اظهار نظیر عجیب فائزه هاشمی و استقبال رسانه های معاند! + تصاویر

فائزه هاشمی: آیت الله خامنه ای استعفا کند + جزئیات

فائزه هاشمی در اظهار نظری عجیب که ناشی از خشم به واسطه قیام میلیونی مردم در مراسم تشییع سپهبد قاسم سلیمانی است، می گوید: آیت الله خامنه ای استعفا کند تا کشور نجات پیدا کند!

فائزه هاشمی می گوید آیت الله خامنه ای استعفا کند

مجله اینترنتی پارسی گو: خبر عجیب اما واقعی است. فائزه هاشمی در یک فایل صوتی اظهار می کند آیت الله خامنه ای استعفا کند و خودش را عاقبت به خیر کند! این اظهارات فائزه هاشمی که مشخص نیست بر چه اساس و مبنایی صورت گرفته است هم از بی بی سی فارسی پخش شده و هم در سایت این رسانه ای انگلیسی انعکاس یافته است. با ما همراه باشید:

موضع عجیب فائزه هاشمی: آیت الله خامنه ای استعفا کند

بی سی فارسی ۲۳ دی ۹۸ می نویسد: «فائزه هاشمی در یک فایل صوتی خواستار کناره‌گیری آیت‌الله خامنه‌ای از رهبری شده است. او در این فایل، همچنین خواستار ادامه اعتراضات در ایران شد و همزمان از رویکرد اصلاح‌طلبان انتقاد کرده است.» اما جزئیات این اظهار نظر و چرایی این ماجرا چیست؟ اجازه بدهید ابتدا نگاهی به بعضی از اقدامات عجیب فائزه هاشمی داشته باشیم:

بی بی سی فارسی. آیت الله خامنه ای استعفا کند

بی بی سی فارسی. آیت الله خامنه ای استعفا کند

ملاقات فائزه هاشمی با بهائیت و واکنش مرحوم هاشمی

اینگونه حواشی عجیب و غریب، که این اظهار نظر را می توان اوج آن دانست قبلا هم از فائزه هاشمی سر زده است. از جمله دیدار فائزه هاشمی با بهائیان که مرحوم رفسنجانی نیز به آن واکنش نشان داده است. خبر ملاقات فائزه هاشمی با بهائیان در زمان حیات مرحوم هاشمی رسانه ای می شود. مرحوم هاشمی نیز اینگونه واکنش نشان می دهد: «فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند. فرقه ضاله بهاییت یک فرقه استعمار ساخته و منحرف است که همیشه با همین انحراف شناخته شده و ما همیشه از این فرقه تبری جسته و میجوییم.

دیدار جنجالی فائزه هاشمی با بهائیان

دیدار جنجالی فائزه هاشمی با بهائیان

هاشمی رفسنجانی: فائزه مخلص انقلاب است!

البته مرحوم هاشمی رفسنجانی در زمان حیات خود و قبل از این اشتباهات فائزه هاشمی، وی را مخلص انقلاب می نامد و مظلوم! مرحوم هاشمی درباره عملکردش در روزنامه زن می گوید: «فائزه کارش را با ورزش خانم‌ها شروع کرد که کار درستی هم بود. یکی از اشکالات از اول انقلاب این بود که به زن‌ها در ابعاد نیازهایشان توجه نمی‌کردیم و او به خاطر اینکه این نیاز را فهمیده بود، به دنبال کمک رفت… او مخلص انقلاب است.» (بی پرده باهاشمی،صص: ۲۲۳_۲۲۴)

استقبال بی بی سی فارسی از مواضع مخلص انقلاب

هرچند در جلسه دانشگاه آزاد مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی از روزگاری سخن گفته بود که ممکن است کشور ولی فقیه نداشته باشد (فیلم و گزارش: اینجا و اینجا) اما به هر حال وی در آخرین موضع رسمی خود که پس از فوت ایشان منتشر شد، قاطعانه از رهبری انقلاب دفاع کرده است و نمی توان موضع امروز فائزه هاشمی را به نحو دیگری تعبیر و تفسیر کرد. کمااینکه محسن هاشمی رفسنجانی که هم اکنون رئیس شورای شهر تهران است نیز مواضع و طرز فکری کاملا متفاوت از فائزه هاشمی دارد.

قیام مردم ایران در بدرقه سپهبد شهید قاسم سلیمانی

قیام مردم ایران در بدرقه سپهبد شهید قاسم سلیمانی

چرا فائزه هاشمی به چنین نتیجه ای رسیده است؟

ابتدا اجازه بدهیم اهم سخنان فائزه هاشمی را مرور کنیم. طبق آنچه بی بی سی فارسی انتشار داده است، فائزه هاشمی می گوید رهبر ایران مثل گورباچوف باید استعفا بدهد! بی بی سی می نویسد: «فائزه هاشمی، فعال سیاسی، نماینده پیشین مجلس ایران و دختر اکبر هاشمی رفسنجانی در یک فایل صوتی که به دست بی‌بی‌سی رسیده، به شدت از نحوه اداره کشور انتقاد کرده و از آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، خواسته تا از رهبری کناره‌گیری کند. خانم هاشمی خواستار تغییرات بنیادین در حکومت و کنار رفتن آیت الله علی خامنه ای شده و می‌گوید که “حکومت کردن برای هر کسی حد و حدودی دارد. آقای خامنه ای به اندازه کافی حکومت کرد و اگر تغییرات بنیادین و انتقال قدرت را خودش ایجاد کند، خود را عاقبت به خیر می‌کند.” فائزه هاشمی در این فایل صوتی وضعیت فعلی کشور ایران را “متلاشی شده” توصیف می‌کند و و خطاب به رهبر جمهوری اسلامی می‌گوید که “آقای خامنه‌ای شما تنها کسی هستید که می‌توانید بدون هزینه برای مردم و برای جامعه، تغییرات اساسی و عمیق بدهید. با جایگزین کردن نیروهای تخصصی در سیاست داخلی و در سیاست خارجی، به جای معیارهای دیگری که اصلا ربطی به مدیریت ندارد. مشابه کاری که گورباچف کرد وقتی فهمید این سیاست‌ها راه به جایی نمی‌برد و روز به روز شرایط کشور و مردم را در تمامی حوزه‌ها به جز سلاح و نظامی‌گری نابود می کند.”او گفته “ما نیاز به تغییرات جدی داریم اگر شما به عنوان رهبر جامعه نخواهید این تغییرات را بدهید اتفاقات دیگری می افتد. تا کی سرکوب؟ تا کی کشتن؟ تا کی زندان؟ بالاخره اینها هم یک روزی اشباع می‌شود”.»

اما چرا فائزه هاشمی به این نتیجه رسیده است؟ وی معتقد است وضعیت کشور به نحوی است که به تعبیر وی «متلاشی شده است!» حال باید پرسید اگر واقعا چنین است، و اگر اوضاع اقتصادی بهم ریخته است و اگر گرانی و بی تدبیری بیداد می کند، و اگر در سیل و حوادث طبیعی، مردم و سپاه و بسیج باید بی تدبیری ها را جبران کرده و به داد مردم برسند، و اگر بی کاری فراگیر شده است، و اگر مشکلات ریز و درشت اقتصادی وجود دارد، نتیجه چه چیزی است؟ آیا همه این مشکلات نتیجه عملکرد دولت مطبوع خانم هاشمی نیست؟ اجازه بدهید مواضع پدر مرحوم ایشان را مرور کنیم. مرحوم رفسنجانی پس از تلاش هایش برای انتخاب روحانی و روی کارآمدن دولت «تدبیر» در مراسم رونمایی از کتاب «زندگی و زمانه» گفته بود «دیگر می توانم راحت بمیرم.» فائزه هاشمی و هم فکرانش همه توان خود را به کار گرفتند تا روحانی روی کار بیاید. حالا که دولت به پایان راه خود نزدیک می شود و زمان پاسخگویی است، خانم هاشمی توقع دارد افراد دیگری پاسخگو باشند؟ حالا که صادق زیباکلام می گوید: «نمی توانم در چشم کسانی که با تشویق من به روحانی رأی دادند نگاه کنم!» (اینجا) و حالا که عملکرد طیف مطبوع خانم فائزه هاشمی در دولت و در شورای شهر تهران مشخص شده است، ایشان قصد دارد با زیرکی و فرا رو به جلو از پاسخگویی فرار کند. بله. در ایران انتخابات آزاد برگزار می شود. سلیقه ها و خط فکرهای گوناگون هم نماینده دارند و این «مردم» هستند که انتخاب می کنند و حتی اگر نتایج انتخاب هم رضایت بخش نباشد، حداقل موجب بلوغ سیاسی و منش و بصیرت افزایی می گردد.

سپهبد شهید قاسم سلیمانی و سردار پاسدار حاجی زاده

سپهبد شهید قاسم سلیمانی و سردار پاسدار حاجی زاده

خشم و انتقام از خروش میلیونی مردم در بدرقه سردار سلیمانی

به نظر می رسد خروش میلیونی مردم، و بدرقه عجیب و میلیونی از سردار سلیمانی در سرتاسر کشور، این خشم را در طیف هم فکر فائزه هاشمی به وجود آورده است که به هر نحو، اعتقادات و آمال و آرزوهای قلبی خویش را رسما بیرون بریزند. مشخص است که قیام مردم در سرتاسر جبهه مقاومت، و نیز پاسخ قاطع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آمریکا در انتقام سختی که تازه در ابتدای راه خود قرار دارد، به همان اندازه که دل مظلومان عالم را شاد کرده است، موجب خشم و نفرت جبهه مقابل قرار گرفته است. اما کاش امثال فائزه هاشمی خویشتن داری کنند و اینگونه رسما اعتقادات خود را علنی بروز ندهند. کاری که البته بعضی از هم طیفان ایشان به خوبی از پس ایفای آن برآمده اند و هم اینک نیز پست های حساس سیاسی و امنیتی را در کشور به عهده دارند! هرچه هست، انتشار خبر آیت الله خامنه ای استعفا کند از زبان فائزه هاشمی، با خروش میلیونی مردم و خشم ناشی از آن ارتباط مستقیم دارد.

سقوط تأسف بار و تلخ هواپیمای اوکراین

سقوط تأسف بار و تلخ هواپیمای اوکراین

ماجرای غم انگیز سقوط هواپیما و ارتباط آن با موضع عجیب فائزه هاشمی

به نظر می رسد، گروهی با توجیه اینکه ماجرای غم انگیز و تأسف بار سقوط هواپیمای اوکراین که بر اثر جنگاک رژیم تروریست آمریکا اتفاق افتاده است، موجب شده تا فائزه هاشمی خشمگینانه این واکنش را نشان داده و رسانه های معاند نیز با تیتر آیت الله خامنه ای استعفا کند به استقبال آن رفته اند. اما واقعیت چیست؟ مشخص است که اولا نظام مظلوم و مقتدر جمهوری اسلامی، اولا به لحاظ جهانی، با پذیرش اشتباه صورت گرفته در سقوط هواپیما، آنهم ظرف سه روز، مصداق بارزی از صداقت را نشان داد. آنهم در حالی که در موارد مشابه جهانی، سالها می گذرد و کشورها به هیچ نحو مسئولیت خطای خود را نمی پذیرند. نمونه ها را بخوانید: هواپیمای مالزی در سال ۲۰۱۴ در اوکراین با موشک سقوط می کند. هنوز در سال ۲۰۲۰ هیچ یک از طرفین مسئولیت آنرا قبول نکرده اند! در سال ۲۰۰۷ هواپیمای بلاروس با اصابت موشک سقوط می کند. اما این پرونده هم هنوز به نتیجه نرسیده است. در سال ۱۹۷۳ رژیم صهیونیستی هواپیمای مسافربری را ساقط کرد اما این پرونده هم هنوز به سرانجام نرسیده است.

بله؛ در چنین شرایطی، جمهوری اسلامی و عالی ترین مقامات نظامی آن، مسئولیت کامل اشتباه را پذیرفته و ضمن عذرخواهی رسمی، ظرف ۷۲ ساعت، آنهم در شرایط جنگ الکترونیک (جنگال)، موجب می شوند تا حتی مقامات کشور اوکراین نیز این صداقت و سرعت عمل در تجزیه و تحلیل اطلاعات و پذیرش اشتباه را تحسین کنند. حالا و پس از خروش مردمی و قیام فطرت های بیدار انسانی در کشور و در سرتاسر جهان، که به واسطه ترور سردار سلیمانی رخ داده است، سقوط هواپیما بهانه ای پدید آورده است تا مخالفان و معاندان خشمگین نظام به سیم آخر بزنند و رسما به موضع گیری های عجیب و غریب بپردازند. نمونه اخیر آن هم جمله آیت الله خامنه ای استعفا کند از فائزه هاشمی است. اگرچه در تجمعات گروه های معاند داخل نظام نیز شعارها به سمت و سویی حرکت کرد که به معنی واقعی کلمه، ساختار شکن بود. در این تجمعات حتی بنر شهید سپهبد سلیمانی هم پاره شد و انتشار فیلم آن موجی از خشم و نفرت را در دلهای مردم خداجوی این سرزمین علیه مرتکبان به وجود آورد. بعضی از شعارهایی که در تجمعات ناشی از خشم معاندان اسلام و انقلاب سر داده شده است اینچنین است: «رهبر بی‌کفایت، استعفا استعفا، سلیمانی قاتل رهبرشم قاتله، کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل را ستایش کنیم. و رئیس کل قوا، استعفا استعفا از جمله شعارهایی بود که در این تجمعات سرداده شد.» البته جمعیت اندک این تجمعات حتی رسانه ای مانند بی بی سی فارسی را هم مجاب کرد تا به انتشار ویدئوی این تجمعات دست نزند! در یکی دو ویدئوی منتشر شده هم (گزارش را اینجا ببینید) جمعیت به نحوی است که نیازی به توضیح ندارد. بله؛ مخالفان اسلام و انقلاب از خروش «مردم» در «خشم»ند و باید به قول شهید بهشتی که گفت: «به آمریکا بگویید از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر!» به این جماعت هم باید گفت از بیداری دلهای مردم و از خروش میلیونی آنها در تشییع سردار دلها عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید!

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

یک دیدگاه در “فائزه هاشمی: آیت الله خامنه ای استعفا کند + جزئیات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *