همه چیز درباره دربی 89 تهران: استقلال پیروز می شود یا پرسپولیس؟

درباره دربی حساس ۸۹ در سال ۹۸!

استقلال و پرسپولیس در شرایطی باید در این دربی به دیدار هم بروند که هر دو تیم با امتیازات خوب پشت سر یکدیگر در بالای جدول قرار دارند.

دربی 89 در سال 98

مجله اینترنتی پارسی گو: تیم های استقلال و پرسپولیس تهران در دور برگشت از سری مسابقات لیگ برتر هجدهم باید در تاریخ دهم فروردین ماه سال ۱۳۹۸ دربی را برگزار کرده و به مصاف هم بروند. دیداری حساس و حیاتی برای هر دو تیم که به اعتقاد کارشناسان اهل فن، نقشی تعیین کننده در تعیین قهرمان احتمالی این دوره از مسابقات لیگ برتر خواهد داشت. استقلال و پرسپولیس در شرایطی باید در این روز به دیدار هم بروند که هر دو تیم با امتیازات خوب پشت سر یکدیگر در بالای جدول قرار دارند.

دربی قبل، دربی احتیاط بود!

هر دو تیم در دیدار رفت با ارائه یک بازی حساب شده و البته محتاطانه تصمیم داشتند هر طور شده نتیجه را واگذار نکنند و همین موجب شد تا یک دربی کم حادثه و کم موقعیت را از سوی هر دو تیم شاهد باشیم. بازی دور رفت با میزبانی استقلالی برگزار شد که تحت تأثیر جدایی پنج فوتبالیست اصلی اش در فصل تابستانی نقل و انتقالات هرگز شباهتی به استقلالی که فصل قبل را به پایان برده بود نداشت. سرور جپاروف، مامه بابا تیام، امید ابراهیمی، امید نورافکن و سید مجید حسینی ۵ بازیکنی بودند که از استقلال جدا شده و نفرات جدید هرگز نتوانسته بودند این تیم را به جایگاه گذشته برگردانند.

دربی رفت بدون تغییر در جدول!

استقلالی ها در دیدار رفت با تکیه بر توان قوای تدافعی شان که اغلب تشکیل دهنده خط میانی و دفاعی تیم ملی بودند بازی بسته ای را ارائه داده و در نقطه مقابل پرسپولیس هم خیلی به آب و آتش نزد تا مبادا با یک اشتباه، جایگاه سومی اش در جدول رده بندی را از دست بدهد. پرسپولیس در حالی به دربی رفت ورود کرد که در رده سوم جدول بود و در پایان و با تساوی بدون گل باز هم در همان رده باقی ماند. استقلالی ها نیز که فصل را بد آغاز کرده بودند ریسک نکرده و نمی خواستند رده هفتمی جدول را از دست بدهند و برای همین با آن تساوی باز هم در همان رده هفتم باقی ماندند.

استقلال تیم خشن دور رفت!

استقلالی ها در دیدار رفت با دریافت ۳ کارت زرد در مقابل ۲ کارت زردی که پرسپولیسی ها از داور بازی دریافت کردند نشان دادند بازی خشن تری نسبت به مهمان خود ارائه می دادند تا هرطور شده دربی را بدون باخت تمام کنند. آرمین سهرابیان، پژمان منتظری و روزبه چشمی از عناصر دفاعی این تیم بودند که اخطار دریافت کردند. شجاع خلیل زاده و احمد نوراللهی نیز از تیم پرسپولیس با کارت زرد جریمه شدند.

کفه سنگین پرسپولیس در دربی های فروردین!

تاریخچه دیدارهای دو تیم در فروردین ماه مشخص می کند کفه ترازو به سود تیم پرسپولیس سنگین تر بوده و این تیم از بخت بیشتری برای کسب پیروزی برخوردار است. استقلال و پرسپولیس تاکنون در همه این سالها ۸ بار در فروردین ماه به مصاف هم رفته اند که دو برد سهم پرسپولیس بوده و استقلال تنها یکبار موفق به کسب پیروزی شده است. ۵ دیدار دیگر نیز با تساوی به پایان رسیده است. در این میان تفاضل گل پرسپولیس ۳+ و استقلال ۳- است. مروری گذار به نتایج و تاریخ این دیدارها در ادامه می آید:

دربی یکم؛ پرسپولیس ۰ – ۰ استقلال، ۱۶ فروردین ۴۷
دربی نهم؛ پرسپولیس ۲ – ۰ استقلال، ۳ فروردین ۵۱
دربی بیست و هشتم؛ پرسپولیس ۰ – ۰ استقلال، ۷ فروردین ۶۶
دربی چهل و پنجم؛ پرسپولیس ۱ – ۱ استقلال، ۲۰ فروردین ۷۸
دربی شصت و دوم؛ پرسپولیس ۱ – ۱ استقلال، ۱۰ فروردین ۸۶
دربی شصت و چهارم؛ پرسپولیس ۱ – ۱ استقلال، ۱۵ فروردین ۸۷
دربی هفتادم؛ پرسپولیس ۰ – ۱ استقلال، ۱۰ فروردین ۹۰
دربی هشتاد و دوم؛ پرسپولیس ۴ – ۲ استقلال، ٢٧ فروردین ٩۵

استقلال در اندیشه انتقام!

آخرین دربی دو تیم در فروردین ماه به شکست سنگین ۲-۴ استقلال از پرسپولیس برمی گردد. روزی که مهدی طارمی دوبار به همراه رامین رضاییان و محسن مسلمان دروازه مهدی رحمتی را باز کردند و جابر انصاری و امید ابراهیمی تنها توانستند دو گل خورده تیم شان را تلافی کنند. این بار پس از حدود ۳ سال از تاریخ ۲۷ فروردین سال ۱۳۹۵ فرصتی برای استقلالی ها بدست آمده تا بتوانند باخت سنگین دربی فصل پانزدهم خود را جبران کنند و انتقام آن دیدار را بگیرند!

منشا سوژه اول دربی ۸۹!

انتقال بی سروصدای گادوین منشا به استقلال گرچه مانند جابجایی های قبلی بازیکن بین دو تیم جنجالی نشد و خیلی ساده یک مهاجم از تیم پرسپولیس به تیم استقلال تغییر باشگاه داد ولی در ادامه و با مصاحبه هایی که همین بازیکن با رسانه ها داشت، مشخص کرد برای رویارویی با پرسپولیس انگیزه های زیادی دارد. این بازیکن نیجریه ای در حالی در استقلال می درخشد که بودیمیر کروات که جانشین منشا در پرسپولیس شده هرگز نتوانسته خواسته های هواداران پرسپولیس را برآورده کند. منشا با انگیزه هایی که برای دربی دارد قطعا سوژه اول دربی ۸۹ خواهد بود.

مهدی رحمتی با سابقه ترین بازیکن دربی

سید مهدی رحمتی دروازه بان استقلال که در دربی ۸۸ چهاردهمین دربی خود در همه این سالها را تجربه کرد در صورت ایستادن درون چارچوب دروازه تیمش پانزدهمین دربی خود را نیز تجربه می کند تا از این حیث باتجربه ترین بازیکن بین اعضای هر دو تیم محسوب شود.

دربی اولی ها!

ایسما یا همان اسماعیل گونسالوس به اتفاق آیاندا پاتوسی از جمله بازیکنان سرشناس استقلال هستند که قطعا در دربی ۸۹ به میدان خواهند رفت و برای اولین بار این مسابقه را تجربه خواهند کرد. در تیم مقابل نیز بودیمیر و مهدی ترابی جزو چهره های سرشناس پرسپولیس محسوب می شوند که تجربه دربی را در کارنامه بازیگری شان ندارند.

غایبان احتمالی دربی

به یاد داریم در دربی قبلی حسین ماهینی در همان نیمه اول بازی با آسیب دیدگی که برایش رقم خورد ادامه دربی ۸۸ را از دست داد و هنوز هم به شرایط بازی برنگشته است. در این بین و در روزهای گذشته اللهیار صیادمنش و همام طارق از استقلال و محمد نادری از پرسپولیس دچار مصدومیت هایی شده و حضورشان در دربی ۸۹ به نوعی در هاله ای از ابهام فرو رفته است!

باز هم کسی پنالتی طلبکار می شود؟

در دربی ۸۸ و در صحنه ای که به نظر می رسید پژمان منتظری درون محوطه ۱۸ قدم دست علی علیپور را کشید تا مانع از رسیدنش به توپ شود به شدت مورد اعتراض کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس قرار گرفت. آنها معتقد به صورت گرفتن خطای پنالتی روی علیپور بودند در حالی که علیرضا فغانی هرگز اعتقادی به این موضوع نداشت.

جذابترین دربی یا…؟

روند حرکتی تیم استقلال در جدول و نتایجی که این تیم در هفته های پایانی دور رفت و شروع دور برگشت داشته مشخص می کند یک تیم کاملا هجومی، گلزن و شاداب را راهی دربی ۸۹ خواهد کرد. این تیم در ۱۰ بازی اخیر خود ۹ برد و تنها یک باخت داشته تا با کسب ۲۷ امتیاز، خود را به امتیاز ۴۲ برساند. در حالی که پرسپولیس در ۱۰ دیدار آخر خود ۶ برد، ۳ تساوی و یک باخت را تجربه کرده تا تنها ۲۱ امتیاز به اندوخته های قبلی اش بیفزاید. انتظار می رود تیم استقلال در ادامه همان روند و با پیروزی در این میدان بعد از حدود سه سال به صدر جدول برسد و در طرف مقابل پرسپولیس برای دفاع از دو عنوان قهرمانی پیاپی اش در لیگ دو فصل اخیر، برای تداوم موفقیت های خود با قدرت به دیدار هم بروند و دربی جذابی را به نمایش بگذارند. مگر اینکه باز هم احتیاط سرلوحه کار هر دو تیم شده و تنها به ضد حملات دل خوش کنند!

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: خبرگزاری دانشجو.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *