برای تربیت ذهن موفق چه باید کرد؟

۴ راهکار برای تربیت ذهن موفق

برای رهایی از استرس، پیشبرد اهداف و رسیدن به موفقیت راه های زیادی وجود دارد. در این مطلب ۴ راهکار برای تربیت ذهن موفق به شما پیشنهاد می شود.

تربیت ذهن موفق

مجله اینترنتی پارسی گو: برای رهایی از استرس، پیشبرد اهداف و رسیدن به موفقیت راه های زیادی وجود دارد. در این مطلب ۴ راهکار برای تربیت ذهن موفق به شما پیشنهاد می شود. در حقیقت این راهکارها به شما می آموزد چطور با افکار منفی مبارزه کنید و برای تربیت ذهن موفق تلاش نمایید.

بر این اساس روزنامه شهروند نوشت: آیا از این افرادی هستید که صبح پس از بیدارشدن از خواب، به کار‌های پیش‌رو فکر می‌کنند و دایم این استرس و نگرانی را دارند که همه مسائل به درستی و دقیق پیش برود؟ بدون شک این‌گونه تفکرات بسیار وقت‌گیر، غیرکاربردی و خسته‌کننده هستند و به‌ویژه هنگام صبح و در ابتدای روز باید از آن‌ها پرهیز کنید. برای این‌که بدانید چطور از هجوم این افکار رها شوید، توصیه می‌کنیم ۴ راهکار زیر را بخوانید و به آن‌ها عمل کنید.

حتما بخوانید

مطمئن ترین و بهترین راه موفقیت چیست؟

راهکار ۱: قبول کنید که انسان از فکر کردن ناگزیر است

زیاد فکرکردن باعث ازکارافتادن مغز و خلاقیت شما نمی‌شود، بلکه موجب حواس‌پرتی شده و انسان را به سمت تفکرات منفی سوق می‌دهد. جدال دایمی با مشغله‌های فکری نیز به ایجاد و رشد احساسات منفی منجرشده، ناامیدی می‌آورد و در آخر نیز موجب خستگی بیش از حد روحی می‌شود.

بنابراین، این را قبول کنید که فکرکردن امری کاملا طبیعی است و اعتقاد به این مسأله نخستین مرحله برای تربیت دوباره ذهن و حواس محسوب می‌شود. اگر یاد بگیرید که خود را درگیر فکرکردن‌هایتان نکنید، می‌توانید بر شرایط زندگی خود کنترل بهتری داشته باشید.

حتما بخوانید

مهم ترین راز موفقیت چیست؟

راهکار ۲: ذهن خود را با تکرار دایمی تربیت کنید

عدم تمرکز، نوعی عادت محسوب می‌شود، فارغ از این‌که چه نوع شخصیتی دارید و آیا ذاتا انسان مستعدی هستید یا خیر، باید بدانید که با تکرار پیاپی و صحیح می‌توانید ذهن خود را دوباره از نو تربیت کنید. هر زمانی که حواستان پرت شد، فقط کافی است یک نفس عمیق کشیده و دوباره به موضوعی که از آن منحرف شده‌اید، برگردید. نفس عمیق و تمرکز را هر روز تمرین کنید.

حتما بخوانید

۷ راز موفقیت + نکاتی مهم و کاربردی برای رسیدن به موفقیت!

راهکار ۳: با نگرانی‌هایتان کنار بیایید

افکار نگران‌کننده باعث حواس‌پرتی افراد شده و انرژی آن‌ها را تحلیل می‌برد. همچنین، شما را از زمان حال بیرون کشیده و به آینده پرتاب می‌کند. این درحالی است که تمامی توان و قدرت هر فردی در زمان حال او جاری است. از این‌رو، اگر دایم روی اتفاق‌های آینده تمرکز کنید، در واقع زمان و انرژی خود را هدر می‌دهید.

برای پرهیز از چنین مشکلی، هر زمان که نگرانی از آینده به سراغ‌تان آمد، از خود بپرسید آیا لازم است الان به آن فکر کنم؟ یا بپرسید که آیا این اتفاق اکنون برای من روی خواهد داد؟ وقتی پاسخ‌تان به چنین پرسش‌هایی منفی است، پس بی‌خیال شده و روی زمان حال خود تمرکز کنید.

در طول روز و دایما تمرین کنید افکاری که به اکنون شما مربوط نیستند را از ذهن‌تان بیرون بریزید. نگرانی‌های آینده را به همان آینده موکول کنید. با این تمرینات شب‌ها نیز خواب راحت‌تری خواهید داشت.

حتما بخوانید

سخت کوشی بهتر است یا استعداد؟

راهکار ۴: هر روز سه مرتبه سه نفس عمیق بکشید

نفس عمیق آگاهانه به تمرکز نیاز دارد و از این‌رو بهترین روش برای تربیت ذهن برای باقی‌ماندن در زمان حال محسوب می‌شود. درصورت نیاز، موبایل خود را کوک کنید تا در ساعت‌های ۱۲ ظهر، ۳ و ۷ بعدازظهر این موضوع را به شما یادآوری کند. این را به یاد داشته باشید که ذهن شما بهترین دوست‌تان است. با این روش‌ها کنترل حواس خود را به دست بگیرید و باعث خلاقیت، انرژی و موفقیت بیشتر ذهن خود بشوید.

گردآوری و تنظیم: مجله اینترنتی پارسی گو

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *