چرا سایت های معتبر خبر دروغ فوت امید علیمردانی را منتشر کردند؟

کدام سایت ها خبر فوت امید علیمردانی را منتشر کردند؟ + تصاویر

چرا خبر دروغ فوت امید علیمردانی به این شکل گسترده منتشر شد و چرا سایت های معتبر کشور آنرا بازنشر کردند؟ تکلیف اخبار دروغ حوزه های فرهنگی، سیاسی و… چیست؟

امید علیمردانی خبر درگذشت

مجله اینترنتی پارسی گو: خبر فوت امید علیمردانی به شکل گسترده و باور نکردنی در سایت های معتبر خبری انتشار یافت. اما این بازیگر کشورمان با انتشار ویدئویی اخبار منتشر شده را تکذیب و سلامتی خودش را اعلام کرد. اما چرا خبر دروغ درگذشت امید علیمردانی به این شکل منتشر شد؟ و چرا سایت های معتبر کشور آنرا بازنشر کردند؟

ویدئوی امید علیمردانی از کربلا: اخبار منتشر شده صحت ندارد و من سالم و سرحالم!

پس از انتشار خبر دروغ درگذشت امید علیمردانی، این بازیگر کشورمان از کربلا با انتشار ویدئویی کذب بودن خبر و سلامت خودش را اعلام کرد:

سایت هایی که خبر درگذشت و فوت امید علیمردانی را منتشر کردند

تصاویر سایت هایی که خبر درگذشت امید علیمردانی را منتشر کردند مشاهده می فرمایید. متاسفانه رسانه های معتبر کشور نیز این خبر را بازنشر و کپی کرده اند!

کدام سایت ها شایعه درگذشت امید علیمردانی را به عنوان خبر منتشر کردند؟ 1

کدام سایت ها شایعه درگذشت امید علیمردانی را به عنوان خبر منتشر کردند؟ ۱

همانطور که مشاهده می فرمایید سایت های معتبری چون فرارو، عصر ایران، انتخاب و خبرآنلاین خبر فوت امید علیمردانی را منتشر کرده اند.

کدام سایت ها شایعه درگذشت امید علیمردانی را به عنوان خبر منتشر کردند؟ 2

کدام سایت ها شایعه درگذشت امید علیمردانی را به عنوان خبر منتشر کردند؟ ۲

سایت های دیگری که خبر فوت علیمردانی را به نقل از دیگر سایت ها منتشر کرده اند در تصویر فوق مشاهده می فرمایید. البته انعکاس خبر در سایت باشگاه خبرنگاران جوان جای تعجب دارد.

کدام سایت ها شایعه درگذشت امید علیمردانی را به عنوان خبر منتشر کردند؟ 3

کدام سایت ها شایعه درگذشت امید علیمردانی را به عنوان خبر منتشر کردند؟ ۳

در تصویر فوق نیز سایت جماران در کنار دیگر سایت ها مشاهده می شود.

چرا خبر کذب فوت امید علیمردانی به این شکل در رسانه های کشور انعکاس یافت؟

به نظر می رسد علت انتشار گسترده فوت امید علیمردانی در سایت های اینترنتی، دلیلی جز اعتماد به منبع نامعتبر ندارد. در حقیقت یکی از سایت هایی که اعتبار زیادی دارد، به یک سایت نامعتبر اعتماد کرده و خبر را درج می کند. پس از آن دیگر سایت ها به آن سایت معتبر اعتماد کرده و خبر را کپی و بازنشر می کنند و به این صورت یک خبر نامربوط و ناصحیح به شکل گسترده انتشار می یابد.

خبر درگذشت امید علیمردانی در رکنا

خبر درگذشت امید علیمردانی در رکنا

البته باید در نظر داشت که آسیب شناسی وضعیت رسانه های کشور، تولید محتوا و نیز بازنشر اخبار در رسانه ها باید به شکل جدی تری مورد نظارت قرار گیرد. تصور کنید اخبار اینچنینی در حوزه های مهم دیگر به چه شکل انتشار می یابد. اخبار سیاسی که از ریشه کذب است. اخبار فرهنگی که در حقیقت ضد فرهنگ محسوب می شود. اخبار ورزشی و اجتماعی که حاشیه ساز است و… . خبر فوت امید علیمردانی رسانه ای و تکذیب شد. اما سایر اخبار کذب چه تکلیفی دارند؟ آیا تکذیب آنها به همین شکل انتشار می یابد؟

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *