وحید بهزادی سلطان خودرو و همسرش به اعدام محکوم شدند! + تصاویر و جزئیات

سلطان خودرو کیست و حکم دادگاهش چیست؟ + عکس

وحید بهزادی ملقب به سلطان خودرو با کمک همسرش در یک قلم بیشتر از ۶۷۰۰ دستگاه خودرو خریداری کرده است! در حالیکه خرید یک دستگاه خودرو برای هموطنانمان به سختی انجام می گیرد!

سلطان خودرو مفسد اقتصادی وحید بهزادی و همسرش

مجله اینترنتی پارسی گو: وحید بهزادی معروف به سلطان خودرو و همسرش نجوا لاشیدایی، به جرم اخلال در نظام اقتصادی کشور به اعدام محکوم شده اند. در یکی از پرونده های این دو نفر، خرید و احتکار بیش از ۶۷۰۰ دستگاه خودرو قید شده است. این در حالیست که خرید تنها یک دستگاه خودرو برای هموطنانمان با سختی هایی همراه است. امیدواریم با برخورد قاطع دستگاه قضایی با همه مفسدان، و نیز قاطعیت شورای قیمت گذاری، تا حدی گرانی های افسار گسیخته اخیر جبران شود و به عنوان نمونه، قیمت پراید که به ۹۰ میلیون تومان رسیده بود، و حالا به ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است، به شکلی واقعی در جامعه ثبات یابد. با ما همراه باشید:

سلطان خودرو کیست؟

وحید بهزدادی که به علت خرید و احتکار نزدیک به ۶۷۰۰ دستگاه خودرو به سلطان خودرو معروف شده است، در دادگاه و به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به اعدام محکوم شده است. دانشنامه ویکی پدیا می نویسد: « وحید بهزادی معروف به سلطان خودرو یک بازاری اهل ایران است که در اردیبهشت ۱۳۹۹ توسط قوه قضائیه ایران به دلیل پرونده فساد خودرو و ارز حکم اعدام گرفت. او و همسرش به پیش خرید بیش از ۶۷۰۰ دستگاه خودرو از شرکت سایپا متهم شده‌اند. نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی، متهم ردیف اول و دوم در پرونده اختلاس سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی از شرکت خودروسازی سایپا در سال‌های ۹۶ و ۹۷ نیز هستند.»

سلطان خودرو همسرش در دادگاه

سلطان خودرو همسرش در دادگاه

نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی چه کسانی هستند؟

نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی، زوج جوان دهه شصتی، متهم ردیف اول و دوم پرونده اختلاس و کلاهبرداری ۳۳۰۰ میلیارد تومانی از شرکت خودروسازی سایپا در سالهای ۹۶ و ۹۷ هستند. به گزارش رکنا، سابقه آشنایی و همکاری این دو جوان که این روزها بخاطر مافیای خودرو بودن و خرید و فروش صوری خودرو و اخلال در نظام ارزی و تولیدی کشور به اعدام محکوم شده اند، به فعالیت های شرکت هرمی پالینور در دهه هشتاد شمسی بر می‌گردد.

به نوشته همشهری آنلاین شرکتی که مثل گلدکوئست و گلدماین و یونیک فاینانس از هزاران تن از هموطنان به ادعای سرمایه گذاری در بورس و فلزات، کلاهبرداری کرد و شماری از لیدرهای آن از کشور فرار کردند و شماری نیز دستگیر شدند. اما طبق اعلام نماینده دادستان، نجوا لاشیدایی میلیاردها تومان با عضویت و فعالیت در این شبکه در دهه هشتاد شمسی، بدست آورد و به فهرست بانوان میلیاررد زیر ۴۰ سال ایران اضافه شد. حساب بانکی نجوا لاشیدایی در بانک صادرات از سال ۸۶ تا ۸۸ گردش مالی ۱۳ میلیارد تومانی داشته است و تعدادی از اعضای شرکت پالینور با وی همکاری می‌کردند.

حتما بخوانید

پراید ۹۰ میلیونی شوخی است؟

بازی عجیب زوج کلاهبردار با خانواده خود

نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی، حتی افراد خانواده خود را نیز وارد بازی‌شان کردند و از خواهر و برادر و مادر نیز استفاده کردند. آن ها از افراد مختلف، با پرداخت پول، وکالت نامه می‌گرفتند تا با حساب بانکی آنها کار کرده و جابجایی پول را در شرکت های خود از طریق این حساب های بانکی اجاره ای انجام دهند که مصداق پولشویی بود.

همکاری نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی با ۲۴ نفر سبب شده تا پرونده تخلفات در شرکت خودروسازی سایپا در سال ۹۶ و ۹۷ که موجب گرانی و کمبود خودرو شد، ۲۶ متهم داشته باشد.

نجوا لاشیدایی و همسرش با کمک مادرانشان که آن ها را عضو علی البدل و بازرس شرکت هایی چون هرمس فارمد و هرمس ویونا کرده بودند، سفارش صوری و غیر واقعی خودرو انجام داده و معامله ارزی در سطح کلان را با تبانی با معاونان ارزی بانک های خصوصی و یکی از مسئولان بانک مرکزی، صورت دادند که موجب کیفرخواستی در حوزه اخلال در نظام ارزی کشور شده است.

نجوا لاشیدایی چگونه به این ثروت رسید؟

همچنین روزنامه شرق ضمن انتشار اطلاعاتی درباره نجوا لاشیدایی که پیش‌تر در بند ۲۰۹ زندان اوین، بازداشت بود، نوشت: نجوا لاشیدایی پس از شش ماه به زندان قرچک منتقل شد.

براساس اطلاعات رسیده، او از خانواده‌ای ثروتمند در تهران می‌آمد و همسرش فردی معمولی بود. آنها برای چندسال از طریق ثبت‌نام پیش‌فروش خودرو و سکه، سرمایه‌گذاری می‌کردند.

پس از آنکه پیش‌فروش سکه در بانک ملی گشایش یافت، آنها ۵۰ میلیاردتومان پیش‌خرید کرده و به دلیل نوسانات بازار برای خود سودهای کلانی دست‌وپا کرده بودند اما به دلیل آنکه رانت خانوادگی نداشتند، از جمله نخستین افرادی بودند که در پی گرانی ارز و سکه در سال ۹۷، بازداشت شدند.‌هم‌زمان با حضور نجوا در زندان اوین، همان‌گونه که سخنگوی قوه قضائیه نیز به آن اشاره داشت، احکام مصادره اموال او به‌صورت پی‌درپی به او ابلاغ می‌شد.‌

نجوا و همسرش با ایجاد بستر پیش‌فروش سکه از سوی دولت و همچنین مهیاشدن بستر پیش‌فروش خودرو از سوی خودروسازی سایپا، با هدف سرمایه‌گذاری وارد این بازار شدند اما اگر چنین بستری از سوی دولت و یکی از خودروسازی‌های زیرمجموعه دولت فراهم نمی‌شد، امکان چنین تخلفاتی فراهم بود؟

سلطان خودرو و همسرش در دادگاه به اعدام محکوم شدند

سلطان خودرو و همسرش در دادگاه به اعدام محکوم شدند

حکم دادگاه سلطان خودرو چیست؟

حکم دادگاه سلطان خودرو و همسرش اعدام اعلام شده است. سخنگوی قوه قضائیه از صدور حکم اعدام برای سلطان خودرو و همسرش خبر داد. به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری خود به برخی احکام صادره اشاره و تصریح کرد: در پرونده‌ای که بیش از پنجاه متهم داشت کیفرخواست برای بیش از چهل نفر صادر و در دادگاه ۳۴ نفر محکوم شدند.

اسماعیلی ادامه داد: در این پرونده که بخشی از آن اخلال ارزی و بخشی اخلال در نظام خودرو و سکه بود، وحید بهزادی فرزند ابوطالب و همسرش به نام نجوا لاشیدایی به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی از طریق ثبت سفارشات صوری و صرافی غیر مجاز و پیش خرید شش هزار و ۷۰۰ دستگاه از سایپا، مشارکت در پول‌شویی به میزان ۳۲ هزار میلیارد به اعدام محکوم شدند. از منزل متهم ۲۴ هزار سکه تمام بهار آزادی و صد کیلو طلا کشف شده است. البته این حکم قابل تجدید نظر خواهی است.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین اعلام کرد: مهدی جمالی مدیر عامل سابق سایپا به هفت سال حبس، رضا تقی زاده معاون سابق بازاریابی سایپا به پانزده سال حبس و محمد عزیزی نماینده مجلس به ۶۱ ماه حبس تعزیری فریدون احمدی به تحمل ۶۱ ماه حبس حسین هشترودی رئیس سابق حراست سایپا به ۶۱ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

وی ادامه داد: در یکی از پرونده‌ها که اکنون مفتوح است بخشی از بدهی‌ها به بانک‌های ملت و پارسیان بازگردانده شد. اسماعیلی افزود: در رسیدگی به این پرونده علیرغم اینکه بانک صادرات شکایتی از متهم نداشت در تحقیقات مشخص شد این بانک هم از متهم طلب دارد که در نهایت اموالی از متهم پرونده در اختیار بانک صادرات قرار گرفت و این اموال پاسخگوی شش هزار میلیارد تومان طلب بانک صادرات است.

حتما بخوانید

پراید ۳۷ میلیون شد؟ + جدول و قیمت جدید انواع خودرو

تصویر سلطان خودرو وحید بهزادی و همسرش در دادگاه

باشگاه خبرنگاران جوان تصویری از «وحید بهزادی» سلطان خودرو و همسرش «نجوا لاشیدایی» که به اعدام محکوم شدند را منتشر کرد. تصویر این مفسدان اقتصادی را در دادگاه ببینید:

سلطان خودرو وحید بهزادی

سلطان خودرو وحید بهزادی

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

یک دیدگاه در “سلطان خودرو کیست و حکم دادگاهش چیست؟ + عکس

  1. اسم

    تشکر از قانون مبارزه با ثروت اندوزی ولی اعدام یک حکم کوته فکرانه هست که در اثر قفل بودن تفکر سیستم قضایی صادر میشه.فکر قضات بیشتر روی مباحث افراطی دینی قفل شده.فقط باید برای قتلهای زنجیره ای اعدام صادر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *