53 هفته صدر نشینی پرسپولیس!

رکورد تاریخی پرسپولیس ۵۳ هفته صدرنشینی!

پرسپولیس در دومین هفته لیگ هجدهم، صدرنشین شد و توانست با ۵۳ هفته صدرنشینی رکوردی تاریخی به ثبت برساند.

پرسپولیس پیروزی

مجله خبری تحلیلی پارسی گو: در سه فصل اخیر پرسپولیس هیچگاه هفته دوم به صدر نرسیده بود اما حال آن ها در دومین هفته لیگ هجدهم، صدرنشین هستند و توانسته اند با ۵۳ هفته صدرنشینی رکوردی تاریخی به ثبت رساندند.

پرسپولیسی ها قاطعانه از سد فولاد گذشتند. آن ها با دو گل نعمتی و یک گل منشا خوزستانی ها را بدرقه کردند تا در پایان هفته دوم، به تنهایی و با ۶ امتیاز صدرنشین باشند.

آن ها پنجاه و سومین هفته صدرنشینی با برانکو را تجربه خواهند کرد. سرخپوشان پایتخت فصل گذشته رکوردی جالب به ثبت رساندند و در ۲۵ هفته از لیگ جایگاه نخست را از آن خود کردند.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ حالا فرصت شکستن رکورد فصل گذشته را هم دارند اما این بار با چالش محرومیت بازیکنانشان روبرو هستند و کارشان برای تداوم صدرنشینی آن هم در حضور مدعیانی چون سپاهان، استقلال و تراکتورسازی بسیار سخت است.

حتما بخوانید

مجوز ورود زنان به ورزشگاه صادر شد!

نگاهی به روند پرسپولیس : از ثبات تا قهرمانی

پرسپولیسی ها لیگ را با ۲ پیروزی آغاز کردند و باتوجه به نمایش چشم نواز، پیروزی قاطعانه و البته پیشینه ذهنی دو قهرمانی، هواداران این تیم شب گذشته در ورزشگاه سرود قهرمانی سر دادند. این در حالی است که هنوز نه پرسپولیس با ۵ مدعی اصلی قهرمانی دیدار کرده و نه حتی به هفته های میانی لیگ نزدیک شده است.

در شرایط کنونی تیم پرسپولیس، مطرح کردن بحث قهرمانی و بازی با خیال راحت در مقابل حریفان، می تواند بسیار مضر باشد چرا که در این صورت، تیم های مقابل می توانند به این تیم ضربه زده و از آن امتیاز بگیرند. پرسپولیسی ها نباید فراموش کنند که دلیل موفقیتشان در ۳ فصل اخیر، سخت کوشی تا آخرین لحظه بوده و این بار نیز بدون این رمز موفقیت، نمی توانند به هدفشان برسند.

نگاهی به فصول گذشته لیگ نیز این ادعا که با گذشت ۲ هفته از لیگ نمی توان با اطمینان از قهرمانی صحبت کرد را ثابت می کند. قرمزها پیش از این ۵ بار دو هفته اول لیگ را با پیروزی پشت سر گذاشتند که در ۶۰ درصد از این فصول، به قهرمانی نرسیدند، در ۴۰ درصد در رده پنجم قرار گرفتند و البته ۲ بار هم قهرمان شدند.

بدون شک هیچ کدام از هواداران پرسپولیس لیگ سوم با وینگو بگوویچ را فراموش نخواهند کرد. فصلی که با پیروزی ۸-۲ برابر پگاه و برد در هفته های نخست آغاز شد اما به شکل تلخ و تراژدیکی به پایان رسید.

البته پرسپولیس این فصل مدعی اصلی قهرمانی است اما «غرور بی جا» می تواند آن ها را زمین بزند و از هت تریک قهرمانی جلوگیری کند. برانکو ایوانکوویچ و کادرفنی به خوبی بر این موضوع واقفند و تلاش می کنند اجازه ندهند بازیکنان، حتی یک لحظه خودشان را قهرمان بدانند اما طرفداران نیز باید احساساتشان را کنترل کنند و از تاثیرگذاری منفی روی بازیکنان جلوگیری کنند.

حتما بخوانید

فغانی از جام جهانی چقدر دستمزد می گیرد؟

بررسی نتایج فصولی که پرسپولیس لیگ را با ۲ پیروزی آغاز کرد:

لیگ دوم: جایگاه سوم
لیگ سوم: پنجم
لیگ هفتم: قهرمان
لیگ هشتم: پنجم
هفدهم: قهرمان
هجدهم: ؟؟

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: ورزش سه

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *