سفیر بریتانیا در آمریکا: دولت کنونی آمریکا دچار چند دستگی‌است!

سفیر بریتانیا در آمریکا: سیاست‌ آمریکا علیه ایران سردرگم است!

در ایمیل‌های لو رفته سفیر بریتانیا در واشنگتن، وی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را “بی‌منطق”، متزلزل و ناکارآمد توصیف می‌کند.

سر کیم دراک سفیر بریتانیا در آمریکا

مجله اینترنتی پارسی گو: در ایمیل‌های لو رفته سفیر بریتانیا در واشنگتن، وی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را بی‌منطق، متزلزل و ناکارآمد توصیف می‌کند.

در یکی از پیغام‌های ارسال شده در ماه گذشته سر کیم دراک سفیر بریتانیا در آمریکا، سیاست‌های ایالات متحده در خصوص ایران را “غیرمنسجم و سردرگم” معرفی می‌کند.

سر کیم همچنین در خصوص ادعای دونالد ترامپ که به صورت علنی اعلام کرد ۱۰ دقیقه پیش از حمله به نقاطی در ایران که بخاطر کشته شدن ۱۵۰ نفر آن را متوقف کرد نیز می‌گوید که چنین ادعایی “با واقعیت هم‌خوانی ندارد”.

پهباد غول پیکر آمریکایی

ترامپ موافق حمله به ایران به خاطر سقوط پهباد آمریکایی نبوده است!

او همچنین مدعی می‌شود که ترامپ “هرگز به طور کامل” موافق حمله تلافی‌جویانه علیه ایران بدلیل سرنگونی پهپاد آمریکایی نبوده و دلیل آن را نیز شعار دوران انتخاباتی‌ ریاست جمهوری وی که قول داده بود ایالات متحده در هیچ جنگ دیگری درگیر نشود، می‌داند.

سر کیم همچنین در یکی از ایمیل‌هایش می‌نویسد که کاخ سفید تحت کنترل دونالد ترامپ “به طور خاصی ناکارآمد” است.

سفیر بریتانیا معتقد است که “نباید انتظار داشت که سیاست‌های آمریکا در خصوص ایران در آینده نزدیک به روندی منطقی بازگردد” زیرا “دولت کنونی آمریکا دچار چند دستگی‌است”.

وزارت خارجه بریتانیا می‌گوید که ایمیل‌های لو رفته که روز یکشنبه توسط نشریه “میل آن ساندی” منتشر شد با “شیطنت” منتشر شده اما اصالت ایمیل‌ها را تکذیب نکرد.

فایل‌های لو رفته از سال ۲۰۱۷ تا امروز را شامل می‌شود و در آنها سفیر بریتانیا گزارش‌های منتشر شده در خصوص “درگیری‌ها و هرج و مرج” حاکم بر کاخ سفید را “تقریبا درست” دانسته است.

در این پیام‌ها، سر کیم می‌گوید: “ما به هیچ وجه اعتقاد نداریم که این دولت بتواند اساسا به صورت عادی رفتار کند به طوری که کمتر اختلال عملکرد داشته باشد، کمتر غیرقابل پیش‌بینی باشد و یا کمتر در زمینه دیپلماسی ناآزموده و بی‌منطق باشد”.

سفیر بریتانیا همچنین سوال می‌کند که این کاخ سفید “آیا در آینده اصلا کارآمد” خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا در واکنش به انتشار این ایمیل‌ها می‌گوید مردم از دیپلمات‌ها انتظار دارند که “بدون پرده پوشی و صادقانه” ارزیابی‌شان را از کشور محل ماموریت گزارش کنند.

وی همچنین می‌گوید: “این دیدگاهها نظرات وزراء کابینه یا دولت بریتانیا نیست اما ما از سفیران می‌خواهیم که بی‌پرده گزارش بدهند”.

سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا در ادامه می‌گوید که وزیران و کارکنان دولت توصیه‌های دریافتی از سفیران را “به صورت صحیح” استفاده می‌کنند و سفیران بایستی بتوانند نظراتشان را محرمانه ارائه کنند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه، سفارت بریتانیا در واشنگتن به “همکاری نزدیک‌اش” با کاخ سفید علی‌رغم این “رفتار شیطنت‌آمیز” در انتشار فایل‌های لو رفته ادامه می‌دهد.

ترامپ و آمریکا؛ جنگ و صلح

واکنش ترامپ به ایمیل‌های لو رفته سفیر لندن در واشنگتن: او به بریتانیا خدمت نکرده است

دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا از سفیر بریتانیا در خاک کشورش بعلت مطالب نوشته شده توسط وی که در ایمیل‌های لو رفته‌ دیروز منتشر شد، انتقاد کرد.

سفیر بریتانیا در واشنگتن دولت دونالد ترامپ را “بی‌منطق”، متزلزل و ناکارآمد توصیف کرده بود.

آقای ترامپ گفت که “من می‌توانم این را به شما بگویم که این سفیر به خوبی به بریتانیا خدمت نکرده است”. در یکی از ایمیل‌های سر کیم دراک نوشته شده که کاخ سفید تحت نظر دونالد ترامپ “به طور خاصی ناکارآمد” و “دچار چند دستگی” ‌است.

لیام فاکس، وزیر تجارت بریتانیا به بی‌بی‌سی گفت که انتشار این نوشته “غیرحرفه‌ای، غیراخلاقی و وطن‌پرستانه” نبوده است. آقای فاکس اذعان کرد که هر شخصی که این ایمیل‌ها را منتشر کرده به صورت “مخربی” روابط امنیتی و دفاعی بین بریتانیا و ایالات متحده که “مهمترین رابطه بین‌المللی” کشور است را تحت تاثیر قرار داده است.

وزیر تجارت بریتانیا گفت: “امیدوار هستم که ما بتوانیم فرد خاطی را شناسایی کرده و با وی به شدت از طریق مراجع انضباطی اداری و اگر نیاز بود از طرق قانونی برخورد کنیم، زیرا چنین رفتارهایی در سیستم خدمات عمومی دولتی جایی ندارد”.

وزارت خارجه بریتانیا هم تحقیقات خود را برای شناسایی فرد یا افرادی که در لو رفتن نوشته‌های سفیر این کشور در آمریکا دست داشته‌اند را آغاز کرده است.

دونالد ترامپ، به خبرنگاران در نیوجرسی آمریکا گفت که “من چندان طرفدار آن مرد(سر کیم دراک، وزیر بریتانیا در آمریکا) نیستم و او به بریتانیا خدمت نکرده است”.

آقای ترامپ همچنین گفت: “بنابراین من مسئله را می‌فهمم و می‌توانم چیزهایی در مورد وی(سر کیم دراک) بگویم اما به خودم چنین زحمتی نمی‌دهم”.

در این نوشته‌های سر کیم می‌نویسد: “ما به هیچ وجه اعتقاد نداریم که این دولت بتواند اساسا به صورت عادی رفتار کند به طوری که کمتر اختلال عملکرد داشته باشد، کمتر غیرقابل پیش‌بینی باشد و یا کمتر در زمینه دیپلماسی ناآزموده و بی‌منطق باشد”.

سفیر بریتانیا همچنین سوال می‌کند که این کاخ سفید “آیا در آینده اصلا کارآمد” خواهد بود. فایل‌های لو رفته از سال ۲۰۱۷ تا امروز را شامل می‌شود و در آنها سفیر بریتانیا گزارش‌های منتشر شده در خصوص “درگیری‌ها و هرج و مرج” حاکم بر کاخ سفید را “تقریبا درست” دانسته است.

در یکی از پیغام‌های ارسال شده در ماه گذشته سر کیم، سیاست‌های ایالات متحده در خصوص ایران را “غیرمنسجم و سردرگم” معرفی می‌کند.

جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا در مورد این نوشته‌ها گفت که آنها بیان کننده “نظرات شخصی” سفیر بوده و نه نظرات دولت بریتانیا.

آقای هانت که در تلاش است تا رهبر حزب محافظه‌کار و نخست وزیر بعدی بریتانیا شود تاکید کرد، این وظیفه سفیر است که “نظرات صادقانه”‌اش را به دولت اعلام کند، اما این نظرات در نگاه دولت تاثیری نداشته‌اند.

آقای هانت گفت که دولت ترامپ “نه تنها خیلی تاثیر گذار که بهترین دوست بریتانیا در جامعه جهانی است”.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: بی بی سی فارسی

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *