چند سوال ساده و روشن از فرهاد مجیدی بابت استعفایش از هدایت تیم ملی امید!

جزئیات استعفای فرهاد مجیدی از سرمربیگری تیم ملی امید!

جزئیات استعفای فرهاد مجیدی از سرمربیگری تیم ملی امید کشورمان و پذیرفتن هدایت تیم این تیم توسط حمید استیلی برای مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ را در این مطلب بخوانید.

استعفای فرهاد مجیدی از سرمربیگری تیم ملی فرهاد مجیدی تیم ملی امید

مجله اینترنتی پارسی گو: پس از جار و جنجال هایی که پیرامون تیم ملی امید کشورمان رخ داد، فرهاد مجیدی استفعا داد و به جای او حمید استیلی سرمربی تیم ملی امید شد. جزئیات استعفای فرهاد مجیدی از سرمربیگری تیم ملی امید کشورمان را که به قلم احمد طحانی نوشته شده است در ادامه بخوانید:

سوال اول در خصوص استعفای فرهاد مجدیدی: آقای مجیدی معتقد است فوتبال اصولی دارد و او از اصول مربیگری اش کوتاه نمی آید! سوال: چرا آقای فرهاد مجیدی از زمان آغاز کارش در تیم امید تا لحظه استعفا از اصولش کوتاه آمده بود؟ چرا در این مورد سکوت کرده بود؟ و چرا دقیقا بعد از قرعه کشی مقدماتی المپیک، دفاع از اصول مربیگری آقای مجیدی گل می کند؟

سوال دوم در خصوص استعفای فرهاد مجدیدی: پس از آغاز مربیگری فرهاد مجیدی در تیم ملی امید، حمید استیلی مصاحبه های زیادی انجام داد. همینطور فرهاد مجیدی نیز پیش از بازی های دوستانه و اردوها و پس از آن و نیز در مناسبت های دیگر با خبرنگاران مصاحبه می کرد. سوال روشن و واضح ما این است که چرا فرهاد مجیدی دقیقا بعد از شروع انتقادات کارشناسان کشورمان از وضعیت نامناسب بازی تیم ملی امید در رقابت های دوستانه و قرعه سخت این تیم باید استفعا داده و ملی پوشان کشورمان را تنها بگذارد؟

سوال سوم در خصوص استعفای فرهاد مجدیدی: هنوز مدت زیادی از آغاز مربیگری فرهاد مجیدی در فوتبال کشورمان نگذشته است. او تنها چند بازی در استقلال سرمربی بوده است و با توجه به سابقه بازی و کاپیتانی استقلال و تجربه بالا و محبوبیتش، به عنوان سرمربی تیم ملی امید معرفی می شود. اما سوال مهم این است که چرا آقای مجیدی از پذیرش دستیار ایرانی از بین اینهمه کارشناس، پیشکسوت و مربی فوتبال سرباز می زند و تاکید دارد که فقط یک مربی خارجی روی نیمکت تیم ملی امید کشورمان برای دستیاری اش بنشیند؟ مشکل از کجاست؟ آیا هیچ شخص لایقی برای دستیاری آقای مجیدی در کشورمان وجود ندارد؟

سوال چهارم در خصوص استعفای فرهاد مجدیدی: از ابتدای مربیگری فرهاد مجیدی و در همین مدت کوتاه، چند چالش بزرگ برای او به وجود آمده است. در استقلال بحث درگیری مجیدی با پرویز مظلومی به وجود می آید. قبل از آن چالش مجیدی با امیر قلعه نوعی رسانه ای می شود و پس از آن نیز ماجرای تیم ملی امید را داریم. سوال روشن از فرهاد مجیدی این است: آقای مجیدی با این روش و منش به کجا قرار است برسد؟ آقا فرهاد از بین پیشکسوتان فوتبال ایران و استقلال، به کدام مربی و استادش معتقد است و برای کدامشان احترامی در حد استفاده از تجربیات و دانش فنی قائل است؟

حتما بخوانید

فایل صوتی جنجالی از فرهاد مجیدی علیه پرویز مظلومی!

سوال پنجم در خصوص استعفای فرهاد مجدیدی: قرعه کشی رقاب های فوتبال قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا انجام می شود و قرار است سه تیم برتر این مسابقات به المپیک ۲۰۲۰ راه یابند. اما قرعه ایران قرعه سختی است و به زعم کارشناسان، تیم ملی امید با هدایت فرهاد مجیدی کار سختی در پیش دارد. ایران با تیم های ازبکستان، کره جنوبی و چین همگروه شده است. تا قبل از مشخص شدن قرعه تیم امید هیچ مشکلی وجود ندارد و اوضاع مرتب است، اما پس از مشخص شدن نتایج قرعه کشی حاشیه ها آغاز می شود و بالاخره به استعفای مجیدی می انجامد. مشکل کجاست؟ آقای مجیدی توضیح بدهد که ارتباط استعفای او با قرعه مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا چیست؟ به عبارت دیگر رابطه استعفای فرهاد مجیدی با سختی گروه ایران در رقابت های مقدماتی المپیک دقیقا چیست؟

سوال ششم در خصوص استعفای فرهاد مجیدی: فرهاد مجیدی در مصاحبه ای اعلام می کند که تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، بهترین رئیس و مدیر فوتبال کشورمان طی ۳۰ سال گذشته است! او با همین رئیس فدراسیون، و با همین شرایط سرمربی تیم ملی امید کشورمان می شود. بعد از دو باخت مجیدی به تیم امید ازبکستان، که شکست سنگین دوم با نتیجه چهار بر یک، تیغ تیز انتقادات را به سوی تیم ملی امید روانه می کند، مجیدی به یاد اصول مربیگری اش می افتد و استعفا می دهد. سوال روشن و واضحی که باید از آقای مجیدی پرسید این است که چرا قبل از این نتایج، و قبل از مشخص شدن قرعه تیم امید، از این اصول خبری نبوده است؟ آیا استعفای مجیدی به هشدارهایی که در خصوص نابودی مربیگری اش با حذف از گردونه مسابقات مقدماتی المپیک با توجه به قرعه سخت تیم کشورمان شده است ارتباطی ندارد؟

پاسخ همه این سوالات برای فوتبالدوستان مشخص است! کاش فرهاد مجیدی، که بازیکن محبوب و خوش اخلاقی برای آبی های پایتخت بود، در آغاز راه مربیگری اش از اقدامات اینچنینی دست بردارد و با همان صلابت دوران بازیگری اش، با اخلاق و آرامش خاص خودش به مربیگری بپردازد.

فرهاد مجیدی و حمید استیلی

آینده تیم ملی امید کشورمان با حمید استیلی و قرعه سخت مقدماتی المپیک

تیم ملی امید کشورمان پس از استعفای فرهاد مجیدی قرار است با سرمربیگری حمید استیلی پا به عرصه مسابقات بگذارد. قرعه کشی مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا به شرح ذیل است:

  • گروه A: تایلند- عراق- استرالیا – بحرین
  • گروه B: قطر- ژاپن – عربستان- سوریه
  • گروه C: ازبکستان- کره جنوبی- چین- ایران
  • گروه D: ویتنام-کره شمالی-اردن- امارات

بدون شک حمید استیلی در راه رساندن تیم امید کشورمان به المپیک کار سختی در پیش دارد. اما فارغ از هر نتیجه ای، باید «شهامت» آقای استیلی را ستود که در این شرایط سخت، تیم ملی کشورمان را تنها نگذاشت. پیراهن مقدس خدمت به تیم ملی فوتبال ایران، در شرایط سهل و آسان مشتری زیاد دارد، لیکن در شرایط سخت، تنها کسانی حاضر به پوشیدن این پیراهن می شوند که حاضرند خودشان و آبروی فوتبالی شان را فدای آینده و موفقیت تیم ملی فوتبال کشورمان کنند.

نویسنده: احمد طحانی.

سایر مقالات احمد طحانی در پارسی گو:

مقصر خبر انگلیس نشسته بر روی اره برگزیت کیست؟
دروغ دستگیری برادرزاده پروانه سلحشوری از کجا آمد؟
میزان دقیق ثروت آیت الله خامنه ای چقدر است؟
از سلفی حقارت تا توئیت تجزیه ایران! + تصاویر
میرطاهر بدل رهبر انقلاب کیست؟
نکاتی مهم برای انتخاب رشته دانش آموزان در مقطع نهم!
نگاهی به زندگی و خدمات مرحوم استاد اصغر گلشن تفتی
خلاقیت در فرهنگ نویسی!
۸ نکته مهم در مورد خرید وسایل دست دوم
بررسی مواضع اخیر پرویز پرستویی درباره صدا و سیما!
پشت پرده ماجرای برخورد پلیس با دختر جوان در پارکی در تهران پارس
چرا جان استون از ایران دیپورت شد؟

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *