آموزش Clash Royale به همراه تصاویر و جزئیات!

آموزش بازی کلش رویال Clash Royale + تصاویر (بخش اول)

یکی از بازی های آنلاین و جذاب تلفن همراه، که طرفداران زیادی دارد، بازی Clash Royale است. در این مطلب آموزش بازی کلش رویال را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

آموزش بازی کلش رویال Clash Royale بازی گوشی بازی کلش موبایل

مجله اینترنتی پارسی گو: یکی از بازی های آنلاین و جذاب تلفن همراه، که در سطح جهان طرفداران زیادی دارد و در ایران نیز به شدت از آن استقبال شده است، بازی Clash Royale است. در این مطلب آموزش بازی کلش رویال را برای شما عزیزان آماده کرده ایم. اهمیت پیوست به کلن یا گروه در کلش رویال، حمله چند نفره و حمایتی در کلش رویال، آنالیز حریف در بازی کلش، تجزیه و تحلیل بازی های قبلی، ساخت دک ها و ترکیب های مختلف در کلش رویال و امتحان هر یک از آنها، و بالاخره دو استراتژی بازی هجومی یا دفاعی از بخش های مختلف این مطلب است. با ما همراه باشید:

چگونه در چالش و جنگ‌های Clash Royale همیشه پیروز باشیم؟

کلش رویال یکی از بازی‌های معروف این روز‌ها به شمار می‌رود و در کشور خودمان هم طرفداران زیادی دارد. به نوشته ویجیاتو (vigiato.net) این بازی استراتژیک دارای بخشی مهم به نام مبارزات است که می‌تواند غنایم و مزایای بسیار زیادی برای افراد به ارمغان بیاورد. اما پیروزی در این مبارزات، چالش‌های خاص خود را دارد که برای به نتیجه رسیدن در آن باید نکات متفاوت و متعددی را رعایت کنید. پیروزی در مسابقات به طور دائم نیاز به تمرین و توجه زیاد به جزئیات و برخی نکات دارد. در این مطلب سعی کردیم چند نکته‌ی بسیار مهم را یادآوری کنیم تا همیشه در جنگ‌ها و چالش‌های کلش رویال پیروز باشید. اگر از طرفداران این بازی محبوب و معروف هستید، این مطلب را از دست ندهید.

حتما بخوانید

رمز و رازهای بازی رزیدنت اویل ۳ + آموزش

اهمیت پیوستن به یک کلن در بازی کلش رویال

وقتی به کینگ لول ۳ برسید می‌توانید به عضویت یک کلن در بیایید. پیوستن به کلن‌ها به چند دلیل می‌تواند ایده‌ای کاربردی تلقی شود. پیش از هرچیز با این کار می‌توانید درخواست کارت‌های مختلف کنید و یا کارت‌های خود را به دیگر افراد کلن بفروشید.

با این کار می‌توانید کارت‌های مورد علاقه‌ی خود را با سرعت بیشتری لول آپ نمایید. همچنین با این روش قادر هستید طلا و امتیازات بیشتری برای سطح کینگ خود بیابید و آن را زودتر ارتقا دهید. با افزایش سطح کینگ می‌توانید HP برج‌های خود را ارتقا دهید. موضوعی که کمک شایانی در مبارزات خواهد کرد.

علاوه بر این، عضویت در یک کلن خوب باعث می‌شود تا بتوانید با دیگر اعضای کلن استراتژی‌ها و روش‌های مختلفی را برای مبارزه مطرح کنید و از آن‌ها کمک بخواهید. از همه مهمتر می‌توانید برای تمرین بیشتر به صورت کاملا دوستانه و تمرینی با اعضای کلن به مبارزه بپردازید و راه‌ها و استراتژی‌های مختلف را امتحان کنید. اگر عضو کلن فعالی شده باشید که اعضای آن خودخواه نباشند، می‌توانید به راحتی از منافع بسیار زیاد آن بهره‌مند شوید.

حمله چند نفره در بازی کلش رویال آموزش بازی کلش رویال

حمله چند نفره در بازی کلش رویال آموزش بازی کلش رویال

چند نفره حمله کنید/ از نیروهای خود حمایت کنید

هر چه بیشتر کلش رویال بازی کنید سریعتر متوجه خواهید شد که ارسال تنها یک نوع نیرو به تنهایی استراتژی مناسبی نخواهد بود. بهترین کار این است که منتظر بمانید تا اکسیر یا Elixir پر شود تا بتوانید حداقل با یک حرکت دو نیروی حریف را از بین ببرید تا تاثیرگذاری بیشتری در مبارزات از خود نشان دهید.

برای مثال فرض کنید که می‌خواهید یک نیروی Giant ارسال کنید. اگر Giant را همراه با یک نیروی پروازی (مثل Minion یا Baby Dragon) همراه کنید، نیرو‌های تنها به Giant حمله خواهند کرد و نیروی پروازی شما به راحتی می‌تواند به دیگر نیرو‌ها حمله نماید.

یک استراتژی خوب دیگر این است که نیرو‌های خود را در پشت محل جنگ یا Arena بیاندازید. این اتفاق به شما اجازه می‌دهد تا واکنش نیرو‌های ارسال شده‌ی خود را مشاهده کنید و همچنین می‌توانید به محض عبور نیروی خود از پل، نیروی دیگر را دراپ یا ارسال کنید که به دنبال نیروی قبلی حرکت کند.

آموزش بازی کلش رویال اهمیت آنالیز بازی و شناخت نقاط قوت و ضعف

آموزش بازی کلش رویال اهمیت آنالیز بازی و شناخت نقاط قوت و ضعف

متوجه شوید حریفتان چه کارت‌هایی دارد/ حریف را آنالیز کنید

در دقایق ابتدایی بازی سعی کنید متوجه شوید که کارت‌های حریف چه چیز‌هایی است. سعی کنید این کارت‌ها را به خاطر بسپارید. خصوصا اگر الگوی خاصی از طرف بازیکن مقابل طی شود.

برای مثال، اگر دیدید که در اوایل مبارزه از توپ آتشین یا Fireball و تیرکمان استفاد شده، باید متوجه شوید که استفاده از نیرو‌های نزدیک زن خطرناک است. همیشه باید سعی کنید تا برگ برنده‌ی خود را در زمان درست رو کنید. زمانی که حریف آمادگی مقابله با آن را نداشته باشد.

موضوع مشابه راجع به دفاع کردن هم صادق است. اگر یک کارت فوق العاده برای مبارزه با Giant یا Prince در اختیار دارید، باید منتظر زمان مناسب برای رو کردن کارتتان باشید. هیچ چیز بدتر از این نیست که یک گروه اسکلتون به خط راست ارسال کنید و ناگهان ببینید که حریف از سمت چپ گروهی از Giant‌ها را به سمت برج‌های شما فرستاده است.

حتما بخوانید

آموزش بازی dayZ (بخش اول)

از بازیکنان قدرتمند و بازی‌های قبلی خودتان درس بگیرید

یکی از ویژگی‌های فوق العاده‌ی بازی کلش رویال، بخش تی وی رویال آن است که می‌توانید بازپخش بازی‌های بهترین بازیکنان کلش رویال را مشاهده کنید. این موضوع می‌تواند فواید بسیار زیادی داشته باشد. تماشای بازی و استراتژی‌های مورد استفاده توسط بهترین بازیکنان دنیا و تکرار این استراتژی‌ها می‌تواند به شما روش‌ها و راه‌های زیادی برای یادگیری آموزش دهد.

علاوه بر این می‌توانید با سرزدن به یوتوب و تماشای بازی بسیاری از این افراد، نکات جالب دیگری را نیز یاد بگیرید. در این بین می‌توانید به Chief Pat، Nickatnyt و Gaming With Molt‌ سر بزنید.

ساخت دک های مختلف در بازی کلش رویال آموزش بازی کلش رویال

ساخت دک های مختلف در بازی کلش رویال آموزش بازی کلش رویال

دک‌های خود را بسازید/ حالت های مختلف را امتحان کنید

با پیشروی در بازی احتمالا کم کم با روش بازی خود و استراتژی‌هایی که دارید بیشتر از گذشته آشنا می‌شوید. ممکن است استفاده از بعضی کارت‌ها را به برخی دیگر از کارت‌ها ترجیح دهید. داشتن یک دک مناسب با استراتژی‌های که دارید، یکی از ملزومات پیروزی در اینگونه بازی‌ها به شمار می‌رود. به طور کلی همیشه باید دقت کنید که دک شما شامل موارد زیر باشد:‌

یک نیروی زمینی که مقدار کمتری از اکسیر یا Elixir را مصرف می‌کند. این نیروها شامل اسکلتون، نایت، گابلین و گابلین‌های نیزه دار می شوند و می‌توانند به عنوان پشتیبان در کنار دیگر نیرو‌ها قرار بگیرند یا در زمان دفاع، نیرو‌های با دمج بالای حریف را به سمت خود بکشانند.

یک نیروی دور زن مثل آرچر، گابلین‌های نیزه دار، ماسکتیر، شاهزاده یا Princess علاوه بر این که می‌توانند از راه دور به نیرو‌های دشمن آسیب برسانند، همچنین قادرند نیرو‌های مناسبی برای دفاع در مقابل مینیون‌ها، Baby Dragon‌ها و بالون‌ها باشند. دشمن شما اگر اطمینان داشته باشد شما در زمینه‌ی هوایی قدرت خوبی ندارید، روی این موضوع سرمایه گذاری زیادی خواهد کرد.

یک نیروی قوی که آسیب زیادی به نیرو‌های حریف می‌زند. مثل Giant، اسکلت غول پیکر، گولم یا رویال جاینت گاهی اوقات می‌توانند به عنوان طعمه نیرو‌های حریف را درگیر خود کنند تا آن‌ها از برج شما دور شوند یا دیگر نیرو‌هایتان با خیال راحت به دشمنان حمله کنند. به هر حال استفاده از این نیرو‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد.

یک نیروی پرنده مثل Baby Dragon، مینیون‌ها، مینیون هورد یا بالون‌ها. شما خیلی زود متوجه خواهید شد که اهمیت استفاده از نیرو‌های پرنده چقدر زیاد است. اوایل شاید بهتر باشد که هم از Baby Dragon و هم از مینیون‌ها استفاده کنید. چرا که به شدت در مقابل ساختمان‌ها تاثیر گذار نشان می‌دهند. بعد از باز کردن مینیون هورد و بالون می‌توانید از این دو نیز به عنوان دو نیروی تاثیر گذار در مقابل ساختمان‌ها استفاده کنید. البته همیشه نیازی به استفاده از دو نیروی پرنده نیست. اما این موضوع می‌تواند استراتژی مناسبی برای مقابله با دشمنان باشد.

استفاده از اسپل‌هایی که به نیرو‌های دشمن آسیب می‌زنند هم بسیار الزامی است. مثلا استفاده از فایربال، تیر و کمان، راکت، زپ، سم، برق و یا بشکه‌ی گابلین. عدم استفاده از موارد گفته شده شما را به شدت در مقابل دشمنانی که از نیرو‌های تعداد بالا با هیت پوینت (مقدار خون کم) آسیب پذیر خواهد کرد. در اوایل بازی بهتر است از تیر و کمان و فایربال یا توپ آتشین استفاده کنید. اما با افزایش قدرت استفاده از زپ و بشکه‌ی گابلین یا راکت هم می‌تواند بسیار عالی باشد. به هر ترتیب بهتر است در مقابل دشمنانی که می‌خواهند از نظر عددی شما را تحت فشار بگذارند یا قصد ضد حمله دارند و یا حتی با استفاده از تعداد زیادی از نیرو‌ها سرعتتان را بگیرد آمادگی داشته باشید.

یک نیرو برای بدل کردن حملات دشمنان. این نیرو‌ها می‌توانند Valkyrie، بمبر، ویزارد، یا ارتش اسکلت‌ها باشند. با توجه به کارت‌هایی که در اختیار دارید مهم است که نیرو‌هایی داشته باشید که بتوانند نیرو‌های حریف را بدل کنند و آن‌ها را با سرعت بالایی از بین ببرند. شاید بهترین کارت برای این کار استفاده از Valkyrie باشد که بهترین گزینه برای بدل کردن ارتش اسکلت‌ها یا نیرو‌ها با هیت پوینت پایین است.

حتما بخوانید

آموزش بازی زولا zula!

کافیست این نیرو را دقیقا وسط درگیری‌ها قرار دهید تا به سرعت از شر نیرو‌های دشمن خلاص شوید. بمبر هم می‌تواند به عنوان یک بدل بسیار مناسب مورد استفاده قرار بگیرد اما احتمالا بخواهید او را کمی دورتر از درگیری‌ها قرار دهید. چرا که هیت پوینت پایین‌تری دارد. ویزارد هم برای بدل کردن نیرو‌های دشمن گزینه‌ی مطلوبی به شمار می‌رود. برای بدل کردن نیرو‌های Giant‌ حریف هم می‌توانید به فکر استفاده از ارتش اسکلت‌ها باشید.

با استفاده از موارد فوق، شما دو اسلات اضافی خواهید داشت که می‌توانید به انتخاب خودتان آن‌ها را برگزینید. این گزینه‌ها می‌توانند از بین نیرو‌هایی قدرتمند که آسیب بیشتری به نیرو‌های حریف می‌زنند باشند یا اینکه یک نیرو مثل Prince، مینی P.E.K.K.A، دارک پرینس یا هاگ رایدر باشد. این دو انتخاب کاملا بستگی به استراتژی شما خواهد داشت و بهتر است از کارت‌هایی استفاده کنید که بتوانند به شما در پیاده سازی استراتژی‌تان کمک کند.

دو استراتژی Clash Royale حمله از ابتدا یا بازی تدافعی

دو استراتژی Clash Royale حمله از ابتدا یا بازی تدافعی

آهسته بازی کنید یا از همان ابتدا حمله کنید

در ادامه آموزش بازی کلش رویال از دو استراتژی کلی حرف می زنیم: یا آهسته بازی کنید یا از همان ابتدا با قدرت حمله کنید! وقتی مبارزه آغاز می‌شود و شما چهار کارت ابتدایی خود را رو می‌کنید، باید به سرعت تصمیم بگیرید که می‌خواهید برای حمله پیش بروید یا اینکه منتظر اولین حرکت از سمت دشمن باشید. به طور کلی شاید بد نباشد که ابتدا منتظر بمانید تا اکسیر یا Elixir پر شود و سپس اولین حمله‌ی خود را انجام دهید. از این جا به بعد همه چیز بستگی به این دارد که شما چه کارت‌هایی در دک خود داشته باشید.

یک دک پیشنهادی از کارت‌ها به این صورت است: مینیون، گابلین‌های نیزه دار، گابلین‌ها، تیر و کمان، Valkyrie، غول یا Giant، ماسکتیر و ارتش اسکلت‌ها. وقتی مبارزه آغاز شد، اگر در بین چهار کارت ابتدایی از ترکیب Giant، گابلین و گابلین‌های نیزه دار یا ماسکتیر استفاده کرده باشید، می‌توانید به حمله‌ی زودهنگام امید داشته باشید و با اعتماد به نفس پیش بروید و مطمئن باشید در دقایق ابتدایی یکی از برج‌های حریف را پایین می‌آورید.

استراتژی اینگونه است که ابتدا Giant را ارسال می‌کنید. وقتی از پل عبور کرد (تمرکز برج و نیرو‌های دشمن را به خود جلب می‌کند) حالا کافیست گابلین‌ها را دقیقا پشت سرش وارد میدان مبارزه نمایید. آن‌ها دقیقا پشت سر Giant‌ حرکت می‌کنند و تا زمان رسیدن به برج‌های حریف در امان خواهند بود. دقیقا بعد از ارسال گابلین‌ها، باید از نیرو‌های دور زن استفاده کنیم که کمی عقب‌تر می‌مانند تا نیرو‌های تدافعی را از بین ببرند و سپس برای حمله به برج اقدام می‌کنند.

مزیت این استراتژی و این دسته از کارت‌ها این است که وقتی شما از Giant، گابلین‌ها و نیرو‌های دورزن استفاده می‌کنید، نصف دیگر از کارت‌های خود را که اغلب برای دفاع و بدل کردن حملات دشمن است را هم در دست خود خواهید داشت.

با این کار نه تنها به حریف آسیب‌های قابل توجهی وارد می‌کنید، بلکه می‌توانید جلوی پیش روی آن‌ها را در صورت حمله از خط دیگر به برج‌های خود را بگیرید.

تهیه و تنظیم: گروه سرگرمی

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *