با برکناری وینفرد شفر فرهاد مجیدی به طور رسمی سرمربی استقلال تهران شد!

رسمی: فرهاد مجیدی سرمربی استقلال شد! + جزئیات

پس از فرصت سوزی تیم استقلال تهران برای قهرمانی در لیگ برتر با باخت مقابل تیم پدیده، فرهاد مجیدی دستیار وینفرد شفر، به عنوان سرمربی موقت استقلال انتخاب شد.

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال

مجله اینترنتی پارسی گو: فرهاد مجیدی دستیار وینفرد شفر، به عنوان سرمربی موقت استقلال انتخاب شد. باشگاه استقلال تهران رسماً اعلام کرد که، “پیرو عملکرد اخیر تیم استقلال و استفاده نکردن مطلوب و بهینه از نیروهای موجود و با توجه به ارزیابی‌های فنی به‌عمل آمده و نیز نارضایتی گسترده کارشناسان، پیشکسوتان و هواداران فهیم باشگاه، فعالیت آقایان وینفرد شفر و ساشا شفر در تیم استقلال معلق شد. بدیهی است که در پایان فصل جاری مذاکرات لازم بین دو طرف درباره وضعیت همکاری انجام خواهد گرفت. هم‌چنین آقای فرهاد مجیدی عضو کادر مربیگری تیم فوتبال بزرگسالان در پنج بازی باقیمانده به عنوان سرمربی موقت، امور فنی تیم را تام‌الاختیار تحت نظر خواهد داشت.

مدیریت باشگاه استقلال در فصل جاری بدون گلایه و مطرح کردن مسائل و مشکلات فصل گذشته تا حد امکان به ترمیم معایب پرداخته و این نوید را می‌دهد که اقدامات لازم جهت فصل آینده از مدت‌ها قبل به دور از هیاهو در حال انجام است و بدون تردید در شرایط فعلی نتایج بازی‌های باقیمانده استقلال در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند زمینه‌ساز اهداف بزرگ باشگاه برای فصل آینده باشد. به همین جهت ضمن پوزش از هواداران عزیز و بزرگوار، خواهشمندیم استقلال بزرگ را مثل همیشه تنها نگذارند.

فرهاد مجیدی و شفر

فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی استقلال تهران و جانشین شفر انتخاب شد.

فرهاد مجیدی با برکناری وینفرد شفر به عنوان جانشین او و سرمربی استقلال معرفی شد.

در بیانیه باشگاه استقلال در این باره آمده است:

پیرو عملکرد اخیر تیم استقلال و عدم استفاده مطلوب و بهینه از نیروهاى موجود و باتوجه به ارزیابی‌های فنی بعمل آمده و نیز نارضایتی گسترده کارشناسان، پیشکسوتان و هواداران فهیم باشگاه، فعالیت آقایان وینفرد شفر و ساشا شفر در تیم استقلال معلق گردید. بدیهی است که در پایان فصل جاری مذاکرات لازم بین طرفین درباره وضعیت همکاری انجام خواهد گرفت.

همچنین آقای فرهاد مجیدی، عضو کادر مربیگری تیم فوتبال بزرگسالان در پنج بازی باقیمانده به عنوان سرمربی موقت، امور فنی تیم را تام‌الاختیار تحت نظر خواهد داشت.

مدیریت باشگاه استقلال در فصل جاری بدون گلایه و مطرح کردن مسائل و مشکلات فصل گذشته تا حد امکان به ترمیم معایب پرداخته و این نوید را می‌دهد که اقدامات لازم جهت فصل آینده از مدتها قبل به دور از هیاهو در حال انجام است و بدون تردید در شرایط فعلی نتایج بازی‌های باقیمانده استقلال در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند زمینه‌ساز اهداف بزرگ باشگاه برای فصل آینده باشد. به همین جهت ضمن پوزش از هواداران عزیز و بزرگوار، خواهشمندیم استقلال بزرگ را مثل همیشه تنها نگذارند.

جواد نکونام

درباره حضور جواد نکونام به عنوان مربی کنار فرهاد مجیدی

سرمربی سابق نساجی و کاپیتان پیشین استقلال به شایعه حضور در کادر فنی آبی پوشان واکنش نشان داد. امروز شایعه‌ای در فضای مجازی و همینطور بعضی سایت‌ها مبنی بر اینکه جواد نکونام، مربی سابق و موفق نساجی مازندران و خونه به خونه بابل، در استقلال دستیار فرهاد مجیدی خواهد شد.

کاپیتان سابق تیم ملی اما از شنیدن این خبر تعجب می‌کند و در این باره به سایت “ورزش سه” می‌گوید: «این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد. این روزها تمرکزم را روی مطالعه بیشتر در مربیگری گذاشته‌ام. معمولا فیلم‌ تماشا می‌کنم تا بتوانم هر روز چیز جدیدی درباره فوتبال و مربیگری یاد بگیرم. این خبر هم شایعه‌ای بیش نیست.»

نکونام در پاسخ به این سوال که آیا علاقه‌مند است به استقلال برود جواب می‌دهد: «بحث علاقه من مطرح نیست. به هر حال این باشگاه را دوست دارم ولی در حال حاضر فقط می‌توانم برای استقلال آرزوی موفقیت کنم و امیدوارم در ادامه راه موفق باشد.»

او درباره اولین سالگرد صعود نساجی مازندران به لیگ برتر هم می‌گوید: «۹ اردیبهشت ۹۷ یکی از بهترین روزهای عمر من است. به این دلیل که هیچکس باورمان نداشت ولی همه دست به دست هم دادیم تا ثابت کنیم هیچ کاری نشدنی نیست. از دیروز خیلی از طرفداران فوتبال در مازندران به من پیام دادند و از آن روز یاد کردند. خیلی محبت داشتند. فقط می‌گویم این برد و این موفقیت نه مال جواد نکونام بود نه یک فرد دیگر، این برد کل استان مازندران بود. همه در آن نقش داشتند. حتی کسانی که پای تلویزیون نشستند و بازی های ما را دیدند. اینجا باید از بازیکنان فوق العاده‌ام، مدیریت وقت باشگاه و همینطور مالک باشگاه تشکر کنم که همه یکدل و متحد بودند تا صعود کنیم.»

بهتاش فریبا

بهتاش فریبا: باورم نمی‌شود فرهاد مجیدی سرمربی شده است

بهتاش فریبا، عضو کمیته فنی باشگاه استقلال نسبت به انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی موقت استقلال واکنش نشان داد. بهتاش فریبا در گفت‌وگو با تسنیم، درباره انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی موقت استقلال تا پایان فصل اظهار داشت: من گفته بودم پایان فصل تغییرات صورت بگیرد، چون سه دیدار تقریبا راحت برای استقلال در پیش است. تنها بازی سخت استقلال مقابل صنعت نفت آبادان است که نه برای سهمیه می‌جنگد و نه دغدغه سقوط دارد.

وی افزود: هنوز باورم نمی‌شود که مجیدی سرمربی موقت استقلال شده است، چون روز گذشته عنوان کردند چنین چیزی درست نیست. برای مجیدی آرزوی موفقیت می‌کنم.

عضو کمیته فنی باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: مدیران باشگاه در موقعیت سختی تصمیم گرفته‌اند. استقلال ۶ سال است قهرمان لیگ نشده و هواداران به حق ناراحت هستند. امسال هزینه‌های زیادی صورت گرفت و سطح توقع مردم بالا رفت. تکلیف استقلال در لیگ قهرمانان مشخص نیست، در لیگ برتر امیدی به قهرمانی ندارد و جام حذفی را از دست داده است. دربی نیز با شکست همراه شد تا همه آیتم‌های مهم برای هواداران از دست برود.

فریبا ادامه داد: من گفتم سه بازی لیگ به پایان برسد و سپس تصمیم بگیرند. حتما فشار هواداران و هیئت مدیره باعث چنین تصمیمی شده است. مجیدی مدتی است در تیم حضور دارد و امیدوارم نتایج خوبی با استقلال بگیرد.

امیررضا واعظ آشتیانی

امیررضا واعظ آشتیانی: برکناری شفر توطئه است! فرهاد مجیدی را می‌سوزانند

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: برکناری شفر توطئه نرم بود، مجیدی را می‌گذارند که او را بسوزانند و بعداً مربی مورد نظرشان را بیاورند. امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگوی زنده با رادیو جوان، در مورد حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت تیم استقلال گفت:‌ به نظر من این بزرگترین خطای مدیریت باشگاه استقلال بود، این خواسته کسانی بود که در کنار استقلال بودند. برکناری شفر چه بازدهی برای استقلال خواهد داشت؟ مجیدی را می‌گذارند که او را بسوزانند و بعداً مربی مورد نظرشان را بیاورند. این اتفاق توطئه نرمی بود که برخی سناریوی آن را نوشتند. برخی از اعضای هیأت مدیره با مصاحبه‌های پوپولیستی خواستند فضای هواداران را به نفع خودشان سوق بدهند. این همه مصاحبه از اعضای هیأت مدیره چه سودی دارد؟ سال گذشته هم همین‌طور بود. آنها عمدتا سنگ هواداران را به سینه می‌زنند.

واعظ آشتیانی در ادامه گفت: من متأسفم که می‌بینم اعضای هیأت مدیره باشگاه خودشان حواشی درست می‌کنند. به نظر من بزرگترین آفت بزرگ استقلال همین هیأت مدیره است. چقدر خوب بود که باشگاه استقلال هیأت مدیره نداشت. من اگر جای وزارت ورزش بودم، بعد از برکناری شفر بلافاصله اعضای هیأت مدیره را برکنار می‌کردم. وجود برخی افراد برای باشگاه استقلال آلرژی‌زا است.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در ادامه افزود: باشگاه پرسپولیس با وجود آقای کاشانی شرایط خیلی بهتری دارد. من صحبت ایشان را به لحاظ مدیریتی منطقی می‌دانم. همه موفقیت‌های یک تیم را نباید به پای سرمربی نوشت. اگر مدیریت بهترین شرایط و امکانات را فراهم نکند، شما بهترین سرمربی را هم بیاورید تیم نمی‌تواند موفق شود. الان بخش زیادی از موفقیت تیم‌ها از مدیریت است اما در گذشته این بخش سهم سرمربی بوده است.

آشتیانی در خصوص مسئله کانون هواداران در باشگاه‌های فوتبال ایران، گفت: مگر ما کانون هواداران داریم؟‌ما کانون لیدرها داریم. کانون هواداران تعریف و شرایط دیگری دارد که فضای آن متفاوت است. لیدرهای شروری هستند که بحث آنها جداست. تعدادی از لیدرها هستند که به تیم‌شان علاقمندند و سعی می‌کنند آرامش را روی سکوها برقرار کنند که باید تفکیک شوند. ما کانون هواداران نداریم. به نظر من فدراسیون فوتبال کانون هواداران را با مجموعه لیدرها که در اواخر دهه هشتاد که توسط برخی سرمربیان و مدیران باشگاه‌ها شکل گرفت اشتباه گرفته است.

وی در ادامه اظهار داشت: به اعتقاد من جلوگیری از ورود آنها منطقی است. باشگاه‌ها باید خودشان سازوکاری را تعریف کنند و الگوهایی که در کشورهای دیگر هست را بیاورند و با فرهنگ ما تطبیق بدهند. ولی ما چنین چیزی را نداریم. فدراسیون هم باید مرکزی باشد که در این ساماندهی به باشگاه‌ها کمک کند.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در مورد اینکه مدیرعامل‌های باشگاه‌های ما کار تحقیقی انجام نمی‌دهند، گفت:‌ ما شاید به تعداد انگشتان یک دست هم در کشورمان باشگاه واقعی نداشته باشیم. شما استقلال و پرسپولیس را ببینید. اینها دو تیم فوتبال هستند. اگر هواداران آنها را فاکتور بگیریم دو تیم محلی می‌شوند. ای کاش که مدیران باشگاه‌های ما روی این فکر و مطالعه کنند. در این زمینه فدراسیون باید راهنما بشود، کار تحقیقی کند و نتیجه را با توجه به موقعیت‌ تیم‌ها در کشورمان تدوین کند. باشگاه‌ها هم باید بروند و کار تحقیقی انجام دهند و آن را تلفیق کنند و آئین‌نامه‌ای درست کنند. این کار جزو وظیفه ذاتی باشگاه‌ها است اما وقتی باشگاه‌ها این کار را نمی‌کنند، فدراسیون باید از آنها بخواهد که کانون هواداران را ساماندهی کنند.

آشتیانی در خصوص اینکه مدیران عامل باشگاه‌ها آنقدر گرفتاری دارند که نمی‌توانند کار تحقیقی انجام دهند، گفت:‌ کسی نگفته آنها بروند و اروپا را بگردند. خدا را شکر اینترنت هست و مدیران عامل می‌توانند با استفاده از نیروهایی که در باشگاه‌ دارند تحقیقاتشان را انجام دهند. آنها سر خودشان را با مسائلی که به راحتی حل می‌شوند گرم کرده‌اند. برخی خودشان مسبب این هستند که سرشان را به سقف بکوبند. این تنها در فوتبال ما نیست و در جاهای دیگر هم این مسائل را می‌بینیم.

فرهاد مجیدی استقلال

فرهاد مجیدی پنجمین مربی استقلال در دوران حضور برانکو

برای فرهاد مجیدی موقعیت حضور در استقلال سرانجام به جایی رسید که شاید انتخاب او در نیم فصل قرار بود در همین ایستگاه توقف کند. سالها بعد از حضور ناگهانی ستاره لیگ امیدهای تهران در استقلال و کار با شادروان ناصر حجازی، فرهاد مجیدی عنوان محبوب ترین بازیکن تاریخ استقلال را به گردن خود سنجاق کرده است. او به واسطه درخشش دائمی در استقلال، کارنامه خوب در تیم های خارجی و بازگشت پر سر و صدا به تیم همیشگی اش یکی از مورد توجه ترین فوتبالیست های ایران در دو دهه گذشته بوده است، اما تیر محبوبیت و اشتهار فزاینده و تکرار نشدنی اش وقتی به هدف نشست که بعد از دو سال نیمکت نشینی در استقلال در دوره سرمربیگری پرویز مظلومی ناگهان شکوفا شد و فرم تازه ای از فوتبال چشم نواز خود را به نمایش گذاشت.

مجیدی تا پایان دوران فوتبال یک مهاجم گریزپا و یک گلزن باهوش باقی ماند که چگالی شادی بعد از گل های او با هیچ بازیکن دیگری در استقلال قابل مقایسه نیست. درست مثل فرشاد پیوس در پرسپولیس که هواداران دوست داشتند هیچ مسابقه ای بدون گلزنی او به اتمام نرسد. مجیدی البته یک خصیصه ویژه هم دارد؛ گلزنی در دربی ها و البته نمایش دادن عدد ۴ (هویت کرکری هواداران استقلال) در لحظه اخراج از بازی الغرافه و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی…

اما همه اینها پشت سر گذاشته شده و به عنوان سرمربی جدید استقلال، این ۵ مسابقه می تواند همه آن لحظات خوش را زیر تلی از آوار طعنه و کنایه و توقع دفن کند. به خصوص که نسل جدید هواداری کم حافظه و کم خاطره هم هست. مجیدی که ساعتی پیش جانشین وینفرد شفر شده است، در ۵ نود دقیقه باید تیم خود را مقابل الدحیل و العین و همینطور استقلال خوزستان، نفت آبادان و سپیدرود رشت هدایت کند. ۵ مسابقه ای که اگر فاقد کمترین اشکال ممکن نباشد، ادامه کار او را در استقلال با مساله مواجه خواهد کرد.

مجیدی در حال حاضر در موقعیت اوله گونار سولسشر سرمربی منچستر یونایتد است. یک شاگرد ممتاز مکتب باشگاه که البته برخلاف سولسشر سابقه چندانی هم در مربیگری ندارد اما ممکن است استعداد نهفته ای باشد که همه ما را در پست جدید مات و مبهوت بگذارد. نکته مهم این است که این شغل جدیت، پایمردی، هوشمندی و البته تجربه ای گران را برای اداره یک مجموعه سی و چند نفره مدعی و البته تعامل با مدیران و هواداران میلیونی می طلبد.

از لحظه اعلام خبر سرمربیگری فرهاد مجیدی واکنش های هواداری مختلف و متفاوت است، اما بیایید به خاطر همه روزهای خوبی که با مجیدی داشته ایم، خوشبین باشیم. اگرچه قبل از این انتخاب، تصمیم مهم تری گرفته شده که شاید چندان عاقلانه نبود. به هر حال استقلال همچنان متاثر از اقدامات مدیریتی و هیاهوی هواداران کم طاقت مدام راه حل های جدیدی را امتحان می کند و شاید اینبار تیر هوایی فتحی و خطیر به هدف اصابت کرده باشد.

نکته مهم اینکه در دوران حضور برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس، استقلال پنجمین سرمربی خود را انتخاب کرده است: امیر قلعه نویی، پرویز مظلومی، علیرضا منصوریان، وینفرد شفر و حالا فرهاد مجیدی.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: ۱. ورزش سه ۲. ایسنا ۳. تسنیم ۴. فارس

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *