لازم است تا بدانید که شما در زندگیتان نیز به تعادل احتیاج دارید و این به معنای این است که زندگی ای خارج از بازی کردن نیز برای خود داشته باشید. سلامت روحی و جسمی شما بخشی از تبدیل شدن به یک گیمر است. حرفه ای رفتار کنید!

بسیاری از گیمرها از نوجوانی شروع کرده اند و هم اکنون که بزرگ شده اند، برای خود تشکیل خانواده داده اند. داشتن دوست و خانواده برای سلامت ذهنی شما امری بسیار مهم است، پس برای این که تمام زمان خود را وقف بازی کنید، دوستان و خانواده تان را از خود دور نکنید. داشتن یک زنگی شاد، روابط اجتماعی خوب، تفریح و گردش را به هیچ عنوان فراموش نکنید و برای آن هم برنامه ریزی کنید.

راز نهم: استعداد خود را بشناسید و آنرا تقویت کنید

این مساله را درک کنید که همه افراد برای این که یک گیمر حرفه ای شوند ساخته نشده اند. حتی اگر در بازی کردن خوب باشید، شاید توانایی فیزیکی لازم برای برابری با گیمرهای حرفه ای را نداشته باشید. اما شما هم در یک زمینه خاص استعداد دارید و کافی است آنرا بشناسید و تقویت کنید.

در واقع eSports ها نیاز به توانایی فیزیکی و ذهنی دارند و بازیکنان حرفه ای باید صدها عملیات را در یک لحظه انجام دهند، که این مستلزم سرعتی بالا و فوق انسانی است و کاملا واضح است که این امری نیست که برای همه امکان پذیر باشد و مهم نیست که چه قدر تمرین انجام دهید. شاید شما در بازی گلف خوب باشید، اما این بدین معنا نیست که بعد انداختن توپ در ۱۰,۰۰۰ سوراخ همچنان عالی عمل کنید.

سیستم حرفه ای برای بازی تجهیزات کامل برای یک گیمر حرفه ای

سیستم حرفه ای برای بازی تجهیزات کامل برای یک گیمر حرفه ای

راز دهم: به تدریج ابزار و سیستم حرفه ای برای خود فراهم کنید

قرار نیست از همان ابتدا هزینه گزافی روی دست خود بگذارید ولی با پیش رفت در مهارت های بازیکردن، کردن کم کم سخت افزار شما هم باید به روز و حرفه ای شود، از مکان و محیط مناسب انجام بازی تا کیبورد، ماوس، گیم پد، مانیتور و کنسول و سخت افزا حرفه ای.

پس کم کم بودجه لازم را برای این کار کنار بگذارید و قدم به قدم متناسب با پیش رفت مهارت هایتان سخت افزار و تجهیزات خود را هم به روز و حرفه ای کنید.

شاید تا الان اهمیت تمرین کردن را به اندازه کافی برایتان روشن نکرده باشیم؛ اما واقعیت این است که «تمرین» مهمترین بخش از رازهای ده گانه ای است که برای یک گیمر حرفه ای شدن باید به آن تکیه کرد! برای آن دسته از شماهایی که می خواهید جزو بهترین گیمرهای آینده شوید آرزوی موفقیت می کنیم. زمانی که بازی می کنید، مراحل ذکر شده در این مقاله را به ذهنتان بسپارید و به یاد داشته باشید که بالاتر از همه چیز، بازی باید فرآیندی سرگرم کننده باشد، حتی زمانی که در آن حرفه ای شدید.

حتما بخوانید

اصطلاحات بازی ها و گیمرها! (بخش نخست)

حتما بخوانید

اصطلاحات بازی ها و گیمرها! (بخش دوم)

حتما بخوانید

اصطلاحات بازی ها و گیمرها! (بخش سوم)

حتما بخوانید

اصطلاحات بازی ها و گیمرها! (بخش چهارم)

تهیه و تنظیم: گروه موفقیت.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *