جزئیات مرگ دو فوتبالیست نوجوان یزدی مدرسه فوتبال آرمان کویر یزد در گرجستان!

مرگ دو فوتبالیست نوجوان یزدی در گرجستان! + جزئیات

مرگ دو فوتبالیست نوجوان یزدی در گرجستان جامعه ورزشی یزد و کشور را داغدار کرد. پیکر این دو فوتبالیست نوجوان یزدی فردا از گرجستان به تهران منتقل خواهد شد.

مرگ دو فوتبالیست نوجوان یزدی در گرجستان

مجله اینترنتی پارسی گو: مرگ دو فوتبالیست نوجوان یزدی در اردوی گرجستان جامعه ورزشی کشور را داغدار کرد. اما علت این حادثه چه بوده است و چرا بازیکنان مدرسه فوتبال آرمان کویر یزد به در اردوی خارج از کشور شرکت کرده اند؟

اعزام بازیکنان مدرسه فوتبال آرمان کویر یزد به خارج از کشور

۳۲ بازیکن عضو مدرسه فوتبال آرمان کویر بدون هیچ گونه مجوزی از کشور خارج شده اند که مرگ دو فوتبالیست نوجوان یزدی را به دنبال داشته است. عبدالرضا دستا رئیس هیئت فوتبال استان یزد با اشاره به خبر خروج یکی از تیم‌های پایه استان و غرق شدن دو بازیکن گفت: ۳۲ بازیکن عضو مدرسه فوتبال آرمان کویر بدون هیچ گونه مجوزی از کشور خارج شده اند.

دستا افزود: سلسله مراتب این است که باشگاه یا تیم مربوطه از برون مرزی فدراسیون فوتبال اخذ مجوز کند، فدراسیون از هیئت فوتبال استان استعلام می‌گیرد، که بسیار به سختی مجوز صادر می‌شود ما هیچ اطلاعی در این رابطه نداشتیم و ظاهرا این تیم که فقط در لیگ پایه فقط تیمداری می‌کند، از طریق تور‌ها به گرجستان سفر کردند.

وی ادامه داد: در محافل شنیده‌هایی مبنی بر سو استفاده‌های ارزی از این سفر به ظاهر فوتبالی هم به گوش می‌رسد که هنوز تایید رسمی نشده است. ۳۲ بازیکن عضو مدرسه فوتبال آرمان کویر در قالب دو گروه ۲۰ و ۱۲ نفره به همراه توری گردشگری و به بهانه برگزاری اردو در گرجستان چند روز پیش راهی گرجستان شدند.

فوتبال

دلیل مرگ محمد حسین ورمزیار و امیرمحمد کاربخش در گرجستان

۳۲ بازیکن عضو مدرسه فوتبال آرمان کویر در قالب دو گروه ۲۰ و ۱۲ نفره به بهانه برگزاری اردو در گرجستان چند روز پیش راهی این کشور شدند، اما در اتفاقی تلخ ۲ نفر ازاعضای این مدرسه فوتبال به دلایلی که هنوز مشخص نشده و خفگی عنوان می شود، از دنیا رفتند.

درخصوص علت مرگ و محل غرق شدن این دو فوتبالیست یزدی اخبار ضد و نقیض زیادی نقل قول می‌شود، اما هنوز مشخص نیست که محمد حسین ورمزیار و امیرمحمد کاربخش (دو نوجوان غرق شده) در استخر، رودخانه و یا دریا غرق شده اند. البته به نظر می رسد این مسئله و اتفاقی که رخ داده کاملا فوتبالی نیست و به همین جهت حساسیت ها هم روی این موضوع بالا رفته است.

بر طبق قوانین روند برگزاری بازی های دوستانه اینگونه است که باشگاهی که خواهان برگزاری دیداری دوستانه در خارج از کشوراست به فدراسیون فوتبال به صورت رسمی نامه ارسال می کند. این نامه در بخش روابط بین الملل فدراسیون فوتبال بررسی می شود و آنها با بخش بین الملل فدارسیون کشور مقصد نامه نگاری می کنند. البته فقط انجام همین مکاتبات کافی نیست؛ یک شورای برون مرزی هم وزارت ورزش و جوانان دارد که در این خصوص نظر می دهد ولی برگزاری تور تفریحی نیازی به هیچ یک از این مجوزها ندارد.

شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این مورد گفته است: برای برپایی هرگونه فعالیت و اردوی ورزشی در خارج از کشور نیاز به مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان است که متاسفانه اعزام کنندگان این نوجوانان این مجوز را نداشته و در قالب تور گردشگری و تفریحی به گرجستان سفر کرده اند.

مدرسه فوتبال یزد

بررسی علت مرگ دو فوتبالیست نوجوان یزدی به گرجستان

در مورد مرگ دو فوتبالیست نوجوان یزدی روایت های مختلفی وجود دارد و برخی از شنیده ها نیز به این موضوع اشاره دارد که به دلیل دریافت ارز دولتی این تور برگزار شده است. چرا که با این روش هزینه این سفر جبران می شده و احتمالا سود هم برای آنها در پی داشته است؛ گمانه زنی هایی که هنوز جواب واضحی پیدا نکرده است.

بازیکنان مدرسه فوتبال آرمان کویر طی دو گروه ۲۰ نفره و ۷ نفره، به همراه ۷ نفر همراه به گرجستان سفر می کنند که متاسفانه به دلایل نامعلوم دو عضو این مدرسه فوتبال از دنیا رفته اند و هنوز هم جنازه های این دو کودک معصوم به ایران بازگردانده نشده است!

زمانی قمی استاندار یزد نیز در پی این حادثه تلخ در نامه‌ای خطاب به «مسعود شریعتی» مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد آورده است: « خبر تلخ و ناگوار درگذشت دو فوتبالیست نوجوان عزیز یزدی در اردوی کشور گرجستان موجب تاثر و تالم عمیق اینجانب گردید. شایسته است دستور فرمایید در اسرع وقت ضمن تشکیل کمیته‌ای برای بررسی دقیق ابعاد و علل وقوع این حادثه تلخ، گزارش جامع آن را به اینجانب ارائه نمایند.»

حالا باید منتظر ماند و دید چه زمانی با پیگیری های دیپلماتیک میان ایران و گرجستان پیکر دو نوجوان فوت شده به ایران بازگردانده می شود و به خانواده های داغدار آنها تحویل داده می شود.

غرق شدن

فردا اجساد دو نوجوان یزدی فردا به تهران منتقل می شود

اجساد دو دانش آموزی که در گرجستان جان باختند، شامگاه فردا – پنج شنبه – به تهران منتقل می شوند. سفیر گرجستان در تهران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با ابراز تاسف از وقوع حادثه غم انگیز برای دو دانش آموز جان باخته یزدی در گرجستان و تسلیت به خانواده قربانیان افزود: سفارت ایران در تفلیس از نخستین دقایق اطلاع از این حادثه در تمامی مسائل مربوط به وضعیت آنان، انجام فرآیندهای اداری تحقیقات پلیس و پزشکی قانونی با حضور موثر خود امور مربوطه را دنبال کرده اند.

«سید جواد قوام شهیدی» در پاسخ به این سوال که این دانش آموزان از طریق چه نهاد و موسسه ای به گرجستان اعزام شده بودند، خاطرنشان کرد: مدرسه فوتبال آرمان کویر یزد تصمیم گرفت ۱۲ نفر از نوجوانان را برای یک اردوی تفریحی به مالزی ببرد که به دلایلی این سفر انجام نمی شود.این مدرسه سپس دانش آموزان را عازم گرجستان کرد که در این کشور حادثه تلخ برای دو نوجوان ایرانی رخ داد.

حتما بخوانید

ناگفته‌هایی از مرگ دو نوجوان فوتبالیست یزدی در گرجستان!

قوام شهیدی با بیان این که پلیس گرجستان تحقیقات گسترده ای را از تمام افراد مطلع و مسئول تیم اعزامی به عمل آورده است، گفت: تمهیدات لازم برای انتقال سریع جان باختگان این حادثه به ایران از سوی سفارت ایران پیش بینی شده است.انچه درباره پیگیری های لازم برای کسب اطلاع و انتقال اجساد جان باختگان انجام شده و همچنین کسب اطلاعات نهایی و قطعی پیرامون گزارش پلیس و پزشکی قانونی پس از ارائه توسط مراجع ذیربط گرجی اعلام می شود.

سفیر ایران در گرجستان ادامه داد :تمامی اقدامات لازم از جمله چگونگی انتقال اجساد و هزینه آن، بسته بندی بهداشتی جنازه ها، هماهنگی با هواپیمایی و پزشکی قانونی و امور مربوط به مباحث مالی و بانکی از طریق سفارت کشورمان پیگیری و انجام شده است.

شهیدی ادامه داد: پزشکی قانونی پاسخ نهایی درباره چگونگی جان باختن این دو نوجوان ایرانی را ارائه می کند و گزارش نهایی پلیس درباره این پرونده هم با این گزارش تکمیل خواهد شد.

وی با بیان این که تعداد جان باختگان این حادثه دو نفر است، گفت: نفر سوم که در این حادثه آسیب دیده بود روز گذشته پس از بهبود از بیمارستان مرخص شد.

بطحایی وزیر آموزش و پرورش

مسببان مرگ دو فوتبالیست نوجوان یزدی مجازات می شوند

وزیر آموزش و پرورش در خصوص مرگ دو فوتبالیست نوجوان یزدی در اردوی یک مدرسه فوتبال در گرجستان گفت: پیگیری هایی را در وزارتخانه، وزارت دادگستری و امور خارجه برای تحت تعقیب قراردادن مسببان و سوء استفاده کنندگان از این موضوع انجام می دهیم.

دو بازیکن عضو مدرسه فوتبال آرمان کویر (در شهر یزد) در قالب دو گروه ۲۰ و ۱۲ نفره به همراه تور گردشگری و به بهانه برگزاری اردو در گرجستان چند روز پیش راهی این کشور شدند اما در اتفاقی تلخ دیروز در تفلیس درگذشتند.

در پی این امر از سوی کمیته اخلاق مقرر شد حراست فدراسیون فوتبال و هیات فوتبال استان یزد ضمن پیگیری و بررسی موضوع با قید فوریت، اقدام و نتیجه را گزارش کنند. همچنین هیات فوتبال استان تهران مکلف شد، ظرف دو هفته آینده تمام مدارس غیرمجاز فوتبال را شناسایی و اقدامات قانونی برای پلمب و تعطیلی این مدارس را انجام دهد.

سیدمحمد بطحایی امروز -چهارشنبه- در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد حادثه برای دو نفر از نوآموزان فوتبال استان یزد در اردوی گرجستان و پیگیری های وزارتخانه برای روی ندادن اتفاقات مشابه اظهار داشت: بارها به اولیای دانش آموزان اعلام کردیم، این گونه سفرها ضرورتی ندارد؛ به ویژه وقتی بدون اطلاع مقامات مذکور و مراجع ذیربط انجام می شود و متاسفانه چون بدون هماهنگی های قبلی روی داده است، نمی شود مسئولی را پیدا کرد و از وی توضیحی در این زمینه خواست.

وی به اولیای دانش آموزان توصیه کرد: سفرهای خارج از کشور (برای دانش آموزان) هیچ ضرورتی ندارد، مگر مواردی که در سطح بین المللی و در حوزه ملی دانش آموزان را برای مسابقات ورزشی و علمی بر اساس فرایند تعیین شده انتخاب و اعزام می کنیم، تمام استانداردهای لازم برای این موارد تعبیه شده، سرپرستی هم همراه آنها هست و همه موارد ایمنی برای دانش اموزان رعایت می شود.

بطحایی ضمن ابراز تاسف عمیق برای این اتفاق افزود: پیگیری هایی را در وزارت اموزش و پرورش در وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه انجام می دهیم که مسببان و سوء استفاده کنندگان از این موضوع تحت تعقیب قرار بگیرند.

عکس های محمد حسین ورمزیار و امیرمحمد کاربخش

محمد حسین ورمزیار و امیرمحمد کاربخش 1

محمد حسین ورمزیار و امیرمحمد کاربخش ۱

محمد حسین ورمزیار و امیرمحمد کاربخش 2

محمد حسین ورمزیار و امیرمحمد کاربخش ۲

محمد حسین ورمزیار و امیرمحمد کاربخش 3

محمد حسین ورمزیار و امیرمحمد کاربخش ۳

محمد حسین ورمزیار و امیرمحمد کاربخش 4

محمد حسین ورمزیار و امیرمحمد کاربخش ۴

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: ۱. ورزش سه ۲. ایرنا ۳. فرتاک نیوز ۴. رکنا

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

یک دیدگاه در “مرگ دو فوتبالیست نوجوان یزدی در گرجستان! + جزئیات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *