اگر قرار بود استیلی در کار فنی دخالت کند اصلا مجیدی انتخاب نمی‌کرد!

فنونی زاده: مجیدی خود مختار است و دوبار استقلال را رها کرد!

مهدی فنونی‌زاده ستاره سالهای دور تیم ملی گفت فرهاد مجیدی خود مختار است و دو بار هم استقلال را رها کرد و من حق را به استیلی می دهم.

مهدی فنونی زاده

مجله اینترنتی پارسی گو: مهدی فنونی‌زاده ستاره سالهای دور تیم ملی گفت فرهاد مجیدی خود مختار است و دو بار هم استقلال را رها کرد و من حق را به استیلی می دهم. بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: اگر قرار بود استیلی در کار فنی دخالت کند، اصلا مجیدی را برای تیم امید انتخاب نمی‌کرد.

فنونی‌زاده: مجیدی خودمختار است و دو بار هم استقلال را رها کرد/ رحمتی و منتظری باید در استقلال می‌ماندند

مهدی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با فارس در خصوص اینکه ارزیابی‌اش از اتفاق رخ داده در تیم ملی امید چیست و آیا جدال کلامی اعضای این تیم در برنامه شب گذشته فوتبال برتر درست بود، گفت: نسل بعد از ما حرمت‌ها را زیاد نگه نمی‌دارند. نمی‌خواهم طرف کسی را بگیرم یا شخصیت‌پردازی کنم، اما زمانی که ۱۲ سال داشتم، فکر می‌کنم استیلی ۱۰ ساله بود. آن زمان آقای لارودی تیمی ساخته بود با نام استقلال جنوب و ما در آنجا بازی می‌‌کردیم. با حمید استیلی بچه‌محل هستم و شاید به جز تیم ملی، در تیم دیگری کنار هم بازی نکرده باشیم. اینها را گفتم که بدانید از چه سالی او را می‌شناسم.

فرهاد مجیدی و حمید استیلی

استیلی در کار کسی دخالت نمی کند/ مجیدی دو بار وسط فصل استقلال را رها کرد!

وی تأکید کرد: استیلی آدمی نیست که بخواهد در کار کسی دخالت کند. اگر می‌خواست چنین کاری انجام دهد، فرهاد مجیدی استقلالی را نمی‌آورد سرمربی تیم امید کند. من هم روی مجیدی شناخت دارم و ۲ سال عضو کمیته استقلال بودم. او ۲ بار وسط فصل کار را رها کرد و رفت. معتقدم مجیدی خودمختار است و هر کاری دلش بخواهد انجام می‌دهد. در این قضایا حق را به استیلی می‌دهم.

بازیکن سابق تیم ملی ادامه داد: در تلویزیون دیدم که استیلی می‌گفت ما دخالتی در مباحث فنی نداریم. اگر قرار بود دخالت کند، یک نفر را می‌آورد که مرتب بالای سرش باشد و به وی چشم بگوید. مجیدی انسان محترمی است و بازیکن استقلال و تیم ملی بوده و به همراه استیلی سالها در بیرون از ایران فوتبال بازی کرده، اما باید بپذیرد، اگر استیلی حرفی هم زده، نظرش را گفته و معنایش دخالت نیست. اینکه استیلی گفته باشد از فلانی هم استفاده کن (که به نظرم این حرف را هم نزده)، نامش دخالت نیست و نظرش را داده که مدیر تیم ملی بوده است.

فنونی‌زاده در خصوص شرایط استقلال گفت: استقلال از زمان شفر تیم بهتری شده و این تیم جوانی را تجربه می‌کند. صد بار در مصاحبه‌هایم گفته‌ام و صد بار دیگر هم این را می‌گویم؛ استقلال نباید رحمتی و منتظری را از دست می‌داد. هر خانه‌ای بزرگتر می‌خواهد. سال گذشته هم منتظری بهترین بازیکن خط دفاع استقلال بود و باشگاه باید اول قرارداد رحمتی و منتظری را تمدید می‌کرد؛، آن هم با رقم بالا چون به اینها باید شخصیت می‌دادند. اگر شرایط استقلال در سال قبل در دروازه و دفاع خوب بود، به خاطر این دو بازیکن بوده است.

حسینی و رحمتی

چون یک بازیکن گفته رحمتی نباشد مسئولان نباید زیر بار می رفتند!

فنونی‌زاده در ادامه تأکید کرد: چون یک بازیکن گفته رحمتی نباشد، مسئولان نباید زیر بار چنین حرفی می‌رفتند. مگر راحت یک دروازه‌بان به این سطح می‌رسد که خیلی راحت هم بگویند تو از استقلال برو. آقایان حتی اگر رحمتی و منتظری را نمی‌خواستند، باید از آنها تجلیل می‌کردند و اینکه خیلی ساده از کنار اسم این دو نفر به خاطر حرف و حدیث‌ها گذشتند کار درستی نبود.

وی خاطرنشان کرد: الان هم می‌گویم، استقلال تیم خوبی است، مربی خوبی دارد و هوادار واقعی باید از مدیریت، سرمربی و بازیکنان حمایت کند. سی و یک سال است وزیر را می‌شناسم و واقعاً استقلالی است. صراحتاً می‌گویم زمانی که در کمیته انضباطی حضور داشت، استقلالی بود. با یک باخت و دو باخت نباید از مدیرعامل انتقاد کرد و سرمربی را زیر سؤال برد. پرسپولیس هم الان سه باخت دارد و اگر اینگونه است باید علیه مدیرعامل آنها شعار بدهند. بازیکنی هم که داخل زمین می‌رود باید غیرت و تعصب داشته باشد.

وی ضمن انتقاد از شرایط حاکم بر فوتبال ما گفت: بعضی وقت‌ها چیزهایی می‌بینم که سرم درد می‌گیرد. سالها بازیکن استقلال و تیم ملی این مملکت بودم، ولی نمی‌دانید چه برخوردهایی با من صورت گرفت. هنگامی که می‌خواستم برای تماشای دربی به استادیوم بروم، یکی از دوستانم که از خارج از کشور برای تماشای بازی آمده بود، من را همراهی کرد. همان جا به جواد زرینچه زنگ زدم و گفتم که یک بلیت وی‌آی‌پی به من بدهد که به مهمان خارجی‌ام بدهم، اما زرینچه گفت ما بلیت نداریم و باید از فدراسیون بگیرید. با فدراسیون تماس گرفتم، اما کسی پاسخ نداد و وقتی در راه ورزشگاه بودیم، ریاست فدراسیون (تاج) را دیدم. به او گفتم یک بلیت وی‌آی‌پی می‌خواهم که او هم به نزدیکانش گفت به آقای علوی (مسئول‌ دفترم) هماهنگ کنید یا به شما بلیت بدهد یا برای حضور مهمان‌تان در جایگاه هماهنگی کند.

وی ادامه داد: نزدیکان آقای تاج به آقای علوی گفتند برای آقای فنونی‌زاده هماهنگ کنید که به وی‌آی‌پی بروند،‌ اما او گفت بلیت نداریم. وقتی خودم به وی‌آی‌پی رفتم، باور نمی‌کنید چه کسانی را دیدم که در آنجا نشسته بودند. شخصی می‌گفت بلیت وی‌آی‌پی این مسابقه را ۳ میلیون تومان خریده‌ام! آیا واقعا این رفتارها درست است؟ به او گفتم از چه کسی بلیت را خریداری کرده‌ای که حرف تاسف آوری را زد. آیا این حرف‌ها درد ندارد؟ ما به کجا می‌رویم؟ به خدا قسم اگر حسن روشن این حرفها را بزند، به او می‌گویند آدم بد. روشن چون دزدی بلد نیست و از این کارها نمی‌کند و همیشه حرف حق را می‌زند، همه از او بد می‌گویند.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: از استقلالی‌های عزیز می‌خواهم که از تیم‌شان حمایت کنند. بدون صبر و تحمل علیه سرمربی و مدیریت شعار ندهند. شاید این تیم امروز نتواند قهرمان شود، ولی از چهار پنج بازی دیگر فوتبالی بازی می‌کنند که همه لذت ببرند. از بازیکنان استقلال هم می‌خواهم که قدر پیراهنی که به تن دارند را بدانند.

گردآوری و تنظیم: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *