اردوان رحیمی دستیار رضا رشیدپور ممنوع‌الکار شد!

دستیار ممنوع الکار شده رشیدپور کیست؟

در خبرها آمده است که دستیار رضا رشیدپور در برنامه حالا خورشید ممنوع الکار شده است. اما دستیار ممنوع الکار شده رشیدپور کیست و علت این ماجرا چیست؟

دستیار ممنوع الکار شده رشیدپور اردوان رحیمی

مجله اینترنتی پارسی گو: در رسانه ها خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اردوان رحیمی دستیار ممنوع الکار شده رشیدپور برای همیشه حق فعالیت در رسانه ملی را از دست داده است. اما ماجرا چیست و دستیار ممنوع الکار شده رشیدپور کیست؟ با ما همراه باشید:

انتشار خبر ممنوع التصویری دستیار رضا رشیدپور در رسانه ملی

انتشار خبر ممنوع التصویری دستیار رضا رشیدپور در رسانه ملی

آغاز ماجرا: دستیار ممنوع الکار شده رشیدپور و توهین به امام و انقلاب

آغاز ماجرای ممنوع الکاری اردوان رحیمی توئیتی جنجالی بود که در آن به شکل بسیار زننده ای به امام (ره) و انقلاب اسلامی توهین شده بود. توئیتی که البته در متن عذرخواهی رحیمی، عنوان شد که هک شده و شخص دیگری آن متن زننده را انتشار داده است. اما در هر صورت، چون هیچ پیگیری یا موضع رسمی از اردوان رحیمی مبنی بر هک صفحه توئیت وی تا قبل از انتشار آن پست جنجالی صورت نگرفته بود، طبعا متن منتشر شده موضع وی محسوب می شد.

بر این اساس قائم مقام شبکه سه سیما اعلام کرد که دستیار ممنوع الکار شده رشیدپور حق فعالیت در شبکه سه را ندارد و با وی برخورد خواهد شد. خبری که البته پس از واکنش های دلبستگان به امام (ره) و انقلاب رسانه ای شد و این گمانه را در ذهن مخاطب ایجاد کرد که مسئولان رسانه ملی تنها در صورتی قاطعانه برخورد می کنند که «مردم» پای کار باشند و ابراز نارضایتی کنند. ماجرایی که در موضوع تحریم رسانه ملی توسط جمعی از هنرمندان نیز نمود داشت و آنها یکی پس از دیگری مجددا در رسانه ملی حاضر شدند!

بر این اساس خبرآنلاین نوشت: در پی انتشار مطالبی در صفحه شخصی یکی از عوامل برنامه «حالا خورشید» به تهیه‌کنندگی و اجرای رضا رشیدپور، قائم مقام شبکه سه، ضمن اخراج این فرد، اعلام کرد به تهیه‌کنندگان تذکر داده‌ شده است تا با دقت و حساسیت بیشتری در این موارد عمل کنند.

حتما بخوانید

رامبد جوان ممنوع التصویر شد؟

محسن یزدی، قائم‌مقام شبکه سه سیما، با اشاره به حاشیه‌های اخیر نسبت به یکی از عوامل «حالا خورشید» بیان کرد: «در روزهای گذشته حاشیه‌هایی در مورد برخی اظهارنظرهای وقیحانه یکی از عوامل برنامه «حالا خورشید» در صفحه شخصی‌اش باعث ایجاد انتقادات به حقی از طرف دلبستگان انقلاب شده است.»

اردوان رحیمی دستیار رضا رشیدپور در برنامه حالا خورشید و دیگر کارها

اردوان رحیمی دستیار رضا رشیدپور در برنامه حالا خورشید و دیگر کارها

انتشار خبر اخراج دستیار رشیدپور از تلویزیون

محسن ایزدی قائم مقام شبکه سه رسانه ملی درباره اخراج اردوان رحیمی از تلوزیون گفت: «امام و رهبری نه خط قرمز قانونی یا عرفی، بلکه مهمترین مولفه‌های اعتقادی مدیران شبکه سه است و طبعا شبکه، خود یکی از مدعیان و پیگیری‌کنندگان موضوع بوده است و خواهد بود.»

یزدی در توضیح این اتفاق گفت: «سازندگان اصلی هر برنامه شامل تهیه‌کننده، سردبیر و کارگردان مورد رصد دقیق شبکه‌ها و مجموعه صیانت سازمان صدا و سیما هستند اما با وجود حدود ده هزار نیروی فعال در نزدیک به ۲۰۰ پروژه تولیدی در شبکه، امکان اطلاع از واکنش‌های شخصی همه عوامل گاهی نشدنی است ولی طبعا شبکه هرجا متوجه خطاهای نیروهای مشغول در تولیدات خود شده متناسب با خطا با آنها برخورد کرده است و از این به بعد نیز رویه همین خواهد بود.»

قائم‌مقام شبکه سه سیما در پایان تاکید کرد: «طبیعی است که حضور چنین فرد هتاکی در شبکه‌سه غیرقابل قبول خواهد بود و ما نیز حضور وی را در کلیه برنامه‌های شبکه ممنوع کرده و به تهیه‌کنندگان شبکه نیز تذکر داده‌ایم که با دقت و حساسیت بیشتری در این موارد عمل کنند.»

برترینها نوشت: طی روزهای گذشته اعتراضاتی درباره حضور «اردوان رحیمی» به عنوان دستیار «رضا رشیدپور» در فضای مجازی مطرح شده بود که او در صفحات شخصی خود سخنان هتاکانه ای نسبت به امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی عنوان کرده بود.

صفحه توئیتر اردوان رحیمی پس از حذف آن توسط رحیمی

صفحه توئیتر اردوان رحیمی پس از حذف آن توسط رحیمی

ماجرای توئیت جنجالی اردوان رحیمی و حذف شدن ناگهانی صفحه رسمی وی

در متن عذرخواهی اردوان رحیمی که در ادامه متن کامل آنرا ذکر خواهیم کرد به این نکته اشاره شده است که صفحه توئیت وی هک شده بوده و متن منتشر شده توسط شخص دیگری انتشار یافته است. از آنجا که در متن عذرخواهی، ایشان قسم یاد کرده اند، و نیز به پاس خدماتشان در رسانه ملی، فرض را بر صحت متن ایشان می گذاریم. اما چند سوال رسانه ای همچنان در ذهن مخاطب وجود دارد که خوب است دستیار ممنوع الکار شده رشیدپور جهت تنویر افکار عمومی به آنها نیز پاسخ دهد:

۱. می دانیم که اگر یک صفحه در شبکه های اجتماعی هک شود، به سادگی قابل باز پس گیری نیست. اما صفحه ایشان به سادگی حذف شده است. سوال این است که اگر ایشان می توانستند به این سادگی صفحه را حذف کنند چرا بلافاصله پس از هک صفحه این کار را انجام ندادند؟

۲. اهالی رسانه می دانند که خبر هک شدن هر صفحه در شبکه های اجتماعی، توسط مالکان آن رسما و به شکلی انعکاس می یابد. به عنوان مثال اگر صفحه توئیت بازیگر یا هنرمندی هک شود، خبرش توسط خود هنرمند در اینستاگرام، فیس بوک و… انتشار می یابد تا عواقب احتمالی نشر هرگونه مطلبی در صفحه هک شده، متوجه هنرمند نباشد. سوال این است که چرا ایشان پس از هک شدن صفحه شان تا مدتها این خبر را مسکوت نگهداشتند؟ و لااقل به دوستان خود، از جمله رضا رشیدپور و… اعلام نکردند که این صفحه را فالو نکنند؟ یا واکنشی در صفحات خود نشان دهند؟

واکنش کاربران به خبر هک شدن توئیتر دستیار ممنوع الکار شده رشیدپور

واکنش کاربران به خبر هک شدن توئیتر دستیار ممنوع الکار شده رشیدپور

اردوان رحیمی کیست؟

فرارو نوشت: طی روزهای گذشته اعتراضاتی درباره حضور «اردوان رحیمی» به عنوان دستیار «رضا رشیدپور» در فضای مجازی مطرح شده بود که او در صفحات شخصی خود سخنان هتاکانه ای نسبت به امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی عنوان کرده بود. اردوان رحیمی سالها دستیار و مدیر برنامه رضا رشیدپور بوده و رشیدپور او را برادر خود می نامید.

عذرخواهی اردوان رحیمی دستیار ممنوع الکار شده رضا رشیدپور

عذرخواهی اردوان رحیمی دستیار ممنوع الکار شده رضا رشیدپور

واکنش اردوان رحیمی به جنجال‌ها: من توییتر ندارم

بعد از حواشی ایجاد شده پیرامون پست هنجارشکنانه اردوان رحیمی وی با انتشار مطلبی اعلام کرد که اکانتی که به نام وی این مطالب جنجالی را منتشر کرده در اختیار وی نبوده و او ضمن عذرخواهی اعلام کرد به کاملا معتقد به مبانی نظام، امام و رهبری بوده همواره در جهت اعتلای نام ایران گام برداشته است.

به گزارش پارسی گو وی در صفحه رسمی خود نوشت: من در توییتر فعالیتی ندارم. اکانت توییتری با نام اردوان رحیمی بیش از چندین ماه است که از دسترس من خارج و به دلیل گرفتاری های خانوادگی و مشغله کاری از یک سو و تعداد بسیار کم دنبال کننده ها از سوی دیگر تاکنون اولویتی از جهت پیگیری و بازیابی برایم نداشته است. اما اینک که با انتشار محتوای هتاکانه در این اکانت و پخش آن در بین برخی مخاطبان فضای مجازی سوء تفاهم ایجاد شده است، رسما اعلام می کنم که من پایبند و معتقد به منابی نظام جمهوری اسلامی، امام (ره) و مقام معظم رهبری هستم و نزدیکان و همکارانم به نیکی می دانند که این چارچوب اعتقادی خط قرمز من است. لذا از سوء برداشت ایجاد شده و اهمال در پیگیری بازیابی اکانت قدیمی خود صمیمانه عذرخواهی می کنم. به خدای بزرگ سوگند یاد می کنم که همواره در اعتلای نام شریف ایران و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده و خواهم کرد و این افتخار من است. به من محبت می کنید اگر صفحه توئیتر یاد شده را بلاک و ریپورت کنید.

حتما بخوانید

ماجرای ممنوع التصویری مهدی سلوکی چیست؟

واکنش روزنامه کیهان به ماجرای توهین دستیار رضا رشیدپور به امام و انقلاب

روزنامه کیهان به ماجرای دستیار ممنوع الکار شده رشیدپور واکنش نشان داده و نوشت: روز گذشته مطالبی به نقل از یک برنامه‌ساز سیما در فضای مجازی منتشر شد که حیرت‌انگیز است. این فرد که رضا رشیدپور، مجری تلویزیون قبلا وی را همه‌کاره برنامه‌هایش معرفی کرده بود، در فضای مجازی به‌طور مستقیم و آشکار عناد خود نسبت به ارزش‌ها و انقلاب اسلامی را نشان داده است.

هر چند که خود رشیدپور نیز در فتنه‌های رخ داده در سال ۹۸ «نابرادری» خودش را ثابت کرده بود، اما آنچه از دستیار وی در برنامه‌های سیما فاش شده، نشان می‌دهد که کار از «ستون پنجم» گذشته است و حالا با خودِ دشمنان نظام و انقلاب در رسانه ملی مواجه هستیم! تعجب از حراست و مدیران سیماست که یک معاند را به پشت صحنه و تولید یک برنامه راه داده‌اند. ضمن اینکه چنین افرادی در بخش‌های مختلف صداوسیما حضور دارند.

«رسانه ملی» فراتر از هر نهاد و سازمان دیگری، به‌طور مستقیم روی فرهنگ و زندگی عموم مردم و سرنوشت کشورمان تأثیر می‌گذارد. جای آموزگاران تباهی و نیرنگ در این دانشگاه عمومی نیست!

پاسخ رضا رشیدپور به یادداشت روزنامه کیهان درباره دستیارش

پاسخ رضا رشیدپور به یادداشت روزنامه کیهان درباره دستیارش

پاسخ رضا رشیدپور به یادداشت کیهان درباره دستیارش

رضا رشیدپور در پاسخ به یادداشت روزنامه کیهان و واکنش به جنجال آفرینی توئیتری دستیارش، اردوان رحیمی در صفحه شخصی خود نوشت: من و یک گروه برنامه‌ساز هفتاد نفره در سازمانی کار می‌کنیم که رییس آن را رهبری منصوب می‌کنند. همه‌گی به منافع ملی، قانون اساسی، امام(ره) و مقام معظم رهبری علاقه و تعهد داریم. چندین دستگاه صیانتی و نظارتی مدام عملکرد ما را زیر نظر دارند. اگر محرز شود که کسی گفتار یا کرداری خارج از شئون و هتاکانه انجام داده‌، برخورد قاطع می‌شود. من هم اگر یقین بدانم که کسی از گروهمان چنین کرده، قطعا همکاری‌ام را پایان می‌دهم.

پارسی گو در پایان ضمن آرزوی سلامتی و بهروزی برای همه خادمان ایران و انقلاب، دعا می کند تا همه خدمتگزاران صادق بیش از پیش موفق باشند. همچنین برای رضا رشیدپور، مجری محبوب رسانه ملی نیز آرزوی موفقیت داریم و روشن است که هر عملی در فضای غیر کاری از همکاران و همراهان ایشان انجام گیرد، هیچ شک و شبهه ای متوجه ایشان و خدمات ارزشمند سالهای طولانی‌شان نیست. ضمن اینکه اگر بر مسئولان صدا و سیما نیز اثبات شود که ادعای اردوان رحیمی صادقانه و درست است، زمینه فعالیت ایشان در رسانه ملی نیز فراهم خواهد شد.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

یک دیدگاه در “دستیار ممنوع الکار شده رشیدپور کیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *