درباره سخنرانی جنجالی امام جمعه بیرجند و کتاب تقویم سالانه: پیشگویی فتنه 98 + فیلم و عکس

کتاب تقویم سالانه عباس مصباح زاده کرمانی و پیشگویی های آن!

حجت الاسلام سید علیرضا عبادی امام جمعه بیرجند در سخنان خود به پیشگویی های کتاب تقویم سالانه عباس مصباح زاده کرمانی درباره حوادث و فتنه ۹۸ اشاره می کند.

کتاب تقویم سالانه عباس مصباح زاده کرمانی

مجله اینترنتی پارسی گو: امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام سید علیرضا عبادی درباره فتنه ۹۸ و حوادث و آشوب های آذر و آبان ۹۸ سخنانی ایراد می کند و در آن به پیشگویی های کتابی با نام «تقویم سالانه» اشاره می نماید. در کتاب تقویم سالانه عباس مصباح زاده کرمانی که سالها قبل چاپ شده است، درباره فتنه آبان ۹۸ (فتنه بنزینی) پیشگویی های انجام شده است. پس از این سخنرانی، یادداشتی در روزنامه اعتماد به چاپ می رسد و متن یادداشت، در همه رسانه های اصلاح طلب منتشر می شود. در این مطلب به بررسی کتاب تقویم سالانه عباس مصباح زاده کرمانی و سخنان امام جمعه بیرجند پرداخته ایم. با ما همراه باشید:

این روزها و پس از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی ماجرای کتاب تقویم سالانه عباس مصباح زاده کرمانی نیز خبرساز شده است. بنا به نوشته سید میلاد علوی، این کتاب باقیمت ۷ هزار تومان در دسترس است! اما عجیب است که هیچ نشانی از آن در فضای مجازی یافت نمی شود. با ما همراه باشید تا ماجرای کتاب تقویم سالانه عباس مصباح زاده کرمانی و پیشگویی های آن را بررسی کنیم:

آغاز ماجرا و سخنان امام جمعه جمعه بیرجند درباره پیشگویی های شیخ عباس مصباح زاده

ماجرا از این قرار است که حجت الاسلام سید علیرضا عبادی امام جمعه بیرجند در سخنان خود به مناسبت هفته بسیج درباره مشکلات کشور و نیز فتنه آبان ۹۸ به پیشگویی های شیخ عباس مصباح زاده، منجم و ریاضی دان ایرانی درباره حوادث اخیر کشور اشاره می کند.

پس از سخنان امام جمعه بیرجند، رسانه های زنجیره ای اقدام به انتشار مطلبی می کنند که نخستین بار در اعتماد منتشر شده است. یادداشت به قلم سید میلاد علوی در روزنامه اعتماد منتشر می شود اما درباره کتاب تقویم سالانه عباس مصباح زاده کرمانی اطلاع چندانی به دست نمی دهد. نویسنده اعتماد که مطلبش عینا در رسانه های خاص منتشر می شود، به هر نحو تلاش کرده است تا تعداد کلمات را به حد مطلوب برساند. آغاز یادداشت با این جملات است: «دیوارها یک دست سفید است و بعضا با پوسترهایی متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پوشیده شده، پوسترهایی که روی یکی از آنها تصویر شهید تهرانی مقدم نقش بسته است. پرده ای آبی رنگ پشت سرش قرار دارد و تصویر رهبری در سمت راستش. سالن تقریبا از جمعیت پر است و حاضران عمدتا از روحانیون هستند و بسیجیان ولی نکته اشتراک تمام آنها چفیه ای است سفید رنگ بر گردن شان.» این جملات قصد دارد فضای ذهنی مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد! بله؛ سخنران امام جمعه و «نماینده ولی فقیه» است و مخاطبش هم «عمدتا روحانیون و بسیجیان» با وجه اشتراکی به نام «چفیه»!

همه غرض یادداشت، در حقیقت محوری است با این عنوان: «تحلیل های ضد روحانی یک روحانی!» سید میلاد علوی در این بند از یادداشت خود نیز کوشیده است تا سخنان امام جمعه بیرجند را علیه «روحانی» رئیس جمهور جلوه دهد. اگرچه می نویسد: «نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در اظهارات خود مشخصا نامی از حسن روحانی به عنوان رییس جمهوری به میان نمی آورد ولی مرور اخبار اخیر ایران و نوع واکنش های ائمه جمعه به ماجرای افزایش قیمت بنزین به نحوی نشانگر آن است که تحلیل های عبادی فردی را هدف قرار داده که عالی ترین مقام روی کار آمده با رای مردم در نظام جمهوری اسلامی است». نویسنده در ادامه نیز بدون اشاره به بی تدبیری های دولت در گرانی های اخیر ادامه می دهد که امام جمعه بیرجند غیر مستقیم به رئیس جمهور اشاره دارد.

اما بخشی از نوشته سید میلاد علوی محوری دارد با این اشاره «رمز و راز یک کتاب». در این بخش نیز نویسنده هیج اشاره روشنی به کتاب ندارد و تنها سعی می کند با اطلاعاتی که از سخنان امام جمعه بیرجند به دست آورده است، با کلمات بازی کند و یکسری اطلاعات کلی درباره مطرح کند. به نظر می رسد نویسنده اعتماد کتاب را ندیده است، اما در عین حال می نویسد: «این کتاب که این روزها با قیمت ۷ هزار تومان به فراوانی در شهرهای مذهبی ایران به ویژه در قم در دسترس است تقویم سالانه نام دارد.» اینکه چطور از کتابی که به قول «سید میلاد علوی» به فراوانی (!!) در دسترس قرار دارد، یک کلمه یا یک تصویر در فضای مجازی وجود ندارد را خود نویسنده باید توضیح دهد. آنچه مشخص است اینکه این کتاب اگر به این فراوانی که نویسنده مدعی آن است، وجود داشت، حداقل اسم یا نشانی از آن در سایت ها، وبلاگ ها، و صفحات شخصی خوانندگان به دست می آمد. در حالیکه بر خلاف مدعای نویسنده اعتماد، هیچ نشانی از کتاب در فضای مجازی وجود ندارد.

در ادامه نیز نویسنده می کوشد با ارائه کلماتی کلی از سخنان امام جمعه بیرجند، و نیز اطلاعاتی از دیگر نویسندگان، غیر مستقیم به نقد سخنان حجت الاسلام عبادی بپردازد. در ادامه تمام متن منتشر شده در روزنامه اعتماد نیز در در اختیار مخاطبان عزیز پارسی گو قرار خواهد گرفت.

تصویر منتشر شده در سایت همشهری از کتاب حاج شیخ عباس مصباح زاده تقویم سالانه

تصویر منتشر شده در سایت همشهری از کتاب حاج شیخ عباس مصباح زاده تقویم سالانه

درباره کتاب تقویم سالانه عباس مصباح زاده کرمانی

همانطور که عرض شد درباره کتاب تقویم سالانه عباس مصباح زاده کرمانی بر خلاف مدعای سید میلاد علوی هیچ اطلاعاتی در فضای مجازی در دست نیست و اگر ادعای نویسنده اعتماد درست بود، مانند بسیاری دیگر از کتاب هایی که در فضای مجازی، «حداقل» تصویر یا خلاصه ای از آن، نظیر معرفی و شناسنامه کتاب و…، اطلاعاتی از این کتاب نیز یافت می شد. در حالیکه تا لحظه نگارش این یادداشت هیچ اثری از این کتاب یافت نمی شود.

وبلاگ شناخت مردم ایران اشاره ای بسیار گذرا به کتاب تقویم سالانه عباس مصباح زاده کرمانی داشته و می نویسد: «پنجاه سال قبل، و در دهه ی ۱۳۵۰، هم چون امروز تقویم شرعی، ساعت، و رسانه های جمعی، مهم ترین وسایل آگاهی از زمان افطار بودند؛ با این تاکید که تقویم شرعی دیگر بر اساس تقویم های منتشره منجمانی چون حاج میرزا اسمعیل مصباح (نجم الممالک طهران)، یا حاج شیخ عبد النبی کشفی خراسانی (منجم باشی)، یا حبیب الله نجومی (پسر منجم باشی شیرازی)، یا عبدالله نوبخت (منجم باشی)، یا حاج شیخ عباس مصباح زاده، و… نبودند؛ دستگاه دولتی در این امر فعال شده بود ، و تقویمی را منتشر می کرد (حال به نام امثال دکتر عباس ریاضی کرمانی یا غیر از وی) که کم و بیش، و در عمل ، چون به حق علمی تر و دقیق تر از سایر تقویم ها بود همه ملزم به رعایت و استفاده از آن می شدند. بنا به این تقویم مرجع ، تقویم های متفاوتی چاپ می شدند که برخی از آنها شامل اوقات شرعی نیز بودند، و نهایتا علاوه بر دو روزنامه بزرگ آن زمان که کیهان و اطلاعات بودند تقویم اوقات شرعی توسط برخی از خیٌران هم چاپ و به صورت هدیه در اختیار مردم قرار می گرفتند؛ که این امر به زودی در قالب چاپ تقویم های دیواری سالانه شمسی و توزیع آنها در ایٌام قبل از عید نوروز، بدون استفاده تبلیغاتی تجاری، یا تنها با ذکرنام شخص یا شرکت بانی امر، رواج یافت.»

ویکی گفتاورد نیز شخصی به نام «عباس مصباح زاده» را معرفی کرده و غزلی از وی با عنوان «بازار عشق» منتشر کرده است. در ویکی گفتاورد درباره عباس مصباح زاده آمده است: «عبّاس مصباح‌زاده با تخلُّص مِصباح (۱۹۲۹، تهران) خوش‌نویس، نقاش، تقویم‌نگار ، فقیه شیعه، شاعر، کنشگر دینی و فرهنگی، مؤلف و شاعر ایرانی است.» این اطلاعات نیز به نقل از کتاب سخنوران نامی معاصر ایران نوشته محمد باقر برقعی که توسط انتشارات خرم چاپ نشر یافته است، از جلد چهارم کتاب در ویکی گفتاورد آمده است. در سایت بازار کتاب قائمیه نیز تنها اشاره به نام عباس مصباح زاده کرمانی شده و وی از اساتید ادبیات حوزه علمیه قم معرفی شده است. این مطلب نیز در زندگینامه علی اکبر مهدی پور نشر یافته و در بخش اساتید ایشان در سطوح عالیه حوزه علمیه قم، استاد ادبیات ایشان حاج شیخ عباس مصباح زاده معرفی شده است. مشخص نیست این اطلاعات و سایر اطلاعات پراکنده درباره مولف کتاب «تقویم سالانه» باشد یا خیر. در هر صورت هیچ اطلاع جامع و کاملی درباره کتاب در دست نیست و پارسی گو تلاش خواهد کرد تا کتاب را به دست آورده و اطلاعات مفیدی از آن در اختیار مخاطب قرار دهد.

حجت الاسلام عباس مصباح زاده کرمانی کیست؟

در دانشنامه ویکی اهل البیت، به نقل از جامع التفاسیر نور (لوح فشرده)، بخش کتابشناسی، معرفی ترجمه قرآن مصباح زاده درباره مولف کتاب «تقویم سالانه» آمده است: عباس مصباح زاده متولد ۱۳۱۱ روحانی و منجم معاصر است که استخراج سالیانه تقویم نجومی و ترجمه قران، صحیفه سجادیه، مفاتیح الجنان و برخی ادعیه از آثار اوست.

زندگی نامه‌ عباس مصباح زاده کرمانی

«عباس مصباح‌ زاده» در سال ۱۳۱۱ ش متولد شد. پدرش شيخ اسماعيل مصباح و پدر بزرگش ميرزا جهانبخش منجّم باشى، از منجّمين بزرگ عصر قاجار و از مدرّسين معروف دارالفنون و مدرسه خان مروى بوده است. خانواده مصباح‌زاده از فرط علاقه مذهبى در شهر قم متوطن گرديدند. شيخ عباس پس از گذرانيدن دوران تحصيل دبستان و دبيرستان، از آغاز جوانى به تهران آمد و نزد پدر به تحصيل علم نجوم و فن استخراج تقويم مشغول شد و پس از دو سال، خود موفق به فراگرفتن اين علم گرديد و به چاپ تقويم به نام خود شخصاً همت گماشت، چنانچه از سال ۱۳۲۸ ش تا كنون مرتباً تقويم علمى ذى قيمت خود را طبع و نشر نموده است و نيز در استخراج خسوف و كسوف و رؤيت هلال و بدر و ساير قسمت‌هاى اين فن، نهايت دقت و استادى را به كار مى ‌برد.

اين مرد دانشمند، گويا از سال ۱۳۲۸ ش در كسوت روحانيت درآمده و با اجازه پدر والامقامش، خود براى ادامه تحصيلات در فقه و اصول و فنون اديبه و عربيه، مجدداً به قم معاودت نمود و در حوزه علميه آن ديار به كار مشغول گرديد و پس از سه سال تحصيل در حوزه مزبور، مورد نظر و عنايت خاص مرحوم آيت‌الله سيد محمد حجت كوه كمرى (روانشاد) كه از بنيان‌گذاران حوزه علميه قم و از مراجع عظيم و مدرسين عالى قدر عالم تشيع بودند، واقع شد و در مدرسه حجتيه به تدريس علم هيئت اشتغال ورزيد، تا اين‌كه در سال ۱۳۳۲ ش افتخار دامادى آن شخصيت نامى عالم تشيع نصيبش گرديد و به تشويق آن مرد بزرگوار، به تمرين و تعلم ذوقيات از قبيل خط و نقاشى پرداخته و بعد از رسيدن به مهارت و استادى در فن مزبور، قرآنى به خط خود به امر معظم له نگاشته كه توسط مؤسسه حاج محمد على علمى در تهران به چاب رسيد و اكنون مورد استفاده عموم است كه دير زمانى نمى‌ گذرد كه حاج مصباح زاده به كوشش و اهتمام شبانه روزى خود و با كمك و مساعدت جمعى از فضلا و خيرانديشان، هيئتى براى چاپ كتب دينى تشكيل داده و علاوه بر رسيدگى به امور هئيت مذكور، مدت چهار سال است كه با جهد و جهد خستگى‌ ناپذيرى به تدريس رياضيات و ادبيات و فنون مختلف هنر از قبيل خط و نقاشى و مينياتور به تعليم و تربيت افرادى مشغول بوده و شاگردان لايق و مبرزى تحويل جامعه داده است. او از موهبت طبع شعر بهره ‌مند و اشعار نغز پارسى و عربى بسيارى گفته و در نثر توانا و در خط نستعليق از بهترين شاگردان خطاط معاصر بحرينى عشقى مى‌ باشد.

وى در فقه و اصول از محضر بزرگانى همچون شيخ مرتضى حائرى، محقق داماد و آيت ‌الله بروجردى بهره مند شد و در درس اخلاق از امام خمينى (ره) و جلسات درس علامه طباطبائى، علامه ابوالحسن شعرانى و مهدى الهى قمشه‌ اى بهره برد. او به فعاليت‌هاى فرهنگى و مذهبى و ساختن مراكز علمى مذهبى در ايران و خارج همت داشت و با باهنر، بهشتى، مفتح و مكارم شيرازى در زمينه ‌هاى علمى و تعليم و تربيت همكارى داشت. در سال ۱۳۵۰ ش وى به انگلستان عزيمت نمود و پس از ديدار از مراكز علمى و دانشگاهى آن كشور به رصد خانه گرينويچ لندن رفته و با دانشمندان نجوم به بحث و مشاوره پرداخت و از كتابخانه خطّى موزه بريتانيا استفاده نمود. نظريّات علمى و نجومى استاد همواره مورد توجّه محافل دانشگاهى و حوزه‌ هاى علميّه بوده است. براى نمونه مى ‌توان به مسئله طلوع فجر و محاسبه زاويه قبله در كشورهاى اروپائى و امريكايى و اوقات شرعيّه استخراج ايشان در مراكز اسلامى اروپا و امريكا اشاره كرد. وى در اوان جوانى چندين سال در مدرسه حجّتيّه قم به تدريس هيئت و نجوم براى طلاّب حوزه علميّه قم اشتغال و با استاد جامع علاّمه ابوالحسن شعرانى مفاوضات و مناظرات داشته است.

آثار عباس مصباح زاده کرمانی

  1. تقويم سالانه؛
  2. ترجمه قرآن كريم؛
  3. ترجمه صحيفه سجّاديه؛
  4. ترجمه ادعيّه مفاتيح الجنان؛
  5. دو جلد كتاب در علم نجوم و ستاره‌ شناسى از ديدگاه علمى و تجربى؛
  6. صلاى عشق؛
  7. مناجات با قاضى الحاجات؛
  8. دعاى دوازده امام؛
  9. ترجمه فارسى دعاى كميل و دعاى توسل.

در این بخش متن کامل یادداشت روزنامه اعتماد به قلم سید میلاد علوی و نیز متن کامل سخنان امام جمعه بیرجند تقدیم می شود. در ادامه نیز فیلم سخنان حجت الاسلام عبادی درباره کتاب تقویم سالانه عباس مصباح زاده کرمانی تقدیم خواهد شد.

استخاره علیه روحانی چاپ شده در روزنامه اعتماد

استخاره علیه روحانی چاپ شده در روزنامه اعتماد

یادداشت سید میلاد علوی در روزنامه اعتماد: «استخاره» علیه روحانی

متن کامل (بدون کم و کاست) منتشر شده در روزنامه اعتماد به قلم سید میلاد علوی: دیوارها یک دست سفید است و بعضا با پوسترهایی متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پوشیده شده، پوسترهایی که روی یکی از آنها تصویر شهید تهرانی مقدم نقش بسته است. پرده ای آبی رنگ پشت سرش قرار دارد و تصویر رهبری در سمت راستش. سالن تقریبا از جمعیت پر است و حاضران عمدتا از روحانیون هستند و بسیجیان ولی نکته اشتراک تمام آنها چفیه ای است سفید رنگ بر گردن شان. دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با «بسیجیان بیرجند» است. سیدعلیرضا عابدی که در پایگاه اطلاع رسانی اش به عنوان امام جمعه بیرجند گاهی «آیت الله» خطاب شده و گاهی «حجت الاسلام والمسلمین» اصلی ترین سخنران این مراسم است؛ ولی شاید نه حاضران و نه ناظران اخبار منتشر شده این انتظار را نداشتند که نماینده ولی فقیه با یک کتاب به تحلیل رویدادهای اخیر مملکت و فراتر از آن پیش گویی رویدادهای آتی ایران بپردازد. آبان ماه ساده ای نبود، با افزایش قیمت بنزین بدون اطلاع قبلی و زمینه سازی در جامعه، به یک باره بامداد بیست و چهارم برج، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی خبر از افزایش ۳ برابری قیمت بنزین آزاد و اختصاص ۶۰ لیتر بنزین هزار و ۵۰۰ تومانی به مالکان خودروهای شخصی داد. خبری که بازخوردهای بسیاری داشت ولی درنهایت شهرها و شهرستان های مختلف ایران را به صحنه اعتراض و اغتشاش تبدیل کرد. اعتراضی که تعداد کشته شدگان ناشی از آن، بنابر آن چه در سرمقاله دیروز روزنامه جوان ادعا شده، بیش از حوادث پس از انتخابات ۸۸ بوده و همین طور بیش از حوادث دی ماه ۹۶. کشته هایی که اگر اظهارات علی شمخانی، دبیرشورای عالی امنیت ملی ملاک قرار گیرد، حداقل در استان تهران ۸۵ درصدشان برای اعتراض در کوچه و خیابان حضور نداشتند ولی در هرحال جان خود را از دست داده اند. تحلیل های نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی نیز دقیقا به همین موارد اشاره دارد. تحلیل هایی که بیست و نهم آبان ماه بیان شده ولی حالا بازخوردهای مجازی بسیاری به همراه داشته است.

دی و بهمن به روایت یک روحانی

کتاب به دست مقابل جمع نشسته است. خود نیز چفیه ای هم رنگ جماعت به گردن آویخته و با عبا و عمامه ای مشکی رنگ مقابل جماعتی سخنرانی می کند که روبرویش بر زمین نشسته اند. کتابی زرد رنگ به دست دارد و با عینکی که روی بینی اش گذاشته از شلوغی های اخیر ایران و روزهای پیش رو می گوید. «کتاب برای دی ماه خذلان دشمنان و بهت منافقان را پیش بینی کرده است». «خذلان» را دهخدا در لغت نامه «بی بهرگی» تعریف کرده و شاید از همین رو عبادی در ادامه اظهاراتش تاکید می کند که «منتظر باشید که چگونه در این فتنه، نتیجه نهایی یک بصیرت جدیدی خواهد بود که درنتیجه آن، آنهایی که در کشور چرت می زنند و خوابند و خواب می بینند هم از خواب بیدار شوند.» اینها را می گوید و دوباره نگاهش را به کتاب زردرنگ دستش خیره می کند. کتابی نوشته «شیخ عباس مصباح زاده کرمانی». نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی براساس این کتاب از روزگار ایران حدود یک ماه بعد از نخستین ماه زمستان می گوید. او بهمن را ماه «پرده دری» در ایران توصیف کرده و تاکید می کند که «بهمن ماه، ماه کشف استار است. جریانات امروز یک لایه ظاهری دارد که در خیابان ها مشخص است ولی لایه پنهانی نیز وجود دارد. استار به معنی نمایش پشت پرده است که در آن چه خبر بوده که این فتنه ها ایجاد شده و حالا هرکس می گوید، که بود که بود، من نبودم!» او در ادامه درباره نتیجه این افشاگری می گوید: «کشف توطئه کفار و استار و عزل برخی اربابان مناسب اتفاق می افتد یعنی کسانی که دارای مقام و منسبی هستند، در این کتاب خبر می دهد که در بهمن ماه بعد از آنکه پشت پرده ها ظاهر می شود، تاریخ مصرف شان تمام خواهد شد.»

تحلیل های ضد «روحانی» یک روحانی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در اظهارات خود مشخصا نامی از حسن روحانی به عنوان رییس جمهوری به میان نمی آورد ولی مرور اخبار اخیر ایران و نوع واکنش های ائمه جمعه به ماجرای افزایش قیمت بنزین به نحوی نشانگر آن است که تحلیل های عبادی فردی را هدف قرار داده که عالی ترین مقام روی کار آمده با رای مردم در نظام جمهوری اسلامی است؛ کما اینکه او با به کار بردن کلیدواژه هایی نظیر «سازشکار» که بارها و بارها از سوی اصولگرایان و «دلواپسان» نزدیک به این جناح سیاسی به منظور حمله به رییس جمهوری به کار رفته، می گوید: «در این ۴۰ سال اخیر آسیب هایی زیادی دیدیم که همه از ناحیه افراد منفعل حاصل شده است حتی فتنه اخیر در کشور نیز نتیجه وادادگی عده ای است… آسیب های ما از خودی های ولنگار است نه از بیرون، زیرا امریکا، صهیونیست، انگلیس و فرانسه کاره ای نیستند، آنی که کار را بر مسلمانان سخت می کنند، سازشگران داخلی هستند.» او در بخش دیگری از اظهارات خود اعتراضات رخ داده در سال های ۷۸، ۸۸، ۹۶ و ۹۸ را نتیجه توطئه «دشمنان» دانسته و تاکید می کند: «هر روز از ناحیه دشمن به صورت کارشناسی توطئه فتنه در ابعاد مختلف وجود دارد که یکی از صدها نمونه آن در چند روز اخیر بود.» اگر برداشت های ناظران از اظهارات امام جمعه بیرجند ملاک قرار گیرد، با اتکا به اظهاراتی که از او خواندیم، می توان به این نتیجه رسید که احتمالا «ارباب مناسب» مدنظر او که در بهمن ماه با «ظاهر شدن پشت پرده ها» عزل شده و «تاریخ مصرفش تمام می شود»، رییس جمهوری است. او این روزها از چپ و راست دوباره کلیدواژه استعفا را می شنود و حتی جمعی از اصولگرایان عزل او را به شعار انتخاباتی خود تبدیل کرده اند؛ چنانکه حمید رسایی، نماینده عضو جبهه پایداری تهران در دوره نهم مجلس در همین زمینه در کانال تلگرامی خود می نویسد: «طبعا امیدی به مجلس فعلی نیست که پرونده اش سیاه تر از روحانی است. پس باید برای انتخابات مجلس یازدهم، عزم خود را جزم کنند و با انتخاب نمایندگانی انقلابی، کارآمد، سالم، شجاع و… اکثریتی را تشکیل دهند که روحانی خودش بگذارد و برود. اگر نرفت با رای ملت کنار گذاشته شود.»

رمز و راز یک کتاب

حملات این روزها به روحانی نه نیاز به توضیح و تفسیر دارد و نه طبعا قابل انکار است ولی در این میان پرسش اینجاست که کتاب زرد رنگی که این امام جمعه به دست گرفته و با استناد به آن از کنار رفتن «ارباب مناسب» سخن می گوید، چیست؟ این کتاب که این روزها با قیمت ۷ هزار تومان به فراوانی در شهرهای مذهبی ایران به ویژه قم در دسترس است، «تقویم سالانه» نام دارد که همانطور که گفته شد نوشته «عباس مصباح زاده کرمانی است.» عبادی خود نگارنده این کتاب را «ریاضی دان و منجم مومن و متدین» معرفی کرد که «در دوران طاغوت هیچگاه چاپلوسی آنها را نمی کرد و کتابش با حضرت مهدی (عج) پیوند داشت.» او میزان آشنایی خود با این کتاب را ۴۰ سال عنوان کرده و تاکید می کند که «مصباح زاده در هر ورقی از کتاب ارادت خود را به حضرت مهدی (عج) نشان می دهد و در خصوص آذرماه ۹۸ نیز بعد از اخباری که می دهد، از بروز بعضی فتنه ها و گرفتاری خائنان و اعداء خبر می دهد.» به رغم این توصیف ها پیگیری ها نشان داد که این کتاب نه تنها کتابی رایج میان حوزوی ها نیست؛ بلکه عملا در شرایط کنونی مورد استفاده نیز قرار نمی گیرد. کمااینکه «محمد تقی فاضل میبدی یزدی»، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و استاد دانشکده مفید این استان در همین زمینه به «اعتماد» می گوید که «این کتاب نه تنها جزو منابع نیست؛ بلکه بیشتر در خانواده های سنتی کاربرد دارد. در روزگار قدیم عوام الناس مراجعه می کردند و افراد با استفاده از این کتاب می گفتند که فلان زمان برای ازدواج خوب است یا بد است. این کتاب به هیچ عنوان رایج نیست بنابراین نمی توان به آن استناد کرد.» این استاد حوزه علمیه همچنین با انتقاد از بیان مطالبی علیه رییس جمهوری با استناد به این کتاب تاکید می کند: «اگر قرار باشد سرنوشت یک نظام را به این کتاب گره زد باید فاتحه آن نظام را خواند. براساس استخاره و کتاب مصباح زاده نمی توان نظام را اداره کرد. اداره کشور براساس اقداماتی تماما علمی صورت می گیرد و به عقیده من اداره کشور کاری نیست که بتوان آن را دینی دانست چراکه صددرصد علمی است.»

حجت الاسلام سید علیرضا عبادی امام جمعه بیرجند

حجت الاسلام سید علیرضا عبادی امام جمعه بیرجند

متن کامل سخنان امام جمعه بیرجند درباره فتنه ۹۸ و کتاب تقویم سالانه عباس مصباح زاده کرمانی

در این بخش متن کامل سخنان امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری رسمی حوزه تقدیم می شود. این متن با تیتر «پیشگویی‌های «شیخ عباس مصباح زاده» منجم و ریاضی‌دان ایرانی درباره حوادث کشور» منتشر شده است:

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ما فتنه گر نیستیم اما از فتنه هم نمی‌ترسیم چون برخلاف اقلیت سازش‌کار فتنه‌ها جوهره مردم را آشکار و بصیرت ایجاد می‌کند و حتی ظهور امام عصر (عج) به دنبال این فتنه‌ها حاصل خواهد شد. حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، امروز به مناسبت آغاز هفته بسیج، در دیدار با بسیجیان شهرستان بیرجند، با اشاره به اینکه تحقق هر عملی نیاز به وجود مقتضی و عدم مانع دارد، اظهار کرد: در گذشته یک مسلمان در پیروی از اهل بیت(ع) انگیزه زیادی داشت، اما در اجرا و عمل به مانع برخورد می کرد و قابل عمل نبود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه نقشی که انقلاب اسلامی ایفا کرد مانع طاغوت و استعمار خارجی را برداشت و به سمت آرمان‌های اسلام حرکت کرد، تصریح کرد: قاعدتا تک تک مردم مسلمان در این شرایط باید التزام خود را نشان می‌دادند، اما در عین حال که از نظر اعتقادی و بینش آن را قبول دارند ولی در عمل به مانع‌های نفسانی دست و پایشان بند می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تفکر بسیجی همراه با التزام عملی به اسلام است، گفت: اگر اسلام به معنی صحیحش به صورت فراگیر پیاده شود دشمن وجود خارجی نخواهد داشت، فرصت‌هایی که دشمن پیدا می‌کند به خاطر ولنگاری، سهل‌انگاری، تساهل، تسامح و وادادگی برخی افراد است که از ضعف آن ها دشمن طمع می کند. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: آنجا که در جامعه‌ای زمزمه بسیج پر شود، جایی برای دشمن باقی نمی ماند، لذا آسیبی که می‌بینیم همواره از ناحیه انسان‌های سست اراده و سازش‌کار بوده که به ما طمع می‌کنند، بنابراین به هر میزانی که تفکر بسیجی را زیاد و توسعه دهیم به همان اندازه دشمن مایوس می‌شود و خطرات از کشور و جامعه ما دور خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه در این ۴۰ سال آسیب‌های زیادی دیدیم که همه از ناحیه افراد منفعل، حاصل شده است، گفت: فتنه اخیر در کشور نتیجه وادادگی عده‌ای است و همواره هزینه سازش‌های غیرمعقول و وادادگی و کم‌آوردن در برابر دشمن، بیشتر از مقاومت است. وی افزود: مقاومت یا همان جهاد کبیر اگر فراگیر باشد بی‌هزینه خواهد بود و دشمن اگر بداند در این کشور هیچ سازش‌کاری نقش ندارد و کار به دست انسان‌های با اراده است جراتی که یک قدم جلو گذارد، نخواهد داشت. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: آسیب های ما از خودی های ولنگار است نه از بیرون، زیرا آمریکا، صهیونیست، انگلیس و فرانسه کاره ای نیستند، آنها که کار را بر مسلمانان سخت می کنند، سازشگران داخلی هستند.

وی خاطر نشان کرد: اگر داخلی در هر مسأله‌ای از خود سستی نشان ندهد و به ساز سیاست بیگانه غرب نرقصد، دشمن جرأت نمی‌کند وارد کشور شود؛ در خصوص مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی همین طور است. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به فتنه‌های متعدد در سال‌های ۷۷، ۸۸، ۹۶ و ۹۸ گفت: هر روز از ناحیه دشمن به صورت کارشناسی توطئه فتنه در ابعاد مختلف وجود دارد که یکی از صدها نمونه آن در چند روز اخیر بود. حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: ما فتنه گر نیستیم، اما از فتنه هم نمی‌ترسیم چون برخلاف اقلیت سازش کار، فتنه‌ها بصیرت ایجاد می‌کند و حتی ظهور امام عصر (عج) به دنبال این فتنه‌ها حاصل خواهد شد.

وی بیان داشت: آقای حاج شیخ عباس مصباح زاده، ریاضی دان و منجم مومن و متدین که حدود ۴۵ سال است با تقویم ایشان آشنا هستم، پیش و بعد از انقلاب پیش گویی ها و نظراتی در خصوص مسائل عنوان می کنند که در خیلی از جاها پیشگویی های ایشان جواب داده است. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه از خصوصیات آقای مصباح زاده این است که در دوران طاغوت هیچ گاه چاپلوسی آن ها را نمی کرد و کتابش با حضرت مهدی(عج) پیوند داشت، یادآور شد: آقای مصباح زاده فتنه اخیر که به وقوع پیوسته است را نیز پیشگویی کرده است. حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: آقای مصباح زاده در هر ورقی ارادت خود را به حضرت مهدی(عج) نشان می دهد و در خصوص آذرماه ۹۸ نیز بعد از اخباری که می دهد، از بروز بعضی فتنه ها و گرفتاری خائنین و اعداء خبر می دهد.

وی ادامه داد: برای ماه بعد که همان دی ماه باشد نیز آقای مصباح زاده پیش بینی کرده اند که بهت و کوری منافقان در پیش خواهد بود، لذا منتظر این اخبار نیز باشید. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه این عالم گرانقدر در بهمن ماه نیز به کشف استار اشاره می کند، افزود: این جریانات دارای لایه های ظاهری است که در خیابان ها می بینید، اما لایه های پنهانی نیز دارد و کشف استار یعنی پرده های پشت فتنه نمایان می شود. حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: آقای مصباح زاده همچنین در بهمن ماه به عزل بعضی ارباب مناصب، اشاره می کند، لذا آن هایی که دارای مقام و مسئولیتی هستند، بعد از کشف استار، تاریخ مصرفشان تمام می شود.

وی اضافه کرد: اگرچه دشمنان کار را شروع می‌کنند، اما باید پاسخ دهند، زیرا ایران کشور ضعیفی نیست و مرزهای ایران هم در کشورهای اسلامی مشخص است. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: این تنها مردم ایران نیستند که به اسلام ناب عشق می ورزند بلکه ملت های زیادی وجود دارند که برای اسلام جان می دهند. حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: در فتنه ۹۸، نتیجه ی نهایی یک بصیرت و حرکت جدیدی خواهد بود که آن هایی که در کشور ما چرت می زنند و خواب هستند و یا خواب هایی برای کشور می بینند، از خواب بیدار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه توسعه تفکر بسیج یعنی تضمین سلامت صد در صد کل جامعه، گفت: تفکر بسیجی یعنی انسان متلزم به اسلام نظری و اسلام عملی، لذا باید به سمت بسیجی صد در صد پیش برویم. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شهید برونسی تراز انقلاب است، خاطر نشان کرد: شهید برونسی یک بسیجی صددرصد در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران بود، این شهید وقتی می خواست نیروهای خود را از میدان مین عبور دهد، به حضرت فاطمه زهرا(س) متوسل شد و حضرت نیز ایشان را بر محور خاصی رهنمون کرد تا نیروهایش را از میدان مین عبور دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: با مستندی که از یک منبع شنیده شده، شهید برونسی چند روز پیش از فتنه اخیر به خواب همسر گرامی خود آمده و گفته است که “فتنه ای در پیش است، اما نگران نباشید، زیرا این فتنه پیروزی خواهد بود. ” وی اضافه کرد: گستره بسیج باید از کودک تا پیر باشد تا همه تفکر بسیجی داشته باشند و وقتی به این نصاب رسیدیم، هیچ دشمنی نخواهیم داشت. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: اگر هر کدام در یک طرح علمی و کارشناسی، یک بسیجی دیگر از فرزندان آب و خاک را پرورش و از لغزشگاه‌ها نجات دهیم، طولی نمی‌کشد که بسیج گسترده خواهد شد.

فیلم سخنان حجت الاسلام عبادی درباره کتاب تقویم سالانه عباس مصباح زاده کرمانی

این بخش از سخنان حجت الاسلام عبادی امام جمعه بیرجند که در خبرگزاری حوزه و دیگر رسانه ها منتشر شده است را تقدیم می کنیم:

جمع بندی

در یادداشتی که به بهانه پیشگویی های کتاب تقویم سالانه عباس مصباح زاده کرمانی در روزنامه اعتماد چاپ شده است، از قول فاضل میبدی آمده است: بر اساس استخاره و کتاب مصباح زاده نمی توان نظام را اداره کرد! آقای فاضل میبدی و قطار همفکرانش به سردمداری سید محمد خاتمی و مرحوم هاشمی رفسنجانی، روزگاری در بوق و کرنا کرده بودند که «روحانی» اصلح است. حالا که نتیجه عملکرد دولت را همه مردم با «گوشت و پوست و استخوان» خود لمس کرده اند، و حالا که «عقلانیت» این حضرات و «تدبیر» مدعیان اصلاحات و اعتدال دیده شده، باید از آقای فاضل میبدی سوال کرد که شما بر اساس چه چیزی نظام را اداره کردید که کار به اینجا رسید؟ شما چه کردید که بنزین ۳۰۰ درصد گران شد؟ قیمت خوردو و مسکن سر به فلک کشید؟ دلار به آن شکل افزایش قیمت داشت؟ و همه تخم مرغ هایی که در سبد برجام چیده بودید، یک شبه ربوده شد و همه امتیازات نقدی که به «کدخدا» داده بودید، به بهانه «امضاء کری تضمین است» به فنا رفت؟  شما چه کردید که تهران مدتها بدون شهردار بود، و آن شهردار منتخبتان به جرم قتل عمد بازداشت شد و امروز وضعیت ترافیک و آلودگی هوا درحالیست که دست به دعا و منتظر باران رحمت الهی هستید! شما بفرمایید «دقیقا» چه کرده اید که این وضعیت کشور است؟ آقای فاضل میبدی، امروز نوبت پاسخگویی است، نه فرار رو به جلو، پس لطفا پاسخگو باشید. آنچه این روزها بین همه مردم در آن «اتفاق نظر» وجود دارد، بحث پاسخگویی است و نظرات و آراء مردمی در رسانه ها با گرایش های مختلف سیاسی نشان می دهد که مدعیانی که وضع امروز کشور نتیجه عملکرد آنهاست، باید امروز «پاسخگو» باشند؛ یقینا امروز دیگر فرافکنی جواب نمی دهد!

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

یک دیدگاه در “کتاب تقویم سالانه عباس مصباح زاده کرمانی و پیشگویی های آن!

  1. حسن صادقی

    لعنت خدا بر شیخ حسن روحانی و بر هر کسی که دلبسته و علاقه مند او است. نفرین ابدی بر روحانی و اصلاح طلبان فاسدی که جز گدایی غرب و خیانت بر ملت چیزی نمی دانند . خدا را هزاران بار شکر می کنیم که آبروی خاتمی جاسوس و روحانی ملعون را برد و انقلاب اسلامی عزیز ما را در مسیر درست آن برگرداند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *