جزئیات کمپین اعتراضی هنرمندان با عنوان صدای آبان ۹۸ + تصاویر

ماجرای کمپین صدای آبان ۹۸ چیست؟ + تصاویر و جزئیات

ماجرای کمپین صدای آبان ۹۸ این روزها حسابی خبرساز شده است و تعدادی از هنرمندان با امضای بیانیه صدای آبان ۹۸ به وضع موجود و اعتراضات آبان ۹۸ انتقاد کرده اند.

صدای آبان ۹۸ کمپین اعتراضی هنرمندان با عنوان صدای آبان ۹۸

مجله اینترنتی پارسی گو: ماجرای کمپین صدای آبان ۹۸ این روزها حسابی خبرساز شده است و تعدادی از هنرمندان کشورمان، با امضای بیانیه صدای آبان ۹۸ به وضع موجود و اعتراضات آبان ۹۸ انتقاد کرده اند. اگر می خواهید از چرایی امضاء این بیانیه، متن کامل آن، و نیز جزئیات حمایت همین هنرمندان از دولت و انتقاد آنها از همان دولت! را به همراه تصاویر بخوانید و ببینید، با ما همراه باشید:

متن بیانیه صدای آبان ۹۸

متن بیانیه صدای آبان ۹۸ در ویکی پدیا به این شکل انعکاس یافته است: ۹ آذر ۱۳۹۸ تعدادی از هنرمندان ایرانی در اعتراض به فاجعه‌ی کشتار مردم معترض در «اعتراضات سراسری آبان ۱۳۹۸» بیانیه‌ای با عنوان«صدای آبان ۹۸» منتشر کردند:

«این روزهای تلخ که از پسِ آبان ۹۸ گذشته‌است، لحظه‌ای چهره‌ی جوانانِ جان‌باخته، مردمان زخم‌خورده، مادران داغدار و پدران بی‌تاب از برابر چشم دور نمی‌شود. جوانانی که خونِ پاک آن‌ها با بی‌تدبیری بر خاک ریخته شد و با انتساب‌شان به بیگانگان سعی بر نادیده گرفتن‌شان شده‌است. مردمانی که امروز از پسِ غبارِ غلیظِ بی‌خبری و بی‌ارتباطی، نام و نشانِ یکان یکان‌شان آشکار می‌شود، به کدام گناه کشته شده‌اند؟ آن‌ها فقط به‌جان‌آمدگانی بودند که چون هیچ گوش شنوایی نیافتند، ناکارآمدی‌ها را در کوی و برزن فریاد زدند. با مردم چه می‌کنید؟ کدام روزن را برای شنیدن صدای مردم باز گذاشته‌اید؟ کدام تجمع اعتراضیِ مردم را تاب آورده‌اید؟ کدام حزب و تشکیلاتی که بتواند بیانگر خواست‌های مردم باشد را باقی گذاشته‌اید؟ هم‌چنان برآنید تا با خشونت، مردم را از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی و بدیهی‌ترین نیازهای شهروندی‌شان محروم کنید؟ بدانید که فریاد فرو خُفته در گلوی مردم این سرزمین در تاریخ ماندگار خواهد شد.»

رضا کیانیان در جشن تولد محمد باقر نوبخت

رضا کیانیان از امضا کنندگان بیانیه صدای آبان ۹۸ در جشن تولد محمد باقر نوبخت

چه کسانی بیانیه صدای آبان ۹۸ را امضاء کردند؟

اکثر قریب به اتفاق کسانی که بیانیه صدای آبان ۹۸ را امضا کرده اند، کسانی هستند که با «جیغ بنفش» اولا برای روی کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم تلاش کردند و پس از آن نیز جشن و پایکوبی به راه انداختند. حالا اما بیانیه می دهند و از «بی‌تدبیری» گله دارند! بله؛ این ضرب المثل مصداقی از حال و روز امروز کشورمان است: از ماست که بر ماست!

بنا به آنچه ویکی پدیا به نقل از دویچه وله و بی بی سی فارسی منتشر کرده است، اسامی امضا کنندگان بیانیه صدای آبان به این شرح اسـت:

اصغر فرهادی، کیهان کلهر، شهاب حسینی، فاطمه معتمدآریا، پیمان معادی، مهناز افشار، مسعود کیمیایی، بهرام رادان، رخشان بنی‌اعتماد، فیروز نادری، مرجان فرساد،گوهر خیراندیش، فرهاد توحیدی، مجتبی میرتهماسب، حسین علیزاده، لیلی گلستان، اکبر زنجانپور، بهمن فرمان‌آرا، داریوش مهرجویی، رضا درمیشیان، جعفر پناهی، مصطفی آل‌احمد، محمد رسول‌اف، رهام سبحانی، حسین سناپور، ارشد طهماسبی، امیر اثباتی، نغمه ثمینی، محسن امیریوسفی، مجید برزگر، منیژه حکمت، نگار اسکندرفر، امیرشهاب رضویان، جابر قاسمعلی، کتایون شهابی، تهمینه میلانی، محمد رضایی‌راد، باران کوثری، پگاه آهنگرانی، مصطفی خرقه‌پوش، مهتاب نصیرپور، محمد رحمانیان، فیروزه صابر، حبیب رضایی، محمدرضا موئینی، میثم موئینی، جمال رحمتی، صابر ابر، محسن تنابنده، مهراب قاسم‌خانی، تینا پاکروان، سام درخشانی، دنیا مدنی، سعید روستایی، الهام پاوه‌نژاد، شهره لرستانی، پژمان جمشیدی، امین حیایی، سیما تیر انداز، هانیه توسلی، لیلا بلوکات، فرهاد اصلانی، سودابه مرادیان، بهاره کیان افشار، سحر دولتشاهی، سهراب پورناظری، ناصر تقوایی، گلشن برازش،ستاره اسکندری، پولاد کیمیایی، پارسا پیروزفر، علی مصفا، ریحانه طراوتی، حسین پاکدل، احمد مهرانفر، جمیله دارالشفایی، مازیار فکری ارشاد، پانته‌آ بهرام، نرگس آبیار، محمد رضا پناهی، سوسن پرور،کمند امیرسلیمانی، احسان کرمی، بزرگمهر حسین‌پور، احترام برومند، نوید محمدزاده، مهراوه شریفی‌نیا، رضا داوود نژاد، سیروس گرجستانی اسعد فدائی، سعید آقاخانی، اشکان خطیبی، حامد بهداد، سارا خوئینی‌ها، هومن سیدی، الهام کردا، حمیدرضا آزرنگ، سارا بهرامی، فاطمه گودرزی، مهتاب نصیرپور، سولماز نراقی، آزاده صمدی، شیب خداداد، اسدالله یکتا، برزو ارجمند، هومن بهمنش، ملیکا شریفی‌نیا، پریناز ایزدیار، حامد کمیلی، امیر کربلایی‌زاده، مکس امینی، آناهیتا همتی، هانا کامکار، امیرحسین فتحی، مینا ساداتی، فلور نظری، رضا کشاورز، حسین مهری، علی قصرالدشتی، فقیهه سلطانی، سامان سالور، اردشیر کامکار،بیژن کامکار، شیرین بلورچی، امید نعمتی، علی فروتن، ماهایا پطروسیان، مرضیه برومند، مریم طلایی، شبنم فرشادجو.

وقتی هنرمندان ایران را سیاه می کنند بیانیه صدای آبان 98

وقتی هنرمندان ایران را سیاه می کنند بیانیه صدای آبان ۹۸

نقد کارن همایون فر بر بیانه هنرمندان و کمپین صدای آبان ۹۸

«کارن همایون‌فر» آهنگساز برجسته کشور که ۳ سیمرغ بلورین جشنواره فجر و ۵ تندیس زرین جشن سینمای ایران را در کارنامه دارد، نسبت به امضای بیانیه اعتراضی «صدای آبان ۹۸» توسط برخی هنرمندان واکنش نشان داد. به نوشته قدس آنلاین همایون فر در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

۱ ــ ابتدا از تمام همکاران سینمایی و موسیقی‌ام عذرخواهی می‌کنم. عکس هم تزئینی است و هیچ مناسبتی ندارد!

۲ ــ بیانیه آبان را امضا نکردم. برای اعتراض نیازی برای لابه‌لای جمع قاطی شدن ندارم. از این بیانیه‌ها هزارتا دیده‌ام مخصوصاً دم انتخابات.

۳ ــ الحمدلله مسائل مالیاتی حل شد و بده‌بستان و زورآزمایی فرهنگ و قدرت به سرانجام رسید، خدا را شکر. ما که درآمدی نداشتیم حاضر بودیم مالیات هم بدهیم، در سال مگر چقدر درآمد داریم کل درآمد یک سال من اندازه‌ یک شب دورهمی‌تان نمی‌شود. خوش به حال دوستانی که برای هر کار دستمزدشان چند میلیارد است، خدا بیشتر کند، ان‌شاءالله!

۴ ــ البته که روزگار سیاه است و همه غمگین، فقط سؤال این است تمام این مدت که پست‌ها و استوری‌ها به تبلیغات و جشن تولد و آلودگی هوا گذشت، حالا که خود تلویزیون و همه شروع به اعتراض کردند ناگهان آبانِ سیاه ایران مد شد؟ چرا ایران را سیاه می‌کنیم؟ سیاه خود ماییم، سیاهکار خود ماییم. دولت‌ها می‌روند و می‌آیند، چیزی که عوض نمی‌شود حال مردم است. خدا را شکر شخصاً تا به حال به کسی رأی ندادم. آنها که دادند و خود را هم جر دادند، الآن بیانیه می‌نویسند؟! عجبا. عزیز، سیاهکار خود ماییم.

۵ ــ در صفحه‌ات اعتراض می‌کنی اما یک و نیم میلیارد دستمزد برای ۱۰ روز می‌گیری و الآن هم از دست شوخی زشت شهروند البرزی با کودکی که در سطل زباله انداختند، گله می‌کنی؟ الآن آن شهروند را دستگیر کردند احتمالاً کارش با کرام‌الکاتبین است، نمی‌خواهید کمپین برای آزادی‌اش ترتیب دهید؟

هموطن عزیزم، سیاه خود ماییم، سیاه‌کار خود ماییم که در زندگی روزمره در رفتار اجتماعی، در حفظ حق شهروندی دیگران یک لحظه هم با خودمان روراست نیستیم. این اعتراضات و بیانیه‌های ظاهری و عوام‌فریب لیاقت خودمان است.

اعتراض مدنی مختص جوامع مدنی‌ است. اعتراض مدنی در توتالیتاریزم یعنی بده‌بستان که در غیر این‌صورت اصلاً اجازه نخواهند داد نفس بکشی.دوست عزیزی که همزمان هم با ایران اینترنشنال و «من‌و تو» مصاحبه می‌کنی، بعدش هم با تلویزیون داخل، ۱۲ میلیارد با شهرداری قرارداد می‌بندی، حق نداری بیانیه در مورد مردم بدهی.ایران اگر سیاه است، تو سپیدش کن. شما که عاشق کلید بودی، احتمالاً اکنون فهمیده‌ای سوراخ کلید کجا بود. دقیقاً کجا بود؟ ایران اگر سراسر سیاه و ویران شود، باز مردم اینجا هستند، شما که پاسپورتت آماده‌ است برو. اینجا هوا هم نباشد من خفگی را با جان می‌پذیرم.جداگانه می‌نویسم بی‌هیچ همراهی که اگر گناهی، جرمی مرتکب شده‌ام، خدای نکرده شخص دیگری با من مجازات نشود.»

این پیانیست همچنین در استوری صفحه خود نوشت: من بیانیه امضا نمی‌کنم، اسم کسانی آنجاست که خود منشأ نابودی فرهنگ و هنر و به دنبال آن سینما هستند. تنهایی اعتراض خواهم کرد که مسئولش خودم باشم. به‌روزرسانی: پست اینستاگرامی همایونفر پس از گزارش توسط افرادی که به گفته او «حق را بر نمی‌تابند» از سوی اینستاگرام حذف شد!

حضور بازیگران در کمپین انتخاباتی حسن روحانی

حضور بازیگران امضاء کننده بیانیه صدای آبان ۹۸ در کمپین انتخاباتی حسن روحانی

واکنش یغما گلرویی و رضا صادقی به بیانیه صدای آبان ۹۸

یغما گلرویی نوشت: با این بیانیه‌ها گَندِ گذشته را می‌پوشانند! در ادامه نقد دیگر هنرمندان کشور به امضای بیانیه سلبریتی‌ها در صدای آبان ۹۸ «یغما گلرویی» نیز در متنی این بیانیه را محکوم و امضا کنندگان آن را نقد کرد. گلرویی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:‌‌

چند سالی‌ است با خود عهد کرده‌ام پای هیچ بیانیه و نامه سرگشاده‌ای امضا نگذارم. به این خاطر که آموخته‌ام رفتار سیاسی اغلب اهل فرهنگ و هنر این سرزمین از سرِ منفعت‌طلبی‌ است و اکثریت در جوامعی مثل جامعه ما اشتباه می‌کند، یا بهتر است بنویسم ساده به اشتباه می‌افتد.

از تکرارِ “تَکرار می‌کنم”های آن زبان به کامِ عافیت کشیده‌ امروز، تا “تا هزار و چهارصد با روحانی” و از نیمه راه برنگشتگان راهّ غلط که بسیاری هوادارانشان را پای صندوق رای بردند و حالا زیر فشار مخاطب می‌کوشند با انتشار همآهنگ یک متن شعاری فاقد مخاطب که پیدا نیست به چه کسی و با توقع چه پاسخی نوشته شده گندِ آن را بپوشانند و بعید نیست مدتی بعد مثل پست‌های انتخابات دلیت کنند و یک اسکرین شات از اقدام متهورانه اجتماعیشان برای خود نگه دارند غافل از این که روزگار اسکرینشات‌های خودش را می‌گیرد و عام اگر فراموشکار باشد، باز عده‌ای از خاطر نمی‌برند.

وقتی چند سال پیش که بازار سیاسی‌کاری و روحانی پرستی داغ بود به آن واکنش نشان دادم از طرف بسیاری از اهل هنر بنفش پوش مورد ناسزا قرار گرفتم و بایکوت شدم. همانها که تا دیروز رفیق می‌نمودند به دشمن بدل شدند. حالا که رییس جمهور منتخبشان فرمایش کرده تا صبح گران شدن بنزین از آن خبر نداشته واکنشی نشان نمی‌دهند چون نمی‌توانند پست‌های انتخاباتی خود را توجیه کنند. اگر بگویند کاندیدای اصلحمان را نمی‌شناختیم مخاطب می‌پرسد پس چرا ما را به رای تشویق می‌کردید، اگر بگویند رییس جمهور کاره‌ای نیست باز مخاطبِ به هوایشان رای داده یقه‌شان را می‌گیرد. پس همان بِه که یک متن جانگدازِ در باب این که “فریادهای در گلو مانده در تاریخ ماندگار می شوند” منتشر کنند و بروند پی همان عکس سلفی با همبرگر و دورهمی با ناناز و جی‌ جی…

نه دوستان عزیز! تاریخ و تاریخ نویسانش کثیفتر از آن است که این چیزها را ماندگار کند و اصلا این ماندگاری چه دردی از کسی دوا می کند. من موافق آتش زدن بانک‌ها و تخریب اموال عمومی نیستم و باور دارم نوجوانان بی‌گناهانی در این اتفاقات جان خود را از دست داده‌اند که نه قصد و نه توان اعمال خشونت آمیز را داشته‌اند. گوش کسی هم بدهکار این “به کدامین گناه‌ها” نیست. فهمیدن و فهماندن همین کمترین کاری است که می‌توانیم انجام داد البته اگر پیکسپارتی‌ها و اکران فلان تیاتر و فیلم مجالی بدهد. اینها را نوشتم تا جواب دوستانی که مرا به امضای آن نامه دعوت می‌کنند را داده باشم و بگویم اینجا کسی‌ است که می‌ترسد و می‌لرزد و می داند ما همه با هم نیستیم.»

ایران سیاه واکنش یغما گلرویی به بیانیه جمعی از هنرمندان

ایران سیاه واکنش یغما گلرویی به بیانیه جمعی از هنرمندان با عنوان صدای آبان ۹۸

پیغام رضا صادقی در واکنش به صدای آبان ۹۸ به سلبریتی‌ها و مردم: رضا صادقی ترانه‌سرا، موزیسین و از خوانندگان کشورمان به تازگی در یک پست اینستاگرامی با اشاره به وقوع اعتراضات و اغتشاشات اخیر در کشور نوشته است: این روزا هر حرفی معترض خودش رو داره، اما من بر این باورم درد رو با درد نمیشه درمون کرد، هم از در نخوریم هم دیوار…

من نمیگم رنج این روزها رو از یاد ببریم، داغ مردم داغ‌دیده رو ازش بگذریم… فقط میگم اونی که عزیزی از دست میده رو رها نمیکنن خودش هم از دست برِه… از همه هنرمندان و عزیزانی که دنیاشون هنر و لبخنده درخواست دارم آستین همت و بالا بزنن و هر طور بلد هستن مث همیشه برای تسلای مردم اقدام کنن…

آدم غمگین فکر فرداش نیست، این خونه احتیاج به حال خوب آدماش داره تا ساخته بشه… اصلا برام حرف‌های بیخود قهرمانان مجازی مهم نیست…»

او در ادامه این نوشته همچنین از هشتگ: «خودمون به داد خودمون میرسیم» استفاده کرده و تعدادی از سلبریتی‌ها را نیز با اسم به این پویش فراخوانده است. صادقی در این پست اینستاگرامی از کسانی مثل احسان خواجه امیری، فرزاد فرزین، علی ضیا، محراب قاسمخانی، برزو ارجمند، کارن همایونفر، محمد بحرانی و چند تن دیگر دعوت کرده و در ادامه می‌نویسد: «و خلاصه همه عزیزانی که مردم و خاکشون و دوست دارن با همه تلخی‌ها و شیرینی‌هاش… تمنا دارم موضع نگیرید، من فقط نمی‌خوام مردمم‌و بیش از این با بغض ببینم… به هم کمک می‌کنیم و نمی‌ذاریم خم بشه پشت همسایه و وطن…»

این پیام نجیبانه همان چیزی است که یک جامعه از هنرمندان و مراجع اجتماعی خود انتظار دارد. و همین نجابت‌هاست که موجب حالِ خوب و پیشرفت مردم و حکومت می‌شود و احساس خوب را هم‌آغوش حافظه تاریخی یک ملت می‌کند.

اگرچه بر اساس اخبار و مشاهدات این روزها می‌توان گفت که برخی سلبریتی‌ها و هنرمندان ترجیح می‌دهند این نظر آقای صادقی را نبینند و نشنوند و در حالی که پیگیر سفرهای خارجی بعدی و نوبت سونای سرد! هستند اما همچنان بر ناامیدی و سیاهی جامعه ایران اصرار کنند. اما این نجابت‌ها ولو حتی اگر صاحبان آنها در همه ابعاد هم با جریان عمومی کشور و سیاست‌های حاکمیت همراه نباشند؛ اما امیدواری زیادی ایجاد می‌کنند و حافظه تاریخی ملت به آنها با دیده احترام می‌نگرد.

ما این قضاوت را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم که برخی سلبریتی‌هایی که در رشته‌های مختلف هنری فعالیت دارند و از پول مردم ارتزاق می‌کنند اما چرا در روزهای آتش و آشوب در کنار آلام واقعی مردم نیستند؟ چرا مثل دهه شصت که برخی هنرمندان در پناهگاه‌ها برای مردم برنامه اجرا می‌کردند؛ از خود برای مردم مایه نمی‌گذارند و چرا در سمتی ایستاده‌اند که هیچ چشم‌اندازی جز سوریه شدن ایران ندارد؟

واکنش کاربران با هشتگ سلبریتی اجاره ای به بیانیه صدای آبان ۹۸

پس از آغاز کمپین صدای آبان ۹۸ توسط جمعی از بازیگران، کاربران با داغ کردن هشتگ‌هایی به اقدام مشترک هنرمندان اعتراض کردند. به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان، پس از روزهای سخت و اغتشاشاتی که ایران عزیزمان در دو سه هفته اخیر به دلیل گران شدن نرخ بنزین از سر گذراند و داغی که به خاطر از دست دادن تعدادی نیروی امنیتی جوان بر دل خانواده‌ها و مردم کشور گذاشت، حالا جمعی از هنرمندان و چهره‌های معروف سینما و تلویزیون کمپینی را با نام صدای آبان ۹۸ در فضای مجازی به راه انداخته و بیانیه‌ای را در نقد خشونت علیه معترضان امضا کردند.

از روز گذشته داغ شدن این کمپین در صفحات اجتماعی بازیگران با واکنش تند و اعتراض‌آمیز کاربران همراه و باعث شد هشتگ‌های #سلبریتی_اجاره_ای و بازیگران_آشوبی در توئیتر توسط کاربران و فعالان فضای مجازی به راه بیفتد. در ادامه تعدادی از پست‌های توئیتری کاربران را در نقد کمپین تازه هنرمندان مشاهده می‌کنید:

نتیجه شعار تا 1400 با روحانی

نتیجه شعار تا ۱۴۰۰ با روحانی

برخی سعی دارند جای شهید و جلاد را عوض کنند

برخی سعی دارند جای شهید و جلاد را عوض کنند

سلبریتی ها بازنده اصلی هستند

سلبریتی ها بازنده اصلی هستند

مرفه بی دردی که رنگ عوض می کند حامیان روحانی منتقدان روحانی

مرفه بی دردی که رنگ عوض می کند حامیان روحانی منتقدان روحانی

وزارت ارشاد پاسخگو باشد

وزارت ارشاد پاسخگو باشد

گزارش دانا از واکنش ها به یک کمپین مشترک ضد امنیت ملی: انتقاد هنرمندان از سلبریتی ها در ماجرای کمپین صدای آبان ۹۸

بعد از پیگیری های دانا در گفتگو با هنرمندان، برخی از آن ها به راه اندازی کمپین سلبریتی ها با عنوان صدای آبان ۹۸ واکنش نشان دادند و این عمل سلبریتی ها را تقبیح کردند. به نوشته راه دانا انتقاد و اعتراض مردم به افزایش قیمت بنزین در اواخر آبان ماه ۱۳۹۸ به وجود آمد و برخی از آشوبگران کشته شدند. در پی این ماجرا برخی از مردم برای اعتراض به گرانی و مشکلات فراوان معیشتی به خیابان ها آمدند اما به دلیل سوءاستفاده کردن برخی از اشرار، این مطالبه اجتماعی به خشونت کشیده شد و در نهایت نیز مردم با تجمع های گسترده در سراسر کشور مخالفت خود را با هرگونه اغتشاش و خسارت زدن به اموال عمومی اعلام کردند.

در همین رابطه بسیاری از سلبریتی ها و چهره های معروف کشورمان به این اتفاقات واکنش نشان داده و به جای اینکه علیه اشرار و برهم زنندگان اموال عمومی کمپین ایجاد کنند، پیام هایی را در صفحات شخصی خود منتشر کرده و به صورت کاملا هماهنگ یک پست با عکس و محتوای یکسان و با یک هشتگ مشخص را در صفحات شخصی خود به اشتراک گذاشتند و به دنبال آن نیز امضا جمع کردند.

این کمپین ادامه همان نامه ای است که سیاسیون جریان اصلاحات نوشتند

در این خصوص جواد شمقدری کارگردان و رئیس اسبق سازمان سینمایی در خصوص این کمپین هنرمندان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره صدای آبان ۹۸ گفت: سردمداران این ها در عرصه سیاسی هم همین حرف ها را زدند، حالا این ها هم دارند از آن ها تبعیت می کنند. وی افزود: این کمپین ادامه همان نامه ای است که سیاسیون جریان اصلاحات نوشتند، این هنرمندان هم دارند همان کار را تکرار می کنند.

این کارگردان در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که چرا برخی از هنرمندان لس آنجلس نشین معاند با این هنرمندان داخل کشور همصدا شده اند گفت: جبهه این هنرمندان با آن دسته از به اصطلاح هنرمندان خارج نشین یکی است، برخی فکر می کنند که این ها با ما همراه هستند، این فتنه ها باعث می شود که همه چیز رو شود؛ قطعا این حرکت هنرمندان اتاق فکری داشته است، اول سیاسیون و اساتید دانشگاهی و سیاسیون رسانه ای شروع می کنند و بعد هم این افرادی که به اشتباه به آن ها هنرمند می گویند.

جواد شمقدری در پایان گفت: راه انداختن این کمپین ها یک بازی است که شروع کرده اند، این افراد در فضای میدانی ناموفق بوده اند حالا به فضای رسانه ای و مجازی روی آورده اند؛ این فتنه ها می آیند تا غربالگری کنند و ان شاءالله مشکلات حل می شوند.

این گونه کمپین ها به ناملایمات جامعه دامن می زند

امید زندگانی بازیگر و مجری تلویزیون نیز درباره صدای آبان ۹۸ در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: من دایره سیاسی وسیعی ندارم فقط می دانم من هم مثل جامعه ای که در آن زندگی می کنم که مردم در آن از مشکلات اقتصادی رنج می برند، من هم از این وضعیت اقتصادی به شدت رنج می برم، من هم به شدت مخالف این سیاست گزاری اقتصادی هستم اما مخالف این هستم که این گونه پست هایی را در صفحه شخصی ام منتشر کنم، این راه حل نیست و به نظر می رسد این افراد هم خیلی به دنبال راه حل نیستند، به نظر می رسد با این شرایط و با این اتفاقات به راه سالم و صالحی کشیده نمی شویم و فقط می توان گفت به یک سری ناملایمات در جامعه بیشتر دامن می زنیم، درست است که مشکلاتی وجود دارد اما این گونه حل نمی شود. ایران اگر سیاه است تو سپیدش کن؛ شما که عاشق کلید بودی احتمالاً اکنون فهمیده‌ای سوراخ کلید کجا بود

کامبیز دیرباز: یک بازیگر یک تابعیتی و عاشق وطن!

کامبیز دیرباز بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون نیز به بیانیه سلبریتی ها با عنوان صدای آبان ۹۸ واکنش نشان داد و در صفحه اینستاگرام شخصی خود نوشت:

ما مردم ایران به دنبال جستجوی آرامش در زندگی هستیم و هرگز طرفدار اغتشاش و آشوب نبودیم و نیستیم. ضمن محکوم کردن تمامی حرکاتی که منجر به تخریب اموال عمومی شد، همچنان خواهان حقوق مدنی خویش از روش های قانونی هستیم. دولت محترم ایران لطفا به داد مردم برسید گرانی بنزین به شدت در معیشت بسیاری از خانواده ها تاثیر منفی گذاشته است. به امید ایرانی آباد

کامبیز دیرباز/ یک بازیگر یک تابعیتی و عاشق وطن

آقای رئیس جمهور اگر احساس مسئولیت میکنید، دیگر شب زود نخوابید که صبح شده و شوک شوید

پرویز پرستویی دیگر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان نیز در پستی به این بیانیه سلبریتی ها واکنش نشان داد و در صفحه اینستاگرام شخصی خود نوشت:

آبان سخت و تلخی بود
آبانی که مردم را غمزده کرد
اموال مردم به سرقت رفت
خانه هایشان به آتش کشیده شد
و مهم تر از همه لکه های خون مردم بر کف خیابان ها جا ماند
و چه خانواده هایی که، داغدار شدند
ناله کودکی که با گریه میگفت
پدرم، دلم برایت تنگ شده
چرا نمیای باهم بازی کنیم
مردمی که ازکسب خود ، روزی حلال سر سفره خانواده شان میبردند از دست دادند
فقط به خاطر اینکه رئیس جمهور وقتمان
با خنده پشت تریبون میگفت :
من هم مثل مردم شب خوابیدم و صبح بیدار شدم ،شنیدم بنزین گران شد!
مردم اولین بار نیست که با گرانی آشنا میشوند.
مردم طعم گرانی و تورم و تحریم را سالهاست
چشیده اندو تحمل کردند.
ولی هیچوقت اینگونه شوک نشده بودند.
الان مهم جان و روح مردم است که آسیب دیده
خون مردم ریخته شده چه مردم عادی و چه
ضابطین ،همه هموطنان ما هستند
همه خانواده هایشان ،کودکانشان چشم انتظارند.
دراین میان فقط به نفع اوباشان و جانیان شد،که اموال مردم زحمتکش را غارت کردند و سرخوشند.
آقای رئیس جمهور اگر احساس مسئولیت میکنید،دیگرشب زود نخوابید که صبح شده و شوک شوید .
که بنزین گران شده و چقدر خون مردم بیگناه ریخته شده،
تسلیت به همه کسانی که عزیزانشان را ازدست داده اند
به امید روزهای خوش و آرامش برای ملت همیشه سرفراز ایران

کدام بازیگران حامی حسن روحانی و دولت تدبیر بودند؟

بیانیه صدای آبان ۹۸ در حقیقت نوعی فرار رو به جلوست! از سوی کسانی که روزی مردم و طرفدارانشان را به رأی دادن به دولت «تدبیر و امید» تشویق می کردند، و حالا از «بی تدبیری» اش می نویسند! جای تعجب است! آنها که باید پاسخگو باشند که چرا بدون درکی از سیاست، این روزگار را بر کشور تحمیل کرده اند و ایران را در این ۶ سال ۶۰ سال به عقب رانده اند، به جای پاسخگویی دست پیش را گرفته اند و خود را خط مقدم اعتراض به وضع موجود می دانند. اما کدام بازیگران از دکتر حسن روحانی حمایت کردند؟ تصاویر را ببینید:

هنرمندان و سلبریتی های حامی دکتر حسن روحانی

هنرمندان و سلبریتی های حامی دکتر حسن روحانی

تقریبا ۳ سال پیش بود که آزاده ملک زاده در نت نظر از هنرمندان طرفدار روحانی لیست و تصویر منتشر کرده بود. ملک زاده نوشته بود: هفته ای که گذشت سراسر شور و نشاط بود، در هر نقطه از شهر ستادهای انتخاباتی دایر شده بود و خیلیا از کاندیدای مورد علاقه خودشون حمایت می کردند. در این بین ستادهای دکتر روحانی از شلوغ ترین ستادهای انتخاباتی بودند که در بعضی از مراسم این ستادها هنرمندان طرفدار روحانی هم شرکت می کردند. حتماً می دونی که این دوره حمایت هنرمندان از روحانی بی سابقه بود و هنرمندان طرفدار روحانی با فعالیت در دنیای مجازی و واقعی تونستند آرای بیشتری برای رئیس جمهور محبوب ما به ارمغان بیارن. و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری رو به نفع دکتر حسن روحانی رقم بزنند. امروز یک لیست کامل از هنرمندان طرفدار روحانی برات تهیه کردم. این مطلب رو بخون تا بدونی هنرمندان حامی روحانی چه کسانی هستند.

هنرمندان زن و مرد حامی رئیس جمهور کی هستند

هنرمندان زن و مرد حامی رئیس جمهور کی هستند

با هنرمندان طرفدار روحانی آشنا شو: بانوان هنرمند حامی روحانی

خانم ها فاطمه معتمد آریا، ترانه علیدوستی، الهام کردا، عاطفه رضوی، هنگامه قاضیانی، نرگس آبیار، الهام پاوه نژاد، پانته آ بهرام، نازنین بیات، غزل شاکری، پوران درخشنده، بهناز جعفری، احترام برومند، طناز طباطبایی، فاطمه گودرزی، آزاده صمدی، رخشان بنی اعتماد، باران کوثری، منیژه حکمت، پگاه آهنگرانی، سیما تیرانداز، مهتاب کرامتی، پریسا بخت آور، پری ملکی، ستاره اسکندری، لاله اسکندری، تینا پاکروان از بانوان هنرمند طرفدار روحانی هستند که در انتخابات ریاست جمهوری حمایت همه جانبه خودشون رو از رئیس جمهور اعلام کردند.

شاعران و هنرمندان طرفدار روحانی

شاعران و هنرمندان طرفدار روحانی

هنرمندان حامی رئیس جمهور چه کسانی هستند؟

از دیگر هنرمندان زن طرفدار روحانی میشه به خانم ها فرشته صدر عرفایی، بهاره رهنما، شفایق دهقان، مرضیه ریاحی، آناهید آباد، سارا خالدی زاده، شبنم مقدمی، مرضیه برومند، لیلی گلستان، لیلی رشیدی، پرستو گلستانی، فلامک جنیدی، نرگس محمدی، غزل شاکری، آرام جعفری، پانته آ پناهی ها، مهسا کرامتی، مهتاب کرامتی، ندا آصف، کمند امیر سلبیمانی، لیلی فرهادپور، فریبا کوثری، اکرم محمدی، بهاره کیان افشار، رویا افشار، نیکی مظفری، مریم سعادت، مریم دوستی، بهنوش بختیاری، لیلا حاتمی، ریما رامین فر، بهنوش طباطبایی، مائده طهماسبی، مریم سعادت، مرجان شیرمحمدی، مرجان اشرفی، آیدا پناهنده، شبنم عرفی نژاد، مستانه مهاجر و ملیحه سعیدی اشاره کرد.

آقایان و خانم های هنرمند حامی روحانی

آقایان و خانم های هنرمند حامی روحانی

آقایان هنرمند حامی روحانی:حامیان روحانی چه کسانی هستند؟

آقایان محمدرضا شجریان، همایون شجریان، سالار عقیلی، اصغر فرهادی، شهاب حسینی، رمجید مظفری، ناصر ممدوح، حسن پورشیرازی، ضا عطاران، سامان مقدم، کامران تفتی، رضا ناجی، علی قربان زاده، مسعود جعفری جوزانی، داریوش اسد زاده، مهدی فخیم زاده، رضا داوود نژاد، مهدی پاکدل، احسان کرمی، سام درخشانی، فرهاد آئیش، حسین فرحبخش، یدالله صمدیان، بهروز بقایی، داریوش ارجمند، محسن کیایی، هادی مرزبان، کیومرث پوراحمد، مازیار میری، محمدرضا هنرمند، حسین یاری، رضا رویگری، رضا کیانیان، همایون اسعدیان، حسن پورشیرازی، دانیال حکیمی، سروش صحت، سعید نعمت الله، حمید نعمت الله، صابر ابر از محبوب ترین هنرمندان مرد حامی دکتر روحانی هستند.

خواننده بازیگر و ورزشکاران حامی روحانی

خواننده بازیگر و ورزشکاران حامی روحانی

هنرمندان مرد طرفدار حسن روحانی: طرفداران رئیس جمهور از اصحاب رسانه و هنر

هادی حجازی فر، ابراهیم ابراهیمیان،جمشید مشایخی، محمد علی کشاورز، امین تارخ، حامد بهداد، ساعد سهیلی، سعید سهیلی، پوریا پورسرخ، همایون غنی زاده، بابک کریمی، حسین پاکدل، جواد نوروز بیگی، مهدی کرم پور، ابوالفضل جلیلی، سید ضیا هاشمی، جمال ساداتیان، فرهاد توحیدی، سعید افشاریان، رضا یزدانی، مازیار میری، حمیدرضا آذرنگ، رضا رویگری، علیرضا رئیسیان، محمد حسین مهدویان، داریوش پیرنیاکان، امیر شهاب رضویان، عبدالله اسکندری، سید محمد بهشتی، مهدی دادگو، حبیب رضایی، سعید امیر سلیمانی، سپند امیر سلیمانی، کمال تبریزی، امیر جعفری، علی مصفا، محراب قاسمخانی، پیمان قاسمخانی، هاتف علیمردانی، محسن آرزم، حمید امجد، محمد رضا سکوت هم هنرمندان حامی دکتر روحانی هستند که به ایشون رای دادن.

اهالی هنر طرفدار دکتر روحانی

اهالی هنر طرفدار دکتر روحانی

اهالی هنر طرفدار دکتر روحانی: ارتباط عاطفی هنرمندان و روحانی

فرزاد فرزین، گروه پالت، احسان خواجه امیری، ایرج خواجه امیری، خشایار اعتمادی، بابک برزویه، مهرداد اسکویی، کریستف رضاعی، محمد اصفهانی،گروه سون، علی لهراسبی، امیرحسین مدرس، شهرام ناظری، بهمن اردلان، برزو ارجمند، مهدی شیرزاد، پیمان یزدانیان، مهدی سلطانی، حسن برزیده، رضا بهبودی، شهاب عادل، حجت اشرف زاده، احمد مهران فر، محسن تنابنده، ناصر هاشمی، امیرحسین رستمی، هوتن شکیبا، رضا گوران، بیژن میرباقری، خسرو دهقان، دارا دارایی، بهداد بابایی، بابک اردلان، هومن بهمنش، مهدی قربانپور، علیرضا شجاع نوری، مهدی سجاده چی، محسن چاوشی، ساعد باقری، هادی کاظمی، افشین هاشمی، فرهاد جم، پژمان بازغی، حامد همایون، مصطفی کیایی، ابراهیم حقیقی، امیر دژاکام، مهرداد فرید و امیر جدیدی دیگر هنرمندان طرفدار حسن روحانی بودند که حمایت خودشون رو از ایشون اعلام کردند.

کارگردانان و نویسندگان طرفدار دولت تدبیر و امید

کارگردانان و نویسندگان طرفدار دولت تدبیر و امید

آقایون هنرمند حامی حسن روحانی: با گروه هنرمندان هوادار حسن روحانی آشنا شو

آقایان راما قویدل، مازیار فکری ارشاد، محسن چگینی، مجید اسلامی، عادل بزدوده، مجید رضا مصطفوی، مجید مدرسی، پوریا آذربایجانی، آرش سنجابی، شادمهر راستین، نادر برهانی مرتد، سینا گنجوی، محمد حسین قاسمی، رامتین لوافی، شاهرخ دولکو، برزو نیک نژاد، حسن آقا کریمی، هادی آفریده، بهتاش صناعی ها، مهرزاد دانش، بایرام فضلی، بهمن کامیار، خسرو نقیبی، امیرحسین علم الهدی، پدرام شریفی، حسین پارسایی، جعفر صانعی مقدم، سعید عقیقی، تورج منصوری، علی اکبر شکارچی، علی پژوهشگر، مازیار فلاحی، حسام الدین سراج، رامین صدیقی، بابک چمن آرا، مانی رهنما و محمد موسوی از دیگر هنرمندان حامی رئیس جمهور هستند و رای خودشون رو به صندوق دکتر حسن روحانی انداختند.

حامیان حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری چه کسانی بودند؟

امروز وضعیت کشور به جایی رسیده است که همه از حمایت و ارتباط خود با دولت فراری اند. عملکرد اقتصادی و سیاسی دولت به نحوی است که صدای اعتراض همه را بلند کرده است. مردم در فشار اقتصادی، به عملکرد دولت معترضند. سیاستمداران عملکرد دولت را زیر سوال می برند و بعضی از هنرمندان نیز با انتشار بیانیه صدای آبان ۹۸ به بی تدبیری دولت گلایه می کنند. جالب است بدانیم که اکثر قریب به اتفاق امضاء کنندگان بیانیه صدای آبان ۹۸ خود از حامیان دولت تدبیر بوده اند! اما در این بخش به نقل از ویکی پدیا، صفحه «حامیان حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۶» شاخص ترین افراد حامی دولت تدبیر را معرفی می کنیم. این افراد که بعضی از آنها با فرار رو به جلو، به جای پاسخگویی خود را در مقام سوال و مطالبه گری قرار داده اند را بهتر بشناسید:

نامزدهای انتخابات ۱۳۹۶ حامی روحانی

سید مصطفی هاشمی‌طبا، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶، رئیس سازمان تربیت بدنی ۱۳۷۲–۱۳۸۰[۱]
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور ایران، منصرف از نامزدی با اعلام حمایت از روحانی[۲]

رؤسای سابق دولت حامی روحانی

میرحسین موسوی، آخرین نخست‌وزیر ایران[۳][۴]
سید محمد خاتمی رئیس‌جمهور پیشین ایران و رهبر جنبش اصلاحات[۵][۶]

رؤسای سابق مجلس حامی روحانی

علی‌اکبر ناطق‌نوری رئیس مجلس شورای اسلامی ۱۳۷۱–۱۳۷۹[۷]
مهدی کروبی رئیس مجلس شورای اسلامی ۱۳۶۸–۱۳۷۱ و ۱۳۷۹–۱۳۸۳[۸][۹]

وزرای سابق حامی روحانی

عبدالله نوری، وزیر سابق کشور[۱۰]
مصطفی معین پزشک و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، بنیانگذار و رهبر جبهه دموکراسی خواهی و حقوق بشر ایران[۱۱]
حسین کمالی استاد دانشگاه و نماینده تهران در سه دوره اول مجلس شورای اسلامی و وزیر کار دولت‌های سازندگی و اصلاحات و دبیرکل حزب اسلامی کار
ابراهیم یزدی، دبیرکل نهضت آزادی ایران، وزیر سابق امور خارجه[۱۲]
رضا فرجی‌دانا سیاستمدار و استاد تمام دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران[۱۳]
پرویز کاظمی وزیر رفاه و تأمین اجتماعی ۱۳۸۴–۱۳۸۵

معاونین سابق رئیس‌جمهور حامی روحانی

محمد هاشمی رفسنجانی رئیس سازمان صدا و سیما ۱۳۶۳–۱۳۷۳[۱۴]

نمایندگان مجلس حامی روحانی

بهروز نعمتی سخنگوی هییت رئیسه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی[۱۵]
علی مطهری
محمود صادقی سیاستمدار، حقوق‌دان و پژوهشگر و نماینده مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی
محمد رضا عارف استاد دانشگاه، رئیس بنیاد امید ایرانیان نمایندهٔ مجلس شورای اسلامی
مصطفی کواکبیان[۱۶]
فراکسیون نمایندگان اهل سنت[۱۷]

نمایندگان سابق مجلس حامی روحانی

محمدرضا خاتمی پزشک و دبیرکل سابق جبهه مشارکت[۱۸]
علی شکوری‌راد سیاست‌مدار و دبیرکل حزب اتحاد ملت
فائزه هاشمی رفسنجانی فعال سیاسی و رئیس فدراسیون اسلامی ورزش زنان
جلال جلالی زاده نماینده سابق مجلس و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی
سید رضا اکرمی روحانی و سیاست‌مدار
فاطمه راکعی نمایندهٔ مجلس ششم شورای اسلامی
شهربانو امانی مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران
محسن رهامی دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها[۱۹]
سید مهدی طباطبایی استاد اخلاق و سیاستمدار[۲۰]
سهیلا جلودارزاده نماینده مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی[۲۱]
رسول منتجب‌نیا سیاست‌مدار، مجتهد، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی[۲۲]
حمیدرضا جلالی پور روزنامه‌نگار، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت[۲۳]
سید هادی خامنه ای[۲۴]
محمدرئوف قادری عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و هیئت رئیسه نمایندگان ادوار
عسگر اسلام دوست نماینده مردم تالش، ماسال، رضوانشهر در مجلس ششم
حمید زنگنه نماینده مردم اهواز در مجلس هفتم و نایب رئیس کمیسیون عمران

فعالان سیاسی حامی روحانی

سید حسن خمینی مدرس فقه و اصول و نوهٔ آیت‌الله خمینی
زهرا رهنورد نویسنده، روزنامه‌نگار و هنرمند اهل ایران[۴][۲۵]
غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی[۲۶]
محمد صادق مشايخ رئيس كميسيون توسعه بازرگاني بنياد اميد ايرانيان
سعید حجاریان، نایب رئیس سابق شورای شهر تهران[۲۷]
مصطفی تاج‌زاده
فاطمه دانشور
محسن هاشمی رفسنجانی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی و معاون عمران و توسعه واحد علوم و تحقیقات
زهرا اشراقی نوه روح‌الله موسوی خمینی
محمد صادق خرازی سفیر و معاون نمایندهٔ دائم ایران در سازمان ملل متحد ۱۹۸۹–۱۹۹۵
مصطفی ملکیان فیلسوف و روشنفکر ایرانی[۲۸]
عمادالدین باقی تاریخدان، فعال حقوق بشر و روزنامه‌نگار[۲۹]
پروانه مافی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و فرماندار اسبق شمیرانات[۳۰]
احمد حکیمی‌پور سیاست‌مدار عضو و رئیس فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر تهران
جواد امام مدیر عامل بنیاد باران و رئیس ستاد انتخاباتی مناطق تهران میرحسین موسوی
سید احمد خمینی نتیجه روح‌الله موسوی خمینی و فرزند سیدحسن خمینی
نعیمه اشراقی نوه روح‌الله موسوی خمینی
عاطفه اشراقی نوه روح‌الله موسوی خمینی
یاسمن اشراقی نتیجه روح‌الله موسوی خمینی و فرزند علی اشراقی
لیلی سادات جلال‌زاده فعال سیاسی و همسر جواد امام
مصطفی تاج‌زاده عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و معاون سیاسی سابق وزیر کشور
عفت مرعشی همسر علی اکبر هاشمی رفسنجانی[۲۳]
فائزه و فاطمه هاشمی رفسنجانی از اعضای مؤسس حزب اعتدال و توسعه و رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص[۲۳]
فاطمه دانشور کارآفرین و تاجر و از اعضای شورای اسلامی شهر تهران
علی رشیدی[۳۱]
داوود هرمیداس باوند[۳۱]
حسین شاه حسینی[۳۱]

دانشگاهیان حامی روحانی

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی، نگارنده و دانشور[۳۲]
فیروز نادری از مدیران ناسا

روحانیون حامی روحانی

  • یوسف صانعی، مرجع تقلید و دادستان کل کشور ۱۳۶۱–۱۳۶۴
  • علی محمد دستغیب مرجع تقلید و عضو سابق مجلس خبرگان بیات زنجانی مرجع تقلید
  • محسن غرویان از مدرسان فلسفهٔ اسلامی[۳۳]
  • ناصر نقویان روحانی و مدرس اخلاق[۳۴]

روزنامه‌نگاران حامی روحانی

نگار اسکندرفر مدیرمسئول موسسه کارنامه [۳۵]

ورزشکاران حامی روحانی

علی کریمی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران[۳۶]
عادل غلامی بازیکن تیم ملی والیبال ایران[۳۷]
امید نوروزی کشتی‌گیر فرنگی کار تیم ملی ایران[۳۷]
مجتبی محرمی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران[۳۸] * مجتبی عابدینی عضو و کاپیتان تیم ملی شمشیربازی ایران[۳۹]
سجاد انوشیروانی مربی و وزنه‌بردار تیم ملی ایران
آرش برهانی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران
نوشاد عالمیان بازیکن تنیس روی میز تیم ملی ایران
نیما عالمیان بازیکن تنیس روی میز تیم ملی ایران
کیمیا علیزاده تکواندوکار تیم ملی بانوان ایران[۴۰]
آیرین آرتونیان بازیکن تیم ملی بسکتبال زنان ایران
محمد ستارپور مشت زن تیم ملی بوکس ایران
مسعود مصطفی جوکار کشتی‌گیر آزادکار سابق تیم ملی ایران
آروین معظمی گودرزی دوچرخه‌سوار تیم ملی ایران
علی‌اکبر استاداسدی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران
محمد خالوندی پرتابگر نیزه تیم ملی دو و میدانی معلولان ایران
حسین وفایی قهرمان رشته اسنوکر
امیر قلعه نویی[۴۱]
علی دایی
علیرضا منصوریان[۴۲]
سید مهدی رحمتی
حمید درخشان

موسیقیدانان حامی روحانی

نام بعضی از این افراد در بیانیه صدای آبان ۹۸ مشاهده می شود:

محسن چاوشی، آهنگ ساز، خواننده و ترانه‌سرا[۴۳]
شهرام ناظری، استاد موسیقی سنتی و پسرش حافظ ناظری
کیهان کلهر، نوازنده سرشناس کمانچه
عبدالحسین مختاباد آهنگ ساز و خواننده موسیقی سنتی
حسین پرنیا آهنگساز و نوازندهٔ موسیقی سنتی
رضا صادقی خواننده و ترانه‌سرا
گروه پالت[۴۴]
بمرانی[۴۴]
گروه چارتار[۴۴]
بابک چمن‌آرا[۴۴]
دنگ شو[۴۵]
علیرضا افتخاری، علی اکبر شکارچی، داریوش پیرنیاکان، علیرضا قربانی، مسعود شعاری، حسام‌الدین سراج، بهداد بابائی، سعید فرجپوری، امین‌الله رشیدی، هنگامه اخوان، آذر هاشمی، سامان احتشامی، پویا سرایی، محمدسعید شریفیان، محمد فیروزی، فرج علیپور، مزدا انصاری، محمدسعید شریفیان، علی رستمیان، مظفر شفیعی، قاسم رفعتی، محمد علیزاده، حامد همایون، مهدی یراحی، مازیار فلاحی، حجت اشرف‌زاده، گروه سون، علی لهراسبی، روزبه نعمت‌الهی، رضا یزدانی، شهرام شکوهی، وحید تاج، مانی رهنما، روزبه نعمت‌الهی، میثم مروستی، نادر مشایخی، آرش اوستا، بهروز همتی، پوریا اخواص، بردیا کیارس، بابک چمن آرا، محمد موسوی، علی پژوهشگر، رامین صدیقی، کریستف رضاعی، مسعود جاهد، محسن رجب‌پور، آروین صداقت کیش، کامران همت‌پور، زکریا یوسفی، سیدعباس سجادی، محمدامین اکبرپور، کیاوش صاحب‌نسق، پیمان اخواص، ملیحه سعیدی، حمید بهروزی نیا، ناصر وحدتی، امیر مردانه، بهاره فیاضی، قاسم رحیم زاده، مینا افتاده، حمید اسفندیاری، علی بوستان، سیامک جهانگیری، حسین پرنیا، سحد محمدی، تورج شعبانخانی، بهرام جمالی، کوروش بابایی، صدرالدین حسین‌خانی، مهدی فلاح صفا، محمدرضا ابراهیمی، سینا جهان‌آبادی، مجتبی عسگری، حسام اینانلو، دامون اخوان، امیرعباس ستایشگر، علی عزیزی، سینا ذکایی، بامداد فلاحتی، ایمران حیدری، مسعود آرامش، مسلم علیپور، فرید الهامی، مهدی امامی، حمیدرضا عاطفی، حسین علیشاپور، خسرو عامری‌فر، محمدرضا فیاض، هوان رومی، علی جهفری پویان، هادی منتظری، جمال‌الدین منبری، وصال عربزاده، بهروز وجدانی، کارن کیهانی، ساسان سلاسلی، دامون ششبلوکی، پروین بهمنی، میثم شیخی، مسعود جاهد، نازنین پدر ثانی، زمان خیری، مهدی رستمی، نادر فولادی نسب، صبا گلباز، امیر شریفی، جمشید خسرونژاد، شهرام منظمی، بهنام صبوحی، راستین شفیعی، موسی ذکریایی، امیر اثنی‌عشری، علی جعفری‌فوتمی، آرپژ تیموریان، پروانه بهبهانی، سهیلا پورگرامی، آزاد میرزاپور، نوید افقه، ارشیا پروین‌نژاد، اردوان جعفریان، مهدی عبدالوهاب، حمید احمدی، آرمینا جمشیدی، سعید یعقوبیان، علیرضا حاجی‌طلب، پیمان براری، ناصر جساس، عطا عطایی، هستی احمدی، بهروز مبصری، کیارش حسن‌زاده، یاور اقتداری، عطا نویدی، مهدیه ظاهری، نرگس دهقانی، پژمان طهماسبی، راحله فیروزی، پریسا دلفانی، ترانه جامه‌گری، امیرمهدی عاملی، امیر سینکی، حمید وجدانپاک، حمیدرضا آفریده، ادریس رضایی، علیرضا تجویدی، ایمان ابراهیمی، پدرام علیپور، کوروش کریمی، بهنام سبحانی، آزاده مهدوی‌آزاد، وحید افتخارحسینی، مهیار سهیلی، سید مهدی سید محمدی، بابک بابائی، مجتبی اخوان، امیرحسین حمیدی، رضوان مرادیف مرتضی محمد علی، مصطفی حقیقت خواه، معصومه درخشان، سحرناز جلیلیان، آفرین نظری، سارا حیدری، علی‌احمدی زیدآبادی، منیژه رفیعی، مازیار نورعلیشاهی، کاوه حیدری، فرناز دهپور، حامد حبیب‌پور، داریوش صارمی، سوسن نوری، کاویان حریری، پویا دهقان، شروین کوهساری، مهدی مساح بیدگلی، داود بشیری، فرزانه خسروبیگی، رامین علیپور، سعیده فکوری، افسانه طرفیان، مهدی ازوج، کاوه رضوانی راد، محمد صابری، فرهاد فقیر، محسن معتمدی، صادق چراغی، افرا تهرانی، حمید هداوند، نویذ بهرامی، محسن آبکار، سمیه قدوسی‌نژاد، حسین فکوری، داود طلوعی، پروانه منعمیان، احمد مهرآوران، آرمان پوراسماعیل، جهانگیر رها، مرجان بشیری، بهناز ذوالفقاری، حمید نوری فام، حبیب فرخی، سمیره باقری، منیژه رفیعی، فرهود امیرانی، هادی آذرنگ، حسین اسمعیل‌پور، فرهاد نجف‌پور، آزاده عابدژیان، عذرا وزیری، داود فروزش‌نژاد، اکبر تیغ‌نورد، میثم مهرنیا، مهتا شیخی، محمدرضا امیرقاسمی، علیرضا شادمانی، احمدرضا بلوکات، علی یاری‌پور، علیرضا درتومی، مونا فلاح، مرتضی سلطانی، میثم واحدی، امین پرویززاده، رضا راشد، سامان امامی، مسعود شبانی‌نژاد، محمدعلی بابایی، حسین خیرخواه، محمد عبدالکریمی، کامیار بهبهانی، حمید اسماعیلی، احمد صفی‌خانی، علیرضا حبیبی، نادیا رحیمی، بهرنگ نیک‌منش، بهرنگ عباسپور، شهرام آبرومند، گلپر ذوالفنون، نوید سلطانی، محمد اصلانی، کیارش خطیب، آرش منصف، رضا هنرمند، حسین محمودی، محمد فرخی، علی اعظمی، مسعود گودرزی، مهدی رشیدی، مهرگان اسکندری، طاهر بنایی، پیمان حسن‌زاده، پوریا قلاوند، شعیب خالدی‌زاد، سینا اکبری، پیام شیانی، شیما حیدری، صفرعلی رمضامی، فروغ رئیسی، سمیه حلاج، حسام بیحواک، امیرحسین موسوی، شیما خیری، میثم زارعی، شیدا تیموری، مجتبی اخوان، مسعود مرشدی، بهاره رحیمی، علی عابری، حسن محمدی، سپیده لواسانی، علیرضا حسینی، مهسا جلیلیان، محمد عطاپور، محمدحسن گلشن، امیرحسین بی‌ریا، محمدجواد صحافی، فاروق حبیب جهانشاهی، وحید استرون، نعیم مسچیان، افشین معصومی، آرش سیف‌الدینی، آوا پروین‌نژاد، مریم خوشابی، محمدرضا شهبازی، مهدی پناهی، امیر صادقی، سحر ابراهیمی، سارا شیرازی، محسن حسینی، الناز نوتاش، سوفیا کتابی، مهران مهرنیا، افشین علوی، بهرام سهند، فؤاد توحیدی، یوسف عبدالرحیمی، کیانا کیارس، غزال دیلمی، صابر اکبر پور، امین گلستانی، فریبا ایزدی، عرفان فرشی‌زاده، الیاس شرافتی، ژاله رحیمی، محمود شاه‌کرمی، سیما اعتصام، گلمهر رحیمی، شبنم صحرایی، آرزو کامیار، داود روغنی، گروه موسیقی رامشگران، سپنتا حامدی‌نژاد، سارا ایزدی، مهران هامون‌پور، شهره شیرانی، علی صدیقی، امیر رضا هراوی، گلبن زارع، علیرضا پوردشتستانی، آیناز هاشم‌نیا، مهران هاشم‌نیا، سارا حاجی‌گل، اردشیر هوشنگی، ارژنگ حقانی، سجاد لطفی‌پور، میثم محمودی، مهرداد احمدی، عمید عسگری، فرشته قربانیان، مجید کمالی‌زاده، کاوه امیری، پویا خواجه‌امیری، سحر ابراهیمی، الیاس شرافتی، محسن راستی، پویان حاجتی، کیوان فرزین، صادق شاهولاتی، رزیتا موسوی، آزیتا بخشمند، داوود هوشنگی، بنفشه امامی، رامین متبسم، عارف شاقلانی، مازیار ظریف، اکبر قاضی، دانیال بهزادی، محسن تقی‌نژاد، مصطفی رضایی، فرشاد احسنی، حامد پرور، سعید اقبالی، علیرضا سلیمانی، امیر رستمی، مریم نصیری، مسلم زارعی، مرتضی زمانی، مسعود نجفی، گروه هنری ایستم، حانیه شهرابی، فرحناز صاحب قلم، شیرین فیضی، مسعود زاهدی‌پور، کیوان رضایی، بهروز هداوند، محمد جانفدا، حسن عسکری، علی گلزاری، محسن درویش‌نژاد، رسول مقدسی، شهاب داب، آرمین سعیدی، آریا حسن‌زاده، محمدرضا امیرقاسمی، خلیل جوادی، میلاد جعفری، شاهین عابدی، خسرو جمال گلی، قدسی مشیری، محمدرضا عزیزی، سعید پورمحمد، سیدزاهد حسینی، ابوالفضل بیگدلی، بیژن لرد، کامران طیبی، شمسی روحی، مصطفی قنبری، علی نجاری، مسعود معلمی، امین همیالی، فرهان زارعی، سعید آذرنوش، سامان امامی، فرزاد فرخ، محمد ناصری، محسن منصورزاده، حمیدرضا صادقی، تورج حیدری، الهه جلیلیان، شادی نوروزی، فرزین بهشاد، محمد خورشا، احسان ابرقویی، نرگس شاه‌محمدی، سهیلا رضابیک، علی بیطرف، مجتبی خجسته، سارا فردوس بهرامپور، مریم سادات بنی‌طبا، میثم منتظران، حسین امیدخواه، وحید مژدهی، سپیده دژاکام، نگین سعیدی، پیمان کیانی، امیر قاضی، حمیدرضا محسنی، رها عیوضی، مرادی، مرتضی میر، محید جهانیان، سام نوروزی، امیر ادراکی، سعید ابراهیمی، مهدی شفیعی، مجید تمدن، حامد فقه ج، زهرا نجاتی، کوروش کریمی، بهاره سازگار، سیده فرناز طباطبایی، مرضیه زهتاب، علیرضا آقایی، اشکان بهشاد، سعید جمشیدی، امیرمحمد نظر، ابوذر حسن وند، سمیه شریفی، سعید روحانی، محمدیزدان حق‌شناس، علی کلاهچی، مریم یوسفی، احسان آنالویی، امین کوچکی، خسرو گلشنی، معز لطیفی، بهنام شهرکی[۴۶]

بیانیه صدای آبان ۹۸ و کلید حسن روحانی برای اسحاق جهانگیری

بیانیه صدای آبان ۹۸ و کلید حسن روحانی برای اسحاق جهانگیری

سینماگران حامی روحانی

اصغر فرهادی
شهاب حسینی
ترانه علیدوستی

رضا کیانیان بازیگر، نویسنده سینما و تلویزیون[۴۷]
مهدی فخیم زاده نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون[۴۸]
گلاب آدینه بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون
ترانه علیدوستی بازیگر سینما
فاطمه معتمدآریا بازیگر سینما [۴۹]
جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون
مهراب قاسم‌خانی طراح و نویسنده
فرهاد توحیدی فیلم‌نامه‌نویس و رئیس هیئت مدیره خانه سینما
سعید روستایی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس
محسن امیریوسفی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس [۵۰]
اصغر فرهادی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس[۵۱]
فرهاد آئیش بازیگر، نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان
بهاره رهنما بازیگر سینما
تهمینه میلانی کارگردان[۵۲]
مازیار میری کارگردان، تدوین‌گر و مجری طرح سینما
الهام پاوه‌نژاد بازیگر سینما و تئاتر
شبنم مقدمی بازیگر سینما
مهتاب کرامتی بازیگر و سفیر حسن نیت یونیسف
رضا رشیدپور مجری و بازیگر
رؤیا میرعلمی بازیگر
مانی نوری نویسنده، بازیگر و کارگردان
حسن فتحی کارگردان[۵۳]
پگاه آهنگرانی[۵۴]
محسن تنابنده[۵۴]
احمد مهران فر[۵۴]
شهاب حسینی[۵۴]
حسن فتحی[۵۴]
علی نصیریان[۵۴]
باران کوثری[۵۴]
شیوا ابراهیمی[۵۴]
لیلی رشیدی[۵۴]
هستی مهدوی فر[۵۴]
پریناز ایزدیار[۵۴]
امیر جعفری[۵۴]
ریما رامین فر[۵۴]
برزو ارجمند[۵۴]
نرگس محمدی[۵۴]
نگار جواهریان[۵۴]
سپیده گلچین[۵۴]
داریوش ارجمند[۵۵]
بهنوش بختیاری
سحر دولتشاهی
طناز طباطبایی
سعید سهیلی
علی صادقی

بازیگران در جشن پیروزی انتخابات. حامیان حسن روحانی و بیانیه صدای آبان 98

بازیگران در جشن پیروزی انتخابات. حامیان حسن روحانی و بیانیه صدای آبان ۹۸

ادیبان، شاعران و هنرمندان حامی روحانی

محمود دولت‌آبادی
شهرام ناظری

هوشنگ ابتهاج[۵۶]
مصطفی مستور نویسنده و مترجم
نیلوفر لاری پور شاعر و ترانه‌سرا و روزنامه‌نگار
هیلا صدیقی شاعر، نقاش و فعال اجتماعی است.
هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده معاصر
عبدالجبار کاکایی نویسنده، شاعر و زبان‌شناس
۲۲۴ نفر از داستان‌نویسان ایران[۵۷]
احمد اخوت[۵۷]
شیوا ارسطویی[۵۷]*
پیمان اسماعیلی[۵۷]
شاپور بهیان[۵۷]
مجتبی پورمحسن[۵۷]
احمد پوری[۵۷]
فلامک جنیدی[۵۷]
کیهان خانجانی[۵۷][۵۷]
ابوتراب خسروی[۵۷]
امیرحسین خورشیدفر[۵۷]
وحید رنجبر چقاکبودی[۵۷]
بلقیس سلیمانی[۵۷]
حسین سناپور[۵۷]
محمدحسن شهسواری[۵۷]
شهرام شهیدی[۵۷]
عباس عبدی[۵۷]
علیرضا غلامی[۵۷]
سیاوش گلشیری[۵۷]
مهسا محب‌علی[۵۷]
علیرضا محمودی ایرانمهر[۵۷]
حسن محمودی[۵۷]
جمال میرصادقی[۵۷]
امیرحسین یزدانبد[۵۷]
پیام یزدانجو[۵۷]
مهدی یزدانی‌خرم[۵۷][۵۷]

دیگر هنرمندان حامی روحانی

فلور نظری[۵۸]
حسن فرخی معاون وزیر کشور
امیرشهاب رضویان [۵۹]
مصطفا خرقه‌پوش (مصطفی خرقه‌پوش)[۶۰]

محمد رحمانیان کارگردان تئاتر [۶۱]
حبیب رضایی بازیگر [۶۲]

احزاب حامی روحانی

جناح اصلاح‌طلبان ایران[۶۳][۶۴]
مجمع روحانیون مبارز[۶۵]
حزب اعتدال و توسعه[۶۶]
حزب مردم‌سالاری[۶۷]
حزب اتحاد ملت ایران اسلامی[۶۸]
حزب اراده ملت ایران[۶۹]
نهضت آزادی ایران[۷۰]
شورای هماهنگی اصلاحات[۷۱]
حزب اسلامی کار[۷۲]
خانه کارگر[۷۳]
انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها[۷۴]
جبهه اصولگرایان معتدل[۷۵]
جمعیت جوانان انقلاب اسلامی

حامیان دیروز روحانی معترضان امروز و امضاء کنندگان بیانیه صدای آبان 98

حامیان دیروز روحانی معترضان امروز و امضاء کنندگان بیانیه صدای آبان ۹۸

پی نوشت ها: به این لینک مراجعه کنید. (کلیک کنید)

تذکر: بیانیه و کمپین اعتراضی بعضی از هنرمندان (که امضاء کنندگان آن به ۱۰۰ نفر هم نمی رسند!) یک طرف ماجرا را درست تشخیص داده اند: وضعیت بد مردم و اوضاع وخیم اقتصادی کشور. اما یک طرف ماجرا را تعمدا نادیده می گیرند: نقش خودشان در به وجود آمدن این وضعیت! امضاء کنندگان بیانیه صدای آبان ۹۸ به جای پاسخگویی خودشان را در مقام مطالبه گری قرار داده اند. اسامی که در لیست حامیان دولت مشاهده می کنید، تنها گوشه ای از حامیان دولتی است که نتیجه اش وضع موجود کشور است. روشن است که همه این افراد باید پاسخگو باشند و مردم کشورمان زیرک تر از آن هستند که این افراد، به جای پاسخگویی، با فرار رو به جلو خود را مقام سوال و مطالبه گری قرار دهند!

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

3 دیدگاه در “ماجرای کمپین صدای آبان ۹۸ چیست؟ + تصاویر و جزئیات

  1. علی

    این هنرمندان دنیا پرست نان به نرخ روز روز خورِ اهل بده بستان اگه واقعا به فکر مردم خصوصا جوانها و فقرا هستند، بهتراست مالیات بدهند .

  2. ایرانی

    دیگه واقعا از این سلبریتی های نون به نرخ روز خور متنفرم. برای جوونای این مملکت که فرهنگشون بازیچه دست این آدمای بی ارزش شده متأسفم.

  3. iman1410

    .
    .
    >#صدای_آبان۹۸
    واقعا خیلی وقیح اند این جماعت نون به نرخ روزخور ، طماع ، منفعت طلب ، بیفکر ، بیسواد ، بی . . ه

    به جای اینکه پاسخگوی حمایتهای بیچون وچرا از این جریان فکری منحرف باشند که سال ۹۲ و ۹۶ اینقدرسنگ شون را به سینه میزدند

    حالا طلبکارند؛ باید پاسگو باشند . . .ه
    قطره قطره خون جوونا دامن گیر شماست . .ه
    حالا کی بود.کی بود من نبودم را انداختن . . ه
    حقا رسم بدی دارد #بازیگری؛ همه بازیگرید و ریاکار

    #منافق
    #منافقین
    #منافق_شناسی
    #منافقین_انقلاب
    #منافقین_انقلاب_اسلامی
    @my.iran1404

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *