قتل فجیع جورج فلوید و آغاز فروپاشی آمریکا با اعتراضات مردمی!

جزئیات اعتراضات مردمی در آمریکا + سخنرانی ترامپ!

پس از قتل فجیع جورج فلوید، اعتراضات مردمی در آمریکا آغاز شد و پس از گذشت چند روز، و با کشته شدن ۲ نفر در جریان تجمعات اعتراضی، هنوز از شدت اعتراضات کاسته نشده است.

اعتراضات مردمی در آمریکا

مجله اینترنتی پارسی گو: اعتراضات مردمی در آمریکا پس از قتل جورج فلوید این روزها به اوج خود رسیده است. طبق آمار رسمی منتشر شده تاکنون ۲ نفر در این اعتراضات جان باخته اند و ۴ پلیس نیز بر اثر تیراندازی زخمی شده اند. همچنین تعداد قابل توجهی از معترضین دچار مصدومیت و مسمومیت شده اند. با ما همراه باشید:

موج اعتراضات در آمریکا و سخنرانی ترامپ در حیاط کاخ سفید/ بازداشت صدها معترض در واشنگتن

در واشنگتن صدها نفر معترض به کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی در نتیجه رفتار خشونت آمیز پلیس این کشور بازداشت شد. تظاهرات کنندگان به مراکز پلیس انتقال داده شده و محاکمه خواهند شد. در سنت لوئیس که صحنه اعتراضات شدید است، ۴ مامور پلیس مجروح گردید.

در اطلاعیه صادره از حساب توییتر پلیس سنت لوئیس اعلام گردید: بسوی مامورین پلیس که در تلاش تحت کنترل قرار دادن تظاهرات اعتراض آمیز در مرکز شهر بودند، تیراندازی شد که در نتیجه این تیراندازی ها ۴ پلیس زخمی گردید.

مامورین پلیس مجروح به بیمارستانهای منطقه انتقال داده شدند. در این میان در تظاهرات اعتراض آمیزی که پس از کشته شدن جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی در نتیجه رفتار خشونت آمیز پلیس در این کشور آغاز گردید، دو نفر در شهر شیکاگو جان باختند.

سخنگوی شهرداری شیکاگو درباره جزئیات اعتراضات مردمی در آمریکا اعلام کرد در جریان حوادث خشونت بار و تظاهرات در این مناطق حومه شهری ۶۰ نفر نیز بازداشت شدند.

در این میان مدیر امنیت شهر لوئیزویل وابسته به ایالت کنتاکی بعلت سهل انگاری پلیس در ضبط تصاویر دوربین رستورانی که صاحب آن در حین برگزاری تظاهرات با در خواست مجازات عاملین قتل برونا تیلور شهروند سیاهپوستی که از خانه اش از سوی پلیس به قتل رسانده شد، از مقام اش برکنار گردید.

اکیب متشکل از خبرنگاران تی آر تی ورلد نیز که برای تهیه خبر و آگاه سازی جهان موج تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور را دنبال می کنند، مورد حمله قرار گرفتند.

خبرنگاران تی آر تی ورلد در حین تهیه خبر در واشنگتن و مینیا پولیس با گلوله های پلاستیکی و گازهای اشک آور پرتاب شده از سوی پلیس برای متفرق ساختن تظاهرات کننده گان مورد اصابت قرار گرفته و مجروح شدند.

در این میان چهار مقام آمریکایی در مصاحبه با تلویزیون ان بی سی آمریکا ادعا کردند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می تواند از قانون شورش که در سال ۱۸۰۷ برای مقابله با شورش ها و تشنجات داخلی در کشور تدوین شده و طی آن به رئیس جمهور آمریکا صلاحیت توسل به قدرت نظامی در خاکهای آمریکا بر علیه شورشیان را می دهد، استفاده کند.

از سوی دیگر ادعا گردید که ارتش آمریکا یک گردان ۲۰۰ الی ۲۵۰ نفره را از پادگان “Fort Bragg” در کارولینای شمالی به واشنگتن اعزام کرده است.

اعتراضات مردمی در آمریکا به واسطه قتل جورج فلوید

اعتراضات مردمی در آمریکا به واسطه قتل جورج فلوید

سخنرانی ترامپ درباره اعتراضات مردمی در آمریکا و کشته شدن جورج فلوید

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا طی سخنانی در حیاط کاخ سفید در مورد تبدیل اعتراضات به موج حوادث خشونت بار گفت: برای دخالت در حوادث واقع در کشور به هزاران نیروی امنیتی و پرسنل نظامی مجهز به سلاح های سنگین ماموریت داده شده است.

ترامپ در ابتدای سخنان خود ضمن اشاره به اینکه بعنوان رئیس جمهور آمریکا وظیفه اصلی اش حراست از کشور و مردم آمریکاست اعلام داشت: من برای حراست از قوانین کشورم سوگند یاد کردم. به این قول خود در قبال مردم آمریکا که از قتل بی رحمانه جورج فلوید ناراحت هستند ، عمل خواهم کرد. حکومت آمریکا به تعهد خود برای اجرای عدالت برای فلوید و خانواده اش عمل خواهد کرد. او بخاطر یک هیچ جان نباخت.

دونالد ترامپ در ادامه سخنان خود چنین گفت: تمامی این وقایع نه اعترضات صلح جویانه بلکه اقدامات تروریستی و هدف گیری انسانهای معصوم است. کشتن یک انسان معصوم جرم بر علیه بشریت و پروردگار است. آمریکا نه به نابودی بلکه به موجودیت، نه به خودخواهی و تکبر بلکه به عمل، نه به آنارشی و تشنج بلکه به صلح و امنیت، نه به نفرت و انزجار بلکه به ترمیم و سلامتی و نه به کائوس بلکه به عدالت و دادگری نیاز دارد.

رئیس جمهوری آمریکا ضمن اشاره به اینکه در قبال حوادث واقع پیروز خواهیم شده و قدم های جدیدی بر می داریم تاکید کرد : تمامی منابع نظامی و غیر نظامی فدرآل را برای پایان بخشی به غارت ها و شورش ها و حراست از مردم آمریکا که قوانین را رعایت می کنند، بسیج می کنم.

ترامپ در پی سخنرانی خود در کاخ سفید، انجیل بدست بسوی کلیسای سنت جونز که در جریان اعتراضات عصر دیروز سعی به آتش کشاندن آن شد، رفت.

اقدام پلیس برای متفرق ساختن تظاهرات کنندگان معترض در مسیر راه ترامپ برای رفتن به کلیسای سنت جونز با واکنش افکار عمومی آمریکا مواجه گردید.

ترامپ که مدتی کوتاه در مقابل کلیسا ایستاده و داخل کلیسا نرفت، تحت تدابیر امنیتی فشرده به کاخ سفید برگشت.

جرج فلوید قتل سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس آمریکا لحظه خفه شدن سیاه‌پوست آمریکایی

جرج فلوید قتل سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس آمریکا لحظه خفه شدن سیاه‌پوست آمریکایی

سناتور روس درباره اعتراضات مردمی در آمریکا: فروپاشی آمریکا آغاز شده است!

یک مقام بلندپایه پارلمانی روس درباره اعتراضات مردمی در آمریکا معتقد است: بعد از شکست آمریکا در سوریه و افغانستان، اکنون در داخل ایالات متحده هم ناتوانی در مقابله با بیماری کرونا، شکاف سیاسی داخلی و ناآرامی‌های گسترده گویای آغاز فروپاشی این کشور است.

به نوشته تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “آلکسی پوشکوف” عضو ارشد کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه چنین ابراز عقیده کرده که ایالات متحده دیگر وارد عصر “آشفتگی” شده و فروپاشی این کشور، از هم‌اکنون آغاز شده است.

به‌گفته وی، عوامل مختلفی این مسئله را نشان می‌دهد که از جمله آنها، ناتوانی دولت آمریکا در مقابله مؤثر با شیوع ویروس کرونا و ناآرامی‌های گسترده جاری در این کشور است.

سناتور پوشکوف امروز در صفحه توئیتر خود نوشت: «واقعیت این است که ایالات متحده آمریکا شروع به فروپاشی کرده است. این مسئله در سوریه و افغانستان مشخص شده است و در فاجعه مربوط به شیوع بیماری کوویدــ‌۱۹ هم در خود ایالات متحده، در عدم توانایی آمریکا به کمک به متحدین اروپایی خود در جریان شیوع این بیماری همه‌گیر، در اتهام‌زنی‌های هیستریک و غیرواقع‌بینانه علیه چین، در ناآرامی‌های ضد نژادپرستانه و در شکاف‌های سیاسی داخلی در این کشور کاملاً مشهود است، در حقیقت آمریکا وارد مرحله آشفتگی و سردرگمی شده است.»

تظاهرات گسترده علیه وحشی‌گری نیروهای پلیس در ده‌ها شهر ایالات متحده به‌علت کشته شدن “جرج فلوید” تبعه آمریکایی ــ آفریقایی ۴۶ساله در زمان بازداشت توسط پلیس در شهر مینیاپولیس (ایالت مینه‌سوتا» آغاز شد. یکی از مأموران پلیس به‌اتهام قتل عمد، بازداشت شده است.

“دونالد ترامپ” رئیس کاخ سفید از فرمانداران ایالت‌های آمریکا خواست که اقدامات سخت‌گیرانه‌تری را در مناطق خود به اجرا بگذارند و تهدید کرده است که نیروهای ارتش را به مناطقی که مقامات محلی از استفاده از گارد ملی خودداری کنند، اعزام خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا، اعتراضات مردم این کشور علیه خشونت پلیس را اقدامات تروریستی داخلی و جنایتی علیه بشریت خوانده است.

گردآوری و تنظیم: گروه سیاسی
منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *