جزئیات حقوق نجومی ثنا اسدیان و ارتباطش با وزیر ارتباطات! + تصاویر

پرونده ویژه: حقوق نجومی ثنا اسدیان و ارتباطش با وزیر ارتباطات + تصاویر

موضوع حقوق نجومی ثنا اسدیان ابتدا با سوال سرکار خانم سیده حمیده زرآبادی مطرح شد و سپس با لایو اینستاگرامی آذری جهرمی وزیر ارتباطات ادامه یافت.

ماجرای حقوق نجومی ثنا اسدیان و لایو زنده آذری جهرمی و پاسخ سیده حمیده زرآبادی

مجله اینترنتی پارسی گو: ماجرای حقوق نجومی ثنا اسدیان این روزها نقل محافل سیاسی است! موضوع حقوق نجومی ثنا اسدیان ابتدا با سوال سرکار خانم سیده حمیده زرآبادی مطرح شد و سپس با لایو اینستاگرامی آذری جهرمی وزیر ارتباطات ادامه یافت. جزئیات ماجرای حقوق نجومی ثنا اسدیان را در این مطلب ویژه مطالعه بفرمایید:

ثنا اسدیان کیست و چه ارتباطی با آذری جهرمی وزیر ارتباطات دارد؟

ثنا اسدیان طبق گفته سیده حمیده زرآبادی ، نماینده مردم قزوین و البرز در مجلس شورای اسلامی، از اقوام محمد جواد آذری جهرمی (وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات) بوده و با همسرش (سید محمد علی نواب زاده رضوی)، از طریق نمایندگی «بیمه ما» با کد ۲۳۲۳ در خیابان دشتستان پاسداران تهران، قرارداد های میلیاردی با شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات ایران از رایتل و آسیاتک تا شاتل منعقد کرده است که همه بدون مناقصه و ترک تشریفات بوده است. بررسی اقتصاد شهروند نشان می دهد که شرکت ثنا اسدیان با نام مماس مسیر فناوری (مسئولیت محدود) در سال ۱۳۹۷ تاسیس می شود و ۷ سال قبلش نیز شرکت طلیعه رایان تجارت توسط ثنا اسدیان و مصطفی بیات تاسیس می شود تا در زمینه بازرگانی و فناوری اطلاعات، فعالیت کنند. گفته می شود که ثنا اسدیان ، خواهر خانم وزیر جوان است و نماینده مجلس، ۱۰ سوال از وزیر جوان پرسیده تا در روزهای سرد پاییزی تهران، در کمیسیون و صحنی علنی مجلس، پاسخ دهد.

گزارش اختصاصی اقتصاد شهروند، نگاهی دارد به کسب و کار خانم ثنا اسدیان و همسرش و ارتباط آن با شرکت بیمه ما و شرکت رایتل. اگر شما هم نظر و دیدگاهی دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت به ما اطلاع دهید.

داستان آقا محمد جواد آذری جهرمی و رایتل

محمد جواد آذری جهرمی پیش از انتصاب به منصب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در شرکت ارتباطات زیر ساخت فعالیت داشته و پیش از آن در شرکت رایتل، مشغول به کار بود.

محمد جواد آذری جهرمی و رایتل روزنامه رسمی

محمد جواد آذری جهرمی و رایتل روزنامه رسمی

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۸۹۱ مورخ ششم آذر ماه سال نود و پنج، محمد جواد آذری جهرمی به سمت مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت (سهامی خاص) به شماره ثبت ۱۹۳۴۷ منصوب می شود و فرهاد معارفی و محمد طاهر شمس و سید احمد رضا شرافت و بهزاد اکبری، همکاران وی در هیات مدیره می شوند. یک سال بعد، آقای جهرمی، رای اعتماد نمایندگان مجلس را برای کسوت وزارت ارتباطات دریافت می کند.

حمیده زرآبادی در کاربرگ سوال از وزیر ارتباطات، به مساله ارتباط ثنا اسدیان با شرکت رایتل و نقش آذری جهرمی اشاره دارد.

ارتباط ثنا اسدیان با شرکت رایتل و نقش آذری جهرمی

ارتباط ثنا اسدیان با شرکت رایتل و نقش آذری جهرمی

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۴۸۷ مورخ شانزدهم تیرماه سال نود و چهار، شرکت خدمات ارتباطی رایتل (سهامی خاص) به شماره ثبت ۲۹۶۲۳۴ ، تغییرات زیر را اعلام کرد:

محمد جواد آذری جهرمی به نمایندگی از شرکت موج تامین ارتباطات پارس به جای آقای سید مفتاح الدین فیروزآبادی به نمایندگی از شرکت موج تامین ارتباطات پارس به عنوان عضو هیات مدیره، تعیین می شود.

یعنی از سال ۱۳۹۴ تا مدت محدودی، محمود جواد آذری جهرمی، عضو هیات مدیره شرکت رایتل بوده که این شرکت، از شرکت های اقماری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. شرکت سرمایه گذاری صبا تامین از شرکت های شستا نیز عضو دیگر هیات مدیره این اپراتور تلفن همراه بوده است.

بنابراین حضور آذری جهرمی در شرکت رایتل طبق این روزنامه رسمی، نشان می دهد که سوال نماینده مجلس از وزیر ارتباطات درباره رانت ثنا اسدیان با شرکت رایتل و شرکت های زیر مجموعه وزارت ICT، خیلی بی ربط نیست. چرا که جواد جون (به قول شریعتمداری، وزیر سابق صمت و وزیر کنونی تعاون و رفاه اجتماعی)، در رایتل، عضو هیات مدیره و از سال ۱۳۹۶، وزیر ICT است و اشراف مدیریتی به زیر مجموعه مندرج در نامه سیده حمیده زرآبادی داشته که قابل تامل است.

اما سوال حمیده زرآبادی چه بود:

سوالات حمیده زرآبادی از وزیر ارتباطات درباره ثنا اسدیان

سیده حمیده زرآبادی، نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه آبیک، قزوین و البرز، بیست و یکم مهر ماه نود و هشت طبق تبصره ۴ ماده ۲۱۰ آیین نامه داخلی مجلس، سوالاتی از محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت تدبیر و امید مطرح کرد که تصویر سوالات را درکاربرگ ایشان در عکس زیر مشاهده می کنید:

سوالات سیده حمیده زرآبادی از وزیر ارتباطات درباره ثنا اسدیان

سوالات سیده حمیده زرآبادی از وزیر ارتباطات درباره ثنا اسدیان

سوال حمیده رزآبادی از وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان، بر سر نقش خانمی به ثنا اسدیان در قراردادهای کلان بیمه ای با شرکت رایتل و برخی از شرکت های مطرح فناوری اطلاعات ایران بود. حمیده زرآبادی از کمیسیون تخصصی مجلس خواسته است تا پرسش هایی که او در کاربرگ سوال از وزیر ارتباطات مطرح کرده را بررسی و با دعوت از وزیر مربوط یا معاونان و نمایندگان وزارت آی تی ایران، پاسخ هایی قانع کننده به پرسش های ارائه شده دریافت کنند.

محمود جواد آذری جهرمی، جوان ترین عضو کابینه دولت تدبیر و امید بوده و پیش از حضور در این وزارت خانه، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت را بر عهده داشت. هم چنین سابقه فعالیت در وزارت اطلاعات نیز در کارنامه وزیر جوان دیده می شود.

در کاربرگ سوال از وزیر سیده زرآبادی به قراردادهای کلان بیمه ای خانم ثنا اسدیان با شرکت رایتل و شرکت های فعال حوزه آی تی ایران اشاره شده است و از کمیسیون مجلس خواسته شده تا پاسخ های ایشان را حول و حوش سوالات ۱۰ گانه زیر دریافت کنند.

حمیده زرآبادی معتقد است که خانم ثنا اسدیان ، صاحب نمایندگی بیمه به شماره ۲۳۲۳ از شرکت بیمه ما (وابسته به بانک ملت) بوده و توانسته در مدت کوتاهی، پورسانت های میلیاردی بابت عقد قرارداد های مختلف، دریافت کند. حمیده زرآبادی احتمال داده است که ثنا اسدیان ، با وزیر ارتباطات، ارتباط «سببی» داشته و به همین خاطر،‌ توانسته از رانت وزیر جوان و مجموعه های تحت امر ایشان استفاده کرده و درامد های سرشاری را به جیب بزند.

متن کامل سوالات حمیده زر آبادی از محمد جواد آذری جهرمی

سوالات ۱۰ گانه که موضوعات جنجالی خانوادگی و بیمه ای و رانتی را شامل می شود و نام چندین شرکت خصوصی نیز در آن به چشم می خورد و محور اصلی آن حقوق نجومی ثنا اسدیان است به شرح زیر می باشد:

  • آیا خانم ثنا اسدیان ، با محمد جوادی آذری جهرمی، ارتباط فامیلی دارد؟
  • اگر پاسخ به سوال بالا مثبت است، نسبت دقیق ایشان با خود را اعلام کنید.
  • با توجه به فعالیت کوتاه مدت نمایندگی فوق الاشاره، این نمایندگی چگونه توانسته انحصار کلیه خدمات بیمه ای شرکت بزرگ و مهمی چون شرکت رایتل را به دست آورد؟
  • شرح دقیق چگونگی روند واگذاری بیمه نامه ها به این نمایندگی تازه کار چیست؟ مناقصه ای برگزار شده است؟
  • دریافت کارمزدهای چند صد میلیون ریالی تا بیش از یک میلیارد ریالی این نمایندگی در ماه از همان بدو تاسیس در حالی که نمایندگی های قدیمی صنعت بیمه، درگیر کارمزد پایینی در این سال ها هستند، در صنعت ICT چگونه رخ داده است؟
  • بررسی لیست کامل پرتفوی نمایندگی از ابتدا تا کنون و ارتباطات نامبرده با وزیر و مدیران ارشاد وزارت خانه و سازمان های تابعه، نشان از یک رانت بزرگ در کارمزد این نمایندگی دارد. در این خصوص به صورت دقیق و شفاف توضیح دهید.
  • در بررسی سبد این نمایندگی، نشان از وجود یک انحصار در حوزه شرکت های زیر مجموعه بخش فناوری اطلاعات و آی تی می باشد مثل: رایتل، شرکت شاتل، شرکت آسیاتک، شرکت داتک، شرکت فرابورد داده های ایرانیان و شرکت تراشه سبز تهران. علت این اتفاق چیست؟
  • آیا تمرکز حقوق در شرکت ها در پرتفوی این نمایندگی نشان از یک رانت سازمان یافته برای نامبرده نیست؟
  • نقش همسر خانم ثنا اسدیان (آقای نواب زاد)، در انعقاد قرارداد های کلان بیمه ای با شرکت های حوزه آی تی ایران چیست؟
  • نسبت آقای نواب زاده با محمد جواد آذری جهرمی چیست که در قامت مشاور بیمه ای مخابرات، حداقل سابقه در امر بیمه گری برای سرنوشت بیمه سازمان های بزرگی هم چون مخابرات، تصمیم گیری میکند؟
محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات

وضعیت رسیدگی به سوال نماینده مجلس

هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی طبق آیین نامه داخلی، کاربرگ سوال از وزیر را به کمیسیون ارجاع می دهد تا سوال بررسی و سپس نامه بررسی کمیسیون در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت و از وزیر مربوطه درخواست می شود تا برای سخنرانی و پاسخ به سوالات، به صحن بیاید. اگر پاسخ های وزیر، نماینده سوال کننده را قانع نکرد، رئیس مجلس بایستی نظر اکثریت نمایندگان حاضر در جلسه را به صورت رای مخفی، دریافت کند.

اگر نمایندگان به اتفاق آرا از پاسخ وزیر سوال شونده، قانع نشدند، وزیر کارت زرد گرفته و سوال برای بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی مربوطه ارجاع می شود. بعضی از کاربران فضای مجازی و فعالان صنعت آی تی معتقدند که احتمالا در اوایل آذر ماه و شاید پیش از تقدیم لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ به مجلس شورای اسلامی توسط دولت روحانی، محمود جواد آذری جهرمی برای پاسخ به سوالات مطرح شده خانم سیده حمیده زرآبادی ، به کمیسیون و صحن علنی مجلس برود.

ثنا اسدیان و ارتباط فامیلی و کاری وی با آذری جهرمی وزیر ارتباطات

سیده حمیده زرآبادی، نماینده حوزه انتخابیه قزوین و البرز از محمد جواد آذری جهرمی خواسته است تا در ارتباط با موضوع حقوق نجومی ثنا اسدیان رابطه فامیلی احتمالی خود با ایشان را اعلام کند. بعضی از رسانه ها، ثتا اسدیان را خواهر خانم آقای وزیر ارتباطات می خوانند و همسر ایشان، سید محمد علی نواب زاده رضوی، باجناق محمد جواد آذری جهرمی معرفی شده است. البته این ها در حد گمانه رسانه ای است و باید منتظر پاسخ رسمی وزیر ارتباطات در جواب سوال نماینده مجلس و پاسخ های در صحن علنی بود تا صحت و سقم این گمانه زنی ها مشخص شود.

گفته شده که ثنا اسدیان، مدیریت یک واحد نمایندگی شرکت بیمه ما را در اختیار داشته و قراردادهای میلیاردی با شرکت رایتل در زمان مسئولیت آقای جهرمی در این شرکت ، منعقد کرده است. هم چنین به واسطه رانتی که در اختیار دارد، قراردادهای کلان با شرکت های زیر مجموعه وزارت ارتباطات در حوزه بیمه منعقد کرده که اکثرا بدون مناقصه و با ترک تشریفات بوده است. موضوعاتی که در سوالات نماینده مجلس هم مطرح شده است.

ثنا اسدیان و همسرش، در سال ۱۳۹۷، شرکتی به نام مماس مسیر فناوری ثبت می کنند:

مماس مسیر فناوری شرکت ثبت شده توسط ثنا اسدیان و همسرش

مماس مسیر فناوری شرکت ثبت شده توسط ثنا اسدیان و همسرش

بررسی های اقتصاد شهروند نشان می دهد که ثنا اسدیان و همسرش، در سال ۱۳۹۷، شرکتی به نام مماس مسیر فناوری ثبت می کنند که شرکت مسئولیت محدود است. طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۴۰۱ مورخ دوازدهم شهریور ماه سال نود و هفت، این شرکت به شماره ثبت ۵۳۰۶۸۸ و شناسه ملی ۱۴۰۰۷۸۰۴۶۹۰ تاسیس شده است.

موضوع فعالیت شرکت ثنا اسدیان، از اقوام احتمالی محمد جواد آذری جهرمی، طراحی، تولید، پشتیبانی نرم افزارهای رایانه ای و تلفن همراه اعم از سفارش مشتری و واردات و ارائه خدمات بر اجرای پروژه های انفورماتیکی و نصب سیستم های رایانه ای صنعتی و ارائه و پشتیبانی بسته های نرم افزاری و خدمات مرتبط و مشاوره و اجرا و نظارت بر اجرای پروژه های انفورماتیکی، شبکه داده ها و امنیت شبکه و طراحی و توسعه بازی های رایانه ای و سرگرمی و انجام کلیه فعالیت های مرتبط با تجارت الکترونیک، شبکه های مخابراتی و اینترنت و طراحی و تولید دارد.

دفتر مرکزی این شرکت، سه راه ضرابخانه، خیابان شریعتی، دشتستان یکم شماره ۶ اعلام می شود. اگر علاقمند هستید تا جزییات بیشتری از فعالیت این شرکت و رابطه احتمالی وزیر جوان با خانم ثنا اسدیان و همسرشان بدست اورید، طبق اطلاعات منتشر شده در روزنامه رسمی قوه قضاییه، بایستی به نشانی فوق رفت.

سرمایه اولیه شرکت مماس مسیر فناوری، ۱ میلیارد ریال و ثنا اسدیان و سید محمد علی نواب زاده رضوی (مدیرعامل) ، عضو هیات مدیره اعلام می شوند. ثنا اسدیان در این شرکت، رئیس هیات مدیره اعلام می شود. روزنامه فناوران اطلاعات که اولین روزنامه تخصصی فناوری اطلاعات ایران است و صاحب امتیازی آن را موسس مجتمع فنی تهران بر عهده دارد، به عنوان روزنامه کثیرالانتشار برای انتشار تغییرات این شرکت اعلام می شود.

ثنا اسدیان و سید محمد علی نواب زاده عضو هیات مدیره شرکت مماس اعلام می شوند:

ثنا اسدیان و سید محمد علی نواب اعضای هیأت مدیره شرکت مماس

ثنا اسدیان و سید محمد علی نواب اعضای هیأت مدیره شرکت مماس

هفت سال پیش از تاسیس شرکت مماس فناوری، شرکت طلیعه رایان تجارت (مسئولیت محدود) به شماره ثبت ۴۰۷۶۳۴ و شناسه ملی ۱۰۳۲۰۵۸۷۳۵۱ توسط ثنا اسدیان و همسرش ثبت می شود.

طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۹۳۳۴ مورخ بیست و نهم تیر ماه سال نود، شرکت طلیعه رایان تجارت در تهران تاسیس می شود. موضوع این شرکت، تا حدی شبیه شرکتی است که ۷ سال بعد، ثنا اسدیان با کمک همسرش تاسیس می کند: خرید و فروش کلیه کالا های مجاز از طریق اینترنت و موبایل و تلفن و هر نوع کانال های الکترونیکی مجاوز واردات وصادرات کلیه کالا های مجاز بازرگانی اخذ و اعطای نمایندگی های داخلی و خارجی و شرکت در مزایده و مناقصات شرکت های دولتی و خصوصی و اخذ وام و تسهیلات بانکی.

سرمایه این شرکت، ۱ میلیون ریال و مدیرانش به شرح زیر اعلام می شود:

  • ثنا اسدیان به سمت عضو هیات مدیره (مدیرعامل)
  • مصطفی بیات به سمت رئیس هیات مدیره

در این شرکت، نامی از همسر خانم ثنا اسدیان (نواب زاده) دیده نمی شود.

ثنا اسدیان در سایت شرکت بیمه ما

در سایت شرکت بیمه، در فهرست نمایندگی های حقیقی این شرکت بیمه گر، نام نمایندگی ۲۳۲۳ متعلق به ثنا اسدیان درج شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک بروید.

نقش ثنا اسدیان در سایت شرکت بیمه ما

نقش ثنا اسدیان در سایت شرکت بیمه ما

نشانی این شرکت بیمه گر در خیابان پاسداران تهران اعلام می شود. همان آدرسی که برای شرکت مماس مسیر فناوری (مسئولیت محدود) در سال ۱۳۹۷ اعلام می شود. در واقع ظرف یک سال اخیر، این شرکت که نمایندگی بیمه ما را در اختیار دارد، مشغول به فعالیت بوده و طبق اعلام نماینده مجلس، رانتی میلیاردی برای عقد قرارداد با شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات ایران داشته است. (پایان مطلب اقتصاد شهروند)

حمله به جهرمی با عکس‌های خصوصی ثنا اسدیان

ظاهرا ماجرای وس و مقابله‌ی آذری جهرمی با گردش مالی مفسده‌برانگیز خدمات ارزش افزوده، منتفعان ماجرا را عصبانی کرده و حالا آن‌ها عکس‌های خصوصی ثنا اسدیان را منتشر کرده‌اند، ثنا خواهر خانم آذری‌جهرمی است.

کاربران در فضای مجازی به شدت نسبت به این اقدام غیراخلاقی واکنش نشان دادند. از این سبب وزیر محبوب، جوان و از طرفی مظلوم دولت دوازدهم، به این ترتیب آماج حملات جریان خاص و تندرو سیاسی قرار گرفته است که از هیچ اقدامی، حتی انتشار تصاویر خصوصی مردم نیز جنتاب نمی کنند.

واکنش کاربران در این رابطه را بخوانید:

بهروز عزیزی، فعال رسانه‌ای با گلایه از بی‌اخلاقی مخالفان آذری جهرمی می‌گوید: آذری جهرمی چه اقدامی که کرده است که همه شرافتتان را برای تخریبش زیر پا گذاشتین و عکس بی‌حجاب اعضای خانواده‌اش را برای تخریب وی منتشر کرده‌اید؟

کاربری نوشت: مخالفان آذری جهرمی عکسهای خصوصی خواهر زن او را منتشر کرده‌اند. در همه جای دنیا، چنین سؤاستفاده‌هایی رواج دارد فقط آنها ادعای مسلمانی ندارند. این اقدام فقط استیصال رقبای وزیر را نشان می‌دهد.

کاربر دیگری با انتقاد از انتشار تصاویر بستگان وزیر ارتباطات نوشت: سندتون این بود! عکس خصوصی! مثل زالو افتادید به شرافت و زندگی یه آدم؟! وس چیکارتون کرده که انقد… شدید. (برترینها)

اولین بار چه کسی عکس های خصوصی ثنا اسدیان خواهر زن متهم به رانت وزیر را منتشر کرد؟

چهارشنبه شب بود که وزیر ارتباطات به بهانه پاسخگویی به برخی شبهات مطرح شده از سوی زرآبادی نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی، به صورت زنده در صفحه شخصی خود در اینستاگرام روبروی دوربین قرار گرفت تا به این صورت به سوالات و مطالب مطرح شده پاسخ دهد؛ این در حالی بود که پس از پایان این لایو اینستاگرامی به گواه افکار عمومی و کاربران فضای مجازی، به هیچکدام از شبهات مطرح شده پاسخ داده نشده و آنچه که به نمایش کشیده شد، بیشتر شبیه به یک نمایش بود تا پاسخگویی به مردم.

در این لایو اینستاگرامی، آذری جهرمی مهمانان ویژه ای نیز داشت تا به کمک آنها بتواند به شبهات مطرح شده، به ویژه موضوع حقوق نجومی ثنا اسدیان پاسخ دهد. یکی از این مهمانان اما که با تعجب مخاطبان نیز همراه شد، باجناق وزیر ارتباطات بود که به جای ثنا اسدیان خواهر زن آقای وزیر در این برنامه زنده قرار گرفت. آقای باجناق نیز باردار بودن همسر خود را دلیل این حضور دانست و اعلام کرد که به همین علت وی برای توضیحات در خصوص ماجرای حقوق ۶۹ میلیون تومانی خواهر زن آقای وزیر مقابل دوربین قرار گرفته است.

هنوز نوار قرمز لایو اینستاگرامی از دور چهره آذری جهرمی در صفحه شخصی اش برداشته نشده بود که آقای وزیر به توئیتر مراجعه کرده و این بار با مظلوم نمایی، منتقدان را به باد انتقاد گرفت و در مقابل این کاربران فضای مجازی بودند که در پاسخ به اقای وزیر اعلام کردند که هیچ کدام از مطالبی که در لایو اینستاگرامی مطرح شد، جوابی درخور و قانع کننده درقبال شبهات مطرح شده نبوده و از سوی دیگر نیز برخی از کاربران با انتشار اسناد و مدارکی، گاف های وزیر ارتباطات در این لایو اینستاگرامی را به نمایش گذاشتند.

نمایش ضعیف در لایو اینستاگرام نه تنها نتوانست وزیر ارتباطات را از حجم سنگین هجمه ها نجات داده و افکار عمومی را اقناع کند، بلکه موجب شد تا این بار برخی برای خروج از آمپاس، برنامه ای جدید را طراحی و به مرحله اجرا برسانند؛ برنامه ای که به کمک آن بتوانند پروژه انحراف افکار عمومی از رسوایی رانت های خانوادگی آقای وزیر که از سوی نماینده اصلاح طلب مجلس مطرح شد را پوشش دهند اما شواهد و مدارک موجود نشان می دهد که این پروژه نیز با شکست مواجه شده و چیزی جز فضاحت و بی آبرویی برای افرادی که این بازی جدید را راه انداختند، در پی ندارد.

رونمایی از تصاویر خصوصی خواهر همسر آقای وزیر و چند نکته

اول: انتشار تصاویر خصوصی ثنا اسدیان:

از روز گذشته تا به امروز تصاویری در برخی اکانت های توئیتری، اینستاگرامی و برخی شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می داد تصاویر خصوصی ثنا اسدیان در کنار همسرش یا همان باجناق اقای وزیر است.

دوم: تصاویر خصوصی چگونه منتشر شد؟

پیش از آنکه به این نکته پرداخته شود که تصاویر خصوصی ثنا اسدیان توسط چه کسی یا چه کسانی در فضای مجازی منعکس و منتشر شد، باید به اشتباه عجیب خواهر زن آقای وزیر اشاره کرد که ظاهرا در صفحه شخصی اینستاگرام خود تصاویر خصوصی خود را به نمایش گذاشته و پس از انتشار تصاویر شخصی، صفحه خود را برای مشاهده مخاطبان باز گذاشته است.

در کنار این اقدام، ثنا اسدیان با توجه به اینکه دوران بارداری خود را پشت سر می گذارد، با پیج شخصی خود اقدام به پرسش سوال و یا خرید کالای مربوط به نوزاد از صفحات مربوط به فروش وسائل نوزاد می کند و پیج، نام و تصویر وی به عنوان خریدار در این صفحات باقی می ماند و طبق تصویر زیر، مشخصا خواهر زن آقای وزیر با پیج خود به نام ثنا اسدیان از پیجی به نام نفس بهشتیان این اقدام را صورت می دهد.

شواهد حاکی از آن است که خواهر زن آقای وزیر در اقدامی دیرهنگام، بلافاصله بعد از آنکه تصاویر خصوصی اش در فضای مجازی منتشر می شود، اقدام به بستن صفحه شخصی خود و خصوصی کردن آن می کند. اقدامی که می بایست پیش از این توسط ثنا اسدیان صورت می گرفت اما این بار نوبت خواهر زن وزیر ارتباطات بود که قربانی شبکه های اجتماعی بی در و پیکر شود.

ثنا اسدیان قربانی جریان ضد انقلاب برای تخریب آذری جهرمی

ثنا اسدیان قربانی جریان ضد انقلاب برای تخریب آذری جهرمی

سوم: چه کسی اولین بار تصاویر را منتشر کرد؟

بعد از انتشار تصاویر خصوصی خواهر زن وزیر ارتباطات، اولین سوالی که در افکار عمومی مطرح شد این بود که این تصاویر توسط چه کسی برای اولین بار منتشر شده است. جستجویی کوتاه نشان می داد که بوقچی های رسانه ای وزیر ارتباطات همگی این تصاویر را از یک فرد به نام امیر اعتمادی که عضو خارج نشین و ضد انقلاب سرویس های بیگانه است منتشر و در صفحات شخصی خود منعکس کرده اند. این در حالی است که از اعتمادی خارج نشین و فعال رسانه ای ضد انقلاب انتظاری جز این نبود اما از نزدیکان، سینه چاکان و حامیان رسانه ای آذری جهرمی عجیب بود که این تصاویر را به صورت گسترده و به بهانه انتقاد از انتشار این تصاویر، بارها و بارها در فضای مجازی منعکس و بازتاب دادند.

امیر اعتمادی و انتشار تصاویر خصوصی ثنا اسدیان

امیر اعتمادی و انتشار تصاویر خصوصی ثنا اسدیان

چهارم: توزیع گسترده تصاویر خواهر زن آقای وزیر توسط نزدیکان آذری جهرمی به بهانه انتقاد از انتشار تصاویر!

در دقایق ابتدایی انتشار این عکس، منبع اصلی انتشار تصاویر مشخص نبوده و برخی کاربران نیز در پی انتشار این تصاویر، انتقاداتی را پیرامون اهمیت حریم خصوصی افراد منتشر کردند که این نکات مطرح شده نیز درست و قابل تامل بود. اما ماجرا زمانی جالب تر شد که در همان ساعات و دقایق اولیه، بدون آنکه هنوز منبع اولیه منتشر کننده تصاویر مشخص شود، برخی اکانت ها ازجمله زهیر موسوی، سجاد عابدی و … که اتفاقا از جمله حامیان آذری جهرمی نیز به شمار رفته و یکی از آنها نیز در لایو اینستاگرامی کنار آقای وزیر قرار گرفت، به بهانه انتقاد از انتشار این تصاویر، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی خواهر همسر آذری جهرمی کرده و منتقدان وزیر ارتباطات را بدون هیچ سند و مدرکی، مقصر اصلی انتشار تصاویر جلوه دادند.

عجیب تر این بود که این اکانت های حامی آذری جهرمی انگشت اتهام خود را به سمت منتقدان وزیر ارتباطات گرفته و اینگونه ادعا می کردند که انتشار این تصاویر کار منتقدان وزیر است؛ اما خود این اکانت های حامی آذری جهرمی از آنجایی که سندی دال بر این ادعا نداشتند، به توئیت یک عضو خارج نشین و ضد انقلاب به نام امیر اعتمادی استناد می کردند که گواه این اقدام یاران آذری جهرمی نیز در تصویر زیر قابل مشاهده است:

انعکاس تصاویر ثنا اسدیان توسط جریان خاص و ضد انقلاب خارج نشین

انعکاس تصاویر ثنا اسدیان توسط جریان خاص و ضد انقلاب خارج نشین

پنجم: پای یک سایت رسمی و حامی آذری جهرمی هم به انتشار تصاویر باز شد:

بعد از آنکه توئیت متعلق به امیر اعتمادی چهره رسانه ای ضد انقلاب از سوی یاران آذری جهرمی به صورت کامل و گسترده بازتاب داده شد و تصاویر خواهر زن آقای وزیر از سوی حامیان رسانه ای وی منعکس شد، این بار نوبت به سایت انتخاب بود که وارد گود شده و با اتهام زنی به منتقدان آذری جهرمی، بدون هیچ سند و مدرکی، انعکاس این تصاویر در فضای مجازی را بر گردن مخالفان وزیر انداخت.

در کنار اقدام سایت انتخاب که صراحتا و بدون هیچ استنادی منتقدان اذری جهرمی را به انتشار عکسهای خانوادگی او متهم کرده، برخی افراد نیز در شبکه های اجتماعی این ادعا را ضریب داده و اگرچه به بعد دیگر ماجرا نیز اشاره کرده اند اما این ادعای دروغ که منتقدین، عامل انتشار عکسها هستند را نیز محتمل دانسته و به آن رسمیت بخشیده اند:

پایگاه خبری انتخاب و انتشار تصاویر ثنا اسدیان و محکوم کردن منتقدان صادق

پایگاه خبری انتخاب و انتشار تصاویر ثنا اسدیان و محکوم کردن منتقدان صادق

ششم: آذری جهرمی در منگنه یاران رسانه ای و شبکه های مجازی بی در و پیکر:

بالاخره شبکه های اجتماعی بی در و پیکری مانند اینستاگرام دامن آقای وزیر را هم گرفت. موضوعی که پیش از آن بارها و بارها از سوی کارشناسان و صاحب نظران در زمینه فضای مجازی مطرح و بر نظارت جدی روی این شبکه های اجتماعی تاکید شده بود. اما این بار همان نکته ای که بارها منتقدان به آذری جهرمی در خصوص شبکه های اجتماعی گوشزد کرده بودند، دامان وزیر ارتباطات و خانواده وی را گرفته و همین شبکه های بی در و پیکر خارجی، موجب انتشار تصاویر خصوصی خواهر زن آقای وزیر شد. از سوی دیگر نیز آذری جهرمی در ماجرای انتشار عکس ها نه تنها نباید انگشت اتهام خود را به سمت منتقدان بگیرد، بلکه باید از یاران رسانه ای خود این سوال را بپرسد که آنها بر اساس چه ملاک و معیاری و فقط به بهانه انتقاد از انتشار این تصاویر، چرا به گسترش انعکاس عکس های خصوصی خواهر زن وزیر ارتباطات کمک کردند؟

هفتم: نهادهای نظارتی ورود می کنند؟

در کنار اقدام سایت انتخاب( تا این لحظه مسئولان آن هیچ واکنشی نسبت به اخبار منتشر شده در مورد ارتباط این سایت با شرکت های ارزش افزوده نداشته اند و ترجیح داده اند که در این خصوص سکوت کنند) که صراحتا و بدون هیچ استنادی منتقدان اذری جهرمی را به انتشار عکسهای خانوادگی او متهم کرده، برخی افراد نیز در شبکه های اجتماعی این ادعا را ضریب داده و اگرچه به بعد دیگر ماجرا نیز اشاره کرده اند اما این ادعای دروغ که منتقدین، عامل انتشار عکسها هستند را نیز محتمل دانسته و به آن رسمیت بخشیده اند. با توجه به ابعاد گستردگی انعکاس تصاویر خصوصی خواهر زن وزیر ارتباطات توسط بوقچی های رسانه ای آذری جهرمی از یک سو و گرفتن انگشت اتهام از سوی این افراد و همچنین سایت خبری انتخاب به سمت منتقدان و مخالفان وزیر در توزیع تصاویر از سوی دیگر، به نظر می رسد لازم است هم دستگاه های امنیتی و هم دستگاه قضایی به پشت پرده این ادعاها ورود کرده و قوه قضاییه به صورت ویژه با این دروغ پراکنی ها برخورد کند. (پایان مطلب شبکه اطلاع رسانی راه دانا)

افشاگری سیده حمیده زرآبادی درباره ثنا اسدیان

افشاگری سیده حمیده زرآبادی درباره ثنا اسدیان

سئوالاتی که وزیر باید به جای اینستاگرام در صحن مجلس پاسخ دهد/ از ماجرای سایت انتخاب تا شبکه ملی اطلاعات؛ شبهاتی که آذری جهرمی از پاسخ به آن سر باز زد

اگرچه وزیر جوان سعی کرد در یک لایو اینستاگرامی به همراه باجناقش به اتهاماتی که نماینده اصلاح طلب به وی روا داشته بود جواب دهد، اما افکارعمومی حتی کسانی که طرفدار وزیر جوان بودند نیز مطرح کردند که صحبت های آقای وزیر نتوانسته آنان را در این حوزه قانع کند و این موارد بایستی در مجلس به طور دقیق بررسی شود.

ماجرای مقابله «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات با خدمات ارزش افزوده یا همان «وس» از یک توئیت آغاز شد. وقتی آقای وزیر در قامت یک قهرمان خود را تصویرسازی کرد و از پایان وس برای حق الناس خبر داد، بسیاری امیدوار شدند که وزیر به زودی بتواند ماجرای فیش های موبایلی آنان که بعضا با میزان مکالمات تلفنی مشترکین همخوانی نداشت را حل و فصل کند.

اما «سیده حمید زرآبادی» نماینده اصلاح طلب قزوین در ابتدا در یک نطق و در ادامه در یک نشست خبری پرده از رازهایی درباره وزیر و برخی از بستگان و رسانه های نزدیک به وی برداشت که ماجرای مقابله جهرمی با وس را بسیار جنجالی کرد.

اگرچه وزیر جوان سعی کرد در یک لایو اینستاگرامی به همراه باجناقش به شبهاتی که نماینده اصلاح طلب به وی روا داشته بود جواب دهد، اما افکارعمومی حتی کسانی که طرفدار وزیر جوان بودند نیز مطرح کردند که صحبت های آقای وزیر نتوانسته آنان را در این حوزه قانع کند. جالب اینجاست که وزیر تهمت را با تهمت پاسخ داد و مطرح کرد که نماینده اصلاح طلب دروغگو است.

برخی رسانه های حامی وزیر نیز زرابادی را نماینده مافیای ارزش افزوده خواندند. جالب اینجاست که برخی از این رسانه ها متهم به عرضه خدمات ارزش افزوده هستند.  اما زرآبادی نماینده مردم قزوین مطرح کرد که به جای حضور وزیر در لایو بهتر است وی به طور رسمی در مجلس حضور یابد و به ابهامات و سئوالاتی که درباره وی و اطرافیان و سایت های وابسته به او وجود دارد پاسخ روشن نزد نمایندگان مجلس بدهد.

افشاگری سیده حمیده زرآبادی درباره حقوق نجومی ثنا اسدیان

افشاگری سیده حمیده زرآبادی درباره حقوق نجومی ثنا اسدیان

سئوالاتی که وزیر باید در مجلس و نه لایو اینستاگرامی به آن پاسخ دهد

در همین رابطه سئوالات مهمی و ابهامات زیادی مطرح است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

۱- ماجرای حقوق نجومی خواهر زن آذری جهرمی:

نماینده مردم قزوین در نشست خبری با رسانه ها با اشاره به اینکه ثنا اسدیان خواهرخانم وزیر ارتباطات قرادادهای کلان با شرکت های ارتباطی بسته بیان کرد: «وی در طول سه سال ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کارمزد داشته است که به‌طور متوسط ماهی ۶۹ میلیون تومان می‌شود و کارمزد این شخص در برخی از ماه‌ها تا ۱۳۷ میلیون تومان هم رسیده است!» وزیر ارتباطات هم سعی کرد در لایو اینستاگرامی با دعوت از باجناقش این موضوع را حل و فصل کند اما نه تنها آقای باجناق این موضوع را تکذیب نکرد بلکه آنرا تایید و حتی گفت که به خاطر توانایی های خودش توانسته به این میزان درآمد کسب کند. به هر جهت لایو اینستاگرام جای شفاف سازی در این حوزه نیست و با مدارکی که زرآبادی مطرح کرده است بایستی وزیر در مجلس به این موارد پاسخ روشن و شفاف دهد. «نقش ثنا اسدیان از اقوام آذری جهرمی در انعقاد قراردادهای کلان بین رایتل و بیمه ما چیست؟»؛ سئوالی است که جهرمی باید در مجلس به آن پاسخ دهد.

۲- شرکت های انتخاب:

شرکت های انتخاب وابسته به وبسایت سیاسی انتخاب که یک رسانه حامی آذری جهرمی است، خود در حوزه ارزش افزوده که آقای وزیر مدعی مقابله با آنان است، دخیل هستند. چندی پیش دانا طی تحقیقات میدانی متوجه شد که شرکتی به نام « اهورا تجارت گرگین» که کار ارزش افزوده می کند، درست در همان واحد ساختمانی سایت انتخاب فعالیت می کند. البته تحقیقات دانا نشان می دهد که تنها مسئولان انتخاب به این شرکت ارزش افزوده اکتفا نکرده اند و شرکت های دیگری زیر نظر این سایت در این زمینه در حال فعالیت است. حال سئوال اساسی اینجاست که اگر وزیر جوان به دنبال تبلیغات نیست چرا با شرکت های ارزش افزوده رسانه حامی خود مقابله نمی کند و حرفی از آنها در توئیتر و لایو اینستاگرام خود نمی زند؟ زرآبادی نماینده قزوین زمانی که دعوت مناظره در لایو اینستاگرام جهرمی را رد کرد اظهار امیدواری کرد که «مصطفی فقیهی» مدیرمسئول پیشین سایت انتخاب و علی مرادی مدیرمسئول فعلی این سایت در کنار یاشار سلطانی و ثنا اسدیان خواهر خانم وزیر در این لایو حضور یابند و به ابهامات در این حوزه پاسخ دهند که هیچ کدام در این لایو اینستاگرامی حضور نداشتند.

زرآبادی در این حوزه مطرح کرده است: «بنابراین مدعی‌العموم نمی‌تواند در این قضیه خیلی ورود کند. بنده می‌گویم بیایید کمک کنیم و با هم به آقای آذری جهرمی کمک کنیم؛ اما قبلاً ایشان باید اعلام کند که ما شکایت‌مان را کجا ببریم؟ در مورد شرکت فیبز، آقای مهرمنش، آقای بنابی و شرکت‌های زیرمجموعه سایت انتخاب نظر خودشان را اعلام کنند.»

۳- ماجرای قراداد مالی رسانه ای شرکت اول مارکت و یاشار سلطانی:

یاشارسلطانی به عنوان چهره ای که خود را با املاک نجومی شهرداری تهران به عنوان یک خبرنگار افشاگر مطرح کرد، حالا از این ماجرا در حال استفاده و بهره برداری تام و تمام است. هر چند که بعد از مدت کوتاهی مشخص شد که سلطانی گزارش ناقصی را منتشر کرده است و بسیاری از افرادی که در افشاگری سلطانی از آنها نام برده شده بود، بی گناه بودند. حتی سلطانی خود برخی از این موارد را در توئیتر خود اعلام کرد. حالا اسناد منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد تفاهم نامه همکاری فرهنگی – رسانه ای یا به عبارت بهتر اخذ پول در ازای تبلیغات، بین سایت خبری اسکان نیوز متعلق به یاشار سلطانی با شرکت اول مارکت به عنوان طرف دوم به منظور انجام خدمات رسانه ای امضا شده که طی ان شرکت اول مارکت موظف شده ماهیانه مبلغ سیصد میلیون ریال معادل ۳۰ میلیون تومان به طرف اول که همان یاشار سلطانی است پرداخت شود و این مبلغ نیز به حساب نماینده سایت اسکان نیوز وازیر شود. در پایان این تفاهم نامه نیز یاشار سلطانی به عنوان مسئول سایت خبری اسکان نیوز، این قرارداد را به امضا رسانده و تفاهم نامه را به مهر سایت اسکان نیوز ممهور کرده است. شرکت همراه اول نیز به صورت مستقیم زیر نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فعالیت دارد و بدین ترتیب می توان اذعان کرد که به نوعی این عقد قرارداد ۳۰ میلیون تومانی پیش از آنکه یک قرارداد مابین سایت اسکان نیوز با شرکت اول مارکت باشد، تفاهم نامه ای میان یاشار سلطانی و آذری جهرمی وزیر ارتباطات است تا آقای وزیر از تیغ انتقادات این فعال رسانه ای اصلاح طلب در امان ماند. ماجرای این قرارداد موضوع دیگری است که بایستی آقای وزیر به آن پاسخ روشن دهد.

۴- شوآف مقابله با خدمات ارزش افزوده یا اجرای وظایف به عنوان وزیر:

نماینده اصلاح طلب درباره اینکه خدمات ارزش افزوده یک صنعت است و اگر تخلفی در آن صورت می گیرد بر عهده وزیر ارتباطات است که بر روی این موارد نظارت کند، به نوعی نسبت به شیوه و روش وزیر در مقابله با این موضوع انتقاد کرد. زرآبادی مطرح کرد که صنعت ارتباطات یک صنعت روشن و شفاف است و همه چیز در این حوزه از اجرا و نظارت تا مقابله با آن برعهده وزیر ارتباطات است. بنابراین اینکه وزیر به طور کاملا تبلیغاتی و بسیار کند از این موضوع بهره برداری می کند که درحالی که بایستی وظیفه خود را انجام دهد، یکی دیگر از موارد انتقادی و سئوالی است که افکارعمومی از وزیر می پرسند. زرآبادی مطرح می کند که اگر وزیر می داند که به مردم اجحاف صورت گرفته است چرا به راستی در حرکتی مهم حق مردم را در این رابطه به آنان باز نمی گرداند.

سیده حمیده زرآبادی و سوالاتش از وزیر ارتباطات

سیده حمیده زرآبادی و سوالاتش از وزیر ارتباطات

۵- پیشرفت شبکه ملی اطلاعات ادعاست یا واقعیت:

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در خصوص ادعای آذری جهرمی مبنی بر اجرای ۸۰ درصدی شبکه ملی اطلاعات و نظر متفاوت برخی از کارشناسان دراین‌باره بیان کرد: یکی از مشکلات این است که دستگاه‌های متولی هیچ نظری نمی‌دهند؛ اما دستگاه مجری اعلام می‌کند که کار را به‌صورت ۱۰۰ درصدی انجام داده است. آذری جهرمی چندین بار در کمیسیون صنایع درباره عملکرد شبکه ملی اطلاعات گزارش دادند و مدعی شدند که در این طرح در برخی از مناطق ۸۰ درصد و در برخی مناطق دیگر ۱۰۰ درصد تکمیل شده است.

وی در مورد گزارش پیشرفت ۸۰ درصدی شبکه ملی اطلاعات افزود: شورای عالی فضای مجازی باید گزارش این وزارت را تأیید کند. اگر گزارش وزارت اطلاعات و ارتباطات تأیید شود، مردم باید اعتراض کنند که چرا با تکمیل ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی هنوز دولت الکترونیک شروع به کار نکرده است.

بنابراین سئوال دیگری که جهرمی باید به آن پاسخ بدهد در خصوص میزان واقعی پیشرفت شبکه ملی اطلاعات است که اگر رقم ۸۰ درصد درست باشد اقای وزیر به سئوال دیگری باید پاسخ دهد که چرا با این وجود دولت الکترونیک هنوز شروع به کار نکرده است؟ (پایان مطلب شبکه اطلاع رسانی راه دانا)

اما ماجرا به اینجا ختم نشد و در فضای مجازی به شکلی جنجالی ادامه یافت!

لایو اینستاگرامی آذری جهرمی و دعوت از سیده حمیده زرآبادی

پس از مطالب و اخبار و اطلاعاتی که توسط سیده حمیده زرآبادی درباره حقوق نجومی ثنا اسدیان در فضای مجازی و سایت های خبری منتشر شد، وزیر ارتباطات ترتیب یک لایو زنده اینستاگرامی را داد و از خانم زرآبادی نیز دعوت کرد تا در این لایو حضور داشته باشند:

دعوت آذری جهرمی وزیر ارتباطات از مناظره زنده با سیده حمیده زرآبادی

دعوت آذری جهرمی وزیر ارتباطات از مناظره زنده با سیده حمیده زرآبادی

اما خانم سیده حمیده زرآبادی که سوالات و جار و جنجال هایش درباره حقوق نجومی ثنا اسدیان نقل محافل سیاسی و سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی بود، نتوانست در این لایو و مناظره زنده حاضر شود و با انتشار ویدئویی از لایو وزیر استقبال کرده و عنوان کرد به علت بازدید از مناطق روستایی، شرایط شرکت در این لایو را ندارد.

وزیر ارتباطات در لایو زنده خود به ادعای خانم زرآبادی پاسخ داد. اما آنچه روشن است اینکه باید این پاسخ مجددا در مجلس شورای اسلامی و در حضور نمایندگان داده شود و به صورت رسمی توسط خبرگزاری ها به اطلاع مردم برسد. همچنین روشنگری در عرصه سیاسی، مطابق رویه ای که وزیر جوان در پیش گرفته، و نیز مطالبه گری از مسئولان، ماننده اقدام خانم زرآبادی، می تواند به اعتماد هرچه بیشتر مردم به مسئولان منتج شود و دست ضد انقلاب و دشمنان این مرز و بوم را کوتاه نماید.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *