نوحه ممنوعه یزدی؛ نوحه سیاسی یزد که سایت های ضد انقلاب از آن استقبال کردند!

نوحه جنجالی یزدی ها در سایت مجاهدین خلق! + عکس

این اشعار با عناوینی چون نوحه جنجالی یزدی ها یا نوحه ممنوعه یزدی در سایت های ضد انقلابی نظیر سایت مجاهدین انقلاب اسلامی انعکاس یافته است.

نوحه جنجالی یزدی ها نوحه ممنوعه یزدی؛ نوحه سیاسی یزد که سایت های ضد انقلاب از آن استقبال کردند

مجله اینترنتی پارسی گو: یزد که دومین شهر تاریخی جهان بعد از ونیز است و نیز اولین شهر خشتی جهان محسوب می شود دو لقب مذهی هم دارد که بر تارک این شهر می درخشد. اول «دارالعباده» و دوم «حسینیه ایران». نوحه خوانی های یزد نیز به سبب سبک خاص و جذابیت و اثرگذاری فراوانی که دارد در سراسر کشور مشهور و محبوب است. اما بعضی «خنّاثان سیاسی» در بعضی هیأت های یزد دست به خواندن اشعاری زده اند که هم موجب وهن عزاداری است و هم دل دشمنان نظام اسلامی را گرم کرده و به مذاقشان خوش آمده است. این اشعار با عناوینی چون نوحه جنجالی یزدی ها یا نوحه ممنوعه یزدی در سایت های ضد انقلابی نظیر سایت مجاهدین انقلاب اسلامی انعکاس یافته است.

انعکاس نوحه جنجالی یکی از هئت های یزدی در سایت های ضد انقلاب

نوجه ممنوع شده در یزد انعکاس نوحه یزدی ها در سایت سازمان مجاهدین خلق

نوجه ممنوع شده در یزد انعکاس نوحه یزدی ها در سایت سازمان مجاهدین خلق

نوحه ای که در یزد ممنوع شد خجسته بهار آزادی وبلاگ مجاهدین خلق

نوحه ای که در یزد ممنوع شد خجسته بهار آزادی وبلاگ مجاهدین خلق

نوحه یزدی که با مخالفت سازمان تبلیغات رژیم به عنوان نوحه سیاسی لغو شد

نوحه یزدی که با مخالفت سازمان تبلیغات رژیم به عنوان نوحه سیاسی لغو شد

البته این یکسوی ماجراست. دستگاه امام حسین (ع) به قدری حساب شده عمل می کند که می توان گفت محرم و عاشورا حکم کیمیا را دارد. مغرضان قصد دارند از آن بهره برداری سیاسی کنند، ولی ناخواسته و برخلاف میلشان، آنچه باید اتفاق می افتد و عزا و عزاداری و اهمیت آن در بین مردم جهانی می شود!

از سوی دیگر، غالب نوحه های یزدی، و نوحه خوان های یزدی، با اشعاری مناسب با عزای سید الشهداء و با لحنی محزون که حقیقتا به عزاداری شبیه است (نه کنسرت!) دلهای بیدار مردمان یزد و ایران و جهان را به شور و شوق حسینی گره می زنند.

همچنین گفتنی است نوحه خوانی یکی از هیأت های یزدی در سالهای گذشته، مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب اسلامی هم قرار گرفته است و اگر اینسو تعدادی موجبات خرسندی منافقین و مجاهدین را فراهم کرده اند، از سوی دیگر خیل عزاداران واقعی امام حسین (ع) در دارلعباده، نام حسینیه ایران را بر پیشانی درخشان یزد نشانده است.

تهیه و تنظیم: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *