دومین پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی!

ایران ۱ مراکش ۰ پیش به سوی خلق حماسه!

تیم ملی فوتبال ایران، با بازی درخشان و هدفمند موفق شد تیم ملی مراکش را شکست دهد. این دومین پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های جام جهانی است.

تیم ملی فوتبال ایران 1 مراکش 0

تیم ملی فوتبال ایران، با بازی درخشان و هدفمند موفق شد تیم ملی مراکش را شکست دهد. این دومین پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های جام جهانی است. با کسب این پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برای خلق حماسه و صعود به دور بعدی رقابت ها شرایط بهتری پیدا کرد.

تیم ملی فوتبال ایران ۱ مراکش ۰

تیم ملی فوتبال ایران، نخستین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۱۸ را برابر مراکش برگزار کرد که این نبرد نزدیک با پیروزی یک بر صفر شیرمردان فوتبال ایران به اتمام رسید. این دیدار از گروه دوم با قضاوت «جونیت چاکر» داور مطرح ترکیه ای و در ورزشگاه شهر «سن پترزبورگ» برگزار شد.

حالا فوتبال ایران بعد از ۲۰ سال دومین برد خود در جام جهانی را جشن گرفت. ایران آخرین بار در سال ۹۸ توانست آمریکا را شکست دهد.

این دیدار در حالی آغاز شد که هر دو تیم برای داشتن شانس صعود نیاز به سه امتیاز بازی امروز داشتند اما در نهایت در دقیقه ۹۳ توپ ارسالی «سامان قدوس» را «بوهادوز» بازیکن مراکش که به عنوان یار تعویضی به میدان آمده بود به اشتباه درون دروازه تیم خود جای داد. در نهایت یوزهای ایران این نبرد سخت را با برتری یک بر صفر به اتمام رساندند و جام جهانی را با برد شیرین آغاز کردند.

تیم ایران، چهارشنبه ۳۰ خردادماه با اسپانیا و دوشنبه ۴ تیرماه با پرتغال دیدار خواهد کرد. گل دقایق پایانی مدافع مراکش به خودشان، تیم ملی فوتبال ایران را به افتخاری بزرگ رساند. افتخاری که نه فقط برای ایران بلکه برای کل قاره آسیا نیز محسوب می‌شود چرا که بعد از ۸ سال قاره آسیا در جام جهانی برد را تجربه کرد.

تیم‌های آسیایی در دوره قبل جام جهانی نتوانستند به پیروزی برسند و هر چهار نماینده آسیا بدون برد این رقابت‌ها را ترک کردند تا اینکه در این دوره شاگردان کی‌روش توانستند دست به کار بزرگی بزنند و پیروز شوند.

آخرین بار در جام جهانی در سال ۲۰۱۰ تیم‌های ژاپن و کره جنوبی توانستند حریفان‌شان را شکست دهند و حالا این ایران بود که بعد از ۸ سال توانست قاره آسیا را به برد در جام جهانی برساند.

ترکیب ایران

علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، مرتضی پور علی گنجی، رامین رضاییان، روزبه چشمی، وحید ابراهیمی، مسعود شجاعی(مهدی طارمی)، علیرضا جهانبخش(سامان قدوس)، امید ابراهیمی(مجید حسینی)، کریم انصاری فرد و سردار آزمون

ترکیب مراکش

منیر المحمدی، مهدی بن عطیه، غائم سائیس، اشرف حکیمی، امین حارث(مانوئل داکاستا)، یونس بلهندا، مبارک بوصوفا، کریم الاحمدی، حکیم زیاش، نورالدین امرابات(سوفیان) و ایوب الکعبی (بوحدوث)

رکوردهای تیم ملی فوتبال ایران بعد از برد مراکش

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی مقابل مراکش رکورد‌های ویژه‌ای از خود به جا گذاشت.

  1. تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی اش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با گل به خودی عزیز بوحددوز مراکش را شکست داد و دومین پیروزی اش پس از ۲۰ سال را به دست آورد.
  2. شاگردان کارلوس کی روش با این پیروزی رکوردهای خوبی ثبت کردند که در زیر به آنها اشاره می شود.
  3. دومین کلین شیت تیم ملی ایران در بازی های جام جهانی پس از کسب تساوی بدون گل مقابل نیجریه در جام جهانی ۲۰۱۴
  4. ثبت دومین پیروزی در جام جهانی پس از گدشت ۲۰ سال از پیروزی مقابل آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه.
  5. ایران پیش از این مقابل تیم های آفریقایی نیجریه و آنگولا به تساوی رسیده بود و پیروزی برابر مراکش سبب شد نخستین پیروزی اش در تاریخ جام جهانی مقابل نمایندگان قاره سیاه را کسب کند.
  6. گل به خودی عزیز بوحددوز نخستین گلی بود که بازیکنان حریف ایران به سود کشورمان وارد دروازه کردند. همچنین این گل دیرترین گلی است که ایران در ادوار جام جهانی به ثمر رسانده است.
  7. کارلوس کی‌روش با هدایت تیم ملی فوتبال ایران برابر مراکش به نخستین مربی تاریخ فوتبال ایران تبدیل شد که در جام جهانی چهار بار روی نیمکت تیم ملی نشسته است.
  8. روند شکست ناپذیری مراکش پس از ۱۸ بازی با باخت مقابل ایران پاره شد.
  9. ایران پس از ۵۲ سال به نخستین تیمی تبدیل شد که بدون حتی یک شوت به سمت دروازه در نیمه دوم پیروز از زمین خارج شده است.
  10. تیم ملی فوتبال ایران پس از هشت سال نخستین تیم آسیایی است که در جام جهانی به پیروزی می رسد.

زننده گل به خودی: بازی فینال را به تیم ملی فوتبال ایران واگذار کردیم!

زننده گل به خودی مراکش ضمن عذرخواهی از هم‌تیمی‌ها و مردم کشورش گفت: بازی فینال را به ایران واگذار کردیم. عزیز بوهدوز پس از پایان بازی شب گذشته (جمعه) تیم‌های ملی فوتبال ایران و مراکش که با نتیجه یک بر صفر به سود ایران در ورزشگاه کرتوفسکی سن پترزبورگ پایان یافت گفت: برای من امشب بسیار سخت بود. همه چیز خیلی خوب شروع شد و در ۱۵ دقیقه نخست بازی عالی بودیم.

بازیکن تیم ملی فوتبال مراکش ادامه داد: اتفاقی که در دقیقه پایانی بازی افتاد برای من و تیم ملی فوتبال مراکش بسیار سخت بود. بازی با ایران برای ما بسیار مهم بود.همواره بازی نخست هر جامی همانند فینال است که ما آن را واگذار کردیم. من فقط می‌توانم از زدن گل‌به خودی از اعضای تیم ملی و ۳۵ میلیون مردم مراکش عذرخواهی کنم. من یک احمق هستم اما می‌توانم با این شرایطی که پیش‌آمده خودم را وفق دهم، زیرا سال‌هاست فوتبال بازی می‌کنم. بازیکنان تیم ملی مراکش از من حمایت کردند. الان وقت منسجم‌شدن و مبارزه است.

جمع بندی: حماسه تیم ملی فوتبال ایران

همه چیز از خرداد ۲۰ سال قبل شروع می شود؛ ۳۱ خرداد نه تنها برای فوتبال دوستان ایرانی بلکه برای همه مردم ایران یادآور یک شب تاریخی است که با اشک های استیلی اشک ریختند، با فریادهای مهدوی کیا فریاد شادی سر دادند، با خنده های عابدزاده خندیدند و تا صبح در خیابان ها به شادی پرداختند. ۲۰ سال از آن شب تاریخی میگذرد که تیم ملی ایران موفق شد اولین برد تاریخ فوتبال خود را در جام جهانی کسب کند. ژوئن ۱۹۹۸ سیاسی ترین دیدار تاریخ فوتبال در لیون فرانسه میان ایران و آمریکا برگزار شد و ملی پوشان ایرانی موفق شدند با گل های حمید استیلی و مهدی مهدوی کیا تیم آمریکا را ۲-۱ شکست دهند و شب تاریخی را در فوتبال ایران رقم بزنند.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: ۱- الف ۲- تسنیم ۳- باشگاه خبرنگاران جوان ۴- طرفداری

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *