ماجرای مصاحبه جنجالی سیاوش یزدانی چیست؟

سیاوش یزدانی

مجله اینترنتی پارسی گو: پس از پایان مسابقه پرسپولیس سپاهان در ورزشگاه آزادی تهران، سیاوش یزدانی مدافع سپاهان مصاحبه ای انجام داد که هم بار حقوقی داشت و هم بوی تهدید می داد. سیاوش یزدانی طرفداران پرسپولیس را به نوعی تهدید کرد که اگر به اصفهان بیایند خون به پا می شود. مصاحبه ای که واکنش سریع کمیته انضباطی را در پی داشت و سیاوش یزدانی تا اطلاع ثانوی از شرکت در مسابقات ورزشی محروم شد!

در این مطلب ماجرای مصاحبه جنجالی سیاوش یزدانی را به طور کامل از قبل از بازی تا پس از محرومیت بررسی می کنیم:

قبل از شروع بازی: کری سیاوش و مهرداد برای پرسپولیسی‌ها

سیاوش یزدانی در اقدامی جالب و دیدنی با مهرداد محمدی پس از آخرین تمرین سپاهان صحبت کرد و از او در مورد رضایت از عملکرد خودش طی فصل هم پرسید.

تیم فوتبال سپاهان طی نیم فصل دوم نتوانسته نمایش های خوبی که طی نیم فصل اول از آنها دیده بودیم ارائه دهد و شکست خانگی برابر استقلال ضربه بدی به این تیم بود که حالا خود را در فاصله ۷ امتیازی صدر جدول می بیند.

با این وجود هنوز بازیکنان سپاهان با توجه به ۵ دیدار حساس و سرنوشت ساز آینده که یکی از آنها مقابل پرسپولیس خواهد بود، نا امید نیستند و با تمام وجود در تمرینات حاضر می شوند تا بتوانند اختلاف ایجاد شده را جبران کند. علاوه بر این شاگردان امیرقلعه نویی در نیمه نهایی جام حذفی هم دیداری خانگی برابر پرسپولیس تهران دارند که در صورت پیروزی برابر این تیم می توانند به کسب قهرمانی در این جام با توجه به اینکه فینال مقابل داماش ایرانیان خواهد بود، بسیار امیدوار باشند؛ پس همچنان زندگی و امید در اردوی سپاهان مانند زندگی دوباره جریان یافته در زاینده رود وجود دارد.

سیاوش یزدانی و مهرداد محمدی دو بازیکن جوان تیم فوتبال سپاهان در آخرین تمرین سپاهان از همین موضوع می گویند و از اینکه چقدر می تواند حمایت هواداران در موفقیت تیم طی بازی های آینده تاثیرگذار باشد.

سیاوش یزدانی که در دیدار برابر استقلال به دلیل محرومیت غائب بود، خودش در آخرین تمرین برای صحبت با مهرداد محمدی که کمتر علاقه ای به مصاحبه کردن نشان می دهد، پیشقدم شده و در آخر هم خودش در مورد شرایط تیم صحبت می کند.

اولین سوال سیاوش یزدانی از مهرداد محمدی در مورد ادامه لیگ و شرایط سپاهان است: « سلام عرض می کنم خدمت شما و هواداران سپاهان. ۵ بازی داریم. تمام تلاش خودمان را می کنیم و بقیه دست خداست. الان که ۲۵ بازی کردیم، تمام توانمان را گذاشتیم. این ۵ بازی هر کدام برای ما فینال است. شرایط تیم خدا را شکر خوب است و تمام تلاشمان را می کنیم تا دل هواداران را شاد کنیم.»

محمدی در ادامه با این سوال یزدانی مواجه شد که آیا از عملکرد خودت در این فصل راضی هستی که محمدی پاسخ داد: « خب سوال سختی پرسیدی. چون به نظرم باید این را از هواداران و سرمربی بپرسید و بهتر است آنها نظر بدهند. چون خودم نمی توانم در مورد خودم نظر بدهم.»

سیاوش یزدانی در ادامه گفت به نظر من که شما خیلی خوب بودی. مدافع سپاهان سپس خودش مصاحبه را ادامه داد و در مورد شرایط تیم و به خصوص دیدار برابر پرسپولیس در جام حذفی گفت: « از همینجا به هواداران قول می دهیم که بازی به بازی پیش برویم تا به هدفمان برسیم و از بازی با سایپا شروع می کنیم. اما امید اصلی ما بردن پرسپولیس در اصفهان و قهرمانی در جام حذفی است.»

مهرداد در همین رابطه ادامه داد: « ان شاالله پرسپولیس را ببریم و قهرمان شویم تا یک شادی به مردم اصفهان بدهیم.» سیاوش یزدانی هم در خاتمه این جمله را گفت تا این مصاحبه صمیمانه خاتمه یابد: «ما باید همه پشت هم باشیم و همه با هم هستیم.»

سیاوش یزدانی 1

مصاحبه جنجالی سیاوش یزدانی : پرسپولیسی‎ها به اصفهان بیایند، خون به پا می‌شود!

مدافع سپاهان می گوید که هواداران این تیم امروز محاصره شدند و اتفاقات بدی در آزادی رقم خورده است. سیاوش یزدانی مدافع سپاهان بعد از دیدار با پرسپولیس در آزادی گفت: بازی حساسی برای دو تیم بود. نیمه اول بازی بهتر بود اما در نیمه دوم بازی کم موقعیت شد. هر دو بازی امسال از پرسپولیس بهتر بودیم و پرسپولیس تنها یک موقعیت روی ضربه ایستگاهی داشت. خیلی خوب بازی کردیم و لیاقت قهرمانی داریم. برای برد آمده بودیم.

وی در ادامه درباره حاشیه های این مسابقه تصریح کرد: امروز طبقه پایین را به ما دادند و طبقه بالا را به پرسپولیس و دیدید که با سنگ هواداران ما را زدند و سر آنها شکست. از همین حالا می گویم که هواداران پرسپولیس برای بازی جام حذفی به اصفهان نیایند زیرا امنیت آنها را خدا تامین می کند. نسبت به هواداران ما بی رحمانه عمل کردند.

او در ادامه اضافه کرد: مطمئن هستم که اگر آنها به اصفهان بیایند، خون به پا خواهد شد. صحبت های من یک توصیه دوستانه است. امیدوارم هواداران ما رعایت کنند اما اگر رعایت نکنند، اتفاقات بدی رقم می خورد.

یزدانی در پایان درباره تاثیر حساسیت ها در این دیدار گفت: بعد از دربی، این بازی بسیار مهم است و هواداران دو تیم بسیار حساس هستند. قرار بود در این بازی مراعات شود اما پرسپولیسی ها هواداران ما را محاصره کردند. مسئولان برگزاری اشتباه بدی کردند و هواداران ما از زمین و هوا سنگ خوردند.

پرسپولیس

شکایت پرسپولیس از سیاوش یزدانی تقدیم فدراسیون شد

باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس، شکایت خود از بازیکن سپاهان که اظهارات تهدید آمیزی نسبت به هواداران پرسپولیس داشت را تقدیم فدراسیون فوتبال کرد تا در کمیته انضباطی بررسی شود. بخش حقوقی باشگاه با دستور مدیر عامل، امروز شنبه، پس از جمع آوری و بررسی مستندات، شکایت خود از سیاوش یزدانی را به دلیل اظهاراتی که پس از بازی، نسبت به هواداران پرسپولیس داشت، تقدیم فدراسیون فوتبال و دیگر مراجع ذیربط کرد. باشگاه پرسپولیس در نامه خود خواستار آن شد برخوردی متناسب با این تخلف، صورت بگیرد.

سیاوش یزدانی به علت مصاحبه جنجالی تا اطلاع ثانوی محروم شد

بنا بر رای فوری کمیته انضباطی، مدافع تیم سپاهان تا اطلاع ثانوی از همراهی تیمش محروم شد. به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حسب گزارش های رسیده از مقامات رسمی مسابقات و ناظران انضباطی درباره دیدار تیم های پرسپولیس و سپاهان، تصمیمات ذیل را صادر کرد؛

*با اعلام کمیته انضباطی سیاوش یزدانی به دلیل تخلفات حادث شده (تحریک به خشونت)، به استناد ماده ۱۰۰ مقررات انضباطی و تا صدور رای نهایی ، وی با صدور قرار دستور موقت تا اطلاع ثانوی از تمامی مسابقات معلق و محروم است. وی جهت ادای پاره ای از توضیحات روز شنبه مورخ ۱۴ اردیبهشت ۹۸ می بایست در کمیته انضباطی حاضر شود.

*باشگاه پرسپولیس به دلیل عدم رعایت شرایط میزبانی و فروش بیش از حد ظرفیت بلیط مسابقه، می بایست ظرف ۴۸ ساعت آینده درباره این موضوع توضیحات خود را به کمیته انضباطی ارائه کند.

*قلعه نوعی، سرمربی تیم سپاهان به دلیل عدم حضور در نشست های متعدد خبری و تکسیرا – مربی تیم سپاهان به دلیل رفتار غیر ورزشی، چنانچه دفاعیاتی در این باره دارند می توانند حداکثر ظرف ۴۸ ساعت آینده به کمیته انضباطی اعلام کنند.

*همچنین به مهدی کیانی، بازیکن تیم سپاهان درباره تخلف و نشر اکاذیب از طریق انجام مصاحبه، ابلاغ می شود چنانچه دفاعیاتی دارد تا ۴۸ ساعت آینده به کمیته انضباطی ارسال کند.

سیاوش یزدانی 2

مصاحبه اصلاحی سیاوش یزدانی: قدم هواداران فهیم پرسپولیس روی چشم ما

مدافع تیم سپاهان اصفهان توضیحاتی را درباره اظهارات جنجالی روز گذشته خود بیان کرد. صحبت هایی که سیاوش یزدانی مدافع سپاهان بعد از مسابقه دیروز با پرسپولیس بر زبان آورد تنش بزرگی را در فوتبال ایران ایجاد کرده است. یزدانی با توجه به حواشی ایجاد شده روی سکوهای ورزشگاه آزادی از هواداران عصبانی پرسپولیس خواست که برای دیدار حذفی در مرحله نیمه نهایی این رقابت به اصفهان نروند و این صحبت ها واکنش تند باشگاه پرسپولیس و شکایت این باشگاه به کمیته انضباطی را در پی داشت.

حالا اما سیاوش یزدانی توضیحاتی را درباره صحبت های خود بیان می کند. او در این باره به “ورزش سه” گفت: من روز گذشته خواهش کردم که تماشاگرنماها به اصفهان نیایند. اصلا منظورم به تماشاگران فهیم پرسپولیس نبوده است. فقط گفتم آن دسته تماشاگرانی که روز گذشته سنگ پرانی کردند و باعث برهم زدن جو بازی شدند به اصفهان نیایند که ممکن است خون به پا شود. مگر حرف اشتباهی زدم؟

وی ادامه داد: من همیشه دنبال فوتبال زیبا بوده ام و هیچ حاشیه ای نداشتم. یکبار در طول دوران فوتبالم از زمین اخراج نشدم و هیچ وقت گزارشی از من به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نرفته است. دیروز هم با جوی که در ورزشگاه آزادی دیدم، گفتم که اگر این تماشاگرنماها به اصفهان بیایند ممکن است خون به پا شود و بهتر است نیایند. فکر نکنم حرف اشتباهی زده باشم.

یزدانی در پایان گفت: حرف من این است که مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید تدبیری بیندیشند که چنین اتفاقاتی در ورزشگاه نقش جهان تکرار نشود. وگرنه قدم هواداران فهیم پرسپولیس در اصفهان روی چشم ما. همه می خواهیم مشکل خاصی پیش نیاید و فوتبال زیبا بدون تنش را شاهد باشیم و در این راستا آن صحبت ها را مطرح کردم.

با توجه به توضیحات یزدانی در این خصوص باید منتظر ماند و دید موضع بعدی باشگاه پرسپولیس چه خواهد بود و البته کمیته انضباطی چه تصمیمی دراین باره می گیرد.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: ورزش سه

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *