عکس جنجالی آب خوردن یک خوزستانی که دروغ از آب درآمد!

عکس وایرال شده از آب خوردن یک خوزستانی + اصل تصویر

این روزها با جدی شدن بحران آب در خوزستان عکسی از آب خوردن یک خوزستانی در فضای مجازی پربازدید شده است. اما این عکس دستکاری شده و مربوط به ۳۰ سال قبل است!

عکس جنجالی آب خوردن یک خوزستانی

مجله اینترنتی پارسی گو: ماجرای عکس جنجالی آب خوردن یک خوزستانی که در فضای مجازی پربازدید و وایرال شده است چیست؟ این روزها و همزمان با جدی شدن بحران آب در خوزستان، عکسی از آب خوردن یک شهروند خوزستانی در فضای مجازی پربازدید شده است. اما این عکس دستکاری شده و عکاس آن، که ۳۰ سال قبل آنرا گرفته و منتشر کرده است، اصل عکس را انتشار داده است. تفاوت های این دو تصویر نشان می دهد که بعضی حاضرند برای دستیابی به اهداف خویش، دست به هر کاری بزنند! با ما همراه باشید:

لطفا شما نمک به زخم مردم خوزستان نپاشید

به نوشته برترینها این تصویری که از آب خوردن یک هموطن جنوبی وایرال شده، بنا به ادعای اهالی فن مربوط به سی‌سال پیش است. مسعود بعنود می‌گوید این عکس را سی‌سال پیش در مجله «بهکام» منتشر کرده، آن پژویی که با پلاک جدید هم در عکس دیده می‌شود در واقع به شکلی دستکاری شده در تصویر گنجانده شده، آن پیکان جوانان قدیمی گوشه‌ی تصویر اما واقعی‌ست.

البته از تصویر برای اشاره به شرایط ناگوار خوزستان استفاده شده و کسانی مثل سردار آزمون هم آن را بازنشر کرده‌اند که متاسفانه در این روزها مثل تمام سال‌های قبل کارکرد دارد.

عکس دستکاری شده آب خوردن یک هم وطن خوزستانی

عکس دستکاری شده آب خوردن یک هموطن خوزستانی

عکس دستکاری شده آب خوردن یک هموطن خوزستانی

ماجرای جنجالی تصویر آب خوردن یک هموطن جنوبی

به گزارش پارسی‌گو ماجرای تصویر جنجالی آب خوردن یک هموطن خوزستانی از این قرار است که تصویری مربوط به ۳۰ سال پیش، توسط نرم افزارهای امروزی دستکاری می شود، و در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی که هیچ در و پیکری ندارند، و هر راست و دروغی در آنها قابلیت انتشار دارد، منتشر شده و پر بازدید می شود.

در تصویر دستکاری شده، یک ماشین با پلاک امروزی گنجانده شده تا این تصویر غم انگیز به زمان حاضر معطوف شود! همچنین سایه دو نفری که در عکس وجود دارد (عکاس و همراهش) نیز حذف شده است. تصویر پشت سر شهروند خوزستانی که ویژگی ها و المان های تاریخی در آن وجو دارد نیز حذف شده و به این ترتیب، تلاش شده تا احساسات مردم جریحه دار شود!

تصویر واقعی آب خوردن یک شهروند خوزستانی از زمین (مربوط به ۳۰ سال قبل/ عکاس: مسعود بهنود)

تصویر واقعی آب خوردن یک هموطن خوزستانی از زمین

تصویر واقعی آب خوردن یک هموطن خوزستانی از زمین

عکس فوقی اصل عکسی است که از هموطن خوزستانی در حال آب خوردن در فضای مجازی وایرال شده است. عکاس این عکس مسعود بهنود است که آنرا ۳۰ سال قبل گرفته است. آقای بهنود می گوید این عکس را سی‌سال پیش در مجله «بهکام» منتشر کرده است، در حالیکه هم اکنون و با جدی شدن بحران آب در خوزستان، این تصویر به این شکل دستکاری و منتشر شده است.

همانطور که مشخص است، سایه عکاس (مسعود بهنود) و همراه ایشان در عکس مشخص است. خبری از پژو با پلاک جدید در تصویر واقعی نیست، و پشت عکس نیز یک خودروی قدیمی و حال و هوای خیابان های ۳۰ سال قبل مشهود است.

عکس جنجالی آب خوردن یک خوزستانی

عکس جنجالی آب خوردن یک خوزستانی

سواد رسانه ای یعنی همین: اصالت محتوا!

این عکس در بین ما مردم، که فرهنگ درست استفاده از شبکه های اجتماعی را نیاموختیم، اما با خیلی از آنها مواجه شدیم، منتشر و پر بازدید می شود. بارها با موارد اینچنینی برخورد داشته ایم. خبر مرگ فلان خواننده یا بازیگر، که بعدا کذب بودن آن مشخص شده است، یا اخبار ریز و درشتی که با هدف و سمت و سویی خاص، اما به دروغ انتشار یافته است، اما آیا در فرهنگ استفاده ما از فضای مجازی تغییری رخ داده است؟

طبعا دولت و حاکمیت باید در این رابطه فکری بکند، و باید قانونی وضع بشود تا صاحبان کانال ها و صفحات مختلف در شبکه های اجتماعی، مسئولیت آنچه نشر می دهند را بپذیرند تا مواردی همانند عکس جنجالی آب خوردن یک شهروند خوزستانی از کف خیابان احساسات مردم را جریحه دار نکند!

اوضاع خوزستان خراب است؛ بدجوری هم خراب است؛ برای نمایش حال و روز خوزستان آنقدر فکت واقعی وجود دارد که نیازی نیست دست به دامن فتوشاپ شویم و عکسی قدیمی را به اسم وضعیت امروز خوزستان جا بیاندازیم‌.

متاسفانه عملکرد «سیاه» دولت، منجر به گرانی های عجیب و غریب در همه حوزه ها شده است و در سطح مدیریت کشور و مدیریت بحران نیز در حالی که از یکسو سیل موجب خرابی و ویرانی می شود، از سوی دیگر بی آبی و تشنگی منطقه ای دیگر را درگیر می کند! دولت تدبیر و امید در بی تدبیری و ناامیدی مردم چیزی کم نگذاشته است و مشکل آب خوزستان نیز یکی از هزارها مشکلی است که مردم کشورمان با آن دست به گریبان هستند. امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید، مشکلات اینچنینی از کشور رخب بربندد و در آینده نیز شاهد «انتخاب»های آگاهانه و درست باشیم!

تهیه و تنظیم: گروه خبر.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

یک دیدگاه در “عکس وایرال شده از آب خوردن یک خوزستانی + اصل تصویر

  1. ایرانی

    باسلام. از کجا معلوم که عکسی که شما میگین قدیمیه و بنظر شما ارجیناله توسط نظام و این حکومت دست کاری نشده باشه. این سیاست بی پدر و مادره. قضیه دستکاری این عکس هم مثل دفعات قبلی میمونه که مردم بخاطر گرانی میومدن به خیابون و این حکومت ملعون مردم را قتل عام می‌کرد و می‌گفت یک عده ارازل و اوباش و جاسوسان آمریکایی و اسرائیلی و… اومدن به خیابون و تازه کشتن هیچ کس را هم گردن نمیگیره و نشون نمیده یا فتوشاپ میکنه یا میگه فتوشاپ کردن. این حکومت متاسفانه جز دو رویی و دروغ و دزدی و کشتن چیز دیگه ای بلد نیست…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *