برای دوره کسب درآمد آسان از فضای مجازی هزینه کنیم یا نه؟

چرا نباید به دوره کسب درآمد اعتماد کرد؟

هزینه ای که برای دوره کسب درآمد می پردازید، نه تنها هیچ نفعی به شما نمی رساند، بلکه باعث ایجاد حس بدبینی در شما خواهد شد. بنابراین به جای شرکت در این دوره ها، به تحقیق و مطالعه بپردازید و اطلاعات خود را افزایش دهید.

کسب درآمد زن ثروتمند دوره کسب درآمد کلاهبرداری دوره یک شبه پولدار شدن هزینه رایگان شیادی

مجله اینترنتی پارسی گو: اکثر افرادی که از فضای مجازی استفاده می کنند، با تبلیغ های عجیب و غریبی مواجه شده اند که از یک طرف وسوسه انگیز است و از طرف دیگر برای استفاده از آن باید هزینه کرد! نمونه فراوان این تبلیغ ها، دوره های کسب درآمد است که با تیترهای عجیبی و غریبی چون راه رسیدن به ثروت در فضای مجازی یا چطور از طریق اینترنت پول دربیاوریم یا چطور با اینترنت ثروتمند شویم یا دوره کسب درآمد از ایتا و دوره کسب درآمد از اینستاگرام و دوره کسب درآمد از روبیکا و… مشاهده می شود! اما آیا واقعا می توان به این تبلیغ ها اعتماد کرد؟ اگر شما هم با این سوال مواجه شده اید، این مطلب را بخوانید تا بدانید چرا نباید به دوره کسب درآمد اعتماد کرد! با ما همراه باشید:

از علاقه و شرایط بد اقتصادی سوء استفاده می کنند

برگزار کردن دوره های مختلف، یکی از راه های رسیدن به ثروت در فضای مجازی است. بسیاری از افراد هنرمند، با دانش و تخصص خود، اقدام به برگزاری دوره های تخصصی می کنند و برای برگزاری دوره، هزینه هایی را از شرکت کنندگان دریافت می کنند. شرکت در این دوره ها پس تحقیق و حصول اطمینان، نه تنها اشکالی ندارد، بکله می تواند بسیار مفید و کاربردی هم باشد. اما دوره هایی که با رویا و تخیل پیش می رود، و قرار است با شرکت در آن، مخاطب ره صدساله را یک شبه طی کند در یک کلمه «کلاهبرداری» است!

هیچ دوره ای وجود ندارد که شما را بدون تلاش، بدون هدف، بدون مهارت، و بدون وقت گذاشتن، ثروتمند کند! این دوره ها تنها برگزار کنندگان دوره را به ثروت انبوه می رساند! ثروتی که البته با آه و حسرت شرکت کنندگان همراه است و به قول معروف، لقمه در خون مردم زدن است! آنهم در شرایط بد اقتصادی و گرانی های عجیب و غریب که بسیاری از خانواده ها را با مشکل مواجه کرده است!

یکی از شگردهای افرادی که از طریق برگزاری دوره و… کسب درآمد می کنند، سوء استفاده از علایق مخاطب و یا سوء استفاده از شرایط بد اقتصادی و گرانی است. «انسان» در ذات خود به کسب ثروت و زیبایی و دانش علاقه دارد. کیست که نخواهد ثروتمند باشد؟ کیست که نخواهد زیبا باشد؟ و کیست که نخواهد با دانش و عالم شود؟

برگزار کنندگان دوره های کسب ثروت و… از این علایق مخاطبین خود سوء استفاده می کنند و با تحریک امیال مخاطب، او را به پرداخت هزینه تشویق می کنند! توجه داشته باشید: اگر یک کانال ۱۰۰۰ عضو داشته باشد، ممکن است ۹۰۰ نفر از اعضا با دانش و سواد رسانه ای کافی، متوجه این شگرد بشوند، اما بالاخره در آن بین ۱۰۰ نفر هستند که به فکر فرو می روند و اگر از همان ۱۰۰ نیمی از آنها در دوره ثبت نام کنند، برگزار کننده دوره به هدف خود رسیده است. اگرچه همانطور که پیشتر ذکر شد، و شواهد فراوانی نیز وجود دارد، این روش کسب ثروت، از آنجا که نه «انسانی» و «اخلاقی» است و نه «شرعی» و «حلال»، نه تنها کلاهبرداران را به آرامش و لذت نمی رساند، بلکه با گذشت زمان، آنها را کوهی از مشکلات روحی و روانی مواجه می کند. جالب اینکه از نظر شرعی، این نوع کلاهبرداری گناهی است که راه بازگشت ندارد و حق الناسی است که به هیچ وجه قابل جبران نیست!

حتما بخوانید

راه‌های کسب درآمد دلاری

راه آسان کسب درآمد وجود ندارد

قبل از هرچیز باید بدانیم راه آسانی برای رسیدن به ثروت زیاد وجود ندارد! شاید در اطرافیان خود مواردی را دیده باشید که استثنی تلقی می شوند. مثلا فردی که با رسیدن ارثیه زیاد به ثروت رسیده است! و موارد مشابه. اما این قانون کلی در همه جای دنیا و در هر مقطع زمانی صادق است: راه آسان کسب درآمد وجود ندارد! اگر دکتری را می بینید که در یک ساعت، چند میلیون درآمد دارد، باید به گذشته او رجوع کنید و ببینید چطور تلاش کرده و درس خوانده است! اگر بیزینس منی را می بینید که با یک تماس تلفنی چند میلیارد را جابجا می کند و چند صد میلیون سود می کند، باید گذشته کاری او را ببینید که چطور با تحمل سختی و مشقت، پله های ترقی را طی کرده و خود را به آن درجه رسانده است.

اما در طرف مقابل: اگر شما دارای همت باشید و در یک زمینه بخصوص، مهارت کافی به دست آورید، می توانید به درآمد برسید. حتی اگر هیچ مهارتی را هم کسب نکرده باشید، می توانید با فروشندگان کالا و… ارتباط گرفته و از طریق فروش محصولات آنها به درآمد برسید. برای کسب درآمدهای اینچنینی نیاز به ثبت نام در دوره های گرانقیمت نیست! با یک سرچ ساده به دنیایی از مطالب مفید و کاربردی می رسید که در فضای مجازی وجود دارد.

حتما بخوانید

زندگی موفق با چند نکته ساده! (از مثبت اندیشی تا خودباوری)

اطلاعات مفید و کاربردی را می توانید رایگان به دست آورید

این جمله کاملا درست است: هر چیزی قیمتی دارد! اما بعضی از افراد سودجو، با همین شگرد و با سوء استفاده از معنای این جمله، توانسته اند سوار بر فقر و نداری مردم، خود را به ثروت برسانند. اگرچه چیزی که این جماعت به دست می آورند، به ظاهر ثروت است و در واقع، خون دل و آه و حسرت مردمی است که برای رسیدن به رویا، برای آنها واریز شده است! رویایی که روشن است محقق نخواهد شد! خانواده ای که با تصور رهایی از بدبختی، هزینه ای را برای شرکت در این دوره واریز می کند، با تبلیغاتی مواجه شده است که تصور می کند شرکت در این دوره مساوی است با کسب درآمد و رسیدن به ثروت! این دقیقا همان نکته ای است که پیشتر عرض شد: تحریک احساسات مخاطب! که یک فریب و کلاهبرداری آشکار است.

فراموش نکنید: بسیاری از افرادی که به موفقیت رسیده اند، مانند یک معلم دلسوز، شرایط و نحوه کار و مسیر موفقیت خود را شرح داده اند. امروزه کتابها و مقالات بسیار زیادی از افراد موفق به چاپ رسیده است. اگر از کتابهای بازاری که تنها با هدف کسب درآمد به چاپ می رسند بگذریم، با کمی تحقیق می توانید به منابعی دست پیدا کنید که راه های کسب درآمد را به راحتی و به رایگان در اختیار شما قرار می دهند.

دوره کسب درآمد کلاهبرداری دوره یک شبه پولدار شدن هزینه رایگان شیادی

دوره کسب درآمد کلاهبرداری دوره یک شبه پولدار شدن هزینه رایگان شیادی

از بین سایر افراد هم می توانید اشخاصی را بیابید که بدون هیچ توقعی، دانش خود را در اختیار شما قرار می دهند! بنابراین اگر یک دوره برای کسب ثروت از شما تقاضای پول می کند! و برای یک دوره مثلا ۱۰ روزه، یک ماهه، سه جلسه ای، ۲۰ ساعته و… ۲ میلیون تومان، کمتر یا بیشتر دریافت می کند، بدانید که در معرض نوعی از شیادی قرار گرفته اید! و بعد از پایان دوره متوجه می شوید که پول خود را دور ریخته اید! شمار زیادی از افرادی که در این دوره ها شرکت کرده اند، بعد از پایان دوره، در سایت ها و مجله های اینترنتی تجربیات خود را در میان گذاشته اند. می توانید تجربیات آنها را مطالعه کنید. به عنوان نمونه یکی از این افراد برای موفقیت در بورس در دوره ای شرکت کرده که هزینه ثبت نام آن بالغ بر ۷ میلیون تومان بوده است! او (قریب به مضمون) می نویسد: «متاسفم. با شرکت در این دوره نه تنها پولم را دور ریختم، بلکه احساس یأس و ناامیدی پیدا کردم! نسبت به همه بدبین شده ام! چون هرچیزی در کانال های تلگرام به صورت رایگان دیده بودم، همانها را در این دوره دوباره مشاهده کردم. با این تفاوت که ۷ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان هم هزینه کردم!»

کاربر دیگری که دوره کسب درآمد از اینستاگرام را با مبلغ ۲ میلیون تومان شرکت کرده است (قریب به مضمون) می نویسد: «این دوره هیچ نکته اضافه ای ندارد! همان مقالاتی که در سایت های مختلف آموزش داده را با کلی آب و تاب بازگو کردند! خلاصه این دوره این است: اگر هنری دارید و می توانید کالایی تولید کنید، یا مهارتی دارید، مثلا فوتوشاپ بلدید، کار خود را در اینستاگرام، روبیکا، تلگرام و ایتا بفروشید! اگر هم تولیدی از خودتان ندارید، کالای دیگران را بفروشید و از آنها پورسانت بگیرید! من به خاطر این دو جمله ۲ میلیون هزینه کردم! در حالیکه روش و آموزش بسیار بهتر و دقیق تری از آنچه در دوره دیدم، در سایت ها وجود دارد… به هیچ وجه راضی نیستم و نمی دانم خ… چطور این پول ها را در زندگی خرج می کند!»

مرور تجربیات دیگران در این زمینه می تواند بسیار کارگشا باشد. گرچه سایت هایی که به عنوان برگزار کننده و یا فروشنده دوره ها فعالیت می کنند، به هیچ وجه اجازه نشر نظرات انتقادی را نمی دهند! و اگر این سایت ها را بررسی کنید، تنها نظراتی که از دوره تعریف و تمجید کرده اند را منتشر می کنند. کانال های تلگرامی، ایتا و روبیکا هم به همین شکل فعالیت می کنند و از بین صدها شرکت کننده، چند نفری که به درآمد رسیده اند را «بولد» و مطرح می کنند تا این تصور در شما بوجود بیاید که هر کسی در دوره شرکت کند، حتما به ثروت می رسد!

حتما بخوانید

۵ فایده علمی نوشتن روزانه خاطرات

تحقیق کنید: مطالعه و جستجو شما را به نتیجه می رساند

پیشنهاد می کنیم به جای هزینه در این دوره ها، به تحقیق بپردازید. امروزه بسیاری از رسانه ها و مجله های معتبر در کشورمان، اعم از سایت های حرفه ای و… آموزش های بسیار عالی را در زمینه کسب درآمد از طرق مختلف، به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار می دهند. کافی است در گوگل سرچ کنید:

  • آموزش کسب درآمد از ایتا
  • آموزش کسب درآمد از تلگرام
  • آموزش کسب درآمد از روبیکا
  • آموزش کسب درآمد از اینستاگرام
  • آموزش کسب درآمد از بورس ایران
  • آموزش کسب درآمد از بورس بین الملل

در سایت های آپارات و یوتیوب نیز فیلم ها و دوره های آموزشی فراوانی به صورت کاملا رایگان در اختیار مخاطب قرار داده شده است. همچنین سایت ها و نرم افزارهای کتابخوان و کتابخانه های دیجیتال نیز وجود دارند که بهترین کتابها را با قیمتی بسیار ناچیز به شما تحویل می دهند! به این ترتیب، شما به صورت کاملا رایگان، یا با هزینه ای بسیار ناچیز، به محتوایی دست پیدا می کنید که تحت عنوان «دوره کسب درآمد» با هزینه سرسام آور قرار است به شما داده شود!

دقت داشته باشید: این دوره های کسب درآمد کاملا واقعی هستند! منتهی برای برگزار کنندگان دوره!! به این شرح که برگزار کننده یک دوره کسب ثروت در فضای مجازی اعم از اینستاگرام، ایتا یا روبیکا، اگر یک دوره با قیمت فرضی ۲ میلیون تومان برگزار کند، و تنها ۲۰ شرکت کننده داشته باشد، ۴۰ میلیون تومان به دست می آورد! حال تصور کنید این دوره با ۲۰۰ شرکت کننده برگزار شود! یا با کمی طراحی حرفه ای، تحریک احساسات مخاطبین و… شمار شرکت کنندگان به ۲۰۰۰ نفر برسد! رقم سودی که برگزار کننده دوره به دست می آورد نجومی می شود! البته همانطور که عرض شد، با توجه به اینکه «مردم» برای نجات از مشکلات و فقر و… این پول ها را به برگزار کنندگان می دهند و عملا دوره برایشان هیچ عایدی ندارد، بنابراین این پول با آه و حسرت مردم همراه است و عاقبت خوشی ندارد!

این نکته هم به عنوان کلام پایانی این نوشته در ذهن داشته باشید: همیشه استثنی وجود دارد! مثلا ممکن است در بین صدها دوره که هیچ نتیجه و عایدی ندارد، یک دوره خوب و کاربردی و مفید هم پیدا بشود! اما بهترین راه، مشورت با دیگران، تحقیق و مطالعه است! بنابراین شما اگر به دنبال کسب درآمد از فضای مجازی و بورس و… هستید، ابتدا دانش خود را در این زمینه زیاد کنید. سپس مقالات و کتابهای مرتبط را مطالعه کنید و در این زمینه به جستجو بپردازید و شک نداشته باشید دوره های کسب درآمد هیچ چیزی بر آنچه بر اثر تحقیق و مطالعه به دست آورده اید اضافه نمی کنند!

تهیه و تنظیم: گروه موفقیت.
منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *