درخشش الهه منصوریان و قهرمانی تیم ملی ووشو ایران!

درخشش الهه منصوریان و پایان طلایی تیم سه نفره بانوان ووشوکار ایران!

با کسب مدال طلا و درخشش الهه منصوریان تیم سه نفره ساندای بانوان با سه مدال طلا و موفقیت تمام به کار خود در رقابتهای قهرمانی جهان خاتمه داد.

خواهران منصوریان الهه منصوریان

مجله اینترنتی پارسی گو: با کسب مدال طلا و درخشش الهه منصوریان تیم سه نفره ساندای بانوان با سه مدال طلا و موفقیت تمام به کار خود در رقابتهای قهرمانی جهان خاتمه داد.

در ادامه پانزدهمین دوره رقابتهای ووشو قهرمانی جهان که در شانگهای چین جریان دارد، مبارزه پایانی وزن ۶۵ کیلوگرم بانوان بین الهه منصوریان و «اژه شاکر» از ترکیه برگزار شد که نماینده کشورمان با کسب پیروزی در این مبارزه به نشان طلا دست یافت. منصوریان دور نخست استراحت داشت و سپس با برتری مقابل «کوردینر» از فرانسه به نیمه نهایی راه یافت.

این پنجمین حضور الهه منصوریان در رقابتهای قهرمانی جهان و سومین طلای او در این مسابقات بود. وی در مسابقات ۲۰۰۹ تورنتو مدال نقره، ۲۰۱۱ آنکارا مدال برنز، ۲۰۱۳ کوالالمپور و ۲۰۱۷ کازان نیز دو مدال طلا کسب کرده بود.

با احتساب این طلا، تیم ملی ووشو بانوان با هدایت راضیه طهماسبی و با سه ورزشکار در بخش ساندا به این مسابقات اعزام شده و موفقیتی ۱۰۰ درصدی را با سه طلای الهه منصوریان، شهربانو منصوریان و مریم هاشمی در این مسابقات برای ووشو ایران ثبت کرد.

تیم ملی ووشو ایران با درخشش ووشوکاران کشورمان به مقام قهرمانی دست یافت. قهرمانی تیم ملی ووشو ایران در مهد ووشو جهان یعنی چین رقم خورد.

تیم ملی ووشوی ایران با کسب هشت مدال طلا از هشت فرصت و ثبت شاهکاری بزرگ به مقام قهرمانی رقابت های ووشوی بزرگسالان جهان در چین دست یافت. همچنین تیم کشورمان بهترین نتیجه خود در تاریخ ادوار رقابت های جهانی را رقم زد.

پانزدهمین دوره رقابت های ووشوی قهرمانی بزرگسالان جهان از روز یکشنبه با حضور نمایندگان ۱۰۲ کشور در شهر شانگهای چین آغاز شد و دیروز (چهارشنبه) به اتمام رسید.

الهه منصوریان

نگاهی به زندگی الهه منصوریان بانوی قهرمان ووشوکار ایرانی

الهه منصوریان (زادهٔ ۳۰ شهریور ۱۳۷۰ در سمیرم، اصفهان) ووشوکار ایرانی در بخش سان‌دا است. او یکی از برترین ووشوکاران بین بانوان جهان است. او هم‌چنین خواهر شهربانو و سهیلا منصوریان، دیگر ووشوکاران کشور است. به گفته الهه منصوریان وی به همراه خواهرش که از کشورهای دیگر پیشنهادهایی میلیونی داشتند و اگر قبول می‌کردند می‌توانستند شرایط به‌تری داشته و پیروزی‌های بالاتری را در رشته خود کسب کنند که به احترام و عشق ایران این پیشنهادات را رد کرده اند.

الهه منصوریان در قهرمانی جهان و ایران

الهه منصوریان ملی‌پوش بانوان ایران در فینال وزن منهای ۵۲ کیلوگرم به مصاف حریف کره‌ای خود رفت که با پیروزی در این مسابقه اوّلین مدال طلای بانوان ایران در مسابقات ووشو قهرمانی جهان را بر گردن انداخت. منصوریان در حالی مسابقه را با برتری پشت سر گذاشت که در اواسط مسابقه گونهٔ و بینی وی بر اثر ضربه حریف، دچار شکستگی و بینی وی دچار خون‌ریزی داخلی شده بود و عملاً لحظاتی از مسابقه را با یک چشم و با درد پشت سر می‌گذاشت اما دست از مبارزه نکشید تا جایی که حتّی در زمانی از مسابقه شخصاً فکّ خود را جا انداخت تا قهرمان جهان شود.

الهه منصوریان در مسابقات ووشو قهرمانی جهان ۲۰۱۹

در وزن ۶۵ کیلوگرم، الهه منصوریان در نخستین دیدار خود حریف از فرانسه را شکست داد در دیدار نیمه‌نهایی برابر لیدا سلماح از لبنان به برتری دست یافت و فینالیست شد. منصوریان در راند دوم این دیدار حریف خود را ناک اوت کرد.در فینال هم به مصاف “اژه شاکر” از ترکیه رفت و این حریف را در ۲ راند شکست داد و طلایی شد.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو. به نقل از مهر و ویکی پدیا
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *