راه رهایی از تشنگی در ماه مبارک رمضان

چگونه در ماه رمضان کمتر تشنه شویم؟

کارشناسان در پاسخ سوال چگونه در ماه رمضان کمتر تشنه شویم نوشیدن هشت لیوان آب، پرهیز از تحرک اضافی، تناول میوه و سبزی را پیشنهاد می کنند.

چگونه در ماه رمضان کمتر تشنه شویم آب تشنگی

مجله اینترنتی پارسی گو: روزه‌داری در ماه مبارک رمضان بویژه در سال‌هایی که این ماه با ایام گرم سال مقارن می‌شود، نیازمند رعایت برخی نکات مهم تغذیه‌ای است تا روزه‌داران ضمن بهره‌گیری از فضیلت‌های این ماه مبارک، بتوانند از برخی آسیب‌های جسمی احتمالی جلوگیری کنند. اما این سوال که چگونه در ماه رمضان کمتر تشنه شویم، با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با فصل گرما، ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده است.

به طور کلی پزشکان و متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند روزه‌داران در فاصله افطار تا سحر آب مورد نیاز بدن خود را تأمین کنند و از خوردن غذاهای چرب و پرنمک بپرهیزند.

در فرصت افطار تا سحر هشت لیوان آب بنوشید

افراد با نوشیدن هشت لیوان آب و مصرف یا عدم مصرف برخی مواد غذایی، می‌توانند تا حد زیادی از احساس تشنگی در طول مدت روزه‌داری کم کنند.

روزه‌داری در ماه گرم سال که طول روز نیز بیشتر است، نیاز به رعایت نکات تغذیه‌ای ویژه‌‎ای دارد.

بیشتر افراد به هنگام روزه داری در این ماه گرم سال دغدغه تشنگی دارند و توصیه ما برای کمتر شدن این احساس تشنگی در طول روزه‌داری این است که از مصرف غذاهای پرحجم در وعده سحر خودداری شود.

از خوردن غذاهای پرچرب و دارای قند زیاد پرهیز کنید

افراد باید در وعده سحر از غذاهای پرچرب و مواد غذایی که قند ساده دارند مانند قند، شکر، نوشابه، شیرینی، زولبیا، بامیه و شله زرد خودداری کنند.

همچنین مصرف مواد غذایی مانند تخم مرغ پخته، تن ماهی، غذاهای کنسروی، قهوه، کاکائو، چای پررنگ، آب یخ و گوشت زیاد در وعده سحر می‌تواند موجب افزایش احساس تشنگی در طول مدت روزه داری شود.

از ورزش، حمام داغ و سونا در طول روز اجتناب کنید

افراد برای پیشگیری از احساس تشنگی باید از انجام ورزش شدید، حمام داغ و سونا در طول مدت روزه داری اجتناب کنند.

میوه و سبزی بخورید

خوردن میوه‌های فصل مانند هندوانه، گیلاس و زردآلو در مدت افطار تا سحر می‌تواند تا حد زیادی از احساس تشنگی در طول مدت روزه‌داری جلوگیری کند.

مصرف انواع خورش و بویژه خورش سبزیجات مانند خورش کرفس و کدو را در وعده سحر عامل موثری برای کاهش احساس تشنگی در طول مدت روزه‌داری است.

در مورد نوشیدن هشت لیوان آب از افطار تا سحر نیز باید گفت: این میزان مصرف آب باید به غیر از احتساب مصرف چای و آبمیوه باشد و هر فرد باید هشت لیوان آب ساده را در وعده افطار تا سحر مصرف کند.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: ۱. ایسنا ۲. سایت ماه مبارک رمضان (چگونه در ماه رمضان کمتر تشنه شویم)

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *