بررسی نتایج نظرسنجی دانشگاه مریلند در ایران! + تصاویر

نتایج نظرسنجی دانشگاه مریلند در ایران چیست؟ + جزئیات

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد سردار سلیمانی محبوب‌ترین شخصیت ایران است. در این مطلب به بررسی نتایج نظرسنجی دانشگاه مریلند در ایران پرداخته شده است.

نظرسنجی دانشگاه مریلند

مجله اینترنتی پارسی گو: نتایج یک نظرسنجی توسط دانشگاه مریلند نشان می‌دهد فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محبوب‌ترین شخصیت از نگاه مردم ایران است. در این مطلب به بررسی نتایج نظرسنجی دانشگاه مریلند در ایران پرداخته شده و البته واکنش سایت های ضد انقلاب در این رابطه نیز بررسی شده است.

به گزارش پارسی گو نتایج این نظر سنجی که در سایت دولتی ایسنا و سایت نزدیک به دولت عصر ایران در دولت دوم حسن روحانی منتشر شده است، از کاهش محسوس محوبیت روحانی خبر می دهد. همچنین در این نظر سنجی محبوب ترین فرد سردار قاسم سلیمانی است و منفور ترین شخصیت سیاسی نیز دکتر احمدی نژاد و پس از آن دکتر اسحاق جهانگیری است.

به این ترتیب حجت الاسلام حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور و نفر اول دولت با کاهش محبوبیت شدید و محسوس مواجه شده و معاونش اسحاق جهانگیری نیز دومین نفر منفور سیاسی پس از احمدی نژاد شناخته شده است. البته پس از سردار سلیمانی دکتر ظریف به عنوان محبوبترین شخصیت ایران قرار دارد.

نتیجه نظرسنجی دانشگاه مریلند. سردار سلیمانی در صدر محبوبیت مردمی

نتیجه نظرسنجی دانشگاه مریلند. سردار سلیمانی در صدر محبوبیت مردمی

جزئیات نظر سنجی دانشگاه مریلند در ایران را بخوانید:

نتایج نظرسنجی انجام شده توسط مرکز Iran.poll برای «مرکز مطالعات بین‌المللی و امنیتی» دانشگاه مریلند نشان می‌دهد سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محبوب‌ترین شخصیت از نگاه مردم ایران است.

سردار سلیمانی محبوب ترین شخصیت ایران!

این نظرسنجی هم‌چنین نشان می‌دهد محبوبیت سردار سلیمانی بعد از حمله تروریستی گروه داعش به مجلس شورای اسلامی ایران افزایش یافته است.

«مرکز مطالعات بین‌المللی و امنیتی» در توضیح یکی از یافته‌های خود نوشته است: محبوبیت سلیمانی که قبلاً هم بالا بود، به طرز محسوسی بعد از حملات تروریستی در ایران افزایش یافته است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۶۱ درصد از ایرانی‌ها نظرشان درباره سردار سلیمانی را «بسیار مطلوب» توصیف کرده‌اند. این رقم، نسبت به تاریخ نظرسنجی قبلی در ۷ مه ۲۰۱۷، شش درصد افزایش نشان می‌دهد. ۱۷ درصد دیگر هم گفته‌اند که نظرشان نسبت به وی «تا حدی مطلوب» است.

بر اساس گزارش شبکه خبری العالم، به نوشته «مرکز مطالعات بین‌المللی و امنیتی» قاسم سلیمانی از کمترین میزان نگرش منفی در میان تمامی شخصیت‌های مورد بررسی در این نظرسنجی برخوردار است. تنها ۱۱ درصد نظرشان درباره سردار سلیمانی را «نامطلوب» ارزیابی کرده‌اند.

بعد از سردار سلیمانی محمد جواد ظریف محبوب ترین شخصیت

بعد از فرمانده نیروی قدس، «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران با ۴۳ درصد نگرش «مطلوب» و ۳۳ درصد «تاحدی مطلوب» در دومین رتبه قرار گرفته است. ۱۹ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند نظرشان نسبت به ظریف، «نامطلوب» است.

«مرکز مطالعات بین‌المللی و امنیتی» می‌گوید محبوبیت وزیر خارجه ایران، بعد از حصول توافق هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ با کاهش ۱۳ درصدی مواجه شده است.

اینفوگرافی نتایج نظرسنجی دانشگاه مریلند در ایران

اینفوگرافی نتایج نظرسنجی قبلی دانشگاه مریلند در ایران در سال ۱۳۹۶

عملکرد حسن روحانی با ۳۹ درصد آراء بسیار نامطلوب و ۲۲ درصد نامطلوب!

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران با ۳۹ درصد نگرش «بسیار مطلوب» و ۳۷ درصد نگرش «تا حدی مطلوب» در رتبه سوم قرار گرفته است. ۲۲ درصد نظرشان نسبت به روحانی را «نامطلوب» توصیف کرده‌اند.

مطابق این گزارش، در میان شخصیت‌های مورد بررسی محبوبیت محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق ایران با بیش‌ترین لطمه در جریان برگزاری انتخابات ایران مواجه شده است.

وی که پس از آگوست ۲۰۱۵ همواره از نظر مطلوب در میان بیش از ۶۰ درصد ایرانی‌ها برخوردار بوده بعد از رد صلاحیت توسط شورای نگهبان، با بیش‌ترین کاهش محبوبیت مواجه شده است.

کمترین محبوبیت: احمدی نژاد اول و اسحاق جهانگیری دوم!

در این نظرسنجی، تنها ۲۳ درصد گفته‌اند نظرشان نسبت به محمود احمدی‌نژاد «بسیار مطلوب» است. ۳۲ درصد نظرشان را «تا حدی مطلوب» ارزیابی کرده‌اند. وی از این لحاظ، بعد از اسحاق جهانگیری از کمترین میزان محبوبیت در میان سیاستمداران مورد بررسی برخوردار است.

احمدی‌نژاد به علاوه با اختصاص دادن ۴۱ درصد نظر «نامطلوب»، نامحبوب‌ترین سیاستمدار ایرانی در این نظرسنجی قلمداد شده و «اسحاق جهانگیری» با ۳۷ درصد بعد از وی قرار دارد.

واکنش سایت های ضد انقلاب به نظرسنجی دانشگاه مریلند

گفتنی است سایت های ضد انقلاب نظیر دویچه وله فارسی، تلاش کرده اند تا نتایج این نظرسنجی را زیر سوال ببرند. اما با توجه به تأیید رسانه های صاحب اعتبار کشور، و نیز با توجه به اینکه این نظرسنجی توسط دانشگاه مریلند و با همکاری مرکز پژوهش های افکار عمومی و تحولات اجتماعی دانشگاه تهران انجام گرفته است، اسناد و مدارک آن موجود است و در صورت نیاز رسانه ای خواهد شد. اما آنچه سایت های ضد انقلاب را متعجب و بلکه عصبانی کرده است، حمایت قاطعانه مردم ایران از سیاست های کلی نظام به عنوان راهبر و پرچمدار جریان مقاومت است.

همچنین با توجه به اینکه این نظر سنجی به مدت کوتاهی پس از اعتراض های مردمی در سال ۹۷ صورت گرفته است، نتایج آن سایت های ضد انقلاب را حیرت زده کرده است. بله. درست است. این سایت ها جمعیت معترضی که در خوشبینانه ترین حالت جمعیت آنها به یک درصد جمعیت کل کشور می رسد را می بینند و اخبارشان را در بوق کرنا می کنند، اما نتایج واقع بینانه از مشارکت مردم در عرصه های مختلف سیاسی، نظیر حضور در انتخابات، راهپیمایی ها و… را نمی بینند و مایلند همه چیز طبق میل آنها باشد. به گفته دست اندرکاران نظر سنجی دانشگاه مریلند، این نظر سنجی در یک بازه زمانی تقریبا سه ساله بین سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ انجام گرفته است که بخشی از آن به فاصله کوتاهی پس از اعتراضات مردمی ۹۷ انجام گرفته است.

بنا به نوشته سایت دویچه وله، این نظرسنجی حاکی از آن است که “اکثریت مردم ایران”، سوای مسائل اقتصادی، از سیاست‌های جمهوری اسلامی راضی‌اند و از آن‌ها دفاع می‌کنند. مثلا اکثریت موافق این است که “دولت در اجرای قوانین اسلامی شدت عمل به خرج دهد” و یا به این سوال که آیا “دولت بیش از حد در زندگی شخصی مردم دخالت می‌کند”؟ پاسخ نه داده‌اند.

دویچه وله همچنین در ادامه نوشته است: اکثریت پاسخ دهندگان از رهبران جمهوری اسلامی خواسته‌اند سطح حضور ایران در سوریه و عراق و حمایت از گروه‌هایی مانند حزب‌الله را افزایش دهد. در جای دیگر، “اکثریت مردم ایران” گفته‌اند موافق هستند که نهادهای نظامی پول بیشتری برای ساخت موشک هزینه کنند یا جمهوری اسلامی کمک‌هایش به سوریه را تا تسلط کامل بشار اسد بر تمام سوریه ادامه دهد.

نقد و بررسی نظر سنجی توسط دویچه وله هم در جای خود قابل تأمل است. این سایت تنها به نظرات چند کاربر فضای مجازی استناد کرده و نظرات آنها را به عنوان وضعیت افکار عمومی در ایران پذیرفته و سپس به این مسئله می پردازد که چرا نتایج نظر سنجی با نظرات این چند کاربر فضای مجازی متفاوت است!

واکنش سایت ضد انقلاب دویچه وله به نتایج نظر سنجی دانشگاه مریلند در ایران

واکنش سایت ضد انقلاب دویچه وله به نتایج نظر سنجی دانشگاه مریلند در ایران

سایت ضد انقلابی دویچه وله همچنین تلاش کرده است تا در راستای اهداف خود، با حسین قاضیان نیز گفتگو کند که البته با توجه به رندی آقای قاضیان، چیز زیادی دستگیر دویچه وله نمی شود. در حقیقت حسین قاضیان هم به طور تلویحی نظر سنجی و نتایج آنرا تأیید می کند و هم انتقاداتی به حاکمیت وارد می کند که دو بحث مجزا دارند. به عبارت ساده تر هیچ سند یا شاهد علمی در رد نتایج نظر سنجی دانشگاه مریلند در ایران ارائه نمی شود.

گفتگوی دویچه وله با حسین قاضیان درباره نتایج نظر سنجی دانشگاه مریلند در ایران

گفتگوی دویچه وله با حسین قاضیان درباره نتایج نظر سنجی دانشگاه مریلند در ایران

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *