ارتباط سازگاری اجتماعی و ارتباطات با هوش افراد چیست؟

کدام شخصیت ها هوش بالاتری دارند؟

رابطۀ شخصیت ها و روحیات افراد با هوش آنها رابطه ای جالب است. اگرچه شخصیت های درون گرا و یا برون گرا، هر کدام شرایط خاص خود را دارند، اما واقعا کدام شخصیت ها هوش بالاتری دارند؟

هوش و شخصیت و سازگاری با محیط

رابطۀ شخصیت ها و روحیات افراد با هوش آنها رابطه ای جالب است. اگرچه شخصیت های درون گرا و یا برون گرا، هر کدام شرایط خاص خود را دارند، اما واقعا کدام شخصیت ها هوش بالاتری دارند؟ این مقاله کوتاه را در زمینۀ شخصیت ها و هوش از دست ندهید:

شخصیت افراد و اشتیاق به کسب تجربه

اشتیاق برای کسب تجارب جدید و داشتن شخصیت برون‌گرا، با هوش بالا در ارتباط است. کسانی که تمایل بیش‌تری برای کسب تجارب جدید دارند، تخیل فعال قوی‌تر و توانایی درک زیبایی بهتری داشته و هم‌چنین کنجکاوتر هستند. کسانی که شخصیت برون‌گرایی دارند، اطلاعات عمومی را بهتر از بر می‌کنند و از حافظه‌ی کوتاه مدت قوی‌تری برخوردار هستند.

این نتایج از مطالعه بر روی ۳۸۱ فرد ۱۹ الی ۸۹ ساله به دست آمده است. آن‌ها بر اساس عملکرد شناختی‌شان به ۲ گروه تقسیم شدند. نوع هوشی که در این مطالعه سنجیده شد “Crystalised” نام دارد. طی این ارزیابی توانایی آن‌ها در به کارگیری اطلاعات آموخته شده، اطلاعات عمومی و واژگان آنان مورد آزمایش قرار گرفت. نتایج نشان داد که برخی از میان‌سالان بالای ۶۰ سال، عملکردی به خوبی جوانان داشتند. لازم به تأکید نیست که این افراد، صاحب IQ بالاتری بودند. دیگر بررسی‌ها نیز نشان می‌دهند که کسانی که از هوش برتری برخوردارند، تمایل بیش‌تری به استقلال و گوشه‌گیری نشان می‌دهند.

محقق ارشد این بررسی در آخر بیان می‌کند: نتایج مشخص می‌کند که ارتباط میان شخصیت و هوش در قیاس با کسانی که در دوران سال‌خوردگی توانمند‌ی‌های معمول شناختی را دریافت می‌کنند با کسانی که به طور کلی هوش شناختی بالاتری دارند، متفاوت است.

حتما بخوانید

هوش و خلاقیت چه ارتباطی دارند؟

شخصیت های سازگار باهوش ترند!

تحقیقات ثابت کرده‌اند کسانی که بیش‌تر احساس سرخوردگی می‌کنند بیش‌تر عصبانی شده و این افراد iq کم‌تری دارند. اما کسانی که راحت‌تر با محیط سازگار می‌شوند، باهوش‌تر هستند؛ زیرا ادراک احساسات و مدیریت آن از جمله فاکتورهای هوش احساسی محسوب می‌شوند.

عصبی بودن نیز با میزان هوش مرتبط است. با وجود این‌که برخی معتقدند میزان عصبی بودن و استرس فرد، تنها در نتیجه آزمون هوش او تأثیر می‌گذارد و نشان‌گر هوش واقعی او نیست، تحقیقات ثابت کرده‌اند با گذر عمر و عصبی‌تر شدن سطح هوش فرد کاهش می‌یابد.

به طور کلی گستره‌ی شخصیتی افراد باهوش وسیع‌تر از دیگران است؛ آن‌ها در هر تیپ شخصیتی می‌توانند شدیدترین نوع را دارا باشند در حالی که دیگران ویژگی‌های متعادلی دارند.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: http://virtualdr.ir

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *