روزنامه کیهان منتقد قرار گیری اسامی بهروز وثوقی و گوگوش در پایگاه تاریخ نگاری سازمان سینمایی کشور!

حمله روزنامه کیهان به بهروز وثوقی و گوگوش + عکس

روزنامه کیهان نسبت به پایگاه تاریخ نگاری سازمان سینمایی کشور انتقاد کرد که با تیتر حمله روزنامه کیهان به بهروز وثوقی و گوگوش در رسانه ها انعکاس یافت.

حمله روزنامه کیهان به بهروز وثوقی و فائقه آتشین. انتقاد کیهان از پایگاه تاریخ نگاری سازمان سینمایی کشور

مجله اینترنتی پارسی گو: روزنامه کیهان نسبت به پایگاه تاریخ نگاری سازمان سینمایی کشور انتقاد کرد که با تیتر حمله روزنامه کیهان به بهروز وثوقی و گوگوش در رسانه ها انعکاس یافت. روزنامه کیهان به ثبت اسامی بهروز وثوقی و گوگوش در پایگاه تاریخ نگاری سازمان سینمایی کشور واکنش نشان داد و نوشت سازمان سینمایی در پایگاه تاریخ نگاری خود خواننده کاباره ای را به عنوان سینماگر معرفی کرده است!

بهروز وثوقی و گوگوش کاباره ای اند نه هنرمند!

روزنامه کیهان در واکنش به ثبت اسامی گوگوش و بهروز وثوقی در پایگاه تاریخ نگاری سازمان سینمایی کشور نوشت: «سازمان سینمایی در پایگاه تاریخ نگاری خود خواننده کاباره‌ای و معشوق‌اشرف پهلوی را به‌عنوان سینماگر شناسایی کرد.»

کیهان افزود: «این سازمان در حالی فائقه آتشین مشهور به گوگوش و بهروز وثوقی و… را به‌عنوان اهالی سینما مطرح و نام آن‌ها را ترویج می‌کند که در کارنامه این افراد نقش مخرب فرهنگی و اخلاقی؛ کاملاً بدیهی و غیرقابل کتمان است.»

به نوشته این روزنامه «در حال حاضر خواننده کاباره‌ای بطور خاص علیه هویت و باور مردم ایران مشغول به فعالیت است و مدتی پیش به یکی از مقدسات اهانتی وقیحانه کرد.»

حمله روزنامه کیهان به گوگوش و بهروز وثوقی

حمله روزنامه کیهان به بهروز وثوقی و گوگوش

حمله روزنامه کیهان به بهروز وثوقی و گوگوش

گفتنی است بهروز وثوقی (زادهٔ ۲۰ اسفند ۱۳۱۶ در خوی) ستاره سینما و تئاتر اهل ایران است. او برادر چنگیز وثوقی و شهراد وثوقی است که هر دو در ایران به کار هنرپیشگی مشغول‌اند. وثوقی قبل از بازیگری در سینما، کارمند ادارهٔ دارایی و بعد دوبلور و گویندهٔ رادیو تلویزیون بود. بهروز وثوقی محبوبیتی افسانه‌ای میان مردم و سینمادوستان دارد، و یکی از محبوب‌ترین چهره‌های سینمای ایران بوده‌است.

بهروز وثوقی در آثار کارگردانان نامداری چون ساموئل خاچیکیان، ناصر تقوایی، امیر نادری، فریدون گُله، مسعود کیمیایی، خسرو هریتاش، علی حاتمی، ژان نگولسکو، رضا بدیعی، شیرین نشاط، جیمز فارگو، بهمن قبادی، جلال مقدم و شاپور قریب بازی کرده و در موفقیت بهترین فیلم‌های مسعود کیمیایی همچون قیصر، گوزن‌ها، داش آکل، رضا موتوری و خاک تأثیر فراوان داشته‌است.

او در طول فعالیت هنری‌اش بارها نامزد و برنده جوایز جشنواره‌های مختلف شد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کسب دو مجسمهٔ سپاس بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم‌های قیصر و رضا موتوری، و جایزهٔ بز بالدار جشنواره جهانی فیلم تهران برای فیلم گوزنها اشاره کرد. بهروز وثوقی به‌خاطر نقش شمایل‌وارش در فیلم قیصر از سوی سینمادوستان ایرانی به «قیصر سینمای ایران» ملقب شده‌است. (به نقل از ویکی پدیا)

همچنین فائقه آتشین، با نام هنری گوگوش (زادهٔ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۲۹ خورشیدی در تهران)، خواننده و هنرپیشهٔ مشهور ایرانی است. در سال‌های دههٔ هفتاد میلادی و پیش از انقلاب ایران او را «شاه‌ماهی موسیقی ایران» می‌نامیدند. این لقب بعد از بازگشت او به آمریکا دوباره بر سر زبان‌ها افتاد و در تبلیغات رادیو تلویزیونی تور بازگشت از این نام بسیار استفاده شد.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *