وقت گذاشتن بیش از اندازه در اینستاگرام چه عواقبی دارد؟

اینستاگرام ممنوع (یادداشت)

استفاده از تکنولوژی نه تنها بد نیست، بلکه لازم و ضروری است. اما گاهی اوقات همین تکنولوژی بلایی سر زندگی انسان می آورد که آن سرش ناپیداست!

اینستاگرام ممنوع

مجله اینترنتی پارسی گو: استفاده از تکنولوژی نه تنها بد نیست، بلکه لازم و ضروری است. اما گاهی اوقات همین تکنولوژی بلایی سر زندگی انسان می آورد که آن سرش ناپیداست! در یادداشت اینستاگرام ممنوع به بررسی ابعاد منفی استفاده از اینستاگرام و شبکه های اجتماعی پرداخته شده است. با ما همراه باشید:

من اینستاگرامم را پاک کردم! اینستاگرام ممنوع

دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه خود را به یاد آورید: «بسه دیگه، نیامدیم که هر کدوم تو گوشی خودمون باشیم.» و چقدر این جمله برای همه ما آشناست. شکایت و گله ما در رابطه با مهمان‌هایی که همیشه سرشان گرم گوشی موبایلشان است، ماجرایی است که همیشه موضوع صحبت مهمانی‌ها است. بزرگتر‌ها هم مدت‌ها است به جمع جوانان و نوجوانان پیوسته‌اند و اطلاع از گروه‌های مجازی خودشان را از واجبات طول روز می‌دانند.

به گزارش صداوسیما، افراد غالباً از آنچه خودشان فکر می‌کنند، زمان بیشتری را برای موبایل و گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند. در حالی که زمان برای همه ما اهمیت زیادی دارد و اغلب ما غافل از این هستیم که در طول شبانه‌روز چه تعداد ساعاتی را در راه استفاده از موبایل خودمان تلف می‌کنیم. بسیاری از ما در مورد استفاده از اینترنت و گذر ساعات زندگی در شبکه‌های اجتماعی در مورد خودمان اطلاع چندانی نداریم و بهتر است از امروز نگاهی به استفاده خودمان از موبایل بیندازیم. آیا ما هم به سمت اعتیاد به استفاده از موبایلمان پیش می‌رویم یا مدت‌هاست معتاد موبایلمان هستیم و اطلاعی از آن نداریم؟

هفته پیش گاردین از خوانندگان خود خواسته بود که بگویند چه مدت از وقت خود را در تلفن همراهشان می‌گذرانند؟ آنها پرسیده بودند که فکر می‌کنند استفاده خود از تلفن همراه را کنترل می‌کنند یا اینکه تلفن همراه آنها را کنترل می‌کرد؟ گاردین از ۵۰۰ جوابی که دریافت کرده بود، دریافت که میانگین کم‌ترین پاسخ‌ها دو ساعت و نیم در روز بوده است. این در حالی است که برخی خوانندگان روزانه بین ۸ تا ۱۰ ساعت را اعلام کرده‌اند. کاربران زیادی اعلام کرده‌اند که حین استفاده از برخی شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک و توییتر احساس استرس و گنگی دارند!

اینستاگرام ممنوع موبایل بین من و خانواده ام فاصله انداخته است

اینستاگرام ممنوع موبایل بین من و خانواده ام فاصله انداخته است

موبایل بین من و خانواده ام فاصله انداخته است!

زنان و مردان زیادی را می‌شناسیم که هر هفته چندبار در این مورد بحث می‌کنند و می‌گویند: «موبایل بین من و او فاصله انداخته است.» اعتیاد به بازی‌هایی مانند clash of clan، candy crash و angry birds را احتمالاً همه ما در اطرافمان دیده‌ایم: «خیلی دوست دارم وقتی فیلم می‌بینیم واقعا از وجود همدیگر لذت ببریم.» چزی که در بسیاری از مواقع وجود دارد، این است که برخی اساساً «یک روز کامل» را در تلفن خود می‌گذرانند. به همین علت افرادی که فهمیده‌اند زمان کافی برای کار‌های مهم زندگی خود ندارند و اغلب زمان خود را در اینترنت می‌گذرانند، به پاک کردن برخی برنامه‌ها روی آورده‌اند. مثلاً احتمالاً شنیده باشید که «من اینستاگرام را پاک کردم، چون خیلی وقتم را می‌گرفت.»

برخی از افراد از قابلیت‌هایی که فضای موبایل برای آنان ایجاد کرده است، لذت می‌برند و معتقدند با گذران وقت خود در موبایل، کیفیت زندگی آنها بالاتر رفته است. مثلاً آنها از اپلیکیشن‌های مراقبه استفاده می‌کنند و با موسیقی‌های مخصوص به خواب، خواب آرام‌تری را تجربه می‌کنند. آنها دوری خانواده‌هایشان را با موبایل راحت‌تر سپری می‌کنند و با دوستان خود در خارج از کشور توسط همین ابزار کوچک، معاشرت می‌کنند.

بهتر است همه ما زمانی در استفاده خودمان از موبایل دقیق شویم. در مورد آن احساس افسردگی می‌کنیم و به نظرمان زمان خود را تلف می‌کنیم یا اینکه خوشحال هستیم که با عزیزانمان در ارتباط هستیم؟ در هر صورت باید نگاهی به عملکردمان بیندازیم و آگاهانه رفتار کنیم.

تهیه و تنظیم: گروه سبک زندگی.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *