حادثه ضرب و شتم در تهران پارس: درگیری دختر جوان با مأمور پلیس!

پشت پرده ماجرای برخورد پلیس با دختر جوان در پارکی در تهران پارس

پشت پرده خبر جنجالی برخورد پلیس با دختر جوان در پارکی در تهران پارس که با انتشار فیلم تقطیع شده ای از ماجرا همراه بوده است چیست؟

برخورد پلیس با دختر جوان

مجله اینترنتی پارسی گو: این روزها خبر برخورد پلیس با دختر جوان در پارکی در تهران پارس که با انتشار فیلم تقطیع شده ای از ماجرا همراه بوده است، در صدر اخبار جنجالی قرار دارد. در این مقاله که توسط احمد طحانی نوشته شده است، پشت پرده ماجرای برخورد پلیس با دختر جوان در پارکی در تهران پارس بررسی شده است:

پشت پرده خبر جنجالی برخورد پلیس با دختر جوان در پارکی در تهران پارس که با انتشار فیلم تقطیع شده ای از ماجرا همراه بوده است چیست؟

این روزها خبر درگیری پلیس با دختر جوان در پارکی در تهران پارس حسابی جنجال ساز شده است. درست مشابه موارد دیگری که به صورت متناوب شاهد آن هستیم. زن مستی در یکی از شهرهای شمالی با پلیس درگیر می شود و برخورد پلیس را در صدر اخبار قرار می دهد. دختر جوانی آینه بغل خودروی پلیس را می شکند، به طرف خودرو صندلی پرت می کند، و باز برخورد پلیس در صدر جنجال رسانه ای قرار می گیرد. اما ماجرا چیست؟ در این مطلب نگاهی داریم به پشت پرده ماجرای برخورد پلیس با دختر جوان در تهران پارس.

درگیری پلیس با دختر جوان در تهرانپارس

پردۀ اول: علت حادثه

ساعت نزدیک ۱۶ است. چند جوان با حالتی نامناسب و غیر عادی، ظاهرا بر اثر استعمال مواد مخدر، در پارکی تجمع کرده اند. تماس های مردمی به پلیس آغاز می شود. «ساعت ۱۶:۳۰ روز اول تیرماه در تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد که عده ای جوان در وضعیتی نامناسب در پارک پلیس هستند و شئونات را زیر پا گذاشته اند.» مأموران نیروی انتظامی به محل اعزام می شوند.

پردۀ دوم: از تذکر تا درگیری

مانند تمامی پرونده ها و حوادث مشابه، پس از حضور پلیس در پارک مذکور، ابتدا به افراد حاشیه ساز تذکر داده می شود. اما ظاهرا ماجرا قرار نیست به سادگی تمام شود. بعد از تذکر مأموران، به جای ختم غائله، درگیری رخ می دهد و چند جوانی که بر اثر استعمال مواد مخدر وضع مناسبی ندارند، شروع به درگیری با پلیس می کنند. «مأموران ما که جانشین کلانتری نیز در میان شان بود در محل حاضر شده و در گام نخست اقدام به ارائه تذکر به این افراد کردند که افراد حاضر در محل نیز شاهد این موضوع هستند. اما با آغاز تذکر مأموران ما این افراد با مأموران درگیر شده و اقدام به رفتارهای نامناسبی با مأمور ما کردند و به قانون تمکین نکردند.»

پردۀ سوم: آغاز ماجرا

حالا آنچه تیم رسانه ای ضد انقلاب می خواهد آماده است: تقابل چند جوان با پلیس. آنهم وقتی پای چند دختر جوان وسط باشد چه بهتر. چراکه مزۀ مظلوم نمایی دستپخت معارضان بهتر می شود. بله. جوان های پارک پلیس، پس از تذکر مأموران شروع به درگیری می کنند. در این بین مظلوم نمایی با جیغ و فریاد بهتر نمایش داده می شود. در فیلم منتشر شده، مدام صدای جیغ به گوش می رسد. همینطور صدایی که تکرار می کند: ولش کن!

درگیری پلیس با دختر جوان در تهران پارس

پردۀ چهارم: بهره برداری

حالا همه چیز آماده است. یک طرف ماجرا مأموران پلیس قرار دارند. طرف دیگر چند جوان که دختر هم در میان آنها هست. درگیری هم که رخ داده است. حالا باید خوراک رسانه ای جریان معاند فراهم شود. به این ترتیب فیلم گرفته شده از این درگیری به صورت تقطیع شده منتشر می شود. مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ اعلام می دارد: «فیلم کامل این اتفاق که بخش هایی از آن در فضای مجازی منتشر شده به دقت مورد بررسی و بازبینی قرار گرفته است.» این فیلم بریده شده، دقیقا همان چیزی است که باید باشد: درگیری پلیس با دختر جوان و صدای جیغ و فریاد. فیلم منتشر شده است. جریان مزبور به سرعت شروع به پخش فیلم از طرق مختلف می نماید و ساعاتی بعد فیلم تقطیع شده در صفحات مختلف فضای مجازی منتشر می شود. در متن انتشار این فیلم ها غالبا از واژگانی نظیر «خشونت»، «برخورد خشن»، «برخورد تند» و از سوی دیگر، «چند جوان»، «به جرم تفریح»، «به جرم قدم زدن»، «به جرم آب بازی»، و… استفاده می شود. حالا وقت آن است که سایت ها هم ورود کنند و از این جریان ماهی میل خود را بگیرند. ماهی ای که خود به وجودش آورده اند و خود تلاش کرده اند تا پلیس مقتدر اما مظلوم نظام اسلامی را در آن محکوم نمایند.

پردۀ پنجم: آغاز فشار به پلیس

فشارها به پلیس بعد از موج گستردۀ رسانه ای آغاز می شود و عجیب آنکه این فشارها به حدی است که از سوی مدیران نیروی انتظامی، نمایندگان مجلس، و مسئولان عالی رتبه کشور مانند چند تن از وزیران دولت نیز واکنش نشان می دهند و بی توجه به بخش مهم و ابتدایی ماجرا، خواهان برخورد با مأموران متخلف می شوند. اما هیچکس به تذکر ابتدایی، درگیری جوان ها با پلیس، شکسته شدن عینک مأمور پلیس، سیلی خوردن مأمور پلیس توسط همان دختری که فیلمش جنجال ساز شده است و… توجهی نشان نمی دهد. این دقیقا همان چیزی است که باید اتفاق بیافتد. کار به جایی می رسد که دو نفر از مأموران، از جمله جانشین کلانتری مزبور در حادثه بازداشت می شوند. اما پس از اینکه از سوی مردم دلسوز، قانونمدار و انقلابی، دربارۀ مظلومیت نیروی انتظامی و مأموران زحمتکش آن سخن به میان می آید، و فیلم هایی از تعدی از متخلفان به مأموران منتشر می شود، فضا کمی تلطیف می شود. در یکی از این فیلم ها دختر جوانی بدون اینکه کوچکترین درگیری وجود داشته باشد، شیشۀ اتومبیل پلیس را می شکند. مأموران خویشتن داری می کنند. اما آن دختر که انگار کارش به اتمام نرسیده، برای پایان مأموریت خود، اینبار صندلی به طرف ماشین پرتاب می کند. در کنار همۀ این حوادث، مأموران پلیس نیاز به حمایتی قاطعانه دارند تا در اجرای قانون، علاوه بر مرّقانون، دلگرمشان کند. سردار رحیمی، با بصیرت انقلابی، به موقع وارد ماجرا می شود در دفاعی همه جانبه از مأموران مظلوم پلیس بیان می دارد: «حداقل وظیفه ما به عنوان فرمانده و مسئول در پلیس پایتخت، دفاع از حقوق و شخصیت همکارانمان به عنوان مجریان و ضابطان قانونی در حین انجام وظیفه است.» به این ترتیب و با ورود به موقع فرمانده انتظامی تهران بزرگ، وزن بازی تغییر می کند و حالا قانون شکنان و هنجار شکنان جامعه هستند که باید منتظر برخورد قاطع و قانونی باشند.

رقص در رشت 1

پردۀ ششم: حمایت دوسویه پلیس از مردم و مردم از پلیس

آنچه در مورد پرونده برخورد پلیس با دختر جوان در تهران پارس و سایر پرونده های مشابه باید در نظر گرفت، نقش مردم است. پلیس همواره حامی مردم است و هرجا هر تعدی به حقوق مردم رخ می دهد، اعم از قانون شکنی های ریز و درشتی چون دزدی، درگیری، هنجار شکنی و… این مأموران نیروی انتظامی هستند که تمام قد وارد می شوند. از سوی دیگر، در مواردی نظیر پروندۀ ذکر شده، مردم نیز حامی مأموران پلیس هستند و این مهم، در مواردی نظیر ماجرای زن مشروب خوار و رقاص در شهرهای شمالی به خوبی نمود پیدا کرده است. بنابراین نباید فراموش کنیم اگر روزی حرمت پلیس بشکند، یا قدرت و قاطعیت این نیروی خدوم و مظلوم صدمه ببیند، در حقیقت حصاری که به دور امنیت و آرامش زندگی ما کشیده شده آسیب خواهد دید و پاسبانان و حافظان حریم قانون اگر نتوانند به درستی وظایف خود را انجام دهند، اولین و آخرین کسانی که آسیب خواهند دید، خود ما مردم هستیم. در پایان ضمن تشکر از همۀ مأموران مقتدر و مظلوم نیروی انتظامی، از مردمی که با بیان دیدگاه های خود به حمایت از آنها پرداخته اند نیز باید تشکر و قدردانی نمود.

نویسنده: احمد طحانی.

سایر مقالات احمد طحانی در پارسی گو:

میرطاهر بدل رهبر انقلاب کیست؟
نکاتی مهم برای انتخاب رشته دانش آموزان در مقطع نهم!
نگاهی به زندگی و خدمات مرحوم استاد اصغر گلشن تفتی
خلاقیت در فرهنگ نویسی!
۸ نکته مهم در مورد خرید وسایل دست دوم
بررسی مواضع اخیر پرویز پرستویی درباره صدا و سیما!

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *