کارشناسان داوری: پنالتی استقلال اشتباه بود/ اخراج رضاوند صحیح بود!

برد ۱۰ نفره استقلال مقابل سپاهان ۱۱ نفره! + کارشناسی داوری

استقلال در یک بازی نفس گیر و حساس موفق شد سپاهان اصفهان را شکست دهد. برد ۱۰ نفره استقلال مقابل سپاهان در حالی رقم خورد که یک پنالتی اشتباه به سود این تیم اعلام شد.

برد 10 نفره استقلال مقابل سپاهان هیس مجیدی به منتقدان

مجله اینترنتی پارسی گو: برد ۱۰ نفره استقلال مقابل سپاهان این تیم را به نایب قهرمانی در لیگ برتر امیدوار کرد. مشت های گره کرده فرهاد مجیدی و هیس او به منتقدان، نشان از فشاری داشت که پس از پوکر پرسپولیس در قهرمانی، و نتایج نه چندان درخشان هفته های اخیر، روی استقلال و کادر فنی این تیم وجود داشت. با ما همراه باشید:

خیز آبی ها برای نایب قهرمانی در لیگ برتر استقلال ۲- سپاهان۱؛ چه نبردی، چه بردی!

استقلال در یک بازی مهیج و پرتنش موفق شد دو بر یک سپاهان را شکست دهد و رتبه دوم جدول را دوباره پس بگیرد. به نوشته ورزش سه آبی های پایتخت بعد از پیروزی که مقابل پارس جنوبی به دست آوردند ، از نظر روحی شرایط خوبی پیدا کردند و برای برد در مصاف حساس با سپاهان هم قسم شدند. اگرچه داور بازی در نیمه اول آرش رضاوند را اخراج و استقلال را ۱۰ نفره کرد، اما آبی ها با تغییراتی که فرهاد مجیدی در ترکیب تیمش در نیمه دوم ایجاد کرد با انجام یک بازی منطقی به دو گل رسیدند و در نهایت دو بر یک پیروز شدند. البته استقلال در دقایق پایانی خوش شانس هم بود که گل تساوی را دریافت نکرد اما به هر حال این پیروزی در مسیر نایب قهرمانی در لیگ برتر و کسب سهمیه به آبی ها کمک شایانی خواهد کرد.

هفته بیست و هفتم لیگ برتر؛ شنبه ۱۱ مرداد ماه ۹۹/ ساعت ۲۱:۳۰
ورزشگاه آزادی تهران/ بدون تماشاگر
داور: بیژن حیدری/ کمک ها: علی میرزابیگی و علیرضا ایلدروم/ داور چهارم: یاسر همرنگ
ناظر: فریدون اصفهانیان

خلاصه دیدار استقلال ۲ – سپاهان ۱

استقلال:

سید حسین حسینی، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی(۸۷- فرشید باقری)، عارف غلامی، علی کریمی، شیخ دیاباته(۷۲-ارسلان مطهری)، روزبه چشمی، ووریا غفوری، آرش رضاوند و مهدی قایدی (۴۹-محمد دانشگر).

سرمربی: فرهاد مجیدی

سپاهان:

پیام نیازمند، مرتضی منصوری(۷۱- محمد ایرانپوریان)، شایان مصلح، محمدرضامهدی زاده، مهدی ترکمان، مهدی کیانی، امید نورافکن(۴۶- علی قربانی)، محمد کریمی(۷۱- ولادیمیر کومان)، محمدرضاحسینی، محمدمحبی و کی‎روش استنلی.

سرمربی:–

اخطار:

آرش رضاوند(دقیقه ۳۸ و ۴۴) وریا غفوری(۴۲) از استقلال

امید نورافکن(دقیقه ۴۲) از سپاهان شایان مصلح (دقیقه ۵۱)

اخراج:

آرش رضاوند(۴۴) از استقلال

شرح گل:

یک بر صفر استقلال(شیخ دیاباته): در دقیقه ۵۲: شیخ دیاباته در موقعیت تک به تک به پیام نیازمند قرار گرفته بود اما قبل از ضربه زدن مهاجم خارجی استقلال، او با شایان مصلح برخورد کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. دیاباته خودش پشت توپ قرار گرفت و با ضربه ای فنی دروازه پیام نیازمند را گشود.

دو بر صفر استقلال(شایان مصلح-گل به خودی): در دقیقه ۶۶ ضد حمله استقلال در محوطه جریمه به محمد دانشگر رسید و این مدافع توپ را به دهانه دروازه فرستاد که شایان مصلح به اشتباه دروازه سپاهان را گشود و عامل به ثمر رسیدن گل دوم استقلال شد.

دو بر یک سپاهان(محمد محبی): در دقیقه ۸۲ اشتباه عارف غلامی در دفع توپ باعث شد تا بازیکنان سپاهان صاحب یک موقعیت خوب شود. پاسکاری خوب سپاهانی ها در نهایت به محمد محبی رسید و او از روی خط محوطه جریمه با یک ضربه دقیق و فنی دروازه ابی ها را باز کرد.

شرح بازی:

در نیمه اول بازی متعادل دنبال شد و به غیر از چند درگیری لفظی و خطایی که منجر به اخراج آرش رضاوند شد چندان صحنه خاصی ایجاد نشد و شاهد موقعیت آنچنانی نیز روی دروازه دو تیم نبودیم. البته اخراج هافبک استقلال در دقایق پایانی نوید این را می داد که در نیمه دوم اتفاقات ویژه ای رخ بدهد.

در نیمه دوم فرهاد مجیدی با توجه به ۱۰ نفره شدن تیمش دست به ایجاد تغییر در سیستم استقلال زد و با کم کردن یکی از مهاجمان به خط هافبک خود بازیکن اضافه کرد. او سعی داشت بیشتر برنامه اش را روی ضدحملات تنظیم کند و اتفاقا موفق هم بود. در دو صحنه که استقلال توانست با استفاده از فضای پشت مدافعان سپاهان موقعیت سازی کند دو گل برای این تیم به ثبت رسید و پیروزی دو بر صفر برای آبی های ۱۰ نفره شرایط روحی خوبی را ایجاد کرد.

در این شرایط طبیعی بود که سپاهان برای جبران گل های خورده دست به کار شود. از این رو کادرفنی طلایی پوشان تعویض های هجومی انجام داد و موقعیت هایی را نیز روی دروازه آبی ها ایجاد کرد که یکی از گل ها نیز جبران شد. سپاهان در دقایق پایانی نیز می توانست گل دوم را بزند اما با خوش شانسی و درخشش مدافعان آبی ها این اتفاق رخ نداد تا یک برد دلچسب به حساب استقلال واریز شود.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۷: شوت از راه دور مسعود ریگی با اختلاف اندکی از کنار دروازه سپاهان عبور کرد.
دقیقه ۲۲: ضربه مهاجم سپاهان از فاصله ای نسبتا دور را سیدحسین حسینی راهی کرنر کرد.

دقیقه ۳۰: ضربه سر کی روش استنلی به شکلی خطرناک از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۳۶: شلیک زیبای فرشید اسماعیلی از پشت محوطه جریمه با اختلاف اندکی فضای بالای دروازه سپاهان را شکافت.
دقیقه ۳۸: ارسال خطرناک بازیکنان سپاهان روی دروازه با ضربه سر کی روش استنلی همراه شد و در ادامه مهاجمان سپاهان می توانستند ضربه نهایی را بزنند اما روی حسینی خطا اعلام شد.

دقیقه ۴۷: اشتباه مدافعان استقلال باعث شد توپ به محمد محبی برسد. او پاس عرضی برای استفاده کی روش استنلی ارسال کرد اما مدافعان استقلال توپ را برگشت دادند.

دقیقه ۸۵: علی قربانی مهاجم سپاهان در محوطه جریمه استقلال سرنگون شد اما داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه ۸۹: شوت خطرناک مهدی کیانی با برخورد به دستان حسینی راهی کرنر شد.

دقیقه ۴+۹۰: موقعیت عالی سپاهان را دانشگر در لحظه آخر برگشت داد و اجازه نداد قربانی دروازه استقلال را باز کند.

حاشیه بازی استقلال سپاهان

*امیر قلعه نویی به دلیل بیماری در این مسابقه روی نیمکت تیمش حضور ندارد و دستیارانش تیم را ارنج می کنند.
*دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی به همراه سایر دستیارانش لحظاتی پیش وارد ورزشگاه آزادی شدند تا این دیدار را از نزدیک تماشا کنند.
* امید نورافکن بازیکن سابق استقلال پیش از آغاز دیدار با مدد جباری عضو با سابقه تدارکات استقلال احوال پرسی گرمی داشت.
* علی دشتی که به علت مصدومیت نامش در لیست استقلال وجود ندارد، این دیدار را از روی سکوها تماشا می‌کند.
*از بین بازیکنان استقلال تنها این مسعود ریگی بود که به سمت نیمه سپاهانی ها رفت و بازیکنان این تیم به خوش و بش پرداخت.

*آرش رضاوند بعد از اخراج با اعتراض فراوان به صحنه زمین بازی را ترک کرد. همچنین فرهاد مجیدی سرمربی آبی ها نیز بعد از این صحنه اعتراض شدیدی به اخراج شاگردش داشت.
*وریا غفوری از اوایل مسابقه درگیری های زیادی با هم داشتند و در دقیقه ۴۰ کار آنها به درگیری لفظی میان آنها کشید و با ورود بیژن حیدری و نشان دادن کارت زرد به هردوی آنها غائله ختم به خیر شد.

اتفاق ویژه؛ بخشش مصلح به سود استقلال

شایان مصلح که عصر روز شنبه از سوی کمیته اخلاق با عفو مواجه شد و پس از تبرئه بابت جنجال توییتری در ترکیب اصلی تیمش نیز قرار گرفت، در بازی با استقلال اشتباهات مرگباری داشت. او در صحنه گل اول استقلال خطای پنالتی روی دیاباته انجام داد و گل دوم را نیز به اشتباه خودش وارد دروازه کرد تا حضورش در زمین به سود استقلال شود.

اشتباه تاثیرگذار داور دیدار استقلال – سپاهان

کارشناسی داوری: اخراج رضاوند درست بود/ مصلح خطایی روی دیاباته انجام نداد

کارشناس داوری بازی استقلال سپاهان / پنالتی اشتباه بود/ اخراج درست!

برد ۱۰ نفره استقلال مقابل سپاهان با اشتباه تأثیر گذار داوری به دست آمد. به نوشته فارس حیدر سلیمانی در خصوص صحنه‌های مهم داوری در مسابقه استقلال و سپاهان اظهار داشت:‌ در مورد اخراج آرش رضاوند؛ کارت اول او به خاطر تکل و بی‌احتیاطی که داشت کاملاً درست بود و فاصله چند دقیقه بعد رضاوند با دست ضربه‌ای به صورت نورافکن زد و کارت دوم او نیز کاملاً صحیح و اخراجش از زمین درست بود.

سلیمانی در مورد پنالتی استقلال که منجر به گل اول این تیم شد، عنوان کرد: در دقیقه ۵۰ شایان مصلح اصلاً خطایی روی دیاباته انجام نداد. مهاجم استقلال بود که پای خودش را جلو انداخت تا خطا بگیرد. در این صحنه شیخ دیاباته هم با دست و هم با پای خودش مرتکب خطا شد. فکر می‌کنم این تصمیم داور تحت تأثیر اخراج رضاوند بود.

وی در خصوص عملکرد داور در این مسابقه گفت: داور بازی را به خوبی کنترل کرد و خوب هم دوید فقط تعجب می‌کنم چرا در آن صحنه پنالتی خطا را برعکس اعلام کرد. کارت‌هایی هم که توسط او به بازیکنان داده شد درست بود فقط کارت زرد شایان مصلح به اشتباه داده شد.

کارشناسی داوری فوتبال با اشاره به صحنه درگیری بازیکنان دو تیم در این مسابقه تصریح کرد: وقتی درگیری به وجود می‌آید و اعتراضات زیاد می‌شود داور معمولاً به طرفین کارت زرد نشان می‌دهد تا غائله بخوابد. نمی‌دانم چه الفاظی بین بازیکنان ردوبدل شد اما داور به خوبی این صحنه را مدیریت کرد.

اخراج رضاوند بازی استقلال سپاهان

اخراج رضاوند بازی استقلال سپاهان

مظفری زاده: پنالتی استقلال اشتباه بود / رضاوند داور را مجاب کرد اخراجش کند

کارشناس داوری فوتبال ایران معتقد است اخراج رضاوند به درستی، اما پنالتی به سود استقلال به اشتباه اعلام شده است. به نوشته ورزش سه سعید مظفری زاده درباره قضاوت بیژن حیدری در دیدار استقلال-سپاهان اظهار داشت: دقیقه ۳۸ بازی داور به درستی تکل بی ملاحظه آرش رضاوند بر روی بازیکن حریف را با کارت زرد جریمه کرد. همچنین درگیری بی مورد امید نورافکن و وریا غفوری با واکنش خوب بیژن حیدری و با نشان دادن اخطار به هر دو بازیکن همراه شد که این تصمیم خوبی برای کنترل بازی و جلوگیری از درگیری های بیشتر بود.

وی افزود: در دقیقه ۴۳ آرش رضاوند در پی یک خطای بی ملاحظه و با زدن دست به صورت نورافکن داور را مجاب کرد که به او کارت زرد دوم را نشان داد و منجر به اخراجش شد و تصمیم درستی بود.

اشتباه داوری در اعلام پنالتی به نفع استقلال در بازی با سپاهان

اشتباه داوری در اعلام پنالتی به نفع استقلال در بازی با سپاهان

مظفری زاده در ادامه عنوان کرد: در دقیقه ۵۰ دیاباته در کورس با شایان مصلح با انداختن پا و بر هم زدن تعادل مصلح، بر روی او خطا کرد، اما داور که از صحنه دور بود و زاویه دید خوبی هم نداشت، دچار اشتباه شد. او در این صحنه خطای بازیکن سپاهان را گرفت و اعلام پنالتی کرد.

وی ادامه داد: در دقیقه ۵۸ عارف غلامی بدون خطا توپ مهاجم سپاهان را زد که داور تصمیم درستی برای ادامه بازی کرد. در دقیقه ۸۹ تصمیم داور برای اعلام ضربه کرنر به سود سپاهان صحیح نبود.

کارشناس داوری فوتبال ایران در پایان گفت: در دقیقه ۹۴ برخورد حسینی و قربانی مهاجم سپاهان در درون محوطه جریمه خطا نبود و داور به درستی ادامه بازی داد.

تهیه و تنظیم: گروه ورزشی.
منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *