نگاهی به زندگی روح الله زم و کانال تلگرامی آمد نیوز!

روح الله زم کیست و چرا بازداشت شد؟

روح الله زم توسط اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر شد. به بهانه دستگیری روح الله زم نگاهی داریم به فعالیت های او در کانال آمد نیوز.

روح الله زم آمد نیوز

مجله اینترنتی پارسی گو: روح الله زم توسط اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر شد. به بهانه دستگیری روح الله زم نگاهی داریم به فعالیت های او در کانال آمد نیوز. در ادامه با ما همراه باشید:

یکی از جنجالی ترین چهره های ضدایرانی امروز بازداشت شد. روح الله زم که بیشتر به نام کانال تلگرامی اش یعنی آمدنیوز شناخته می شود، کیست؟

روح الله زم کیست مدیر آمد نیوز روح الله زم چگونه بازداشت شد

روح الله زم کیست مدیر آمد نیوز روح الله زم چگونه بازداشت شد

درباره آمد نیوز و فعالیت های روح الله زم

از وقایع دی ماه ۱۳۹۶ نام آمدنیوز بر سر زبانها افتاد. هرچند پیش از آن و با بازداشت برخی خبرنگاران در داخل ایران به دلیل ارتباط با آمدنیوز، موضوع روح الله زم و کانال او بحث برانگیز شده بود، اما بعد از آشوب های ۹۶ بود که آمدنیوز به عنوان یک کانال دردسرساز زیر ذره بین قرار گرفت. کانالی که با صراحت، مردم را دعوت به اغتشاش می کرد.

فعالیت های آمدنیوز چنان بود که حتی تلگرام هم آمدنیوز را با شکایت ایران و به دلیل تبلیغ فعالیت های تروریستی از دسترس خارج کرد. با این حال کمی بعد همان تیم به نام صدای مردم کانالی را به راه انداخت که اکنون در اختیار سپاه پاسداران است.

به نوشته خبر فوری روح‌الله زم شهریور ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمده و سازنده سایت و کانال تلگرامی آمد نیوز می‌باشد. او پس از اعتراضات سال ۸۸ توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد و سپس ایران را ترک کرد.

روح‌الله زم فرزند محمد علی زم از روحانیون سرشناس است و به همین دلیل امکان نزدیکی او با فرزندان مسئولان فراهم شد. پدر روح‌الله زم مدتی در کسوت تهیه‌کننده در سینمای ایران فعالیت داشت و سبب ورود فرزندش به آثار سینمایی شد. محمد علی زم همچنین نامزد پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی شهر تهران در تاریخ بیست و نهم اردیبهشت ۱۳۹۶ بود اما نتوانست رای لازم را کسب کند و در سمت پیشینش یعنی معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران به کار خود ادامه داد. دفتر سینمایی او ه کمی بعد طعمه حریق شد.

سال ۱۳۹۶ دو نفر از اعضای خانواده روح‌الله زم به جرم جاسوسی دستگیرشده و تحت بازجویی قرار گرفتند. مدیر آمد نیوز مدعی شد که این کارها برای تحت فشار گذاشتن او و تیم خبری اش می‌باشد. در روز ۱۹ مهر ۱۳۹۶ سردبیر کانال تلگرامی آمد نیوز پستی را منتشر کرد که در آن نوشته شده بود: به دلیل بازداشت دو نفر از اعضای خانواده آقای روح‌الله زم اسناد دست اولی را منتشر خواهیم کرد. ساعاتی پس از این پست تلگرامی، پدر روح‌الله زم در نامه‌ای دو پهلو دستگیری دو فرزندش را تأیید کرد و فرزندش را به آرامش بیشتر فراخواند.

پس از آن، آمدنیوز به انتشار خبرهایی که مدعی بود اسناد دست اول است، ادامه داد. در اسفند ۱۳۹۷ مستند ایستگاه پایانی دروغ از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد که در آن ادعا شد روح‌الله زم بازیچهٔ نیروهای اطلاعاتی ایران بوده‌است؛ پخش این مستند واکنش‌های زیادی در پی داشت و جایگاه و اعتبار زم را دستخوش تغییر کرد.

با این همه، امروز پس از نزدیک به ۴ سال بحث و جدل درباره پیدا و پنهان شبکه ضدایرانی آمدنیوز، روح الله زم در اختیار اطلاعات سپاه پاسداران قرار گرفته تا بار دیگر قدرت اطلاعاتی کشورمان به رخ گروه های معاند گرفته شود.

حتما بخوانید

روح الله زم دستگیر شد + جزئیات

روح الله زم در کنار پدرش حجت الاسلام محمد علی زم

روح الله زم در کنار پدرش حجت الاسلام محمد علی زم

زندگینامه روح الله زم مدیر کانال آمد نیوز

روح‌الله زم (زادهٔ شهریور ۱۳۵۲ در تهران) سازنده سایت و کانال تلگرامی خبری تحلیلی آمد نیوز می‌باشد. به نوشته ویکی پدیا او یکی از مخالفان فعال جمهوری اسلامی ایران است که به دروغ پراکنی در انتشار اسناد فساد حکومتی معروف شده‌ است. وی پس از دستگیری و سپس خروج از ایران با تشکیل سایت و کانال تلگرامی به نام آمدنیوز به کار خود به عنوان خبرنگار ادامه داد. اما وسعت دروغ پردازی های او به حدی بود که ضد انقلاب خارج نشین را هم بارها و بارها در آورد!

روح‌الله زم فرزند محمد علی زم از روحانیون فرهنگی و سیاسی کشور است و به همین دلیل امکان نزدیکی او با فرزندان مسئولان فراهم شد. پدر روح‌الله زم مدتی در کسوت تهیه‌کننده در سینمای ایران فعالیت داشت و سبب ورود فرزندش به آثار سینمایی شد. محمد علی زم همچنین نامزد پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی شهر تهران در تاریخ بیست و نهم اردیبهشت ۱۳۹۶ بود اما نتوانست رای لازم را کسب کند و در سمت پیشینش یعنی معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران به کار خود ادامه داد. دفتر سینمایی او به طرز مشکوکی طعمه حریق شد.

در ۲۲ مهر ۱۳۹۸ رسانه‌های داخل ایران خبر از دستگیری روح‌الله زم توسط سازمان اطلاعات سپاه دادند. سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این‌باره منتشر کرده‌است اعلام کرده «زم را به داخل کشور هدایت و بازداشت کرده‌اند». پیش‌تر رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی ایران اعلام کرده بود که ایران، از طریق اینترپل به دنبال استرداد تعدادی از متهمان پرونده‌های اقتصادی و مخالفان سیاسی، از جمله روح‌االله زم است.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *