تقابل جالب مسی و نیمار به سود کاپیتان آرژانتین: مسی قهرمان کوپا آمریکا شد!

آرژانتین قهرمان کوپا آمریکا ۲۰۲۱ شد + حواشی اولین جام ملی لیونل مسی

با شکست تیم ملی برزیل در خاک برزیل و در دیداری مهیج و جذاب، آرژانتین قهرمان کوپا آمریکا ۲۰۲۱ شد و لیونل مسی توانست اولین جام ملی خود را در تیم ملی آرژانتین به دست بیاورد.

آرژانتین قهرمان کوپا آمریکا جشن قهرمانی آرژانتین جشن قهرمانی لیونل مسی

مجله اینترنتی پارسی گو: با شکست تیم ملی برزیل در خاک برزیل و در دیداری مهیج و جذاب، آرژانتین قهرمان کوپا آمریکا ۲۰۲۱ شد و لیونل مسی توانست پس از سالها اولین جام ملی خود را در تیم ملی بزرگسالان آرژانتین به دست بیاورد. درباره حواشی فینال کوپا آمریکا ۲۰۲۱ و حواشی اولین جام ملی مسی با ما همراه باشید:

بازگشت جام پس از ۲۸ سال/ استقبال پرشور آرژانتینی‌ها از قهرمان کوپا و لیونل مسی!

تیم ملی آرژانتین پس از قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا و کسب اولین جام از سال ۱۹۹۳ به بعد، در بازگشت به وطن مورد استقبال پرشور آرژانتینی ها قرار گرفت.

به نوشته ورزش سه، تیم ملی آرژانتین پس از قهرمانی در کوپا آمه ریکا در بازگشت به وطن مورد استقبالی شایسته و پر شور قرار گرفت. لیونل مسی و یارانش مورد استقبال دریایی از آرژاتینی ها قرار گرفتند که پس از رسیدن آلبی سلسته به فرودگاه بوینس‌آیرس اتوبوس این تیم را احاطه کرده بودند.

آرژانتین در فینال کوپا آمه ریکا موفق شد برزیل را در ماراکانا با تک گل آنخل دی ماریا ۱-۰ شکست دهد و پس از ۲۸ سال جام قهرمانی کوپا را بار دیگر به چنگ بیاورد.

آرژانتین قهرمان کوپا آمریکا شد و این پیروزی نخستین عنوان قهرمانی آرژانتین در تورنمنت های بزرگ از سال ۱۹۹۳ به بعد بود سالی که بار یآخرین بار کوپا آمه ریکا را بردند. همچنین این نخستین جام لیونل مسی، کاپیتان اسطوره ای آرژانتین، با پیراهن این تیم بود.

استقبال پر شور آرژانتینی ها از تیم ملی کشورمان پس از قهرمانی در کوپا آمریکا

استقبال پر شور آرژانتینی ها از تیم ملی کشورمان پس از قهرمانی در کوپا آمریکا

مسی پس از این قهرمانی در مصاحبه ای بسیار احساسی گفت: “من بارها و برای سالها به کسب قهرمانی بسیار نزدیک بودم. می دانستم که بالاخره در یک زمانی این اتفاق خواهد افتاد و فکر می کنم که هیچ لحظه ای بهتر از این نیست.

ما هنوز از اینکه چه کار کرده ایم به خوبی آگاه نشده ایم، اما این مسابقه ای است که در تاریخ ماندگار خواهد شد. نه فقط برای اینکه قهرمان آمریکا شدیم، بلکه همچنین به این دلیل که برزیل را در برزیل شکست دادیم.”

گفتنی است که جمعیت شاد و سرخوش و پایکوبانی که در اطراف اتوبوس تیم حاضر شده بودند، در مقایسه با صدها هزار آرژانتینی که این پیروزی را در سراسر کشور جشن گفتند، بسیار ناچیز بود.

خوشحالی لیونل مسی و بازیکنان آرژانتین پس از قهرمانی در کوپا آمریکا

خوشحالی لیونل مسی و بازیکنان آرژانتین پس از قهرمانی در کوپا آمریکا

تقدیم قهرمانی به ۴۵ میلیون آرژانتینی و مارادونا/ مسی: مطمئنم مارادونا هوای ما را داشت

لیونل مسی، کاپیتان محبوب تیم ملی آرژانتین، قهرمانی این تیم در کوپا آمه‌ریکا را به تمام هم‌وطنانش و دیه‌گو مارادونا، اسطوره فوتبال این کشور، تقدیم کرد. به نوشته ورزش سه، لیونل مسی با پیروزی در فینال کوپا آمه ریکا برابر برزیل به همراه تیم ملی آرژانتین، به نخستین جام ملی خود دست یافت و با گذشت یک روز همچنان دستخوش احساسات است.

مسی با انتشار پستی در اینستاگرام قهرمانی شورانگیز در کوپا آمه ریکا را که پایان طلسم ناکامی در عرصه های بین المللی برای او و تیم ملی آرژانتین بود، به ۴۵ میلیون آرژانتینی و دیه گو مارادونای فقید تقدیم کرد.

این فوق ستاره برنده شش توپ طلا به همراه باشگاه بارسلونا به تمام افتخارات ممکن دست یافته است اما در تمام این سال ها از کسب افتخار با پیراهن آلبی سلسته ناموفق بود، طلسمی که روز گذشته با شکست برزیل در فینال کوپا آمه ریکا ۲۰۲۱ بالاخره به پایان رسید.

حتما بخوانید

ایتالیا قهرمان یورو ۲۰۲۰ شد! درس‌های یورو به فوتبال ملی و باشگاهی ایران!

مسی پس از پیروزی ۱-۰ برابر برزیل در فینال کوپا آمه ریکا در ورزشگاه ماراکانا در خاک این کشور، در اینستاگرام خود نوشت: “یک کوپا آمه ریکای فوق العاده بود. می دانیم که هنوز می توانیم بسیاری از چیزها را بهبود و پیشرفت دهیم، اما حقیقت این است که بچه ها تمام تلاش خود را کردند و من بی نهایت مفتخرم که کاپیتان این تیم خارق العاده هستم.

می‌خواهم این موفقیت را به خانواده ام که همیشه به من قدرت پیشرفت می داد، به دوستانم که خیلی دوستشان دارم، به همه افرادی که به ما باور دارند و بیش از همه به ۴۵ میلیون آرژانتینی که چنین زمانه سختی را در مواجهه با این ویروس تحمل کرده اند… به خصوص آنهایی که شخصا تحت تاثیر این ویروس قرار گرفتند، تقدیم کنم. این قهرمانی متعلق به همه و همچنین متعلق به دیه‌گو است که مطمئنم از هر جایی که هست ما را حمایت می‌کرد و هوای ما را داشت.

برای ادامه جشن باید به مراقبت از خود ادامه دهیم. بیایید فراموش نکنیم که برای بازگشت به حالت عادی هنوز مسیری طولانی در پیش است و امیدوارم بتوانیم با بهره گیری از این شادمانی کمی قدرت به دست بیاوریم تا با هم با ویروس مبارزه کنیم. از خداوند برای هر چه که به من داده سپاسگزارم و ممنون از شما که من را آرژانتینی کردید! قهرمانان آمریکا!!!!!”

آرژانتین قهرمان کوپا آمریکا ۲۰۲۱ شد و یاد اسطوره این کشور، دیگو آرماندو مارادونا نیز گرامی داشته شد. مارادونا، اسطوره بزرگ آرژانتین که ملت خود را به قهرمانی در جام جهانی در سال ۱۹۸۶ رساند، در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ در ۶۰ سالگی درگذشت.

مسی مدت هاست که پا جای پای او گذاشته و در حالی که بسیاری معتقدند که او به بزرگترین بازیکن تاریخ تبدیل شده است و اکنون بالاخره دارد طعم کسب جام های بین المللی را می چشد.

چیپ زیبای آنخل دی ماریا در فینال کوپا آمریکا

چیپ زیبای آنخل دی ماریا در فینال کوپا آمریکا

تعصب یعنی دی‌ماریا/ فرم عجیب و غریب پای ستاره سرنوشت‌ساز/ دی ماریا در آغوش لیونل مسی پس از گلزنی در فینال

همسر آنخل دی ماریا عکسی از مچ پای او در شبکه های اجتماعی منتشر کرده است که نشان می دهد ستاره آرژانتینی در دیدار فینال کوپا آمه ریکا مقابل برزیل با مصدومیت بازی کرده است.

به نوشته ورزش سه، پس از گلزنی در فینال کوپا آمه ریکا برابر برزیل و به قهرمانی رساندن آلبی سلسته، آنخل دی ماریا تبدیل به قهرمان آرژانتینی ها شده است. گل او در ماراکانا در دقیقه ۲۲ نیمه اول بازی موجب شد تا تیم ملی آرژانتین پس از ۲۸ سال به یک عنوان قهرمانی برسد و جامی را با خود به خانه بازگرداند.

این اولین قهرمانی دی ماریا و لیونل مسی در کوپا آمه ریکا و اولین عنوان قهرمانی این دو به همراه تیم ملی آرژانتین در یک تورنمنت بزرگ بود.

در دقیقه ۲۲ بازی روی پاس بلند و تماشایی رودریگو دی پائول از وسط زمین و اشتباه مسلم رنان لودی، دی ماریا در موقعیتی تک به تک قرار گرفته و با یک ضربه چیپ و تماشایی موفق شد دروازه ادرسون را باز کرده و شادی بی پایانی را به آرژانتینی ها هدیه کند.

هر چند تنها چند دقیقه بعد قلب آرژانتینی ها برای لحظاتی تقریبا از کار ایستاد… بعد از گلی که به ثمر رساند در تلاش برای گرفتن توپ و کنترل آن مچ پای راست دی ماریا پیچ خورد. همه آرژانتینی ها به بدترین احتمال ممکن فکر می کردند: فیدئو مصدوم شده و باید از زمین بیرون برود.

به نظر می رسید که همه چیز آماده است تا نیکلاس گونزالز به جای دی ماریا وارد زمین شود، اما فیدئو خودش از کادر فنی خواهش کرد که به بازی ادامه دهد و همینطور هم شد و تا زمان به صدا در آمدن سوت پایان بازی او تمام تلاشش را در زمین کرد.

البته در ادامه بازی در لحظاتی به نظر می رسید که ستاره تیم ملی آرژانتین و PSG با احساس ناراحتی بازی می کند:

تصویری که از پای مصدوم آنخل دی ماریا در فینال منتشر شد

تصویری که از پای مصدوم آنخل دی ماریا در فینال منتشر شد

روز گذشته جورجلینا کاردوسو، همسر دی ماریا، عکسی از مچ پای راست او در استوری اینستاگرام منتشر کرده است که نشان می دهد پس از آن پیچ خوردگی مچ پای او در چه وضعیتی بوده؛ حتی پس از گذشت دو روز مچ پای فیدئو به شدت متورم است.

دی ماریا با وجود درد شدید و مصدومیت به بازی در زمین ادامه داد و نتیجه را حالا دیگر همه می دانند؛ آلبی سلسته به لطف گل او قهرمان شد و موجی از شادی سراسر آرژانتین را درنوردید.

دی ماریا پس از قهرمانی در کوپا آمه ریکا گفت: “بسیاری از مردم به ما گفتند که دیگر تلاش نکنید و بازنگردید، اما ما برگشتیم. آنقدر سرمان را به این دیوار کوبیدیم که امروز بالاخره فروریخت. این فراموش نشدنی است. مسی به من گفت به لطف تو قهرمان شدیم و من گفتم نه این به لطف تو است! او به من گفته بود که این فینال متعلق به من است، که این تکرار همان مسابقه ای است که من نتوانستم در آن بازی کنم. باید امروز می بود و همینطور هم شد. من هنوز نتوانسته ام این موفقیت را هضم کنم. این چیزی بود که ما مدت ها رویایش را داشتیم و برایش جنگیدیم.

لئو قبل از بازی به ما گفت که ما به اینجا رسیده ایم و حالا باید ببریم.”

آنخل دی ماریا در آغوش لیونل مسی بعد از گلزنی در فینال کوپا آمریکا

آنخل دی ماریا در آغوش لیونل مسی بعد از گلزنی در فینال کوپا آمریکا

دی ماریا درباره گلی که به ثمر رساند نیز گفت: “دی پائول به من گفته بود که گاهی مدافعان چرتشان می برد و از بازی غافل می شوند. همه چیز عالی از آب در آمد. توپ به من رسید و من هم آن را زدم. مثل گل برابر نیجریه در بازی های المپیک بود.

من برای دخترم، همسرم، مادر و پدرم، همه مردمی که ما را حمایت کردند و همه این مردم دیوانه ای که با کرونا و بدون کرونا به اینجا آمدند خوشحالم. جام جهانی نزدیک است و این قهرمانی انگیزه و انرژی عظیمی به ما می دهد. فوتبال همین است، بازی های مجدد و فرصت های دوباره همین هستند. باید امروز می بود و امروز هم بود.”

جالب اینکه دی ماریا پیش از بازی فینال برابر برزیل به همسرش پیام داده بود: “می توانی تصور کنی بازی مساوی باشد و وارد زمین شوم و گل پیروزی را بزنم و تازه مثل فینال برابر نیجریه گل بزنم؟”

در ادامه دی ماریا نوشته: “و اگر من از ابتدا به زمین بروم، عشق هم می تواند اتفاق بیافتد. هر چیزی می تواند اتفاق بیافتد. فقط خدا می‌داند.” دی ماریا این پیام واتساپی را در استوری اینستاگرام خود منتشر کرده، با اشاره به پیش‌بینی درست خودش پیش از بازی، نوشته: “خوشبختانه برآورده شد. نوستراداموس؟”

لیونل مسی جلوی تمسخر تیم ملی برزیل را گرفت

لیونل مسی جلوی تمسخر تیم ملی برزیل را گرفت

لیونل مسی جلوی تمسخر برزیل را گرفت

لیونل مسی، کاپیتان تیم ملی آرژانتین جلوی تمسخر مردم برزیل توسط رودریگو دی پائول را گرفته است. به نوشته ورزش سه، بامداد یکشنبه بود که تیم ملی آرژانتین به طلسم ناکامی های خود پایان داده و موفق به فتح رقابت های کوپا آمه ریکا بعد از ۲۸ سال شد. آلبی سلسته که خانه برزیل و استادیوم ماراکانا با تک گل آنخل دی ماریا رقیب دیرینه خود را مغلوب کرد تا ستاره های آرژانتین از جمله لیونل مسی به اولین جام خود در رده ملی دست پیدا کنند.

همانطور که انتظار می رفت، بازیکنان آرژانتین در پایان مسابقه سر از پا نمی شناختند و در مقابل سکوهای تقریبا خالی استادیوم ماراکانا به جشن و پایکوبی پرداختند. اما در میان این مراسم بود که رودریگو دی پائول، هافبک خلاف آلبی سلسته شروع به خواندن یک آنگ مشهور برزیلی کرده و به نوعی قصد داشت مردم کشور میزبان را به تمسخر بگیرد.

اما لیونل مسی خیلی زود متوجه این موضوع شئده و با تذکر به هم تیمی خود به این غائله پایان داد. بسیاری معتقدند لیونل مسی در این دوره بیشتر از همیشه نقش یک کاپیتان را در ترکیب تیم ملی کشورش ایفا کرده و یکی از عوامل مهم موفقیت آرژانتین بعد از حدود سه دهه در سطح قاره بود.

تهیه و تنظیم: گروه خبر ورزشی.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *