سومین قهرمانی متوالی پرسپولیس در لیگ برتر: برانکو، بازیکنان و هواداران سنگ تمام گذاشتند!

برانکو هتریک کرد: سومین قهرمانی متوالی پرسپولیس + تصاویر

پرسپولیس و پارس جنوبی جم به مصاف هم رفتند و در نهایت سرخپوشان پایتخت موفق شدند با یک گل پیروز شوند و سومین قهرمانی متوالی پرسپولیس در این مسابقه رقم خورد.

سومین قهرمانی متوالی پرسپولیس

مجله اینترنتی پارسی گو: تیم های فوتبال پرسپولیس و پارس جنوبی جم به مصاف هم رفتند و در نهایت سرخپوشان پایتخت موفق شدند با یک گل پیروز شوند و سومین قهرمانی متوالی پرسپولیس در این مسابقه رقم خورد.

تیم های فوتبال پارس جنوبی جم و پرسپولیس از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه امشب به مصاف هم رفتند. پرسپولیس موفق شد با برتری در این مسابقه، برای سومین بار متوالی قهرمان لیگ برتر شود و جام هجدهم را نیز به رنگ سرخ درآورد.

جزئیات سومین قهرمانی متوالی پرسپولیس در لیگ برتر

پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه – ساعت ۲۱:۳۰

داور: اشکان خورشیدی
کمک ها: علیرضا ایلدروم – مهدی عالیقدر
کمک داوران اضافی: سیدعلی میرغفاری – محمدحسین ترابیان
داور چهارم: حسن انتظاری
ناظر: مسعود عنایت

ترکیب پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، جلال حسینی، مهدی شیری، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، مهدی ترابی(۹۲- امید عالیشاه)، سیامک نعمتی(۶۸- محسن ربیع خواه)، ماریو بودیمیر(۸۷- شایان مصلح) و علی علیپور
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

ترکیب پارس جنوبی جم

رحمان احمدی، حامد نورمحمدی، مجتبی لطفی، میثم نقی زاده، میر هادی میر جوان، حسین پورامینی، محمد نوری(۵۷- مجید علیاری)، سیدمحمد ستاری، روح الله سیف اللهی(۷۷- متین کریم زاده)، شهرام گودرزی و سعید محمد فرد
سرمربی: مهدی تارتار

اخطار

شجاع خلیل زاده (۱۳) و ماریو بودیمیر(۸۷) از پرسپولیس
حسین پورامینی (۶۹) و رحمان احمدی (۷۰) از پارس جنوبی

دقایق حساس

نیمه اول
دقیقه ۱۹: ارسال سیف اللهی از جناح چپ، روی سر میرجوان در تیر دوم فرود آمد و ضربه سر این بازیکن با اختلافی کم به بیرون رفت.
دقیقه ۳۲: ارسال کرنر بازیکنان پرسپولیس روی تیر یک با ضربه سر علیپور به کنار دروازه برخورد کرد. تماشاگران پرسپولیس به تصور گل شدن توپ به شادی پرداختند.
دقیقه ۴۰: گل اول برای پرسپولیس توسط ماریو بودیمیر. پاس گل دیدنی ترابی از پشت محوطه جریمه با شوت تک ضرب بودیمیر وارد دروازه پارس جنوبی جم شد.

نیمه دوم
دقیقه ۵۶: شوت سرکش و از راه دور گودرزی با اختلافی بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۹۵: علی علیپور در موقعیت تک به تک با احمدی قرار گرفت و ضربه پای چپ این بازیکن توسط دروازه بان دفع شد.

سید جلال حسینی کاپیتان تیم پرسپولیس قهرمان لیگ برتر

سید جلال حسینی کاپیتان تیم پرسپولیس قهرمان لیگ برتر

پرسپولیس ۱ – پارس جنوبی ۰ هت تریک قهرمانی در جم

تیم پرسپولیس با غلبه بر پارس جنوبی، برای سومین بار متوالی قهرمان لیگ برتر شد. تیم پرسپولیس توانست پارس جنوبی جم را شکست دهد تا با اقتدار در صدر جدول باقی مانده و به مقام قهرمانی برسد. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در دقیقه ۴۱ این بازی توسط ماریو بودیمیر به گل رسیدند و موفق شدند این گل را تا پایان حفظ کرده و برای دوازدهمین بار به قهرمانی لیگ ایران برسند.

هفته سی ام، لیگ برتر خلیج فارس، دوره هجدهم

تیم داوری: داور: اشکان خورشیدی/ کمک‌ها: علیرضا ایلدروم – مهدی عالیقدر/ کمک داوران اضافی: سیدعلی میرغفاری – محمدحسین ترابیان/ داور چهارم: حسن انتظاری/ ناظر: مسعود عنایت
ورزشگاه: تختی جم، تماشاگر: ۱۵ هزار نفر

پارس جنوبی:

رحمان احمدی، حامد نورمحمدی، مجتبی لطفی، سعید محمدفرد، سید محمد ستاری، میثم‌نقی‌زاده، حسین پورامینی، روح‌الله سیف‌اللهی(۷۷ – متین کریم زاده)، شهرام گودرزی، محمد نوری( ۵۷ – مجید علیاری) و میرهادی میرجوان

پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند- محمد نادری ،سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده،مهدی شیری- کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، مهدی ترابی (۹۲- امید عالیشاه)، سیامک نعمتی (۶۷- ربیع خواه) -ماریو بودیمیر (۸۷- مصلح) و علی علیپور.

کارت زرد:

شجاع خلیل زاده(۱۲)

حسین پورامینی(۶۹)

رحمان احمدی(۷۰)

ماریو بودیمیر (۸۷)

شرح بازی:

تیم پارس جنوبی جم بازی را بهتر آغاز کرد. آن ها از سمت چپ حملات را انجام می دادند و چند بار با سانتر از جناحین موقعیت سازی کردند اما ضربات سر محمد نوری، هادی میرجوان و دیگر بازیکنان پارس جنوبی خوب نبودند. تیم پرسپولیس نیز تلاش می کرد تا کنترل بازی را در دست بگیرد اما این اتفاق تا دقیقه ۳۰ رخ نداد. اما در ۱۵ دقیقه انتهایی بازی را توانست کنترل کند و در نهایت روی یک سانتر و ضربه دقیق بودیمیر در دقیقه ۴۱ به گل رسید تا در آستانه قهرمانی قرار گیرد.

در نیمه دوم پرسپولیسی ها برای کنترل بازی وارد زمین شدند و توانستند این کار را به خوبی انجام دهند. البته تیم پارس جنوبی چند موقعیت نصفه و نیمه هم داشت اما مدافعان پرسپولیس اجازه پیش روی را به آن ها ندادند. مهم ترین موقعیت پرسپولیس هم در آخرین دقایق بازی رقم خورد؛ جایی که علی علیپور در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما نتوانست دروازه را باز کند.

شرح گل:

پرسپولیس ۱ پارس جم ۰: سانتر مهدی ترابی از سمت چپ پشت مدافعان پارس جنوبی به ماریو بودیمیر رسید و او به زیبایی دروازه پارس جنوبی را باز کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۸: میر هادی میرجوان در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد اما سیدجلال حسینی اجازه نداد او ضربه اش را بزند.
دقیقه ۱۹: سانتر سیف اللهی از سمت چپ بر روی دروازه پرسپولیس ارسال شد و میرهادی میرجوان ضربه سر خود را زد اما ضربه اش از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۲۳: سانتر ستاری روی دروازه پرسپولیس با ضربه سر محمد نوری همراه شد و از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۳۲: سانتر بازیکنان پرسپولیس از روی نقطه کرنر به علی علیپور رسید اما ضربه این بازیکن گل نشد.

دقیقه ۵۱: بازیکنان پرسپولیس ضربه ایستگاهی را سریع آغاز کردند و سیامک نعمتی وارد محوطه جریمه شد اما ضربه اش با برخورد به بازیکنان پارس به بیرون رفت.
دقیقه ۵۶: پرتاب اوت توسط بازیکنان پارس جنوبی با دفع از سمت مدافعان پرسپولیس همراه شد اما توپ سوم را گودرزی تصاحب کرد و با شوتی سرضرب دروازه پرسپولیس را به خطر ولی ضربه اش از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۷۰: علی علیپور پشت دفاع پارس جم فرار خوبی را انجام داد اما رحمان احمدی از دروازه خارج شد و پشت محوطه روی علیپور خطا کرد تا مانع از گلزنی او شود.

حاشیه:

* دردقیقه ۲۴ هادی نوروزی از سوی هواداران تشویق شد.

* مهرداد میناوند و محمد انصاری در قسمت تماشاگران حضور دارند.

* در دقیقه ۶۵ برانکو می خواست ربیع خواه را به جای نعمتی به زمین بفرستد اما مصدومیت نوراللهی سبب شد تا او تعویض خود را به تاخیر بیاندازد. سرانجام این تعویض دو دقیقه بعد انجام شد.

* بازیکنان نیمکت نشین پرسپولیس پشت دروازه در لحظه گرم کردن با مارکو شوخی می کردند و نوید قهرمانی را به او می دادند اما او از بازیکنان می خواست تا با جدیت کار را دنبال کنند و هنوز هیچ چیز تمام نشده.

پرسپولیس سومین بار متوالی قهرمان لیگ برتر شد

پرسپولیس سومین بار متوالی قهرمان لیگ برتر شد

دوران طلایی با امضای سرمربی کروات: سر برانکو ایوانکوویچ را برایم بیاورید!

چهار سال پیش، روزی که برانکو ایوانکوویچ بالای پله های برقی فرودگاه امام ایستاده بود و به ابراز احساسات هواداران پرسپولیس پاسخ می‌داد، هیچکس تصور نمی‌کرد چه سالهای رویایی و پُر از جامی در انتظار او و پرسپولیس است.

پرسپولیسی که بعد از افشین قطبی و آن قهرمانی دراماتیک دیگر روی خوش ندیده بود. در آن سالهای سخت چندین و چند مربی و مدیر آمدند و رفتند و فقط شکست و ناکامی داشتند و هواداران پرسپولیس را سرشکسته کردند. دقیقا شروع کار برانکو هم مانند دیگر مربیان همراه با شکست و عدم نتیجه‌گیری بود ولی با یک تفاوت کوچک؛ یعنی همان شکل بازی جذاب سرخپوشان که بارقه‌های امید را برای مدیران و هواداران زنده نگه می‌داشت.

وقتی پرسپولیس به تهِ جدول لیگ چسبید، حمایت مدیران و هواداران از برانکو و نظم تاکتیکی تیم و در ادامه فوت هادی نوروزی کلید اتحاد و موفقیت و اوج گرفتن پرسپولیس بود. اما هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد این اوج‌گیری ۳ سال ادامه داشته باشد و به این جا ختم شود.

دوران حضور برانکو در پرسپولیس را می‌توان یک اِشِلِ کوچک از دورانِ سرالکس فرگوسن در منچستریونایتد دانست. همان‌طور که قبل از آمدن سر الکس به یونایتد اکثر عناوین و افتخارات در اختیار لیورپول بود، در ایران هم قبل از آمدن برانکو، اکثر افتخارات و رکوردهای لیگ برتر در اختیار سپاهان و استقلال بود ولی با آمدن برانکو ورق برگشت.

آمار برانکو و پرسپولیس در این چهار سال باورنکردنی است‌:

-سه قهرمانی لیگ
-یک نایب‌قهرمانی لیگ (با تفاضل گل)
-دو سوپر جام
-نایب‌قهرمانی آسیا
-نیمه‌نهایی آسیا
-نیمه‌نهایی جام حدفی (در حال انجام)

به جرات می‌توان گفت برای کسب این عناوین حداقل یک دهه زمان لازم است ولی پرسپولیس و برانکو در این چند سال استاد کارهای نشدنی و غیرممکن بوده‌اند. برانکو علاوه بر کسب جام، توانسته بر فرهنگ باشگاه و هواداران هم اثر بگذارد. هواداران هم که به برانکو اعتماد کامل دارند در این سال‌ها نشان داده‌اند حتی شکست در فینال لیگ و فینال لیگ قهرمانان آسیا و از دست دادن ستاره‌ها هم نمی‌تواند بر اعتماد آنها خدشه‌ای وارد کند.

البته در سال‌های گذشته استقلال و سپاهان هم دوران طلایی و اوج داشته‌اند. استقلال وسپاهان در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ تیم‌های جذابی بودند و موفق به کسب چندین جام شدند ولی شاید یکی از جذابیت‌های فوتبال همین نکته است که یک تیم نمی‌تواند همیشه اول و در اوج باشد. حال باید دید موفقیت‌های پرسپولیس تا چه زمانی ادامه دارد. اما این نکته کاملا واضح و مشخص است که دوران برانکو در پرسپولیس به عنوان دوران طلاییِ این باشگاه، در تاریخ ثبت خواهد شد. او که با آرامش ذاتی در ابتدای حضور در فوتبال ایران در بین تیم های رقیب نیز طرفدارانی داشت، حالا به واسطه این پیروزی ها و البته رفتار جدیدش که همراه با کمی تندخویی است، خشم هواداران رقبا را نیز برانگیخته است؛ آنهایی که می خواهند سر به تن برانکو نباشد.

کادر فنی تیم قهرمان لیگ برتر ایران

کادر فنی تیم قهرمان لیگ برتر ایران

کادرفنی تیم قهرمان لیگ برتر از چپ به راست: اصغر نیک سیرت(مترجم) ـ محسن خلیلی(سرپرست) ـ زلاتکو ایوانکوویچ(کمک مربی) ـ ایگور پانادیچ (مربی دروازه بان ها) ـ کریم باقری (دستیار اول) ـ برانکو ایوانکوویچ (سرمربی) ـ مارکو استیلینوویچ (بدنساز) ـ فرزاد حبیب اللهی (آنالیزور)

(مقداد معماریان. ورزش سه)

برانکو و شکستن طلسم هت تریک قهرمانی: کاری که پروین و راجرز و… نکردند؛

تیم پرسپولیس برای نخستین بار توانست سه قهرمانی متوالی را در لیگ کسب کند. تیم پرسپولیس تهران در حالی پارس جنوبی جم را شکست داد که با این پیروزی قهرمانی خود در لیگ هجدهم را نیز قطعی کرد. این دوازدهمین قهرمانی متوالی قرمزها بود که شمار جام های آن ها در لیگ را به عدد ۱۲ رساند و باعث شد جایگاهشان در بین پرافتخارترین تیم های لیگ ایران، تثبیت شود.

اما اهمیت کاری که برانکو و شاگردانش کردند، آن ها برای نخستین بار پرسپولیس را به سه قهرمانی متوالی رساندند. پرسپولیسی ها پیش تر در دهه ۵۰ و ۷۰ سه بار در کسب جام دبل کرده بودند اما هر بار در رسیدن به هت تریک قهرمانی ناکام بودند ولی این بار تیمی که برانکو ایوانکوویچ ساخت، این طلسم را هم پشت سر گذاشت و پرسپولیسی ها را صاحب افتخار جدیدی کرد.

پیش تر دبل های پرسپولیس با آلن راجرز، علی پروین و استانکو پوکله پوویچ رقم خورده بود و اکنون سرخ ها هت تریک در قهرمانی را نیز تجربه کردند. در تاریخ لیگ ایران تنها تیم سپاهان موفق به کسب سه قهرمانی پی در پی گشته بود.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: ۱. فوتبالی ۲. ورزش سه

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *