آینده والیبال ایران تضمین شد: قهرمانی جوانان ایران در جهان!

والیبال جوانان بر بام جهان: ایران قهرمان شد!

تیم والیبال جوانان ایران که با شکست برزیل و صعود به فینال مسابقات جهانی تاریخ ساز شده بود، در فینال کار بزرگتری کرد و برای نخستین بار بر بام جهان ایستاد.

والیبال جوانان بر بام جهان ایران قهرمان جهان

مجله اینترنتی پارسی گو: تیم والیبال جوانان ایران با شکست ۳ بر ۲ ایتالیا توانست برای نخستین بار در تاریخ به عنوان قهرمانی جهان دست پیدا کند. تیم جوانان والیبال ایران که شب گذشته با شکست برزیل و صعود به فینال مسابقات جهانی تاریخ ساز شده بود، امشب در فینال دست به کار بزرگتری زد و برای نخستین بار بر بام جهان ایستاد.

جوانان دوست داشتنی والیبال ایران در فینال مسابقات جهانی ۲۰۱۹ به میزبانی منامه بحرین مقابل ایتالیا ایستادند و توانستند با یک نمایش بی نظیر ۳ بر ۲ از سد حریف خود عبور کنند و به طلای زرین این مسابقات دست پیدا کنند.

شاگردان بهروز عطایی با اینکه در طول مسیر خود برای راهیابی به فینال ۲ شکست را مقابل ایتالیا و روسیه متحمل شده بودند، اما برد ۳ بر صفر و شگفت انگیز آنها برابر برزیل نشان داد که می توانند دست به کارهای بزرگتری هم در اولین فینال تاریخ جوانان والیبال ایران بزنند.

ست اول با برد لاجوردی پوشان آن هم با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ همراه بود. این اتفاق باعث نشد تا پسران بلندقامت ایران روحیه خود را برابر شاگردان مونیکا، مربی زن ایتالیا که از مشورت های خولیو ولاسکو هم برخوردار بود، از دست بدهند.

ست دوم با نتیجه ای مشابه به پایان رسید، اما این بار امیرحسین اسفندیار و یارانش بودند که توانستند ایتالیایی ها را با عملکرد درخشان از پای درآورند.

روند فوق العاده جوانان والیبال ایران ادامه داشت تا اینکه در ست سوم، آنها عقب افتادگی ۴ امتیازی خود را جبران کرده و با فداکاری در زمین برای یکدیگر در نهایت ۲۵ بر ۲۳ به برتری رسیدند و در آستانه قهرمانی قرار گرفتند.

ست چهارم هم با وجود نبرد پایاپای ۲ تیم تا امتیازات پایانی با برد جوانان ایتالیایی همراه بود تا سرنوشت این بازی جذاب و تماشایی در ست پنجم مشخص شود.

با اینکه همین چند هفته قبل بود تیم بزرگسالان ایران در ست پنجم قافیه را به برزیل باخت و از دور نهایی لیگ ملت ها کنار رفت، اما شاگردان بهروز عطایی کاملا درخشان در زمین ظاهر شدند و برتری خود را به حریف دیکته کردند. سرویس های فوق العاده اسفندیار و شریفی، اسپک های مطمئن یلی و دریافت های فوق العاده حضرت پور مثل ست های قبل تکرار شد تا اینکه ایران با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ این بازی را به سود خود تمام کرد.

حالا جوانان والیبال ایران روی سکویی ایستادند که هیچ نسلی در والیبال ایران تجربه آن را نداشته و فقط در رده نوجوانان چنین اتفاقی برای والیبال ایران رخ داده بود. پسران بلندقامت ایران با رفتن روی سکوی قهرمانی و شکست تیمی که خولیو ولاسکو را کنار خود می دید، در تاریخ نام خود را ثبت کردند.

ارزشمندتر شدن این قهرمانی جایی است که بدانیم یک مربی ایرانی به نام بهروز عطایی با کادری کاملا ایرانی توانسته دست به چنین کاری بزند.

حالا بی صبرانه منتظر رسیدن این نسل به تیم ملی بزرگسالان هستیم تا بلکه آنها بتوانند کارهای بزرگ خود در رده های پایین تر را بازهم تکرار کنند.

والبیال جوانان ایران قهرمان جهان شد

والبیال جوانان ایران قهرمان جهان شد

ظهور جانشین های موسوی و معروف در منامه: پایان نگرانی برای والیبال؛ نسل طلایی از راه رسید!

تیم والیبال جوانان ایران بعد از ۱۲ سال بار دیگر روی سکوی جهانی رفت تا بازهم به ظهور یک نسل طلایی در والیبال امیدوار باشیم.

چهره بازیکنانی که شب گذشته برای والیبال ایران یک اتفاق تاریخی را رقم زدند، باید خیلی خوب به خاطر بسپاریم. این بازیکنان که کمتر از ۲۱ سال سن دارند، احتمالا تا ۲، ۳ سال آینده جای بزرگان والیبال ایران را خواهند گرفت و می توانند یک نسل طلایی جدید را تشکیل دهند و دست به تاریخ سازی در رده بزرگسالان هم بزنند.

بد نیست به معرفی بازیکنان اصلی این تیم بپردازیم که با هدایت بهروز عطایی توانست عنوان قهرمانی خود در رده نوجوانان را در رده جوانان هم تکرار کند. تقریبا همین تیم بود که ۲ سال قبل در همین منامه بحرین در رده سنی نوجوانان قهرمان جهان شد و حالا با حفظ اسکلت همان تیم، ایران این بار در رده جوانان بر بام دنیا ایستاد.

والیبال جوانان بر بام جهان؛ ایران قهرمان شد!

والیبال جوانان بر بام جهان؛ ایران قهرمان شد!

از کاپیتان تک ستاره تا جوانان باتجربه

امیرحسین اسفندیار: او کاپیتان این تیم از دوره نوجوانان بوده و برای دومین بار حضور در مسابقات جهانی جوانان را تجربه می کند. اسفندیار که در پست دریافت کننده قدرتی بازی می کند، چند سالی است در لیگ برتر هم حضور دارد و شب گذشته هم به عنوان بهترین بازیکن جوانان جهان انتخاب شد.

پوریا یلی: این بازیکن ۲۰۸ سانتی متری و موفق در پست پشت خط زن را احتمالا دیگر همه علاقه مندان والیبال در ۲ سال اخیر در ترکیب تیم بزرگسالان هم دیده اند. یلی بعد از همراهی تیم کولاکوویچ در فینال لیگ ملت ها به بحرین رفت و کمک زیادی به قهرمانی جوانان ایرانی داشت. او در اکثر مسابقات عنوان امتیازآورترین بازیکن را کسب کرد.

امیرمحمد فلاحت خواه: پاسور تیم جوانان چشمه هایی از نبوغ بالای خود را در جریان این مسابقات نشان داد. فلاحت خواه که سال گذشته در ترکیب تیم سایپا در لیگ برتر به میدان می رفت، پاسور مورد اعتماد عطایی در سال های اخیر بوده است. او بدون شک با بالاتر رفتن تجربه اش می تواند یک گزینه جدی برای جانشینی معروف در تیم ملی باشد.

امیرحسین توخته: یکی از جوانترین بازیکنان تیم جوانان امیرحسین توخته است که همین حالا هم شرایط بازی در تیم نوجوانان را هم دارد. توخته که سال قبل حتی تیم ملی بزرگسالان را در رقابت های جهانی همراهی کرد، با دست های کشیده خود در دفاع روی تور عملکرد درخشانی داشت. او یک دوره دیگر هم می تواند در رده سنی جوانان حاضر باشد.

مرتضی شریفی: تنها بازیکن لژیونر این تیم، مرتضی شریفی است. این بازیکن دریافت کننده قدرتی که سال قبل توسط کولاکوویچ در ترکیب تیم بزرگسالان بازی های زیادی انجام داد، یک فصل را در تیم ورونا ایتالیا سپری کرد. او که جزو برترین های مسابقات در پست خودش هم بود، یک مهره قابل اعتماد در تیم عطایی به حساب می آید.

مهران فیض: این بازیکن سرعتی تیم جوانان هم عملکرد درخشانی در دفاع روی تور داشت. او که فصل قبل در تیم کاله آمل بازی می کرد، حالا به چهره شناخته شده تری برای اهالی والیبال تبدیل شده است.

محمدرضا حضرت پور: این لیبروی جوان که حالا همزمان در این پست در تیم جوانان و بزرگسالان به صورت ثابت به میدان می رود، با پیشرفت چشمگیر خود کولاکوویچ را وادار کرده که از او به عنوان لیبروی اصلی استفاده کند. حضرت پور هم مثل یلی از شیکاگو مستقیما به بحرین رفت و در قهرمانی جوانان نقش پررنگی ایفا کرد.

سجده بر پرچم ایران تاریخسازی والیبال جوانان ایران با قهرمانی در جهان

سجده بر پرچم ایران تاریخسازی والیبال جوانان ایران با قهرمانی در جهان

تیم عطایی شبیه نسل ۲۰۰۷

با اینکه این تیم دست به تاریخ سازی زده و برای نخستین بار در این رده سنی روی سکوی قهرمانی جهان ایستاده، اما برخی معتقدند نسلی شبیه نسل سال ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ در والیبال ایران تشکیل شده است. البته شاید نسل جدید بتوانند دست به کارهای بزرگتری بزنند، اما حداقل دیگر نگرانی بابت جانشینی برای ستاره هایی همچون معروف، موسوی، شهرام محمودی و… وجود ندارد.

شروع جهانی شدن تیم والیبال زیر ۲۱ سال ایران با تیمی بود که یوویتسا سوتکوویچ، سرمربی وقت و صرب تیم ایران در سال ۲۰۰۵ آماده مسابقات جهانی هند کرد. تیم او با درخشش مقابل تیم‌هایی مثل برزیل، ‌هلند و آمریکا به مقام پنجم جهان رسید. او در تیمش از بازیکنانی مثل عادل غلامی، سعید معروف، حمزه زرینی، محمد موسوی و آرش صادقیانی استفاده می‌کرد که بعدا به ستاره هایی تیم ملی بزرگسالان تبدیل شدند.

سال ۲۰۰۷ اوج درخشش تیم جوانان ایران بود. آنها با هدایت مصطفی کارخانه،‌ قله‌ای را فتح کردند که تا همین چند روز قبل تکرار نشده بود. شاگردان کارخانه در مسابقات مراکش برای اولین بار به مدال برنز جوانان جهان رسیدند. در تیم او بازیکنانی مثل محمد موسوی، شهرام محمودی و رحمان داودی عضویت داشتند و حالا هنوز هم به عنوان ستاره های تیم بزرگسالان مطرح هستند.

حالا نسل ۲۰۱۷ که پنجم جوانان جهان شد و به ویژه نسل ۲۰۱۹ که عنوان قهرمانی جهان را برای نخستین بار کسب کرد، می توانند بعد از المپیک ۲۰۲۰ اسکلت اصلی تیم ملی را تشکیل دهند و احتمالا تا سال های زیادی به این جایگاه تکیه بزنند. البته از نسل جدید انتظارات بالا رفته و همه امیدوارند آنها مثل دوران جوانی در بزرگسالی هم دست به تاریخ سازی بزنند.

پیام های تبریک مسئولان در پی والیبال جوانان ایران قهرمان جهان

پیام تبریک رهبر انقلاب در پی والیبال جوانان ایران قهرمان جهان

پیام تبریک رهبر انقلاب در پی والیبال جوانان ایران قهرمان جهان

تبریک رهبر انقلاب برای قهرمانی والیبال جوانان ایران در جهان

حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی قهرمانی تیم والیبال جوانان ایران در جهان را تبریک گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است.

بسمه تعالی
جوانان عزیز؛
قهرمانی شما را تبریک میگویم، دل ملت را شاد کردید، از شما متشکرم.
سید علی خامنه‌ای
۶ مرداد ۱۳۹۸

تبریک رئیس جمهور به قهرمانی والیبال جوانان ایران در جهان

والیبال جوانان ایران قهرمان جهان تبریک رئیس جمهور

والیبال جوانان ایران قهرمان جهان تبریک رئیس جمهور

وزیر ورزش و جوانان در پیامی قهرمانی تیم جوانان والیبال ایران در مسابقات جهانی را تبریک گفت. مسعود سلطانی فر در بخش از پیام خود نوشت: «دستاورد امروز جوانان والیبالیست که دنیا را به توانمندی آنها واقف ساخت و برای مردم ایران نیز نوید بخش همت والا و گام نهادن به مرحله ای بالاتر بود، حاصل تلاش با عشق، کوشیدن با ایمان و برنامه ریزی برای فتح قله های افتخار است.»

وزیر ارتباطات و فناوری فرد دیگری بود که در توییتر خود این قهرمانی تاریخی را تبریک گفت. آذری جهرمی برای جوانان والیبال ایران نوشت: «بیست! جوانان والیبالی گل کاشتند و حالا قهرمان جهانند. عالی بودن و عالی نتیجه گرفتند. بازی هیجان انگیز آنها را مستقیم از طریق تلویزیون اینترنتی دیدم، بی نظیر بودند!»

علی ربیعی، سخنگوی دولت دیگر مقام مسئولی بود که با یک توییت به قهرمانی جوانان والیبال ایران پرداخت و این موفقیت را در دوران تحریم شیرین تر دانست.

حنیف عمران زاده، بازیکن سابق استقلال در یک استوری قهرمانی جوانان والیبال ایران را تبریک گفته و نوشته: «شیر مادرتون حلالتون»!

سیدمحمد موسوی، ستاره تیم ملی والیبال بزرگسالان هم با انتشار یک استوری در اینستاگرام قهرمانی تاریخی جوانان والیبال ایران را تبریک گفت.

عادل غلامی، بازیکن سابق تیم ملی والیبال با انتشار فیلمی از لحظه ثبت پیروزی ۳ بر ۲ جوانان والیبال این افتخار تاریخی را تبریک گفته است.

علی شفیعی، بازیکن کنونی تیم ملی والیبال هم جزو دیگر والیبالیست هایی بوده که به جوان های این رشته تبریک گفته و نوشته: «دمتون گرم، خوش غیرتا».

میلاد عبادی پور، لژیونر والیبال ایران با انتشار عکسی از تیم جوانان در استوری اینستاگرام خود نوشت: «تبریک شیرمردان جوان ایران».

فرهاد قائمی، بازیکن باتجربه تیم ملی والیبال ایران هم مثل سایر ملی پوشان قهرمانی تیم جوانان را تبریک گفت.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: ورزش سه

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *