جزئیات دستگیری فیلم‌ بردار لحظه اصابت موشک به هواپیمای اوکراین + تصاویر و فیلم

فیلم‌ بردار لحظه اصابت موشک به هواپیمای اوکراین دستگیر شد + فیلم و جزئیات

فیلم‌ بردار لحظه اصابت موشک به هواپیمای اوکراین که در آن ساعت و مکان خاص، اقدام به فیلم برداری کرده و آنرا مستقیم در اختیار یک فرد رسانه ای ضد انقلاب قرار داده بود دستگیر شد.

فیلم‌ بردار لحظه اصابت موشک به هواپیمای اوکراین

مجله اینترنتی پارسی گو: پس از حواشی فراوانی که با سقوط تأسف بار و غم انگیز هواپیمای اوکراین به وجود آمد، حالا خبر دستگیری فیلم‌ بردار لحظه اصابت موشک به هواپیمای اوکراین خبرساز شده است. اما علت دستگیری این فیلم بردار چیست و چرا دستگیر شده است؟ با ما همراه باشید:

ماجرای سقوط هواپیمای اوکراین و حواشی آن

چند روز قبل بود که هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ متعلق به هواپیمایی اوکراین دقایقی بعد از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی تهران سقوط کرد. پس از سقوط تأسف بار هواپیما ابتدا علت آن نقص فنی اعلام شد، اما سه روز بعد، و با بررسی صورت گرفته توسط ستاد کل نیروهای مسلح، مشخص شد علت سقوط هواپیما اصابت موشک پدافند هوایی سپاه بوده است.

عجیب اینکه همان شب، یعنی چهارشنبه، سردار حاجی زاده متوجه احتمال شلیک موشک سپاه به هواپیمای خودی می شود، و آنرا به مسئولان (؟) اعلام می کند. اما همان مسئولان (!) ترجیح می دهند سکوت کنند. از سوی دیگر، همزمان با سکوت این مسئولان (؟) نخست وزیر کانادا و رئیس جمهور آمریکا از احتمال اصابت موشک به هواپیمای اوکراین خبر می دهند! چرا؟ چون ویدئویی مشکوک که احتمالا با موبایل گرفته شده، در تاریکی آسمان، لحظه اصابت موشک به هواپیما را ثبت کرده است. از تکان های دوربین، و نیز انتظار و تعقیب هواپیما، این احتمال داده شد که فیلم بردار منتظر این اتفاق بوده است. کاربران بسیاری حتی پس از انتشار ویدئو در شبکه های اجتماعی و سایت های خارج از کشور (اکثرا معاند) به مشکوک بودن فیلم برداری از این اتفاق اشاره کرده اند.

واکنش کاربران فضای مجازی به مشکوک بودن فیلم

واکنش کاربران فضای مجازی به مشکوک بودن فیلم

فیلم بردار مشکوک توی اون ساعت از اون زاویه بدون واکنش

فیلم بردار مشکوک توی اون ساعت از اون زاویه بدون واکنش

اما سوالی که پیش می آید، این است که «کدام» مسئول اجازه نشر خبر اصابت موشک به هواپیما را نداده است؟ کدام نهاد «امنیتی» در حالیکه در خارج از کشور، رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر کانادا، از اصابت موشک خبر دارند، این خبر را مخفی نگهداشته است؟ و چرا؟ بله. سردار حاجی زاده به تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح و تصمیم این ستاد اشاره می کنند و بنا هم بر این است که اخبار اینچنینی ابتدا به دقت بررسی شود و پس از قطعیت انتشار یابد. اما چرا به جای تکذیب خبر اصابت موشک، «مشکوک بودن حادثه» رسانه ای نشد؟

عزت الله ضرغامی در همین رابطه می نویسد: به دبیر شورایعالی امنیت ملی گفتم، آیا روز چهارشنبه یه مسلمون نبود، به مردم بگه، فعلاً حادثه مشکوک و مبهمه، صبر کنید تا نتیجه بررسی ها روشن بشه؟ حتماً باید آبروی کارشناسان و رسانه ها یکجا بر باد می رفت تا ۳ روز بعد، پتک “واقعیت” بر سر #افکار_عمومی کوبیده شود؟

همچنین سایت انتخاب پس از این اتفاق، خبر استعفای سردار علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی را منتشر کرد. پس از انتشار این خبر کذب، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ضمن تکذیب خبر، اعلام کرد با منتشر کنندگان خبر کذب به لحاظ قانونی برخورد می شود و البته سایت انتخاب اندکی بعد به دستور هیات نظارت بر مطبوعات فیلتر شد.

اما آنچه در این اتفاق قابل تأمل است، اعلام رسمی این خبر و پذیرش و عذرخواهی رسمی از سوی «جمهوری اسلامی ایران» است که تنها پس از سه روز انجام گرفت و مقایسه این اتفاق در ایران با و دیگر کشورها، از جمله آمریکا، روسیه و… حقانیت نظام مظلوم و مقدر اسلامی را نشان می دهد. (جزئیات اینجا)

فیلم بردار مشکوک صحنه اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی دستگیر شد

فیلم بردار مشکوک صحنه اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی دستگیر شد

خبر دستگیری فیلم‌ بردار لحظه اصابت موشک به هواپیمای اوکراین

به گزارش پارسی گو، پس از دستگیری فیلم بردار لحظه اصابت موشک به هواپیمای اوکراین، رسانه ها اقدام به انتشار خبر این دستگیری کردند. تسنیم با تیتر: «فیلم‌بردار صحنه اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی برای تحقیقات دستگیر شد» نوشت: فیلم‌بردار صحنه اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی برای بررسی و مشخص شدن علل و عوامل دخیل در حادثه مذکور دستگیر شد. در پی انتشار تصاویر اصابت موشک به هواپیمای مسافربری تهران ــ کی‌یف در فضای مجازی، قرارگاه ثار‌الله تهران جهت بررسی و مشخص شدن علل و عوامل دخیل در این حادثه اقدام به شناسایی و در اختیار گرفتن فرد منتشرکننده فیلم مذکور نموده که نتایج بررسی‌های صورت‌گرفته متعاقباً در اختیار ملت شریف ایران قرار می‌گیرد.

خبرگزاری آنا (خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی) نیز در ادامه خبر دستگیری فیلم بردار مشکوک می نویسد: «در صبح سقوط هواپیمای اوکراینی فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که فردی با خونسردی کامل و با اطلاع در حال فیلم‌برداری از صحنه اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی بود. این موضوع سبب بروز شایعات و صحبت‌های زیادی در فضای مجازی شد که چگونه فردی به این شکل خونسرد و با اطمینان کامل در حال فیلم‌برداری بوده و نقطه معینی دوربین خود را برای لحطه اصابت موشک به هواپیما قرار داده است.»

چرا فیلم‌ بردار لحظه اصابت موشک به هواپیمای اوکراین دستگیر شد؟

پس از انتشار ویدئوی مشکوک از لحظه اصابت موشک به هواپیما و مبنا قرار گرفتن آن در رسانه های خارجی، علل فراوانی مبنی بر مشکوک بودن این ویدئو منتشر شد. در این بخش به بررسی علل مشکوک بودن حرکت فیلم‌ بردار لحظه اصابت موشک به هواپیمای اوکراین پرداخته می شود.

بعضی از دلایل مشکوک بودن فیلم برداری از هواپیمای اوکراینی:

۱. فیلم بردار در آن ساعت از شب از هواپیما فیلم می گیرد!
۲. فیلم بردار در آن مکان خاص که کسی حضور ندارد و شبیه مخروبه است و هیچ شک و شبهه ای ایجاد نمی کند اقدام به فیلم برداری می کند!
۳. فیلم بردار از لحظه پرواز اطلاع دارد و همان لحظه فیلم می گیرد!
۴. فیلم بردار دقیقا نقطه معین خاص را در آسمان هدف می گیرد و آن نقطه ای است که بعدا با نور هواپیما مشخص می شود در آن زاویه هواپیما مورد اصابت قرار گرفته است!
۵. بر خلاف دیگر ویدئوهای منتشر شده، فیلم بردار هیچ حرفی نمی زند و هیچ عکس العملی ندارد و فقط فیلمش را می گیرد در کمال خونسردی می گیرد و در حالی که مشغول سیگار کشیدن است، هیچ حرفی نمی زند! در حالیکه در دیگر فیلم مشابه، فیلم بردار می گوید هواپیما آتش گرفته! به آتش نشانی زنگ بزن! می گوید خدا رحم کند! هواپیما آتش گرفته است! و…
۶. فیلم بردار فیلم را صرفا برای نریمان غریب ارسال می کند! (بدون انتشار در جای دیگری صرفا آنرا به آقای غریب، فعال رسانه ای ضد انقلاب می رساند! چراکه او می داند چه باید با این فیلم انجام دهد!)
۷. این ویدئو مبنای قضاوت درباره اصابت موشک به هواپیما توسط نیویورک تایمز و سپس دیگر رسانه ها قرار می گیرد! و صحت آن (مشخص نیست بر اساس چه مبنایی!) برای نخستین بار در نیویورک تایمز مورد تأیید قرار می گیرد!
۸. پس از انتشار این ویدئوی ۱۹ ثانیه ای توسط نیویورک تایمز خبر در دیگر رسانه ها هم انتشار می یابد و سران کشورها بر اساس آن اظهار نظر می کنند!

البته دلایل دیگری هم به لحاظ حرفه ای وجود دارد که مقامات امنیتی کشور را به این نتیجه رسانده است که فیلم‌ بردار لحظه اصابت موشک به هواپیمای اوکراین را دستگیر کنند تا ابعاد دیگر ماجرا نیز روشن شود که می توان به اطلاعات دریافتی از جنگ الکترونیک آمریکایی ها در این رابطه اشاره کرد.

تصویری از فیلم مشکوک ضبط شده از لحظه اصابت موشک به هواپیما

تصویری از فیلم مشکوک ضبط شده از لحظه اصابت موشک به هواپیما

دستگیری اشتباه فیلم‌ بردار لحظه اصابت موشک به هواپیمای اوکراین؟

پس از انتشار خبر دستگیری فیلم بردار مشکوک از هواپیمای اوکراین، بی بی سی فارسی ضمن پوشش این خبر، در عین حال مدعی شد نیروهای امنیتی ایران به اشتباه شخص دیگری را دستگیر کرده اند. بی بی سی فارسی می نویسد: «امروز اخباری درباره دستگیری فیلمبردار این فیلم منتشر شده بود اما نریمان غریب، کسی که فیلم را در شبکه‌‎های اجتماعی به اشتراک گذاشته بود این موضوع را تکذیب کرد و می‌گوید نیروهای امنیتی ایران “فرد اشتباهی” را دستگیر کردند.»

اما در مشکوک بودن این نحوه فیلم برداری همین بس که بی بی سی فارسی می نویسد: «نیویورک تایمز توانسته بود زمان و مکان این ویدیو را تایید کند. در این ویدیو اصابت موشک به هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ هواپیمایی اوکراین دیده می‌شد.

البته به نظر می رسد این جریان نیز بازی رسانه ای بی فایده ای است که احتمالا به جهت حمایت از فیلم بردار مشکوک از سوی تیم رسانه ای ضد انقلاب انجام گرفته است. چراکه فیلم بردار، قبل از هر جای دیگری، فیلم را در اختیار یکی از فعالان رسانه ای و مشهور ضد انقلاب قرار می دهد. این فرد ویدئو را در صفحه خود با توضیحات انتشار می دهد. و سپس نیویورک تایمز و… بر اساس همان ویدئو شروع به نوشتن مطلب و ارائه تحلیل می کنند. بنابراین این تلاش ها نیز می تواند در راستای همان تلاش ها تلقی شود. هرچند حتما نهادهای امنیتی نیز به دقت فرد مورد نظر را شناسایی کرده اند و طبعا اگر بی گناهی وی ثابت شود، بدون اینکه اسم و مشخصات وی بخواهد رسانه ای شود، آزاد خواهد شد.

مکان مشکوک و مخروبه ای که فیلم بردار اصابت موشک به هواپیما در آنجا اقدام به فیلم برداری کرده است

مکان مشکوک و مخروبه ای که فیلم بردار اصابت موشک به هواپیما در آنجا اقدام به فیلم برداری کرده است

فیلم برداری مشکوک از لحظه اصابت موشک به هواپیمای اوکراین (فیلم بردار دستگیر شد)

فیلم زیر همان ویدئوی معروفی است که فیلم بردار آن دستگیر شده است. به مکان فیلم برداری که شبیه به یک مخروبه است، ساعت فیلم برداری که شب است، زاویه دوربین که موقعیت هواپیما را تشخیص می دهد، خونسردی فیلم بردار که بدون هیچ عکس العملی در حال سیگار کشیدن است دقت کنید:

گفتگوی نریمان غریب با شبکه اینترنشنال فارسی

گفتگوی نریمان غریب با شبکه اینترنشنال فارسی

گفتگوی نریمان غریب با شبکه اینترنشنال فارسی

در ویدئوی زیر که پس از انتشار خبر دستگیری فیلم‌ بردار لحظه اصابت موشک به هواپیمای اوکراین صورت گرفته است، نریمان غریب به شبکه اینترنشنال توضیح می دهد که چطور یک فیلم ۱۹ ثانیه ای را مبنای جریان سازی رسانه ای قرار داده است. مورد فوق العاده مشکوک ماجرا، فیلم برداری خونسردانه، در آن ساعت و مکان خاص توسط فیلم بردار است و از آن عجیب تر اینکه فیلم مذکور مستقیم برای نریمان غریب ارسال می شود! ببینید:

پیرامون ابعاد این ماجرا و جزئیات دستگیری فیلم‌ بردار لحظه اصابت موشک به هواپیمای اوکراین به زودی در رسانه های رسمی کشور اطلاع رسانی خواهد شد. ضمن عرض تسلیت مجدد به خانواده های شهدای هواپیمای اوکراین، منتظر برخورد قاطع و قانونی با مسببان سقوط خواهیم ماند و امیدواریم با برگزاری مراسم باشکوه تشییع این شهدا، اندکی از این داغ بزرگ و تلخ التیام یابد.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *