تیم ملی ایتالیا و قهرمانی در یورو 2020 + عکس

ایتالیا قهرمان یورو ۲۰۲۰ شد! درس‌های یورو به فوتبال ملی و باشگاهی ایران!

ایتالیا قهرمان یورو ۲۰۲۰ شد! قهرمانی که در دیدار بسیار حساس و نفس گیر مقابل انگلستان به دست آمد. در پایان این ایتالیا بود که توانست با تعصب مثال زدنی قهرمان یورو لقب بگیرد.

ایتالیا قهرمان یورو تیم ملی ایتالیا یورو 2020

مجله اینترنتی پارسی گو: ایتالیا قهرمان یورو ۲۰۲۰ شد! قهرمانی که در دیدار بسیار حساس و نفس گیر مقابل انگلستان به دست آمد. در پایان این ایتالیا بود که توانست با تعصب مثال زدنی قهرمان یورو لقب بگیرد. درباره ایتالیا قهرمان یورو ۲۰۲۰ و درس هایی که یورو به فوتبال ما می دهد با ما همراه باشید:

جشن قهرمانی تیم ملی ایتالیا/ قهرمانی ایتالیا به نیم قرن حسرت ایران پایان می‌دهد؟/ وقتی همه مقصرند جز خودمان!

اگر ایتالیا و انگلیس به طلسم های بالای ۵۰ ساله پایان دادند، قطعا فوتبال ایران هم در صورت الگوبرداری مناسب می تواند به اهدافش برسد اما… به نوشته مشرق نیوز یورو ۲۰۲۰ هم پس از برگزاری ۵۱ بازی به ایستگاه پایانی رسید و ایتالیای سختکوش و مدعی با تیم دوست داشتنی خود پس از ۵۳ سال به طلسم جام نگرفتن در اروپا پایان داد.

این جام پر از حادثه و رکورد و نکات جذاب بود؛ از آمار بالای گل به خودی تا رسیدن رونالدو به رکورد علی دایی در زدن گل ملی گرفته تا حادثه تلخی که برای کریستین اریکسن دانمارکی افتاد. در این دوره کامبک های زیبایی رقم خورد و علاقه مندان فوتبال شگفتی ها و دیدارهای جذابی را نظاره گر شدند.

اما بدون شک بهترین و شایسته ترین تیم این دوره ایتالیا بود که با هدایت مربی خوب خود مانچینی در نهایت به جام هم رسید و حالا با رکورد ۳۴ بازی بدون شکست برای رسیدن به رکورد برزیل و اسپانیا تنها یک بازی فاصله دارد.

ایتالیا که بزرگترین غایب جام جهانی ۲۰۱۸ بود به خوبی خود را بازسازی کرد و حالا یکی از مدعیان اصلی قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ به شمار می رود و قطعا اگر نگوئیم بهترین، جزو ۳ تیم برتر حال حاضر دنیاست.

از ایتالیا که بگذریم از تیم خوب انگلیس هم نباید به سادگی عبور کرد که طلسم ۵۵ ساله را شکست و به فینال یک تورنمنت معتبر راه یافت و تا آستانه بالابردن جام هم پیش رفت اما به کم تجربگی و انتخاب اشتباه گرت ساوتگیت مربی جوان خود باخت. بدون شک انگلیس که از ۱۰ سال پیش هدف گذاری برای موفقیت را برنامه ریزی کرده با ادامه این عملکرد و بالارفتن تجربه بازیکنان مستعد و جوانش می تواند برای هر حریفی خطرناک باشد.

حتما بخوانید

آرژانتین قهرمان کوپا آمریکا ۲۰۲۱ شد + حواشی اولین جام ملی لیونل مسی

اما بد نیست نکاتی را هم به بازیکنان و مدیران و مربیان کشورمان یادآور شویم که این تورنمنت معتبر و زیبا می توانست کلاس درس خوبی برای مسائل فنی و مدیریتی و روانشناسی باشد. در این جام با وجود سیستم VAR و حضور تماشاگران تنش های بسیار کمی نسبت به مسائل داوری و اعتراض به حریف را شاهد بودیم، حتی زمانی که تصمیمی اشتباه علیه تیم گرفته می شد. البته که لزوم استقرار سیستم VAR هم بیش از پیش برای فوتبال ما اثبات شد.

متاسفانه در آستانه دربی حساس پایتخت در یک چهارم نهایی جام حذفی باز هم شاهد دعوای رسانه ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هستیم و فضای مجازی و سایت رسمی دو باشگاه، محلی برای بیانیه ها و مصاحبه های تند و کنایه آمیز و افشاگرانه شده و قطعا آثار منفی خودش را در دیدار روز پنجشنبه خواهد گذاشت. این مسائل در سایر تیم ها هم به نوعی در هفته های پایانی لیگ برتر و لیگ یک نمود دارد و کمتر روزی شاهد اعتراض و یا شکایت کسی یا باشگاهی هستیم و این امر باعث تسری حاشیه و بی اخلاقی به فضای مجازی هم شده است.

ای کاش بازیکنان و مربیان و مدیران آن قدری که در مباحث مالی و بستن قراردادها ادعای حرفه ای بودن دارند و به زمین و زمان غیر از تاکتیک و اشتباهات خودشان گیر می دهند، نگاه ویژه ای به نکات مثبت و آموزنده مسابقات یورو داشته باشند تا حدود نیم قرن حسرت عدم راهیابی به فینال و قهرمانی در جام ملتهای آسیا و صعود نکردن به المپیک و ۳۰ سال قهرمان نشدن تیم های باشگاهی در آسیا برای هواداران فوتبال ایران پایان یابد؛ چیزی که ایتالیا و انگلیس به آن رسیدند.

شادی تیم ملی ایتالیا قهرمان یورو 2020

شادی تیم ملی ایتالیا قهرمان یورو ۲۰۲۰

درآمد هنگفت ایتالیا از قهرمانی در رقابت‌های یورو

بر اساس گزارش ها قهرمانی در رقابت‌های یورو برای ایتالیا ۲۸.۲۵ میلیون یورو درآمدزایی داشته است. به نوشته ورزش سه، ایتالیا در ورزشگاه ومبلی شهر لندن فینال رقابت‌های یورو را مقابل انگلیس برگزار کرد و نهایتاً در یک بازی پیچیده موفق شد حریف خود را در ضربات پنالتی شکست دهد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد؛ موضوعی که باعث شد آتزوری برای دومین بار در تاریخ خود فاتح رقابت های قهرمانی اروپا شود.

رسانه‌های ایتالیایی گزارش داده‌اند که قهرمانی در رقابت‌های یورو مبلغ هنگفت ۲۸.۲۵ میلیون یورو برای فدراسیون فوتبال ایتالیا درآمدزایی داشته است. ایتالیا همچنین در تمام دوره های این مسابقات ۹۹.۲۵ میلیون یورو پول بدست آورده که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بیشترین مبلغ محسوب می‌شود.

اما این پایان کار نبوده و از این قهرمانی مبلغ قابل توجهی نیز به ستاره‌های تیم ملی ایتالیا رسیده است. بر اساس گزارش ها بازیکنان آتزوری به لطف این دستاورد ۲۵۰ هزار یورو پاداش دریافت می‌کنند که در نوع خود مبلغ قابل توجهی محسوب می شود. همچنین کالچیو مرکاتو مدعی شده که در صورت شکست در فینال این مبلغ به ۲۰۰ هزار یورو، شکست در نیمه نهایی به ۱۵۰ هزار یورو و باخت در یک چهارم به ۸۰ هزار یورو کاهش می یافت.

تهیه و تنظیم: گروه خبر ورزشی.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *