منطق مضحک پامپئو وزیرخارجه آمریکا!

پامپئو: مردم ایران را دوست داریم پس تحریم‌شان می کنیم!

پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز مدعی شده است چون مردم ایران را دوست داریم تحریم‌شان می کنیم!

پامپئو

مجله خبری تحلیلی پارسی گو: «هیچ ایرانی به صحبت هایی که از قول پامپئو در مورد ایران گفته شده توجه نمی کند. مطمئنا این صحبت ها فقط در میان گروهک مجاهدین طرفدار دارد» این تحلیل خبرنگار روزنامه گاردین از دروغ‌پردازی و رویاپردازی های اخیر وزیر خارجه آمریکا علیه ایران است.

داستان از چهل سال قبل شروع شده است. تهاجم نظامی، کودتا، ناتوی فرهنگی و حمایت و ایجاد فتنه با کمک گروه های تروریستی. هر سال اعلام می شود امسال دیگر از آن سال‌ها نیست و جشن تولد انقلاب مردم ایران را نخواهید دید. طراحان بسیاری از این سیاست های محکوم به شکست، مردند و جنازه شان هم پوسید اما رویاپردازی های این عده تمام شد. دیروز قسمت دیگری از صحبت های تکراری و شاخ و شانه کشیدن های مدعیان کدخدایی دنیا علیه مردم ایران به نمایش درآمد.

خبرگزاری «رویترز» یک روز قبل‌تر از فعال شدن طرحی در دولت آمریکا خبر داد که هدف آن انتشار هدفمند اطلاعات تحریف‌شده درباره جمهوری اسلامی با هدف ایجاد ناآرامی در ایران است. پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز مدعی شده است چون مردم ایران را دوست داریم تحریم‌شان می کنیم!

به نوشته خبرگزاری رویترز، این کارزار، قرار است با ارائه اطلاعاتی که «بعضا اغراق‌شده‌ هستند یا با آنچه پیشتر به صورت رسمی اعلام شده تناقض دارند»، از مسئولان جمهوری اسلامی تصویری تیره و سیاه ترسیم کند. و این خبر با شروع سخنرانی پمپئو تحقق پیدا کرد. عمق ایران نشناسی وی را می توان در جایی دید که حتی به قهرمانان و اسطوره های ایرانی هم دهن کجی کرد. و همین نشناختن است که باعث می شود هر سال صحبت های تکراری و با ژست های توخالی جلوی قاب تلویزیون نقش ببندد، درست مانند همایش‌های گروهک تروریستی منافقین که هر سال با زور پول های آمریکا و صهیونیست برگزار می شود و آرزوی چهل سال قبل صدام که قلان روز طعام را در تهران می خوریم را تکرار می کنند.

پامپئو وزیر امور خارجه رژیم آمریکایی که حمایت از داعش و ترور دانشمندان ایرانی را در کارنامه خود دارد ایران را متهم به گسترش تروریسم کرد و گفت: «در زمینه سیاست خارجی، مأموریت حکومت برای صادر کردن ایدئولوژی انقلابی به تولید کارزار چنددهه‌ای خشونت و بی‌ثباتی در خارج از این کشور منجر شده است. شریکان ما در خاورمیانه از حملات سایبری ایران و رفتارهای تهدیدکننده این کشور در آب‌های خلیج فارس به ستوه آمده‌اند…در واقع، متحدان اروپایی ما هم از تروریسم مورد حمایت حکومت ایران مصون نیستند.!»

پامپئو به سردار سلیمانی که اسطوره مردم ایران است هم حمله کرد و گفت: «رهبران ایران، خصوصا آنها که در راس سپاه پاسداران و نیروی قدس هستند، مانند قاسم سلیمانی، باید عواقب دردناک اعمالشان را احساس کنند» مشخص است که ضربات کاری نیروهای مقاومت به تروریست های تحت فرمان آمریکا آنها را به شدت عصبانی کرده است و پروژه ناامن سازی ایران از طریق این گروهک ها شکست خورده است

پامپئو در بخش دیگری از سخنانش به یک قاتل به نام اعدام «محمد ثلاث» متوسل شد اما بدون توضیح درباره اینکه او راننده اتوبوسی بود که در شب حادثه خیابان پاسداران در گلستان هفتم سه تن از مأموران نیروی انتظامی را زیر گرفت و به‌شهادت رسانده او را «یک مرد ساده، یک راننده اتوبوس و پدر دو فرزند» توصیف کرد. شاید مشاوران وزیرخارجه آمریکا فکر می کنند یک جانی می تواند محبوب مردم ایران باشد!

پامپئو پس از دلسوزی های مضحک خود برای ایران وعده تحریم را به مردم ایران داد و اینگونه دوستی خود را ثابت کرد. وی گفت: «تعهد داریم بیشترین فشار را بر حکومت برای جلوگیری از تولید ثروت و انتقال آن اعمال کنیم و این کار را انجام خواهیم داد. هسته این کارزار را اعمال مجدد تحریم‌ها علیه بخش انرژی و بانکی ایران تشکیل می‌دهد. تمرکز ما همکاری با کشورهای واردکننده نفت خام ایران برای رساندن این واردات به کمترین مقدار و نزدیک صفر تا ۴ نوامبر (۱۳ آبان‌ماه) است.»

پامپئو سپس به تشریح برنامه دولت ترامپ برای راه‌اندازی جنگ نرم علیه ایران پرداخت و گفت دولت آمریکا در حال راه‌اندازی یک کانال ۲۴ ساعته فارسی‌زبان برای پخش برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و فعالیت در فضای دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی است.

پامپئو در ادامه پاسخ عقب نشینی اصلاح طلبان را اینگونه داد: «برخی نگران هستند مقابله با جمهوری اسلامی به میانه‌روها لطمه می‌زند، این به اصطلاح میانه‌روها در ایران، هنوز انقلابیون اسلامی با اهداف ضدآمریکایی و غرب‌ستیزانه هستند.»

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: رجانیوز

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *