موفقیت در استریم با هشت نکته مهم و کلیدی:

۸ راز مهم در موفقیت استریمرها

موفقیت استریمرها چه رمز و رازی دارد؟ اگر کارنامه و عملکرد استریمرهای موفق را زیر نظر بگیرید، به شاخصه هایی دست پیدا خواهید کرد که به نوعی «راز موفقیت» آنها محسوب می شود! در این مطلب ۸ راز مهم موفقیت استریمرها را مرور کرده ایم.

8 راز مهم در موفقیت استریمرها

مجله اینترنتی پارسی گو: استریم را ارائه زنده محتوای صوتی یا تصویری تعریف کرده اند که توسط تولید کننده به دست مخاطب می رسد. اگرچه دلایل متعددی برای استریم کردن وجود دارد، اما طبعا استریم هم می تواند بستر مناسبی برای کسب درآمد باشد و بسیاری از گیمرها، توانسته اند از همین طریق، یعنی استریم کردن، به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنند و به درآمدی مناسب برسند. اما چطور باید در استریم موفق شد؟ و موفقیت استریمرها چه رمز و رازی دارد؟

درباره موفقیت استریمرها و بطور کلی رشد و موفقیت در کار استریم، مقالات زیادی وجود دارد. در مجله پارسی‌گو نیز مطالب متعددی درباره استریم و به طور کلی موفقیت در کسب و کارهای اینچنینی منتشر شده است که لینک بعضی از آنها را لابلای این مقاله مشاهده خواهید کرد. اما سایت سلکتک نیز در اینباره با عنوان «۸ نکته و ترفند مهم برای استریمرها» مقاله ای منتشر کرده است که در ادامه آنرا با مختصری تغییر در متن و محورها، به اتفاق مرور می کنیم. هرچه هست، مهمترین نکاتی که برای موفق شدن در کار استریم محدود به این ۸ راز نمی شود، اما بدون شک این ۸ راز جزو مهمترین اقداماتی است که در موفقیت استریمرها نقش داشته است. با ما همراه باشید:

۸ نکته و ترفند مهم برای استریمرها/ ترفندهای کاربردی برای تبدیل شدن به یک استریمر موفق

در این مطلب از ۸ راز مهم در موفقیت استریمرها ذکر شده است تا بتوانید در مسیر تبدیل شدن به یک استریمر موفق به بهترین نحو عمل کنید. اگر قصد دارید در دنیای جازی به عنوان یک استریمر فعالیت داشته باشید و حتی به کسب درآمد فکر می‌کنید، باید نکات و ترفندهای مهم در این راه را بدانید. ترفندهای کاربردی در استریم باید به گونه ای باشد تا در طولانی مدت شمارا برای تبدیل شدن به یک استریمر موفق راهنمایی و کمک کند.

اگر در آپارات مشغول به فعالیت هستید، برای جذب دنبال کننده باید بهترین عملکرد خود را داشته باشید تا افراد شما را فالوو کنند. همچنین با خرید دنبال کننده اپارات و افزایش تعداد فالور خود، در دید کاربران جذاب‌تر و محبوب تر خواهید بود. در ادامه با ما همراه باشید تا با این ۸ نکته آشنا شوید.

هدف داشتن در استریم موفقیت در استریم راز موفقیت استریمرها

هدف داشتن در استریم موفقیت در استریم راز موفقیت استریمرها

حتما بخوانید

استریم چیست و چه مفهومی دارد؟ (Media Stream)

راز اول: مشخص کردن هدف

برای اینکه پا به دنیای استریمینگ بگذارید و به عنوان یک استریمر موفق عمل کنید، ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید. گاهی اوقات یک شخص فقط برای تفریح میخواهد استریم کند و گاهی ائقات هدف شخص کسب درآمد و یا انتشار و گفتن موضوعی است. وابسته به هدفی که دارید باید برای هدف خود بجنگید. با مشخص کردن اهداف کوتاه و بلندمدت شما به عنوان استریمر، می‌تواند رضایت شما را از کاری که انجام می‌دهید، بالاتر ببرد.

پس با توجه به هدف اصلی خود، شروع به نوشتن اهداف کوتاه مدت و بلندمدت خود کنید تا بدانید در ادامه به چه چیزهایی می‌خواهید برسید. هدف شما با هر شکل و شمایلی، باید یک مسیر مشخص داشته باشد که به شما کمک می‌کند تا قدم به قدم، پیشرفت را در کاری فرسایشی و غیرقابل پیش‌بینی مثل تولید محتوا روی پلتفرم‌های استریم، احساس کنید.

راز دوم: داشتن برنامه دقیق برای تولید محتوا

برنامه ریزی برای تولید محتوا برای فعالیت در زمینه استریم و داشتن یک کانال موفق، یکی از مهم ترین کاراها است. حال باید با توجه به هدف اصلی خود، اقدام به برنامه ریزی برای تولید محتوا و تعیین استراتژی اصلی برای فعالیت های خود است.

اگر یک برنامه ریزی بلندمدت دارید، برای تعیین استراتژی خود بایدبتوانید سوالات زیر را پاسخ دهید:

  1. هدف اصلی شما چیست؟
  2. چه مهارت هایی دارید؟
  3. در چه زمینه ای میخواهید فعالیت داشته باشید؟
  4. تفاوت شما با استریمرهای دیگر چیست؟
  5. چه مزیتی نسبت به دیگر استریمرها دارید؟

باید در طول ایجاد این استراتژی به برندسازی نیز فکر کنید. برای داشتن یک کانال موفق، باید ابتدا برند شوید تا افراد بیشتری شما را بشناسند و برای آنها معتبر باشید.

  • مدیریت زمان برای تنظیم دقیق برنامه / برنامه‌ریزی

برای اینکه به تمام کارهای داخل لیست برنامه ریزی برسید باید بتوانید زمان خود را مدیریت کنید. اینکه چه زمانی اقدام به تولید محتوا کنید، چه زمانی برای تبلیغات سپری کنید، زمانی برای فکر کردن به ایده ها داشته باشید و غیره میتواند به بهبود روند برنامه ریزی شما کمک کند.

مدیریت زمان می‌‎تواند بهترین زمان‌هایی که برای تولید محتوا دارید را هم مشخص کند. اگر شما هم ساعت خاصی را برای استریم کردن ترجیح می‌دهید، حتما به آن توجه کنید تا بیشترین بازده را از آن بازه‌ی زمانی داشته باشید.

  • فعالیت همیشگی / تلاش برای استمرار داشتن در استریم

به صورت کلی هر هدفی در زندگی دارید باید برای رسیدن به آن بجنگید و استمرار داشته باشید. با تعیین شدن هدف شما در استریم، در مسیر خود بمانید و فعالیت خود را به صورت مستمر ادامه دهید.

حتما بخوانید

آموزش استریمر شدن و استریم کردن!

راز سوم: مهارت خود را مشخص کنید

برای اینکه بتوانید به چشم کاربران بیایید، یکی از نیروهای محرک داشتن یک توانایی و مهارت خاص است. وقتی ایده و یا قابلیت خاص و جذابی داشته باشید، مسلما برای افراد زیادی جذاب هستید و این مورد باعث افزایش دنبال کنندهای کانال آپارات شما می‌شود. تعداد بازدیدکننده در استریم نشان دهنده معروفیت شماست اگر قصد دارید به عنوان یک استریمر موفق عمل کنید باید مهارت، زمینه فعالیت و ایده اصلی خود را مشخص کنید تا مخاطبین علاقه‌مند را جذب کنید. پس از مشخص شدن مهارت، سعی کنید به مرور رشد کنید و قدرت و تسلط خود را افزایش دهید تا فالوورهای بیشتری جذب کنید.

راز چهارم: بالابردن کیفیت استریم

کیفیت تصاویر ویدیو استریم یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید هنگام استریم کردن رعایت کنید. پلتفرم هایی مانند آپارات و یوتیوب هر کدام تنظیمات و قابلیت های متفاوتی در زمینه افزایش کیفیت تصاویر دارند. اگر ویدیوهای شما کیفیت لازم را نداشته باشند، مسلما مخاطبین زیادی را از دست خواهید داد، پس این نکته را حتما جدی بگیرید. به کمک مطلب ترفندهای افزایش کیفیت تصویر استریم می‌توانید کیفیت ویدیوها را برای استریم در آپارات افزایش داده و استریم بهتری داشته باشید.

کسب درآمد از استریم بازی کردن و پول درآوردن یک کسب و کار خانگی

کسب درآمد از استریم بازی کردن و پول درآوردن یک کسب و کار خانگی

راز پنجم: هیچ چیز فدای کسب درآمد نشود

برای خیلی از افرادی که اقدام به استریم می‌کنند، کسب درآمد، مساله مهمی است. اما آیا این کار به راحتی قابل انجام است؟ خیر! شما باید تلاش زیادی داشته باشید تا در ابتدا مخاطب و بیننده پیدا کنید. همچنین اعتبار شما باعث می‌شود که یک کاربر شمارا دونیت کند.

درآمد زایی از طریق استریم یکی از انگیزه های اصلی برای شما به حساب می‌آید، اما برای رسیدن به آن باید صبر داشته باشید و به مرور زمان و با جذب بیننده و بهبود روند فعالیت شما، زمان درآمدزایی شما خواهد رسید و از استریم کردن لذت خواهید برد. پس صبور باشید تا در زمان درست به درآمدزایی برسید.

راز ششم: داشتن تعادل بین کارهای روزمره و استریمینگ

برای داشتن یک زندگی سالم، شما وارد هرکاری که میشوید باید بتوانید تعادل بین آن و زندگی شخصی خود را برقرار کنید. ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی، تنها راه بلندمدت برای رسیدن به موفقیت روی پلتفرم‌های استریمینگ است. رشد نسبی اما بلندمدت، همان چیزی است که اکثر ما باید به دنبال آن باشیم تا بتوانیم آینده‌ی موفق‌تری را نسبت به قبل برای خود تصور کنیم.

راز هفتم: داشتن یک کامیونیتی

استریم به دلیل اینکه یک پلتفرم آنلاین و پخش آن به صورت زنده است، مورد توجه افراد قرار گرفته است. حال اگر بخواهید به عنوان یک استریمر موفق عمل کنید باید با استریمرهای مختلف و خاص ارتباط داشته باشید.

این موضوع باعث می‌شود تا در قسمت چت با او صحبت کنید یا به واکنش‌های زنده او به اتفاقات بیشتر از یک ویدیو ضبط ‌شده توجه کنید. کامیونیتی ساختن به دو کار مختلف وابسته است:

  • انگیجمنت بالا / ارتباط با مخاطب

ارتباط برقرار کردن با مخاطب های کانال و ایجاد تعامل با افراد به بهبود آمارهای کانال و جذب مخاطب بیشتر کمک فراوانی می‌کند. با پاسخ دادن به کامنت‌های آنها و یا حتی برقراری ارتباط با کاربران در دیگر شبکه های اجتماعی به افزایش محبوبیت شما کمک می‌کند.

  • نتورکینگ یا شبکه‌سازی / ارتباط با دیگر استریمرها

منظور از شبکه‌سازی، فالو کردن استریمرهای مختلف در انتظار فالو بک کردن آن‌ها نیست. برای این که شبکه‌سازی خوبی داشته باشید، باید تا حدی محتوای آن‌ها را بشناسید، با آن‌ها در شبکه‌هایی مثل توییتر و دیسکورد ارتباط بگیرید.

  • داشتن تعادل بین کارهای روزمره و استریمینگ

نکته بعدی برقرار کردن یک تعادل نسبی بین فعالیت های روزمره و استریم است. اگر این نظر و انضباط در ابتدا با سختی ایجاد و دنبال می شود، به مرور زمان به یک عادت تبدیل خواهد شد و ثمره آنرا به وضوح خواهید دید.

اهمیت ارتباط با مخاطب در استریم راز موفقیت استریمرها

اهمیت ارتباط با مخاطب در استریم راز موفقیت استریمرها

حتما بخوانید

همه چیز درباره استریمر شدن و استریم کردن + جزئیات

راز هشتم: جذب دنبال کننده هدف اصلی شما نباشد

همه افرادی که پا به دنیای استریم می‌گذارند، مسلما میخواهند روزی دیده شوند و افراد زیادی آنها را بشناسند. یوتیوب، آپارات و دیگر پلتفرم ها یک فضای سالم برای شما تدارک دیده اند که به سرگرمی و رشد افراد کمک کند. اگر در این مسیر هدف شما فقط جذب فالوور بیشتر باشد، مسلما بعد از مدتی خسته کننده و یکنواخت خواهید شد. همچنین وقتی خود را فقط وابسته به افزایش تعداد بیننده کنید، به اهداف مهم‌تر و محبوب شدن نخواهید رسید. بنابراین موفقیت استریمرها در این است که همه چیز را فدای جذب مخاطب نمی کنند؛ اما برای آن برنامه ریزی و تلاش مستمر دارند.

سعی کنید با داشتن کارهای جذاب و برقراری ارتباط با بیننده ها، ساخت محتواهای آموزشی و ترند برای دیگر کاربران نیز مناسب باشید و در دیگر پلتفرم های شبکه اجتماعی مانند لینکدین، توییتر و حتی پینترست فعال باشید تا در عین حفظ مخاطب های الان کانال، برای بدست آوردن تعداد بیشتر موفق عمل کنید. امیدواریم که به کمک این مطلب از بلاگ سلکتک توانسته باشیم به شما در تبدیل شدن به یک استریمر موفق کمک کرده باشیم.

منبع: مقاله ۸ نکته و ترفند مهم برای استریمرها منتشر شده در سایت سلکتک. تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۶ (بعضی از محورها و عناوین اصلی تغییر کرده و در بعضی از قسمت‌های متن تغییراتی صورت گرفته است.)

تهیه و تنظیم: گروه کارآفرینی.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *