بررسی اتفاقاتی که پس از دستگیری روح الله زم در داخل و خارج از کشور رخ داد! + تصاویر

پرونده ویژه: پس لرزه های به دام افتادن روح الله زم + تصاویر

پس از دستگیری روح الله زم توسط اطلاعات سپاه ولوله ای در جریان ضد انقلاب افتاد. در این مطلب به طور کلی پس لرزه های به دام افتادن روح الله زم بررسی می شود.

روح الله زم امد نیوز پاریس. به دام افتادن روح الله زم

مجله اینترنتی پارسی گو: پس از دستگیری روح الله زم توسط اطلاعات سپاه ولوله ای در جریان ضد انقلاب خارج نشین افتاد. در این مطلب به طور کلی پس لرزه های به دام افتادن روح الله زم بررسی می شود. البته رسانه های ضد انقلاب در روزهای اخیر تلاش می کنند تا یک فرد را مقصر بازداشت زم نشان دهند و مدام علیه یکدیگر افشاگری می کنند و عکس و فیلم به انتشار می گذارند. اما واقعیت این است که روند دستگیری روح الله زم تنها پس از انتشار رسمی مستند دستگیری مدیر و ادمین نخست آمد نیوز مشخص خواهد شد و بخش هایی از آن که مجاز است برای مخاطب داخلی و خارجی به نمایش در خواهد آمد.

بازتاب گسترده داخلی و خارجی دستگیری زم

دستگیری سرکرده کانال ضدانقلاب «آمدنیوز» در داخل کشور و خارج از کشور و همچنین در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای به همراه داشت. به نوشته کیهان سپاه پاسداران روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای از دستگیری روح‌الله زم، مؤسس کانال ضدانقلاب آمدنیوز خبر داد.

ساعاتی پس ‌از آنکه نخستین فیلم از دستگیری این فعال ضدانقلاب و اولین صحبت‌های او پس از دستگیری نیز در رسانه‌ها منتشر شد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دستگیری شبکه معاند آمدنیوز قدردانی کردند. همچنین رئیس قوه قضائیه در بیانیه‌ای موفقیت‌های اخیر سپاه پاسداران را تبریک گفت.

مدتی قبل نیز یکی از مسئولان عملیات سازمان اطلاعات سپاه که طی آن سرشبکه «آمدنیوز» دستگیر شد، ابعاد جدیدی از این اقدام را تشریح و تصریح کرد: «فرد دستگیرشده کانون تلاقی و تبادل پیام در شبکه تغذیه و پشتیبانی جریان آمدنیوز در داخل و خارج کشور بوده و در اختیار گرفتن وی می‌تواند شناسایی و انهدام مجموعه‌این شبکه را به دنبال داشته باشد.»

همزمان با پوشش خبری رسانه‌های داخلی در ماجرای دستگیری زم، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز روز گذشته بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد: «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از اقدام انقلابی و افتخارآمیز سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در بازداشت، دستگیری و بازگرداندن سرشاخه سایت ضدانقلاب و معاند آمدنیوز تقدیر و تشکر می‌کند و این اقدام را کمتر از سقوط پهپاد آمریکایی‌ها و یا به زمین نشاندن ریگی ‌تروریسم نمی‌دانیم؛ چراکه این فرد پهپاد رسانه‌ای آمریکایی‌ها بود که توسط سپاه شکار شد. بنابراین یک‌بار دیگر سپاه پاسداران پهپاد آمریکایی‌ها را منهدم کرد، اما این‌ بار پهپاد رسانه‌ای آمریکایی را متلاشی کرد.»

واکنش طنز به دستگیری روح الله زم توسط اطلاعات سپاه

واکنش طنز به دستگیری روح الله زم توسط اطلاعات سپاه

واکنش کاربران فضای مجازی

گفتنی است کاربران فضای مجازی نیز به خبر دستگیری روح‌الله زم و به دست گرفتن کانال تلگرامی ‌آمدنیوز توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واکنش نشان داده و از طریق صفحات اجتماعی از سپاه پاسداران تشکر کردند. یکی از کاربران در توئیتر خود نوشت: «تنها پیام درست و صحیحی که از کانال لجن‌نیوز منتشر شد. روح‌الله زم سرنخی است برای رسیدن به افراد فاسد و لجن‌پراکن و البته آشناهایی که در این نظام نفوذ کردند!»

کاربر دیگری به نام رفیق نوشت: «آقایون و خانوما برید کانال آمدنیوز لذتشو ببرید افتاده دست بچه‌های سپاه». کاربر دیگری نوشت: «دشمنی دشمن که مشخص بود اما فریب‌خورده‌هایی که گول این‌ها را خوردند باید بدانند نتیجه بازی در پازل دشمن چیزی جز رسوایی نیست!»

یکی از کاربران هم عنوان کرد: «کار بزرگ سازمان اطلاعات سپاه آنجایی بهتر فهمیده می‌شود که بدانید روح‌الله زم تحت چتر امنیتی مستقیم ۳ سرویس اطلاعاتی فرانسه، آمریکا و اسرائیل بوده و سپاه او را بدون اینکه خودش و آن ۳ سرویس مقتدر متوجه عملیات فریب شوند به داخل ایران کشانده و دستگیر کرده است. دستمریزاد واقعاًً….»

هذیان‌گویی رسانه‌های معاند و اپوزیسیون

رسانه‌های خارجی به دستگیری روح‌الله زم، واکنش‌های مختلفی نشان دادند. رسانه‌های معاند مانند بی‌بی‌سی، تایمز اسرائیل، نیویورک‌تایمز، العربیه، میدل‌ایست‌آی، نیوعرب و… خبر دستگیری زم را پوشش دادند. گفتنی است برخی رسانه‌های اپوزیسیون نیز از خبر دستگیری وی، دچار شک و بهت شده و به تحلیل‌های عجیب ‌و غریب و هذیان‌گویی روی آوردند به حدی که کارشناس شبکه سعودی ایران اینترنشنال در تحلیل خود از دستگیری زم گفت که «از آنجا که در بیانیه صادره از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ایام اربعین‌ اشاره شده، پس روح‌الله زم در عراق دستگیر شده است!»

شوک رسانه‌های عربی

دستگیری روح‌الله زم ضربه سنگینی به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه وارد کرد و رسانه‌های معاند عرب‌زبان تا ساعت‌ها پس از انتشار این خبر در رسانه‌های داخلی و حتی کانال آمدنیوز که از هک آن حکایت داشت، آن را سانسور کرده بودند. با وجود این، ضربه اطلاعات سپاه به معاندان به حدی آشکار بود که آنها نمی‌توانستند از کنار آن به‌سادگی رد شوند و شبکه الجزیره نخستین رسانه عرب‌زبانی بود که در کانال تلگرامی‌ خود خبر را بازتاب داد.

بر اساس گزارش آنا، دقایقی پس از انتشار این خبر، کانال تلگرامی ‌«خلیج آنلاین» و «لبنان دیبیت» نیز به انتشار خبر دستگیری زم اقدام کردند و نوشتند: اپوزیسیون خارج‌نشین ایران بازداشت و در یک عملیات چندوجهی اطلاعاتی به داخل کشور منتقل شد.

العربیه وابسته به عربستان سعودی نخستین شبکه‌ای بود که خبر بازداشت مالک کانال تلگرامی‌ آمدنیوز را مفصل‌تر منتشر کرد. العربیه با انتشار بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت:‌ روح‌الله زم که نقش عمده‌ای در پوشش اعتراضات سال‌های گذشته ایران داشت به‌وسیله سپاه پاسداران بازداشت شد.

این شبکه افزود: زم خبرنگار و فعال اصلاح‌طلب و نزدیک به «جنبش سبز» بود که پس از خروج (فرار) از ایران در فرانسه اقامت گزید و کانال آمدنیوز را برای انتشار اخبار محرمانه حکومت ایران راه انداخت.

شبکه سعودی «ایران اینترنشنال» که دفتر آن در لندن قرار دارد سپس به این خبر پرداخت و نوشت: سپاه پاسداران (ایران) از هدایت مالک کانال آمدنیوز به ایران و بازداشت وی در داخل کشور خبر داد؛ موضوعی که حیرت کارشناس این شبکه ضدایرانی را برانگیخت.

دیگر رسانه‌های خبری کشورهای مرتجع منطقه نیز ‌ترجیح دادند که برای سرپوش گذاشتن بر این فضاحت بزرگ اطلاعاتی، خبر بازداشت روح‌الله زم را در رسانه‌هایشان منتشر نکنند. با وجود این، خبرنگاران این رسانه‌ها در حساب‌های کاربری خود در توییتر به این موضوع پرداخته‌اند. به‌عنوان نمونه «علی رضوان‌الاسد»‌ فعال مجازی عرب‌زبان در توئیتر و فیس‌بوک خود نوشت که دستگاه اطلاعاتی ایران با هک کانال آمدنیوز خبر دستگیری روح‌الله زم را در آنجا منتشر کرد.

بازداشت روح الله زم دستگیری روح الله زم و پایان آمد نیوز

بازداشت روح الله زم دستگیری روح الله زم و پایان آمد نیوز

واکنش سردار جلالی به دستگیری روح‌الله زم: چشم امپراتوری دروغ کور شد

همشهری آنلاین نوشت: رئیس سازمان پدافند غیرعامل در کانال شخصی خود در پیام‌رسان سروش نوشت: جریان آمدنیوز چشم این فتنه خطرناک بود که به لطف خدا و نیت خالصانه پاسداران اطلاعات سپاه اسیر پنجه قدرت دستگاه اطلاعاتی کشور شد.

سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در خصوص بازداشت روح‌الله زم سرشبکه سراب رسانه‌ای آمدنیوز در یادداشتی کوتاه در کانال شخصی خود در سروش آورده است:

اکنون که تهدیدات نظامی علیه ایران با اقتدار و بازدارندگی بومی به صفر میل می‌کند همه هم و غم آمریکا و رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه تحمیل جنگ ترکیبی رسانه‌محور به ملت ایران است.

در این جنگ افکار عمومی به مثابه یک دارایی استراتژیک ملت‌ها آماج بمباران رسانه‌ای و انواع عملیات‌های روانی می‌گردد تا شکاف دولت ملت تعمیق و منجر به رویارویی و تخاصم مردم و حاکمیت گردد.

جریان آمدنیوز چشم این فتنه خطرناک بود که در حریم امن دستگاه‌های امنیتی غرب و با پشتیبانی مالی گسترده ارتجاع منطقه‌ای علیه ملت ایران جولان می‌داد. به لطف خدا و با نیت خالصانه پاسداران اطلاعات سپاه روح‌الله زم اسیر پنجه قدرت دستگاه اطلاعاتی کشور شد.دست‌مریزاد!

آمدنیوز، ایران اینترنشنال، من و تو، بی‌بی‌سی فارسی و بسیاری دیگر از رسانه‌های وابسته به امپراتوری دروغ، اسب‌های تروای جنگ‌ ترکیبی هستند و برخی در داخل نیز پیاده‌نظام این ارتش رسانه‌ای شده‌اند.

سوال اینجاست چه زمانی به یک اجماع نخبگانی و عمومی دست خواهیم یافت که در برابر جنگ رسانه‌ای غرب نیاز به آرایش دفاعی داشته و می‌بایست الزامات این دفاع را آماده کنیم؟

سربازان گمنام امام زمان(عج) دستتان درد نکند،خداقوت برادران عزیزم…

روح الله زم یا تتلوی سیاسی

علیرضا شاکر، دبیر سیاسی وقت روزنامه کلمه سبز، در یادداشتی تلگرامی در تحلیل دستگیری روح اله زم نوشت: سپاه اطلاعیه داد که روح الله زم را بازداشت کرده است. بعد از آن موج خوشحالی در اکانت های حقیقی و فیک خاص در توییتر شکل گرفت. این دوستان چنان خوشحالی کردند که گویا خرمشهر آزاد شده است. من از این شکل پایکوبی و ابراز اقتدار می ترسم. چراکه احساس می‌کنم آنچه ما می‌بینیم نمایشی از اقتدار است. اگر در مورد دستگیری تتلو هم همین اتفاق بیفتد؛ مطمئن باشید این موج پایکوبی در بخش دیگری خواهد بود.

در مورد زم؛ با توجه به مانورهایی که داده بود و طبق انتظار، عموم مردم از شنیدن این خبر شوکه شده بودند. بسیاری هنوز سکوت کرده‌اند. تعداد قابل ملاحظه‌ای اعضای کانال آمدنیوز لفت دادند.

تحلیل‌ها چیست؟ برخی نوشتند که زم آدم جمهوری اسلامی بود و تاریخ مصرفش تمام شده است. در اطلاعیه‌ی سپاه آمده بود که وی در داخل ایران دستگیر شده. شاید چنین باشد. هر چند پدر وی مصاحبه کرده و گفته از حضور پسرش در کشور بی خبر است. اما برخی دستگیری در داخل کشور را باور ندارند و نقش دولت‌های خارجی مانند ترکیه یا امارات را در این‌ماجرا دنبال می‌کنند.

به اعتقاد برخی دیگر؛ دولت ترکیه از بابت سکوت ایران در قبال ماجرای حمله به کردها، زم را تحویل داده است. اگر این موضوع و تحلیل صحت داشته باشد، خیلی جای تاسف دارد که مطالبه‌ی دولت ما به این موضوع تقلیل پیدا کند. یک عده هم از ربایش وی صحبت می‌کنند که خب این احتمال هم وجود دارد. اما می‌خواهم بگویم؛ در مجموع نحوه‌ی بازداشت وی چندان مهم نیست.

مهم این است که دستگاههای مسوول داخلی بدانند که تا ساختار دارای فساد و معیوب درمان نشود، زم و امثال زم‌ها وجود خواهند داشت و اتفاقا خوراک بسیار خواهند داشت.

افرادی مانند وی با اطلاعات تزریق شده از داخل کشور برای خود کاسبی راه می‌اندازند. اینها حتی اپوزیسیون و مخالف هم نیستند. به قول علی صارمیان عزیز اینها تتلوهای سیاسی هستند. همانطور که میلیون‌ها نفر در پست تتلو کامنت می‌گذارند، صدهها هزار نفر هم مخاطب روح الله زم می‌شوند و به یک شب می‌روند تا تتلو و زم دیگری پیدا شود.

خطر واقعی اینجاست که سطح دانش و فهم سیاسی اجتماعی حامیان، منتقدین و حتی مخالفین جمهوری است به شدت تنزل پیدا کرده است.

طی سالها سرکوب رسانه‌ها، خودفروشی جمع قابل ملاحظه‌ای از اصلاح طلبان و احزاب سیاسی و خانه نشینی روشنفکران، نتیجه این شده که به نقطه‌ای به شدت وحشتناک و نگران کننده رسیده‌ایم. به نقطه‌ای که حامیان جمهوری اسلامی از دستگیری یک تتلوی سیاسی چنان پایکوبی می‌کنند که چه فتح الفتوحی شده است؟ این ماجرا بیشتر از هر چیز از این زاویه قابل ملاحظه است. اینکه یک تتلوی سیاسی در سطح یک دشمن واقعی بالا برده شده است.

روح الله زم در کنار پدرش حجت الاسلام محمد علی زم

روح الله زم در کنار پدرش حجت الاسلام محمد علی زم

واکنش پدر روح الله زم به بازداشت پسرش: دنیا دار مکافات است

محمدعلی زم، پدر روح الله زم می‌گوید که در جریان آمدن فرزندش به ایران و بازداشت او نبوده است و موضوع را از زیرنویس تلویزیون متوجه شده است.

حجت الاسلام زم در پاسخ به اینکه آیا در جریان آمدن فرزندش به ایران بوده است یا نه به انصاف نیوز، گفت: من اصلا در جریان جزییات نیستم و کلیت موضوع را هم از زیرنویس تلویزیون خبردار شدم. ما تقریبا با ایشان در این مدت‌ها حالت قهر داشتیم و تنها گهگاهی نصیحت و پیغامی برایش می‌فرستادیم.

او در پاسخ به اینکه در فیلم مستند چند ماه پیش صداوسیما آنچه نشان داده شد این بود که با شما در ارتباط بوده است، گفت: در آن مستند به ما و خانواده‌ی ما ظلم شد ولی ما چون نظام را از خودمان می‌دانیم و دوست داریم نه اعتراض کردیم و نه چیزی گفتیم؛ معتقد بودیم که این را هم خدا خودش هم می‌بیند و هم می‌شنود.

زم در پاسخ به این سوال که «فرزندش پیش از آمدن به ایران آیا پیامی نداده است و چیزی درباره‌ی دلیل آمدنش که عجیب هم هست نگفته است؟»، گفت: دنیا دار مکافات و مجازات است؛ این را خداوند متعال و همه‌ی بزرگان گفته‌اند. بالاخره این دنیا، دنیای امتحان آدم‌هایی است که رد آن زندگی می‌کنند. خوب و بد باید امتحان دهند و آنها که بد کردند مجازات شوند.

روایت نماینده قم از خبرسازی آمدنیوز درباره بحث بین احمد توکلی و آملی‌لاریجانی

احمد امیرآبادی فراهانی روایتی از صحبت احمد توکلی با آملی لاریجانی و خبرسازی آمدنیوز نقل کرد. به نوشته خبرآنلاین حالا که بحث دستگیری روح‌الله زم داغ شده است روایات هم درباره خبرسازی‌های دروغین آمدنیوز، رونق گرفته اس.

یکی از این روایات را احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در صفحه توئیترش با هشتگ آمدنیوز، نفوذ و روح‌الله زم نقل می‌کند. او می‌نویسد: دکتر توکلی می گفتند روزی که با آقای آملی رئیس مجمع بحثمان شد و جلسه را به نشانه اعتراض ترک کردم به منزل رسیدم آمدنیوز خبر جلسه را زده بود. مطالب دروغی هم اضافه کرده بود پاسخی دادم در جواب من نوشتند: “ما درهمه جای نظام آدم داریم”. رابطین داخلی را رها نکنید.

اقدام سپاه در دستگیری مزدوران ضد انقلاب قابل‌تقدیر است

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفتند: کار اطلاعاتی اخیر سپاه در دستگیری و رسوایی مزدوران ضدانقلاب و شبکه جاسوسی دشمن قابل‌تقدیر است و از آنان تشکر می‌کنیم.

به گزارش مرکز خبر حوزه ایشان در دیدار مبلغان دهه آخر صفر افزودند: امروز اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران لرزه بر اندام دشمن انداخته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه در بیانیه‌ای از دستگیری روح‌الله زم سر شبکه سایت معاند و ضدانقلاب «آمدنیوز» در یک عملیات اطلاعاتی هوشمندانه توسط سازمان اطلاعات سپاه خبر داد.

آیت‌الله نوری همدانی همچنین یکی از نقشه‌های دشمن را القای ناامیدی و ناکارآمدی نظام اسلامی برشمرده و افزودند: مسئولان باید با عملکرد صحیح، مدیریت درست، ایجاد رفاه، حل مشکل معیشت و ایجاد‌اشتغال نقشه دشمن را برملا کنند.

ایشان اضافه کردند: امروز شناساندن اسلام حقیقی و پاسخ به شبهات وظیفه اول مبلغان است، مبلغان باید فضاهای مجازی را رصد کنند و شبهاتی را که دشمن در حال بمباران آن است بشناسند و پاسخ مستدل و دقیق دهند.

این مرجع تقلید با ‌اشاره به فعالیت‌های گسترده دشمنان گفت: دشمنان اسلام و انقلاب با اتاق‌های فکر مجهز وارد عرصه مبارزه با دین و انقلاب شده‌اند و از هر طریق ممکن می‌خواهند ضربه بزنند.

روح الله زم مدیر آمد نیوز. روح الله زم مدیر کانال آمد نیوز. مدیر سایت آمد نیوز

روح الله زم مدیر آمد نیوز. روح الله زم مدیر کانال آمد نیوز. مدیر سایت آمد نیوز

نظر امام خمینی (ره) درباره کسانی که به حکومت اسلامی خیانت می‌کنند

صفحه اینستاگرام منتسب به امام خمینی (ره) پاره‌ای از سخنرانی ایشان در شهریور ۱۳۶۳ در خصوص مسئله خیانت به حکومت اسلامی را به مناسبت دستگیری روح الله زم منتشر کرد.

صفحه اینستاگرام منتسب به امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی، بخش‌هایی از سخنرانی‌های ایشان در ۲۳ شهریور ۱۳۶۳ را در پست‌ اخیر خود منتشر کرد.

امام خمینی (ره) در این سخنرانی به کسانی که با روش‌های مختلف قصد ضربه زدن به حکومت اسلامی را دارند، اشاره کرده است. ایشان اعلام می‌کنند که خیانت بعضی افراد باعث می‌شود راه برای کسانی مانند صدام و منافقان باز شود.

متن منتشر شده در صفحه منتسب به امام خمینی (ره) را در ادامه می‌خوانید:

«آنهایی که در داخل با اسم‌های مختلف #ضربه می‌خواهند بزنند به اسلام و با اسم امور مختلفه‌ای به حکومت اسلامی می‌خواهند ضربه بزنند، اینها هم #خیانت کردند. گاهی خیانت اینها راه را باز می‌کند برای این که آنهایی که مثل صدام و منافقین هستند راهشان باز بشود و خیانت بالاتر را بکنند. ۲۳ شهریور ۱۳۶۳»

گفتنی است، جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای مسیر دشمنان زیادی داشته است که از روش‌های مختلف قصد آسیب رساندن به آن را داشتند. هنوز هم این دشمنان وجود دارند و کینه‌های آن‌ها هم روز به روز با پیشرفت ایران بیشتر می‌شود.

شرکت هواپیمایی فلای دوبی: روح الله زم مسافر پرواز ما نبود

شرکت هواپیمایی “فلای دوبی” در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا روح الله زم، موسس کانال تلگرامی آمدنیوز در پرواز شماره افزد ۷۱۰ روز ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر) بین باکو و دوبی بوده یا نه، گفته است که مسافری با این نام در آن پرواز نبوده است و همه مسافران تا مقصد نهایی به سفر خود ادامه دادند.

به نوشته بی بی سی فارسی شرکت هواپیمایی “فلای دوبی” در پاسخ به سوال بی‌بی‌سی فارسی مبنی براینکه آیا روح الله زم ، موسس کانال تلگرامی آمدنیوز در پرواز شماره افزد ۷۱۰ روز ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر) بین باکو و دوبی بوده یا نه، گفته است که مسافری با این نام در آن پرواز نبوده است و همه مسافران تا مقصد نهایی به سفر خود ادامه دادند.

هواپیمای این شرکت روز ۱۹ مهر به دلیل نقص فنی مجبور به فرود اضطراری در شیراز شد. از روز گذشته شایعه‌هایی درباره‌ی احتمال فرود اضطراری پرواز باکو- دوبی شرکت هواپیمایی فلای دوبی در شیراز و رابطه‌اش با دستگیری روح الله زم در شبکه‎های اجتماعی دست‎به‌دست می‌شد که شرکت هواپیمایی فلای دوبی در پاسخ به بی‌بی‌سی تاکید کرد که مسافری به نام روح‌الله زم در آن پرواز نبوده و تمام مسافران آن پرواز پس از توقفی در فرودگاه شیراز با هواپیمایی دیگر مسیر خود را تا مقصد (دوبی) ادامه دادند.

شُک و بُهت در جریان‌های ضد انقلاب پس از دستگیری روح الله زم

کانال حق نیوز از تمامی کسانی که عضو آمد نیوز هستند خواست تا هر چه سریعتر کانال آمد نیوز را ترک نمایند در این کانال آمده است: کاربرانی که به هر دلیلی با ادمین‌های کانال آمدنیوز چت کرده‌اند، بهتر است سریعتر چت تلگرام خود را به طور کامل پاک کنند.

به گزارش پارسی گو علی بیگدلی در پایگاه بصیرت نوشت: اعلام خبر دستگیر و بازداشت باند رسانه ای آمد نیوز که تحت لوای سازمانهای جاسوسی فرانسه و رژیم صهیونیستی به ایجاد یک بستر جنگ روانی علیه ایران پرداخته بود باعث ایجاد شک و بهت در جریان ضدانقلاب شد.

جریان ضد انقلاب پس از این عملیات که ناتوانی حفاظتی سیستم های جاسوسی غرب را باور کرده است و با هشدار های متعدد در صدد فرار از صحنه عملیات است. پس از انتشار خبر دستگیری روح الله زم در ساعات اولیه بیش از ۳۰۰ هزار نفر از کاربران کانال آمد نیوز خارج شدند واعضای این کانال از یک میلیون و چهل و چهار هزار نفر به ۷۷۰ هزار نفر کاهش یافت و این کاهش همچنان ادامه دارد.

هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی ایران ۷ مهرماه جاری اعلام کرده بود که ایران از طریق پلیس بین‌الملل (اینترپل) به دنبال استرداد تعدادی از متهمان پرونده‌های اقتصادی و مخالفان سیاسی، از جمله روح الله زم است.

در همان تاریخ روح الله زم در قالب کلیپ تصویری به صحبت های رئیس پلیس بین المللی واکنش نشان و گفت: “پلیس اینترپل قدرت اجرایی ندارد و اساسنامه‌ی آن اجازه‌ی ورود به موضوعات سیاسی، مذهبی و نژادی را نمی‌دهد! اظهار نظر رئیس پلیس بین‌الملل ناجا ناشی از بی‌اطلاعی وی نسبت به قوانین بین‌المللی یا غرض‌ورزی او بوده است! من با قوت به کار خود ادامه می‌دهم و اسیر این جنگ روانی نمی‌شوم! راه ما برای آزادی و حاکم کردن دموکراسی در ایران به هیچ‌وجه با این‌گونه فشارها متوقف نمی‌شود”

با این اوصاف روح الله زم نه تنها خودش غافلگیر شد بلکه رسانه های خارجی بویژه رسانه های معاند نیز در معرض یک شکست بزرگ قرار گرفتند. و بار دیگر به دنیا ثابت شد که سرویس های اطلاعاتی دشمنان از سربازان گمنام امام زمان (عج) قدرتمند ترا زنهادهای بین المللی با عوامل براندازی و تروریستهای رسانه ای برخورد می کنند.

مهدی مهدوی آزاد خبرنگار ضد انقلاب شبکه ایران اینترنشنال با حالت اضطراب در شبکه اینترنشنال طی مصاحبه ای گفت: ما باید به شدت مواظب باشیم و حواسمان را جمع کنیم و خبر اشتباه ندهیم. شواهد نشان می دهد روح الله زم در عراق دستگیر شده است!

مهدوی آزاد ضمن برائت از خط و مشی آمد نیوز و عدم موافقت با مواضع روح الله زم، دستگیری یک فعال سیاسی در خارج از کشور را غیر قانونی اعلام کرد و گفت اگر دستگیری او عملیات تروریستی نباشد حتما اقدام غیر قانونی است. و مسئولیت جان و امنیت روح الله زم بعهده مسئولین امنیتی نظام جمهوری اسلامی است.

سایت خبری تحلیل زیتون نوشت: به رغم اینکه روح‌الله زم بارها هرگونه ارتباطی را با کانال تلگرامی آمدنیوز تکذیب کرده بود٬ در اطلاعیه سپاه از او با عنوان مدیر این کانال تلگرامی نام برده شده بود و او را بی بهانه دستگیر کردند.

برخی از شبکه ها مثل بالاترین نیز دستگیری او را بی اهمیت جلوه داد و نوشت: یک بچه دستگیر کردید اینهمه سر وصدا نداره. هی روح الله زم دستگیر کردیم روح الله زم دستگیر کردیم. شاید هم سرگرمی رسانه ایست در اون پشت مشت ها یک ساخت و پاخت اساسی انجام می شود.

برخی نیز با حمله به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در راستای اختلاف افکنی بین سپاه و دولت اقدام انقلابی سازمان اطلاعات سپاه را در راستای ضربه زدن به دولت بویژه وزارت اطلاعات عنوان کردند. سایت “پیک ایران” نوشت: با بازداشت روح الله زم که نحوه آن زیاد مهم نیست آیا کل دولت امنیتی کله پا میشه آیا وزیر اطلاعات قربانی این بازداشت خواهد بود؟!

کانال ضد انقلاب مام میهن نیز دستگیری روح الله زم را برای ایجاد ترس در بدنه مخالفان نظام خواند و نوشت: روح الله زم مدیر و بنیانگذار آمدنیوز توسط ماموران اطلاعات سپاه دستگیر و ربوده شده است. این اقدام تروریستی جمهوری اسلامی با هدف ایجاد ترس و وحشت در بین مخالفان است تا در شرایطی که نظام در درون بشدت تضعیف شده و مشروعیت خود را از دست داده، مبارزه برای سقوط را رها کنند و به ستم و فساد تن در دهند.

کانال حق نیوز از تمامی کسانی که عضو آمد نیوز هستند خواست تا هر چه سریعتر کانال آمد نیوز را ترک نمایند در این کانال آمده است: کاربرانی که به هر دلیلی با ادمین‌های کانال آمدنیوز چت کرده‌اند، بهتر است سریعتر چت تلگرام خود را به طور کامل پاک کنند.

انجمن پادشاهی ایران نیز نوشت: هنوز دلیل ورود زم به ایران مشخص نیست. این‌موضوع میتواند بازی رسانه ای باشد که زَم با همکاری جمهوری اسلامی راه انداخته باشد که مثلا نشان بدهند نیروهای تروریستی سپاه قدرتمند هستند. ما هنوز پروژه الماس سیاه را فراموش نکرده ایم ،امثال زم مهره های سوخته نظام هستند و برای این روزها آماده میشوند تا دستگیر شده و گرداب خبری بسازند. ما اسیر بازیهای ‌تبلیغاتی‌ حکومتیها نخواهیم‌شد.

نتیجه آن که بار دیگر سپاه نشان داد مثل همیشه بیدار است و فرسنگها از سازمان های اطلاعاتی غرب جلوتر است و ملت غیور ایران سالهاست امنیت و استقلال را مدیون مدیریت انقلابی و جهادی می دانند و کاملا واقفند که سربازان گمنام امام زمان (عج) در بزنگاه پوزه دشمنان را به خاک می مالند. و دشمنان نظام جمهوری اسلامی منتظر ضربات دیگر باشند.

این تازه شروع ماجراست دومین پست کانال تلگرام بعد از دستگیری روح الله زم توسط اطلاعات سپاه

این تازه شروع ماجراست دومین پست کانال تلگرام بعد از دستگیری روح الله زم توسط اطلاعات سپاه

روح الله زم به بغداد رفته بود!

برخی رسانه‌های خارجی مطالبی را به نقل از مهسا رازانی «همسر روح الله زم» در خصوص چگونگی خروج از فرانسه و مقصد وی منتشر کردند که باور آن بسیار سخت است.

به نوشته برنا برخی رسانه های خارجی مطالبی را به نقل‌ از «مهسا رازانی» همسر روح الله زم در خصوص چگونگی خروج وی از فرانسه و مقصد وی منتشر کردند که باور آن بسیار سخت است.

در خبرهای منتشر شده از قول همسر روح‌الله زم گفته شده که او عصر جمعه ۱۹مهر با پرواز «رویال جوردنین» از پاریس به مقصد بغداد پرواز کرده و با توقفی کوتاه در امان در بامداد شنبه ۲۰ مهرماه وارد پایتخت بغداد شده است.

وی توقف کوتاهی در امان، پایتخت اردن، داشت و بامداد شنبه ۲۰ مهر به بغداد رسید. ۲۴ساعت نخست ورود به بغداد، ما خبری از او نداشتیم و به تماس‌های زیاد من پاسخ نداد.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: روح الله زم در بامداد روز یکشنبه در تماس تلفنی یک‌ دقیقه‌ای با لحن و ادبیاتی غیرمعمول از سلامتی‌اش خبر داد و دوباره از او بی‌خبر شدیم.

روزنامه لوفیگارو چاپ پاریس هم از قول «منابعی» جزئیاتی از نحوه دستگیری روح الله زم سرشبکه جریان معاند امد نیوز منتشر کرده‌ است.

به ادعای این نشریه، ایران یک فرد جوان را برای دیدار با روح الله زم به پاریس، محل اقامت او، اعزام کرده است. این فرد، زم را متقاعد می‌کند تا برای دیدار با آیت الله سیستانی به نجف عراق سفر کند و پس از ورود به نجف در دام نیروهای امنیتی ایران افتاده، دستگیر و به داخل کشور منتقل می‌شود.

اگرچه هنوز مقامات رسمی کشورمان اطلاعات مربوط به نحوه دستگیری روح الله زم را منتشر نکرده اند لیکن غیر قابل باورترین گزینه ای که می توان در مورد دستگیری این فرد مدنظر قرار،سفر او به عراق برای ملاقات با ایت الله سیستانی و یا هرفعالیت مشابه دیگر است.

به نظر می رسد سرویس اطلاعاتی فرانسه که مستقیما حفاظت از روح الله زم را برعهده داشته با تحت فشار گذاشتن خانواده زم و انجام عملیات فریب رسانه ای بدنبال ارسال سیگنالهای غلط برای دور کردن نگاه ها از پشت پرده های مرتبط با کشور فرانسه در این موضوع است.

تکذیب ادعای دیدار روح‌الله زم با آیت الله سیستانی

ادعای منتشر شده در بعضی از رسانه‌ها مبنی بر حضور روح الله زم در دفتر حضرت آیت الله سیستانی و دیدار معظم له با وی کاملاً دروغ وبی اساس است. به نوشته شفقنا هر گونه دیدار حضرت آیت الله سیستانی و یا هر نوع ارتباط دفتر ایشان با روح الله زم تکذیب شد.

در پی طرح شایعات در فضای مجازی و برخی رسانه های رسمی مبنی بر احتمال دیدار روح الله زم با حضرت آیت الله سیستانی یک مقام مسئول در دفتر مرجعیت عالی شیعیان در نجف اشرف گفت: ادعای منتشر شده در بعضی از رسانه ها مبنی بر حضور روح الله زم در دفتر حضرت آیت الله سیستانی و دیدار معظم له با وی کاملاً دروغ وبی اساس است، نامبرده هیچگاه ارتباطی مستقیم ویا غیر مستقیم با این دفتر نداشته وکسی درخواست ملاقات برای او ننموده و از آمدن ویا نیامدنش به عراق نیز هیچگونه اطلاعی نداریم.

مستند ایستگاه پایانی دروغ. مستندی که یک سال قبل از بازداشت روح الله زم پخش شد

مستند ایستگاه پایانی دروغ. مستندی که یک سال قبل از بازداشت روح الله زم پخش شد

آغاز ماجرا؛ پایان خائن‌ها

دستگیری «روح‌الله زم» سرشبکه سایت معاند و ضدانقلاب «آمد نیوز» و فردی که ادعا می‌کرد زیاد می‌داند، نشان از اشراف اطلاعاتی و مهم‌تر از آن عملیاتی جمهوری اسلامی ایران داشت.

به گزارش پارسی گو مینا افرازه در روزنامه قدس نوشت: دستگیری «روح‌الله زم» سرشبکه سایت معاند و ضدانقلاب «آمد نیوز» و فردی که ادعا می‌کرد زیاد می‌داند، نشان از اشراف اطلاعاتی و مهم‌تر از آن عملیاتی جمهوری اسلامی ایران داشت و هشداری بود برای تمامی افراد و گروه‌های اپوزیسیون که بدانند هیچ کدامشان دور از دسترس نیستند. موضوعی که مسئول اشراف دفتر فرماندهی کل سپاه نیز دیروز بر آن تأکید کرد و یادآور شد که نیروهای اطلاعاتی، مدت‌های مدیدی بود که روح‌الله زم و تحرکات وی را زیر نظر داشتند و او تقریباً از دو سال پیش در تور اطلاعاتی سپاه پاسداران قرار داشت و در نهایت با همکاری سرویس‌های اطلاعاتی دیگر توانستیم وی را دستگیر کنیم.

سردار محمد تولایی گفت: این فرد به شدت مورد حمایت سرویس‌های اطلاعاتی قرار داشت، اما نیروهای ایران در یک عملیات بسیار پیچیده اطلاعاتی توانستند زم را در تور اطلاعاتی خودشان بیندازند و دستگیر کنند. اما یکی از مسئولان طراحی و اجرای عملیات اخیر سازمان اطلاعات سپاه که طی آن روح‌الله زم سرشبکه جریان معاند «آمدنیوز» دستگیر شد، درباره جزئیات این عملیات گفته است: مهم‌ترین ویژگی این عملیات، معماری دقیق و چند لایه اطلاعاتی است که طی آن و با استفاده از روش‌های نرم اطلاعاتی، سوژه مورد نظر از مجموعه سپرهای حفاظتی که از سوی سرویس‌های جاسوسی بیگانه برای او فراهم شده بود، جدا و وارد تور سازمان اطلاعات سپاه شد. وی افزود: فرد دستگیر شده کانون تلاقی و تبادل پیام در شبکه تغذیه و پشتیبانی جریان آمدنیوز در داخل و خارج کشور بوده و در اختیار گرفتن وی می‌تواند شناسایی و انهدام مجموعه این شبکه را به دنبال داشته باشد.

نگاه تیزبین نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ایران

اما اجرای موفق این عملیات پیچیده برای تمامی معاندین و جاسوسان این پیام را داشت که خودشان را در فضای امنی متصور نکنند، چنان‌که دستگیری و قرار گرفتن در دام نیروهای امنیتی ایران افرادی چون شهرام جزایری اخلالگر بزرگ اقتصادی در یکی از روستاهای کشور عمان یا دستگیری عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جند الشیطان در هواپیمای در حال پرواز در مسیر دبی به بیشکک نشان داد که از شرق تا غرب هیچ یک از مجرمان از نگاه تیز نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشورمان در امان نیستند. اما نحوه دستگیری این فرد نیز در نوع خود قابل توجه و نشان از اشراف بالای سپاه به تمامی تحرکات و اقدامات نیروهای اپوزیسیون دارد. او در نخستین اعترافات پس از دستگیری، از غافلگیری خود حین بازداشت سخن گفت. بر پایه خبری که در پایگاه خبری راه دانا منتشر شد، وی پس از به دام افتادن توسط نیروهای امنیتی، خطاب به آن‌ها می‌گوید: بدون شک شما از سپاه هستید… هیچ کس به جز سپاه پاسداران توان و قدرت دستگیری مرا نداشت! زم برخلاف اینکه تحت حمایت دولت فرانسه و سرویس اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بود، اما دستگیری این فرد در یک کشور ثالث نشان داد که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با ارتباطات و هوشیاری اطلاعاتی خود سوژه مورد نظر را در خاک کشور همسایه به دام بیندازد.

خود فروخته‌ها دیگر خواب راحت نخواهند داشت

همچنین یک کانال تلگرامی درباره جزئیات دستگیری زم مدعی شد او و چند تن از همکارانش سفری به یکی از کشورهای همسایه ایران داشتند و در آن کشور با تمام دستگاه‌هایی که داشته اند شامل تبلت، تلفن هوشمند، رایانه و… در اختیار پاسداران سازمان اطلاعات سپاه قرار گرفتند. نیروهای سپاه پاسداران در اقدامی جالب و معنادار خبر دستگیری روح الله زم را به همراه تصویر او پس از بازداشت در کانال آمد نیوز قرار دادند که نشان می‌داد این کانال را در اختیار دارند و بالطبع عناصر و عوامل و کانال‌های اطلاعاتی و شبکه تغذیه آن را نیز زیر اشراف اطلاعاتی خود دارند.

در این پست پیامی هشدارگونه برای این شبکه مخابره شد: این تازه شروع ماجراست…

این هشدار زنگ خطری برای تمامی سر شاخه‌ها و رابطان با آمدنیوز در داخل کشور و بیرون از آن است که دیگر تمامی اطلاعات آن‌ها در اختیار نیروهای امنیتی و اطلاعاتی قرار گرفته و به زودی نوبت آن‌ها نیز خواهد شد. خبرهای منتشر شده درباره دستگیری شیرین نجفی ادمین دوم کانال آمدنیوز نیز مؤید همین موضوع است.

از سوی دیگر با وجود حمایت‌های سرویس‌های بیگانه، بازداشت زم خارج از ایران و هدایت آن به داخل کشور نیز نکته‌ای است که موجب عصبانیت مخالفان نظام نیز شده است، به گونه‌ای که یکی از همین نیروهای اپوزیسیون در گفت‌وگو با شبکه ایران اینترنشنال، اظهارات زم درباره اینکه در اعتماد به دولت‌های خارجی از جمله دولت فرانسه اشتباه کرده است، گفت: این جمله دارای یک پیام است، اینکه کشورهای بیگانه با وجود حمایت از عناصر ضد انقلاب در نهایت ناگزیر از همکاری با جمهوری اسلامی ایران هستند و یا پس از آنکه تاریخ مصرف این عناصر تمام شد آن‌ها را رها می‌کنند. موضوعی که سکوت و بی‌واکنشی کشورهای اروپایی در برابر این اتفاق و دستگیری زم و عملیات ارزشمند نیروهای اطلاعات سپاه بر آن صحه می‌گذارد.

البته سردار تولایی هم در این باره با هشدار به چنین افرادی گفت: نیروهای فریب خورده‌ای که برای ضد انقلاب کار می‌کنند، هیچ گاه روی نیروهای اطلاعاتی دشمن حساب باز نکنند و بهتر است خودشان به آغوش ملت ایران باز گردند و پیش از اینکه به دام نهادهای امنیتی ایران مانند اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات بیفتند، خودشان اظهار پشیمانی کنند تا ان شاء الله مسیر رشد و تکاملشان در آغوش ملت ایران تداوم پیدا کند. اما جدای از تمامی حواشی و بازار داغ تحلیل‌ها درباره این موضوع، بیشتر کاربران در شبکه‌های اجتماعی از مسئولان درخواست کردند اطلاعات افراد مرتبط با آمد نیوز و روح الله زم و نیز منابع اطلاعاتی آن را برای روشنگری جامعه منتشر کنند و نفوذی‌های داخلی نیز شناسایی و برخورد شوند.

واکنش طنز به دستگیری روح الله زم مدیر آمد نیوز

واکنش طنز به دستگیری روح الله زم مدیر آمد نیوز

شبکه عنکبوتی ضد انقلاب و سرویس‌های جاسوسی غرب متلاشی شد

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه اقدام سپاه پاسداران به خصوص سازمان اطلاعات سپاه در رابطه با دستگیری سرکرده سایت محوری استکباری جهانی در خارج بسیار بااهمیت و قدرتمندانه است، به خبرنگار قدس گفت: اکنون تمامی کانال‌ها و شبکه اطلاعاتی و انتقال داده های این سازمان پیچیده زیر سلطه سپاه قرار دارد و این موضوع خواب را از چشمان عناصر معاند و ضدانقلاب در داخل و خارج می‌رباید؛ چون می‌دانند در هیچ کجا مصون و در امان نیستند. احمد سالک افزود: اقدام موفقیت آمیز سپاه بیانگر این است که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ایران بر تشکیلات امنیتی آمریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی برتری و بر آن‌ها اشراف دارند؛ زیرا روح الله زم در محافظت کامل نیروهای امنیتی فرانسه بود. وی اظهار داشت: نکته بعدی اینکه، هر کسی در هر کجای جهان علیه ایران اقدامی انجام دهد، به یقین در پوشش رصد جمهوری اسلامی خواهد بود و کسی نمی‌تواند از چنگ آن فرار کند. همچنین اهمیت این موضوع این است که شیرازه افراد و سازمان‌های معاند و مخالف جمهوری اسلامی در خارج از کشور را از هم پاشید و شبکه عنکبوتی معاندین و سرویس‌های جاسوسی بیگانه را در فضای مجازی متلاشی کرد و نوعی سردرگمی برای تمام دستگاه‌های جاسوسی بیگانه ایجاد نمود. در واقع آن‌ها با این اقدام احساس می‌کنند که نکند در داخل جریان‌های آنان نیز افراد نفوذی از سوی جمهوری اسلامی باشد و نوعی ناامنی در شبکه‌های ضد ایران شکل بگیرد.

احمد سالک گفت: عملیات دستگیری زم همچنین قدرت ایران را نشان می‌دهد که این قدرت در سطح بین‌المللی مورد توجه همگان است و نباید از این قدرت غافل باشند. عملیاتی که وزارت اطلاعات درباره ریگی و دستگیری وی در آسمان انجام داد و با این عملیاتی که درباره زم ترتیب دادند هر دو در سطح فوق‌العاده و بالاتر از عملیات‌های پیچیده اطلاعاتی جهان بود. سیامک مره‌صدق، نماینده کلیمیان ایران در مجلس هم با بیان اینکه به اقدام سازمان اطلاعات سپاه و دستگیری روح الله زم باید آفرین گفت و دشمنان ملت ایران باید بدانند که در هر جای دنیا هم که باشند از دست انتقام نظام جمهوری اسلامی ایران در امان نیستند.

کیهان: مگر آمدنیوز کدام خیانت را کرد که زنجیره‌ای‌ها مرتکب نشده باشند

به گزارش پارسی گو روزنامه کیهان نوشت:  الیاس حضرتی در ستون «نقد و نظر»(!) روزنامه اعتماد و در یادداشتی با عنوان «برادران، دستمریزاد» می‌نویسد: از خبری که دیروز منتشر شد، خیلی‌ها خوشحال شدند. نه فقط دل بچه حزب‌اللهی‌ها و انقلابی‌ها از به دام افتادن سردمدار «آمدنیوز» شاد شد، بلکه مردم کوچه و بازار هم از اینکه شنیدند شر مزاحمی التهاب‌آفرین و بدخواه کشور از سرشان کم شد، احساس خرسندی کردند. مردم ایران البته مهربانند و از به مخمصه افتادن دیگران شاد نمی‌شوند، اما متاسفانه قصه روح‌الله زم متفاوت از دیگران است. او به راه خطا رفت، به پند خیرخواهان اعتنا نکرد، از روزگار درس نگرفت و بر خبط و خطاهای مستمرش بلکه بر مزاحمت‌های شرم‌آورش اصرار ورزید. کاری که آمدنیوز می‌کرد، کار رسانه‌ای نبود، ربطی هم به مردم ایران نداشت. آمدنیوز نه تنها صدای مردم و جریان‌های سیاسی را بازتاب نمی‌داد، بلکه حتی نمی‌توانست منتقدان و مخالفان جمهوری اسلامی را نمایندگی کند.

از یک‌جایی به بعد حتی مخالفان جمهوری اسلامی سعی کردند حساب خودشان را از حساب این سایت پر از دروغ و کینه جدا کنند. در واقع کار اصلی این «رسانه‌نما» ایجاد التهاب در دل مردم، تقویت خشم و کینه آحاد جامعه نسبت به یکدیگر بود. خدا را شکر خیلی زود دست آمدنیوز برای مردم رو شد و عموم مردم فریفته دروغ‌ها و مجعولات او نشدند. این شبکه گاهی با انتشار دروغ‌های راست‌مانند سعی می‌کرد بین مردم و مسئولان شکاف ایجاد کند و اعتماد عمومی را از بین ببرد.

اصل و عظمت کار در آن بخش‌های ناپیداست که پاسداران گمنام امام ‌زمان توانستند، سرویس‌های اطلاعاتی اروپا و حامیان مالی- فکری آمدنیوز را بفریبند و ایشان را در دام بیندازند. از این جهت به برادران پاسدار خسته نباشید عرض می‌کنم و از صمیم قلب توفیق و سربلندی‌شان را آرزو می‌کنم. اما در پایان بی‌مناسبت نیست که این نکته را مجدداً یادآور شوم که خوب است علاوه بر چنین اقداماتی راه تکرار بر خطا ببندیم و اصلا امکان رشد و پروبال گرفتن رسانه‌نماهای معاند را بگیریم. با اصلاح ساختاری رسانه‌ها و همچنین اصلاح نگاه مقامات به این مقوله و اصلاح رسانه‌ ملی و… می‌توانیم فضایی مملو از نشاط و آزادی و همدلی بیافرینیم که در آن امکان نفوذ و رسوخ جریان مزاحمی چون آمدنیوز منتفی شود.

باید از مدیر روزنامه اعتماد پرسید مگر باند آمدنیوز در پشت نقاب رسانه، کدام خیانت را مرتکب شدند که نشریات زنجیره‌ای مدعی اصلاح‌طلبی مرتکب آن نشده‌اند؟ اگر کار باند روح‌الله زم، تولید و انتشار شایعه، ترور شخصیت نظام، تحریک به آشوب و ایجاد ناامنی و عدم تمکین از قانون بود – که همین است – نشریات زنجیره‌ای از سال ۷۶ تا به امروز و به تناسب همین ماموریت را دنبال کرده‌اند. آنها چه در سال ۷۸ و چه در سال ۸۸، آتش‌بیاران اصلی تحریک به فتنه و آشوب و ایجاد تردید و بی‌اعتمادی در اذهان عمومی بودند.

در عین حال اگر روح‌الله زم از کشور گریخت و علناً در خدمت سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه درآمد، همکاران متعددی در نشریات زنجیره‌ای و از جمله روزنامه اعتماد همین مسیر را طی کردند و هم‌اکنون با بی‌بی‌سی، رادیو فردا و… همکاری می‌کنند. اگر هم آمدنیوز از برخی پروژه‌های بی‌بی‌سی و نظیر آن رونویسی می‌کرد، متاسفانه همین کار قبیح عیناً در روزنامه اعتماد هم بارها اتفاق افتاده است.

روح الله زم کیست مدیر آمد نیوز روح الله زم چگونه بازداشت شد

روح الله زم کیست مدیر آمد نیوز روح الله زم چگونه بازداشت شد

ادعای فیگارو: روح الله زم در نجف دستگیر شده

روزنامه فیگارو نوشته است که نیروهای امنیتی ایران تلفن همراه و رایانه زم را نیز در اختیار گرفته‌اند و از این طریق توانسته‌اند اطلاعات مهمی درباره «منابع خبری» زم به دست بیاورند.

روزنامه لوفیگارو چاپ پاریس از قول «منابعی» جزئیاتی از نحوه دستگیری روح اللم زم موسس کانال ضدانقلاب منتشر کرده‌ است. به ادعای این نشریه، ایران یک فرد جوان را برای دیدار با روح الله زم به پاریس، محل اقامت او، اعزام کرده است.

این فرد، زم را متقاعد می‌کند تا برای دیدار با آیت الله سیستانی به نجف عراق سفر کند. وی پس از ورود به نجف در دام نیروهای امنیتی ایران افتاده، دستگیر و به داخل کشور منتقل می‌شود.

این گزارش می‌افزاید که نیروهای امنیتی ایران تلفن همراه و رایانه وی را نیز در اختیار گرفته‌اند و از این طریق توانسته‌اند اطلاعات مهمی درباره «منابع خبری» زم به دست بیاورند.

نماینده کلیمیان در مجلس: دستگیری زم درس عبرت کسانی شود که علیه نظام فعالیت می‌کنند

نماینده کلیمیان ایران در مجلس گفت: دستگیری روح الله زم نشان داد که دشمنان ملت ایران در هر جای دنیا هم که باشند از دست انتقام نظام جمهوری اسلامی ایران در امان نیستند.

به نوشته افکار نیوز سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستگیری روح‌الله زم توسط نیروی اطلاعات سپاه گفت: روح الله زم دلقکی است که ارزش این را که درباره‌اش صحبت کنیم ندارد. او یک جوکر ورق است و به دردی نمی‌خورد که ما بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم.

وی افزود: روح الله زم یک موجود درجه ششم سازمان‌های امنیتی غرب است که فقط برای خنده خوب است که تاکنون هم کسی او را جدی نمی‌گرفته و به خاطر توهین‌هایی که به نظام جمهوری اسلامی کرده و بی‌ادبی‌هایی که نسبت به ارزش‌های مقدس ملت ایران داشت، باید به مجازات خودش برسد.

مره‌صدق خاطرنشان کرد: روح الله زم در یک فضای متوهم نفس می‌کشید و حرکت می‌کرد و در این فضا احساس رهبر شدن و احساس مرجعیت به وی دست داده بود و اینها می‌تواند نشان از بیماری روانی باشد و من فکر نمی‌کنم که حتی هزار نفر هم در ایران به صورت واقعی به زم اعتماد داشته باشند.

وی افزود: اکثر قریب به اتفاقی که در سایت آمدنیوز توسط روح الله زم به صورت خبر منتشر می‌شد، برای جلد نشریات فکاهی خوب بود و البته بعضی از این اطلاعات و مطالب منتشرشده در سایت آمدنیوز به قدری وقیح بود که به درد جلد نشریات فکاهی هم نمی‌خورد.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس اظهار داشت: به اقدام سازمان اطلاعات سپاه و دستگیری روح الله زم باید آفرین گفت و دشمنان ملت ایران باید بدانند که در هر جای دنیا هم که باشند از دست انتقام نظام جمهوری اسلامی ایران در امان نیستند.

مره‌صدق خاطرنشان کرد: دستگیری زم نشان داد که هیچ کس در هیچ جای دنیا نمی‌تواند به مقدسات ملت ایران اهانت کند و احساس امنیت داشته باشد. همانطور که سلمان رشدی مجبور شد چندین سال بعد از انتشار کتاب آیات شیطانی در خفا زندگی کند، هر فرد دیگری که با توهین به ارزش‌های ملت ایران باعث نگرانی مردم ما شود، مطمئنا توسط فرزندان ملت به سزای اعمالش خواهد رسید.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس در پایان گفت: دستگیری روح الله زم به سایر افرادی که می‌خواهند علیه ارزش‌های ما اقدام کنند، این درس را داد که مراقب رفتارشان باشند.

پیشنهاد تهیه‌کننده «ماجرای نیمروز» درباره دستگیری روح‌الله زم

سیدمحمود رضوی درباره دستگیری روح‌الله زم که روز گذشته صورت گرفت با انتشار یک توئیت واکنش نشان داد و یک پیشنهاد سینمایی ارائه کرد.

به نوشته افکار نیوز سیدمحمود رضوی که این روزها فیلم «ماجرای نیمروز۲؛ رد خون» به تهیه‌کنندگی او روی پرده سینماها قرار دارد با انتشار یک توئیت برای دستگیری روح‌الله زم واکنش سینمایی نشان داد.

رضوی دراین‌باره نوشت: «ضمن تقدیر و سپس از اطلاعات سپاه بابت عملیات موفق دستگیری روح‌الله زم، پیشنهاد می‌کنم به سرعت جزئیات اطلاعات مربوط به این پرونده و شبکه نفوذ داخلی آمر و مرتبط با وی در هر سطحی که هستند، با جزئیات منتشر شود شاید یکی سرش درد می‌کرد و رفت ماجرای آمدنیوز را ساخت، ما که توبه کردیم.»

آیا روح‌الله زم به علت نقص‌فنی پرواز دوبی دستگیر شد؟

هواپیمایی فلای دوبی به سوال اینکه آیا نام «روح الله زم» در لیست مسافران پرواز باکو و دوبی این شرکت که در شیراز مجبور به فرود اضطراری شد، بوده یا خیر، پاسخ داد.

به نوشته بی بی سی فارسی شرکت هواپیمایی “فلای دوبی” در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا روح الله زم، موسس کانال تلگرامی آمدنیوز در پرواز شماره افزد ۷۱۰ روز ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر) بین باکو و دوبی بوده یا نه، گفته است که مسافری با این نام در آن پرواز نبوده است و همه مسافران تا مقصد نهایی به سفر خود ادامه دادند.

هواپیمای این شرکت روز ۱۹ مهر به دلیل نقص فنی مجبور به فرود اضطراری در شیراز شد.

از روز گذشته شایعه‌هایی درباره‌ی احتمال فرود اضطراری پرواز باکو- دوبی شرکت هواپیمایی فلای دوبی در شیراز و رابطه‌اش با دستگیری روح الله زم در شبکه‎های اجتماعی دست‎به‌دست می‌شد که شرکت هواپیمایی فلای دوبی در پاسخ تاکید کرد که مسافری به نام روح‌الله زم در آن پرواز نبوده و تمام مسافران آن پرواز پس از توقفی در فرودگاه شیراز با هواپیمایی دیگر مسیر خود را تا مقصد (دوبی) ادامه دادند.

دومین پست کانال آمد نیوز بعد از دستگیری روح الله زم

دومین پست کانال آمد نیوز بعد از دستگیری روح الله زم

واکنش شمس الواعظین به بازداشت روح الله زم

روز دوشنبه دستگیری روح الله زم، سرشبکه سایت معاند آمدنیوز توسط سازمان اطلاعات سپاه، خبر بسیاری از رسانه‌ها و روزنامه‌های صبح کشور بود. مدیر کانالی که با حربه افشای اسناد سری و محرمانه پا به عرصه فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی گذاشته بود، حالا اسیر چنگال قانون است و از اقدامات خود طی سال‌های اخیر ابراز پشیمانی کرده است. خبر دستگیری او واکنش‌های بسیاری از سوی مسئولان، روزنامه نگاران و کاربران شبکه‌های اجتماعی در پی داشته که هنوز هم ادامه دارد. اما نکته اینجاست که عده‌ای حرفه او را به واسطه خبرهای کذبی که در کانال تلگرامی‌اش منتشر می‌کرد، روزنامه نگار قلمداد می‌کردند. این در حالی است که کاری که روح الله زم انجام می‌داد در این حیطه نمیگنجد. از همین رو یکی از روزنامه نگاران و فعالین سیاسی شناخته شده اصلاح‌طلب از منتشر‌کنندگان خبرهای مربوط به روح الله زم خواسته است که او را «روزنامه نگار» نخوانند زیرا او روزنامه نگار نبود.

شمس‌الواعظین: در مورد هویت شغلی روح الله زم از عنوان روزنامه نگار استفاده نکنید

ماشاالله شمس‌الواعظین در واکنش به خبر دستگیری روح الله زم در صفحه توییتر خود نوشت: «از همکاران‌ام تقاضا دارم در مورد هویت شغلی روح الله زم از هر عنوانی که می‌خواهند استفاده بکنند، آزاد هستند به جز روزنامه نگار. حرفه روزنامه نگاری والاتر و پاکیزه‌تر از تجارت برسر افکار عمومی است.JOURNALISM IS NOT A CRIME روزنامه نگاری جرم نیست و روح الله زم روزنامه نگار نیست!»

روح الله زم مفسد فی الارض و محارب با جمهوری اسلامی است

مشاور سابق فرمانده کل سپاه گفت: روح الله زم مفسد فی‌الارض و محارب با نظام جمهوری اسلامی ایران است. به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان مشاور سابق فرمانده کل سپاه گفت: روح الله زم مفسد فی‌الارض و محارب با نظام جمهوری اسلامی ایران است.

سردار سرتیپ پاسدار علیرضا افشار معاون اسبق سیاسی وزارت کشور و مشاور سابق فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، در واکنش به خبر دستگیری سرشبکه سایت معاند آمدنیوز اظهار کرد: اینکه فردی که برای او سیستم‌های حراستی بسیار مدرن برنامه ریزی شده بود توسط جوانان سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شده، بسیار توفیق بزرگی است.

او ادامه داد: این دستگیری نشان داد که سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از چه تجهیزات پیشرفته‌ای برخوردار است. معاون اسبق سیاسی وزارت کشور تاکید کرد: روح الله زم، مفسد فی‌الارض و محارب با نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ این فرد آموزش‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف از جمله آشوب در کشور را در قالب سایت و کانال آمدنیوز طی سال‌ها تبلیغ کرد و به همین خاطر مفسد فی‌الارض است.

او افزود: این فرد در جریان‌های مخالف با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضور داشته و گروه‌های زیادی را برای مقابله با نظام ایجاد کرده و علنا در زمینه‌های ساخت تجهیزات منفجره، ترور ورود و برای براندازی نظام اقدام کرده و به همین خاطر محارب است.

سردار افشار تاکید کرد: روح الله زم تحت حمایت کشور‌ها و دستگاه‌های اطلاعاتی، چون فرانسه و سایر کشور‌های غربی که ادعای مبارزه با تروریسم را دارند قرار داشت که این نشان دهنده دروغ بودن اظهارات آن‌ها است. معاون اسبق سیاسی وزارت کشور ادامه داد: فهرست جرائم زم آنقدر بلند است که اصلا جای دفاع نمی‌گذارد و حتی با اظهار پشیمانی نمی‌تواند از زیر بار مجازات‌های سنگینی که باید تحمل کند فرار کند.

او با بیان اینکه افراد زیادی از طریق فعالیت‌های این فرد به شهادت رسیدند و یا گمراه شده اند، بیان کرد: این فرد اسناد زیادی را با سربرگ‌های نظام جعل کرد که موجب فریب افکار عمومی شد و به همین خاطر نمی‌توان با یک اظهار پشیمانی ساده از آنها گذشت و قطعا ملت ایران این موضوع را از دستگاه قضا پیگیری خواهد کرد.

مشاور سابق فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به این موضوع که باید منابع داخلی که با روح الله زم همکاری کردند نیز شناسایی و محاکمه شوند، خاطر نشان کرد: برخی در این مسیر گمراه شدند که برای جبران باید در راستای مظلومیت ملت و رهبری معظم انقلاب اسلامی اقدام واقعی داشته باشند تا صداقت آنها در توبه آشکار شود.

اولین همکار روح الله زم در آمد نیوز لو رفت محمد حسین رستمی همکار لو رفته آمد نیوز

اولین همکار روح الله زم در آمد نیوز لو رفت محمد حسین رستمی همکار لو رفته آمد نیوز

آمد و رفت نیما زم به صدا و سیما

روح‌الله زم معروف به نیما زم که گرداننده سایت و کانال تلگرامی ضد انقلاب آمدنیوز است، در جریان برخی اعتراضات معیشتی در شهرهای کشور در سال ۹۶ روی موج ماجرا سوار شد و علاوه بر آنکه روایت‌های مخدوش و نادرستی را از این اعتراضات منعکس می‌کرد، در اقدامی ضد انسانی و اقدام علیه امنیت ملی کشورمان، آموزش جنگ شهری و ساخت سلاح های دست ساز را گام به گام توضیح می داد. این موضوع به حدی جدی بود که کانال اول او از سوی مدیر کمپانی تلگرام به دلیل نقض قوانین مسدود شد.

بررسی های فنی دستگاههای اطلاعاتی کشورمان -که در گذشته رسما توسط صدا و سیما منتشر شد- نشان می داد او پس از این اتفاقات، توانسته توجه دستگاههای اطلاعاتی غربی که علاقمند به تداوم اغتشاش در کشورمان هستند را به سمت خود و توهماتش جلب کند. این موضوع به گونه ای بود که زم با اسکورت ویژه پلیس و دستگاه اطلاعاتی فرانسه (که فیلم آن منتشر شده) تردد می کرد و حفاظت ویژه ای برای او اعمال می شد.

حتی در مصاحبه های وی با رسانه های ضد انقلاب نیز، مشخص بود که او در پاریس اقامت دارد و طبیعتا دستگاه اطلاعاتی فرانسه حاضر نمی شود اعتبار و برند خود را در میان نهادهای اطلاعاتی اروپایی و آمریکایی، با تقدیم دو دستی این مهره متوهم به ایران – آنهم سپاه پاسداران- مخدوش کند.

البته هنگامی که روز دوشنبه، پاسداران انقلاب در بیانیه‌ای از دستگیری “روح الله زم” در یک عملیات اطلاعاتی هوشمندانه توسط سازمان اطلاعات سپاه خبر دادند، گمانه زنی های فراوانی در این خصوص صورت گرفته اما هرچه که هست، چنین اقدام اطلاعاتی که با رصد فنی و اشراف اطلاعاتی و سایبری مداوم و چندین ماهه همراه بوده به گونه ای است که علاوه بر ضد انقلاب مستقر در ترکیه و فرانسه، ترس از تبدیل شدن به مصداقی دیگر از عملیات ویژه و تله اطلاعاتی برای سپاه، به جان همه معاندین و ضد انقلاب فعال و هتاک افتاده است.

در عین حال ممکن است بخشی از این عملیات سازمان اطلاعات سپاه که به اذعان دوست و دشمن نظام، بسیار حرفه‌ای، هوشمندانه و چند وجهی بوده، با شکار تروریست هایی چون عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جندالشیطان که دستش به خون دهها نفر مردم مظلوم کشورمان آلوده بود، شباهت داشته باشد اما نمی توان از نقش شگردهای ابتکاری برای فریب سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و قرار دادن زم در تله اطلاعاتی و کشاندنش به داخل ایران چشم پوشی کرد؛ ابتکاراتی که تا سالها امکان و توان تکرار موفق برای سوژه های احتمالی را دارد.

طبیعتا سازمان اطلاعات به عنوان یکی از بازوهای رسمی و مهم سپاه، نقش مهمی در پاسداری از انقلاب داشته و دارد و تدابیر ماههای گذشته سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه در تقویت همه جانبه این نهاد نیز برگرفته از همین اشراف به اهمیت و کارنامه آن است که نتایج آن در آینده و در حوزه های مختلفی چون مبارزه با مفاسد اقتصادی و جنگ نرم بهتر مشخص خواهد شد.

مرتبطان با آمدنیوز در دام Honeypot

یکی از شاهکارهای این عملیات، عدم اطلاع نزدیک ترین افراد به نیما زم، از تحت نظر بودن یا هدایت وی به ایران تا زمان اعلام رسمی خبر توسط سازمان اطلاعات سپاه است. اگرچه بسیاری افراد پس از این اطلاعیه رسمی، شروع به بیان تحلیل های شخصی خود از محتوای چند هفته اخیر کانال آمدنیوز کردند اما طبیعی است که هیچ ذهنیتی درباره این عملیات مهم نداشتند.

اما به نظر می رسد از مدتی قبل، تمام فعالان و مرتبطین داخلی و خارجی آمدنیوز -همچون شخص گرداننده- در تله اطلاعاتی سپاه گیر افتاده اما بدون اطلاع از آن، به فعالیت روزمره خود مشغول بودند که نشان دهنده اجرای موفق و بی نظیر استراتژی Honeypot در این پرونده دارد.

به طور خلاصه و ساده، در استراتژی Honeypot یا ظرف عسل، برخی حفره های امنیتی، اطلاعاتی یا رسانه ای – خبری، به منظور اجرای اهدافی خاص، موقتا باز گذاشته می شوند. در حقیقت Honeypot را می‌توان به عنوان یک تله توصیف کرد که برای تشخیص هرگونه تلاش غیر مجاز و نادرست به منظور استفاده از سیستم‌ های اطلاعاتی و رسانه ای به کار گرفته می شود. هدف اصلی از این طراحی، تشخیص و یادگیری و سپس درمان آسیب های داخلی و بیرونی است و کسب اطلاعات و اشراف بیشتر برای بهبود ساختارها و نفرات.

در حقیقت به نظر می رسد در این مدت، افرادی که بنا به دلیل شخصی، ماموریت های سازمانی یا حقد و کینه های متنوع، در تلاش بودند با ارتباط گیری از این طریق و درج محتوای مخدوش و غلط، گروه ها، افراد و نهادهایی را در کشورمان مورد حمله قرار داده و در نتیجه، نظام جمهوری اسلامی را دچار آسیب و مشکل کنند، به خوبی شناسایی و سطح دسترسی و ارتباطات آنها بررسی شده است و آنها بدون آنکه متوجه باشند، در این ظرف عسل به ایفای نقش مشغول بودند که قطعا نوبت بررسی فعالیت های مخرب آنها در هر جایگاه و ارتباطی خواهد شد؛ ان‌شاء الله.

ریگی و روح الله زم و داعش کشتی انگلیس و پهباد آمریکایی

ریگی و روح الله زم و داعش کشتی انگلیس و پهباد آمریکایی

واکنش توئیتری محسن رضایی به بازداشت سرشبکه آمدنیوز

محسن رضایی در واکنش به دستگیری روح الله زم نوشت: دستگیری زم نشان داد که هیچ مجرمی نمی‌تواند از دستان امنیتی ایران فرار کند.

محسن رضایی در توییتی در واکنش به دستگیری روح الله زم توسط اطلاعات سپاه، نوشت:

دستگیری زم از میان دیوار‌های ضخیم مراقبت‌های اطلاعاتی جهان نشان داد که هیچ مجرمی نمی‌تواند از دستان امنیتی ایران فرار کند. ‏باید براین دستان بوسه زد.

دست مریزاد واعظی به اطلاعات سپاه

رئیس دفتر رئیس جمهوری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: بازداشت سرشاخه کانال تلگرامی آمدنیوز که راه نفاق و جدایی میان ملت و حکومت را با چنگ انداختن به هر دستاویزی دنبال می‌کرد، بدون شک اقدامی مبارک است. به گزارش ایرنا، محمود واعظی افزود: بازداشت سرشاخه کانال تلگرامی آمدنیوز که راه نفاق و جدایی میان ملت و حکومت را با چنگ انداختن به هر دستاویزی دنبال می‌کرد، بدون شک اقدامی مبارک است. آن هم در روزهایی که به تعبیر رئیس‌جمهوری طوفان بزرگی از سر کشور عبور کرده و روزهای پرامید بیشتری از اقتدار ایرانی پیش روی کشور قرار دارد. واعظی همچنین نوشت: در این میان آنچه نباید فراموش کرد، کار بزرگی است که سپاه برای حفظ وحدت ملی انجام داد؛ بازداشت روح‌الله زم در حالی که تحت حمایت سرویس‌های اطلاعاتی غرب خودش را در مصونیت کامل می‌دانست، نشان از اشراف اطلاعاتی و توان امنیتی سپاه پاسداران دارد. وی تصریح کرد: این عملیات بعد از سرنگونی پهپاد امریکایی بیش از هر چیز قدرت و توان ایران را در دو مصاف نظامی و اطلاعاتی-امنیتی به رخ دنیا کشید تا بدانند خواب‌های شوم‌شان برای ایران عزیز، هیچگاه تعبیر نخواهد شد. رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: دست‌مریزاد به برادرانمان در سپاه برای انجام مأموریت‌هایی که از آنها انتظار می‌رود. مأموریت‌هایی که در کنار توان سیاسی و دیپلماسی دولت، دو بازوی اقتدار کشور در دنیا محسوب می‌شود.

پس‌لرزه‌های دستگیری زم

خبر دستگیری روح‌الله زم، برای رسانه‌های ضدانقلاب و پایگاه‌های خبری غربی که غافلگیرکننده بود، بماند؛ برای سرویس‌های اطلاعاتی‌شان هم بهت و شوک به همراه آورد.

روزنامه جوان نوشت: آن‌ها فرد لمپنی را که به سبب برخی روابط توانسته بود برای خودش اعتبار جمع کند و قصه‌های سیاسی بنویسد، آنقدر جدی گرفته بودند که تصور هم نمی‌کردند پایان فعالیت‌های او با دستگیری‌اش از سوی نهاد‌های اطلاعاتی ایران رقم بخورد. روح‌الله زم کمترین جایی را که بعد از براندازی جمهوری اسلامی برای خود تصور می‌کرد، رئیس سازمان صداوسیما بود. حالا، اما همان کانال تلگرامی‌اش هم دست جمهوری اسلامی افتاده و خودش هم مهمان بازداشتگاه! واکنش‌های خارجی به دستگیری او در کنار فضای شادی و سپاس داخلی جالب توجه است.

بازداشت زم در رسانه‌های خارجی

خبر دستگیری زم خیلی زود تیتر رویترز و سایر رسانه‌های مهم انگلیس شد. در فرانسه، اما فضا کمی متفاوت بود. چه آنکه در بیانیه سپاه پیرامون دستگیری زم، نام سرویس اطلاعاتی فرانسه به عنوان حامی زم ذکر شده بود. پیش از این هم در مستند ایستگاه پایانی دروغ، فیلمی از زم پخش شد که مدعی شده بود نیرو‌های امنیتی فرانسه از او محافظت می‌کنند. از همین رو فرانس پرس، این موضوع را که زم تحت هدایت دستگاه اطلاعاتی فرانسه بوده و دستگیر شده، به عنوان تیتر اصلی خود انتخاب کرد. تایمز اسرائیل هم برایش این جمله اهمیت داشت: «یکی از مخالفان ایران که توسط اطلاعات فرانسه و با پشتیبانی اسرائیل فعالیت داشته، دستگیر شده است.» رسانه‌های عربی تعبیر «عملیات پیچیده» را برای این دستگیری به کار بردند و شبکه الجزیره نامش را گذاشت: «یک عملیات چندوجهی اطلاعاتی». نیویورک تایمز هم نوشت: «سپاه ایران اعلام کرده که خبرنگار در تبعید را دستگیر کرده است.» این موضوع شبکه‌های وهابی را هم شوکه کرد و درکنار خبر‌های فوری رسانه‌های غربی، سردرگمی شبکه‌های لندنی و سعودی جالب توجه بود. هرچند این شبکه‌ها تلاش کردند درباره نحوه دستگیری زم ایجاد ابهام کنند، اما نتوانستند این جمله را کتمان کنند که «دشمنان ایران هر جای دنیا باشند، در چنگ نظام هستند.»

پیام تبریک رئیس قوه قضائیه

رئیس قوه قضائیه که روشن است به عنوان دستگاه قضایی و موظف به برخورد با عناصر مختل کننده امنیت روانی جامعه، از دستگیری زم راضی است، بیانیه‌ای برای تشکر از نیرو‌های امنیتی دستگیر کننده او صادر کرد. در بیانیه آیت‌الله رئیسی آمده است: «موفقیت‌های اخیر پاسداران گمنام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان داد این نهاد انقلابی همان گونه که با قدرت سخت خویش در دفاع از تمامیت ارضی و آرمان‌های انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی هشت ساله درخشید و همچنان که دست خونریز و فتنه‌گر داعش و سایه شوم پهپاد متجاوز امریکایی را از ایران اسلامی و منطقه کوتاه کرد، کمینگاه نبرد نرم دشمن را نیز درمی‌نوردد و با اشراف هوشمندانه خود مسیر‌های جنگ روانی دشمنان با ملت شریف ایران را با همان صلابت و اقتدار مسدود و منهدم می‌سازد.»

رئیس دستگاه قضایی می‌افزاید: «عملیات حرفه‌ای پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با مدیریت و فریب سرویس‌های اطلاعاتی امریکایی، صهیونیستی و فرانسوی توانست یکی از سرشاخه‌های ضد ایرانی تحت حمایت آنان را در تور اطلاعاتی خویش قرار دهد جای تحسین و تقدیر دارد. اینجانب ضمن تبریک این موفقیت بزرگ اطلاعاتی به سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عموم ملت بزرگ ایران تأکید می‌نمایم، شناسایی و انهدام لایه‌های مخفی این شبکه ضد مردم باید در دستور کار باشد و قوه قضائیه نیز با رسیدگی جدی، قاطع و عادلانه به جرائم شبکه عملیات روانی علیه ملت ایران، عوامل آن را مجازات خواهد کرد.»

چشم امپراتوری دروغ کور شد

سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در خصوص بازداشت روح‌الله زم سرشبکه سراب رسانه‌ای آمدنیوز در یادداشتی در صفحه شخصی خود نوشت: «اکنون که تهدیدات نظامی علیه ایران با اقتدار و بازدارندگی بومی به صفر میل می‌کند همه هم و غم امریکا و رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه تحمیل جنگ ترکیبی رسانه‌محور به ملت ایران است.»

وی با بیان اینکه در این جنگ افکار عمومی به مثابه یک دارایی استراتژیک ملت‌ها آماج بمباران رسانه‌ای و انواع عملیات‌های روانی می‌گردد تا شکاف دولت-ملت تعمیق و منجر به رویارویی مردم و حاکمیت گردد، آورده است: «جریان آمدنیوز چشم این فتنه خطرناک بود که در حریم امن دستگاه‌های امنیتی غرب و با پشتیبانی مالی گسترده ارتجاع منطقه‌ای علیه ملت ایران جولان می‌داد. به لطف خدا و با نیت خالصانه پاسداران اطلاعات سپاه روح‌الله زم اسیر پنجه قدرت دستگاه اطلاعاتی کشور شد. دست‌مریزاد!»

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در ادامه مطلب خود نوشت: «آمدنیوز، ایران اینترنشنال، من و تو، بی‌بی‌سی فارسی و بسیاری دیگر از رسانه‌های وابسته به امپراتوری دروغ، اسب‌های تروای جنگ ترکیبی هستند و برخی در داخل نیز پیاده‌نظام این ارتش رسانه‌ای شده‌اند. سؤال اینجاست چه زمانی به یک اجماع نخبگانی و عمومی دست خواهیم یافت که در برابر جنگ رسانه‌ای غرب نیاز به آرایش دفاعی داشته و می‌بایست الزامات این دفاع را آماده کنیم؟» وی در پایان یادداشت خود نوشت: «سربازان گمنام امام زمان (عج) دستتان درد نکند، خداقوت برادران عزیزم.»

کار بزرگ سپاه برای حفظ وحدت ملی

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور نیز طی یادداشتی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: «بازداشت سرشاخه کانال تلگرامی آمدنیوز که راه نفاق و جدایی میان ملت و حکومت را با چنگ انداختن به هر دستاویزی دنبال می‌کرد بدون شک اقدامی مبارک است. آن هم در روز‌هایی که به تعبیر رئیس‌جمهوری طوفان بزرگی از سر کشور عبور کرده و روز‌های پرامید بیشتری از اقتدار ایرانی پیش روی کشور قرار دارد. در این میان آنچه نباید فراموش کرد کار بزرگی است که سپاه برای حفظ وحدت ملی انجام داد؛ بازداشت روح‌الله زم در حالی که تحت حمایت سرویس‌های اطلاعاتی غرب خودش را در مصونیت کامل می‌دانست، نشان از اشراف اطلاعاتی و توان امنیتی سپاه پاسداران دارد. این عملیات بعد از سرنگونی پهپاد امریکایی بیش از هر چیز قدرت و توان ایران را در دو مصاف نظامی و اطلاعاتی-امنیتی به رخ دنیا کشید تا بدانند خواب‌های شوم‌شان برای ایران عزیز، هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد. دست‌مریزاد به برادران‌مان در سپاه برای انجام مأموریت‌هایی که از آن‌ها انتظار می‌رود. مأموریت‌هایی که در کنار توان سیاسی و دیپلماسی دولت، دو بازوی اقتدار کشور در دنیا محسوب می‌شود.»

براندازهای شجاع سنگر رو یکی یکی خالی می کنن واکنش طنز به دستگیری روح الله زم

براندازهای شجاع سنگر رو یکی یکی خالی می کنن واکنش طنز به دستگیری روح الله زم

جزئیاتی از عملیات دستگیری «زم»

یک مقام مسئول در سازمان اطلاعات سپاه هم ابعاد جدیدی از اقدام اطلاعاتی این سازمان در دستگیری روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز را تشریح کرد. او در پاسخ به سؤالی در خصوص اهمیت عملیات انجام شده از نظر به‌کارگیری شگرد‌های اطلاعاتی، گفت: «مهم‌ترین ویژگی این عملیات، معماری دقیق و چند لایه اطلاعاتی است که طی آن و با استفاده از روش‌های نرم اطلاعاتی، سوژه مورد نظر از مجموعه سپر‌های حفاظتی که از سوی سرویس‌های جاسوسی بیگانه برای او فراهم شده بود، جدا و وارد تور سازمان اطلاعات سپاه شد. وی با اشاره به رویکرد اتخاذ شده از سوی رسانه‌های گروهی معاند که بلافاصله پس از انتشار اطلاعیه سپاه تلاش کردند عملیات انجام شده را در سطح دستگیری یک روزنامه‌نگار تقلیل بدهند، افزود: به صورت طبیعی دستگیری یک فرد که با پوشش کار رسانه‌ای در حال دروغ‌پراکنی علیه نظام بود نمی‌تواند هدف اصلی طراحی و اجرای این عملیات پرمخاطره باشد.»

این مقام مسئول در سازمان اطلاعات سپاه که نامش ذکر نشده، افزود: «فرد دستگیر شده کانون تلاقی و تبادل پیام در شبکه تغذیه و پشتیبانی جریان آمدنیوز در داخل و خارج کشور بوده و در اختیار گرفتن وی می‌تواند شناسایی و انهدام مجموعه این شبکه را به دنبال داشته باشد.» او افزوده: «در جریان این عملیات، شبکه پیچیده‌ای که برای جنگ ادراکی علیه جمهوری اسلامی طراحی شده بود با مجموعه ساختار‌ها و بستر‌های ارتباطی و اطلاعاتی آن در داخل و خارج از کشور مورد ضربه قرار گرفت که ابعاد و دستاورد‌های آن به تدریج اطلاع‌رسانی خواهد شد.» این مقام مسئول در سازمان اطلاعات سپاه از آمدنیوز به عنوان پنجره یک سامانه پیچیده اطلاعاتی که از سوی سرویس‌های دشمن برای ایجاد ناامنی روانی در جامعه، تفرقه‌افکنی میان ارکان مختلف نظام و لطمه زدن به سرمایه اجتماعی کشور طراحی شده بود نام برد و گفت: «هدف اصلی این عملیات، دستیابی به الگوریتم پیچیده‌ای بود که شبکه اعمال جنگ ادراکی علیه افکار عمومی داخلی بر اساس آن طراحی شده بود و سرمایه اجتماعی کشور را مورد هجوم قرار می‌داد.»

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: «سازمان اطلاعات سپاه به دلیل در اختیار داشتن نیرو‌های جوان، تحصیلکرده، متدین و با انگیزه، مجموعه‌ای پویا، چابک و دانش بنیان است که توانسته با ایجاد سازوکار‌های جدید مبتنی بر بهره گیری از روش‌های ابتکاری نرم، فراتر از پیش‌بینی و برآورد سرویس‌های اطلاعاتی حریف، دشمن را به صورت مستمر غافلگیر کند.»

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو.
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *